Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

toll

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
kimpe
Amerikafan
Contacteer:

toll

Bericht door kimpe »

wij huren wagen om te rijden in california,nevada,utah,arizona
weet er ongeveer iemand wat me dat aan toll zal kosten.
kan ik op voorhand een soort pas kopen zodat ik onderweg niks meer hoef te betalen,wij huren via dollar,
of is het goedkoper gewoon onderweg te betalen
RCRD
Amerikakenner

Re: toll

Bericht door RCRD »

Zijn hier vorig jaar ook gereden maar toll hebben we nergens betaald. Alleen als je NP's gaat bezoeken moet je betalen om het park binnen te komen. Een pas kost 80 dollar (per auto) en dan kun je overal een jaar lang binnen. Per park kost het ergens tussen de 15 en 25 dollar per auto.
Maar echt toll voor over een weg te rijden? Niet gezien.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
kimpe
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door kimpe »

ja np doen we en ik was op de hoogte van beautifull pass,
dat is leuk om te horen ivm toll,
2jaar terug de oost kant hebben we toch geregeld toll betaalt
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Er zijn niet zo veel tolwegen in het westen, ik kan me er eigenlijk geen een herinneren van de laatste jaren.
Hooguit een tolbrug bij San Francisco, Bay Bridge dacht ik.
Joyco
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Joyco »

Wij hebben vorig jaar ook nergens toll hoeven betalen, alleen inderdaad Bay Bridge, en Golden Gate (alleen als je de stad ín gaat). Wij wisten toen niet wat ons te verwachten stond (aan tolprijzen) en zijn toen ruim een uur omgereden, doen we dus ook nooit meer;)
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Er is een toll-weg ergens tussen Newport Beach en San Diego. Als je die niet neemt maar een andere weg (even uitzoeken) kun je deze route gewoon gratis rijden.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

In SLC in Utah is de tolweg ook de HOV lane dus als je met 2 of meer personen in de auto zit mag je gewoon op de tolweg/HOV lane rijden zonder te betalen. Doen ze volgens mij ook op andere plaatsen dus even de borden lezen als je een tolweg ziet.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

RiverCola schreef:Er is een toll-weg ergens tussen Newport Beach en San Diego. Als je die niet neemt maar een andere weg (even uitzoeken) kun je deze route gewoon gratis rijden.
Volgens mij bedoel je de 73!

Ook de 241 en de 261 zijn tolwegen in LA.
Komende vanuit Corona richting kust en dan afbuigen naar het zuiden (of het andersom ook is weet ik niet, maar het staat vast op wegenwiki)

http://www.wegenwiki.nl/Los_Angeles
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

In de SF Bay Area zijn alle bruggen tol (in 1 richting, andere richting is gratis), en er zijn nu diverse 'HOV' lanes. HOV lanes kan alleen met het electronische FasTrack systeem. Tol betalen bij de bruggen kan (voorlopig nog) met cash. Gereduceerde tol vanwege carpoolen (3+ bij bruggen) kan ook alleen met FasTrack. Ik dacht dat je nog niet een FasTrack device kan huren bij je huurauto, dat zou handig zijn.

Richting Laguna Beach bij LA is ook een tolweg.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Denk eraan dat je bizar genoeg niet overal tol met je credit card kunt betalen, enkel cash.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Tol is meestal plaatselijk of regionaal geregeld; derhalve zou je op z'n minst een kaart (meestal nu een zender) voor ieder gebied moeten hebben. Echter, tol in het westen is schaars. Bovendien zijn de bedragen (vergeleken met Europa) een schijntje.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer