Ik haal ook altijd ontzettend veel informatie uit de reisverslagen van anderen. Tijdens de voorbereiding zit ik soms urenlang achter de computer.
Zelf maak ik ook altijd een reisverslag; mijn ouders lezen graag mee, maar ik doe het vooral voor mezelf. Als ik er actief mee bezig ben herinner ik alles veel beter en als iemand bijv. op het forum ergens een vraag over heeft dan is het zo makkelijk om even terug te lezen.
Ik maak nu mijn reisverslag in wordpress. De foto's worden op de ipad gezet en laden dan razendsnel in het verslag. Ik ben hierdoor per dag niet meer dan 30 minuten kwijt. Schrijven doe ik dan soms ook in de auto via de wordpress app. Echt handig! Nadeel is dan wel dat de fotoo's er niet tussen de tekst door staan. Maar vandaag wordt het verslag wel weer op de overnachtingsplek gemaakt waar wifi is. Ga er zo aan beginnen. Wat betreft tv kijken daar snap ik dus juist niets van dat iemand dat doet op vakantie......maar goed doe ik ook niet zo veel in nederland. We hebben nu de afgelopen 2 weken misschien in totaal 10 minuten gekeken en dan alleen naar het weer nieuws......maar ja ieder zijn ding he?
Ik vind dat ' s avonds in sommige plaatsen wel relaxt. In Page was er 's avonds helemaal niets te doen, hebben wij vanaf 22u een nba wedstrijd gekeken...niets mis mee. Als je nou 's middags voor de tv hangt zou ik ook raar opkijken hoor. Maar dr zijn genoeg mensen die bv een villa in Orlando huren en dan even 's middags de kleine in bed leggen en zelf voor de buis gaan hangen.
Ik heb niks gezegd.....vandaag hangt een deel van de familie voor de tv maar dat is ook noodgedwongen zie ons verslag. Het zal idd ook een verschil zijn of je met z'n tweetjes bent of zoals wij met de kinderen en nu zelfs opa erbij. Maar sorry dit is off topic
Wij kijken op reis wel regelmatig TV en zeker in Amerika. Ik vind dat daar net zo goed een "toeristische attractie": al die maffe zenders! Fox-news (lachen, zoek de onjuistheden), religieuze kanalen om te bidden (en doneren uiteraard), rare hobby zenders, ... TV is zo'n belangrijk deel van de Amerikaanse cultuur, ik kijk er dan ook naar vanuit een bijna antropoligsche interesse
Kokopelli schreef:Ik hoop ook dat je verslag gaat maken, juist de "afwijkende" reizen vind ik zelf altijd erg leuk om te lezen. Kan er een hoop inspiratie van krijgen.:
Dude schreef:
Diep respect voor deze dame, wat een schat aan informatie en idd bron van inspiratie...
O jee, ze zegt 'dame' tegen me. Niet doen hoor, daar word ik helemaal verlegen van Maar wel bedankt voor je complimenten hoor, Anna.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
@ henriette,
Effe off topic, maar doe je ook aanpassingen in teksten maken bij veranderingen?
Kleinighidje hoor maar wel fijn om te weten dat de weg naar little wild hors canyon nu volledig verhard is. Dat was in 2008 nog niet en staat naar mijn weten ook zo in de tekst op de website.
Groetjes uit kanab,vertrekken zometeen naar north rim GC.
Haha, heel herkenbaar Anna!
Ik lees me ook helemaal scheel. Bij mij thuis levert het echter geen irritaties op, maar mijn vader vindt het alleen maar geweldig! Hij vindt het wel makkelijk, met een ingelezen ervaringsdeskundige op pad
@Henriette. Wow, jouw site is echt geweldig. Ik heb al heel wat pagina's van je site afgedrukt voor in ons roadbook. Bedankt!!
Ik vind het ook heel erg leuk om alle verslagen te lezen. Elke dag controleer ik deze site op nieuwe berichten.
Dat is voor mij al een deel van de vakantie. Ook ben ik de enige in het gezin die dit doet, maar ik ga er van uit dat ze blij zijn met alle info die ik verzamelt heb. Ik heb een beetje een reisboeken verslaving. Maar met behulp van dit forum neem ik maar 1 reisgids mee en leuke plaatsen en wegen die ik hier tegenkom plaats ik in Word, print ik uit en maak er nog een eigen reisgidsje bij. Door al dat lezen heb ik in mijn hoofd ook al veel opgeslagen.
Of er ook een eigen reisverslag komt weet ik niet. De intentie is er wel, en ook hoop ik wat terug te doen door andere mensen te helpen hier op het forum.
Dus ben ik heel blij met alle verslagen, informatie, beantwoorde vragen, enz. Allen bedankt daar voor.
Over 2 weken is het eindelijk zo ver.
bij ons is het 3 jaar geleden dat we nog naar de US geweest zijn, en of we volgend jaar gaan is ook niet niet helemaal zeker (afhankelijk van de financiën) maar toch kan ik mij uuuuuuuuren amuseren met foto's kijken en verslagen lezen, héérlijk ontspannend, lekker wegdromen
Die reisverslagen. Ja, geweldig!
Al zitten er wel grote verschillen in hoe ze geschreven worden.
Maar elk reisverslag geeft meestal weer nieuwe tips die ik dan zelf weer in een bestandje zet.
Voor wie er geen genoeg van kan krijgen hier nog een zoektip die ik zelf hanteer.
Ik ga naar Google en zoek dan altijd als volgt:
Als 1e woord altijd "reismee" en vervolgens een stad, hotel of bezienswaardigheid.
BV:
reismee San Francisco
reismee Las Vegas
reismee Las Vegas Flamingo
reismee Yosemite
reismee San Francisco 09.50 KLM
Die laatste is dan weer om reisverlagen te vinden van mensen die dezelfde vlucht hebben genomen als wij zullen nemen. Zo kun je dus door je fantasie een beetje te laten werken gericht zoeken naar reisverslagen.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
jokaluma schreef:@ henriette,
Effe off topic, maar doe je ook aanpassingen in teksten maken bij veranderingen?
Ja hoor, dat doen we zeker. En we vinden het dan ook erg fijn als iemand ons er op wijst als iets op onze site niet (meer) klopt. Dat de weg naar LWHC verhard is wist ik overigens maar al te goed (we zijn er zelf dit jaar in mei nog geweest!), maar ik had niet in de gaten dat we dit op de site nog niet hadden aangepast. Maar we hebben het nu meteen even gedaan, bedankt voor de tip.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.