Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

omvormer echt nodig?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
JH01
Amerika-ontdekker

omvormer echt nodig?

Bericht door JH01 »

Hallo allemaal,
Wij nemen als "electrische apparaten" alleen oplaadstekkers mee om accu'tjes van fototoestel, mobieltjes, I-pod op te laden. Ook willen we electrisch oplaadbare tandenborstels meenemen. Is het dan nodig om behalve de wereldstekker, ook nog een omvormer mee te nemen om van 110 naar 220 volt te gaan, zodat we in hotels kunnen opladen?

En de vraag; We gaan ook rondreizen met een camper, kunnen we die accu'tjes dan ook al rijdend opladen in het stopcontact? Of moeten we daarvoor aangehooked zijn op een campground?

Kan iemand ons dit vertellen?

Groetjes , Joe
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: omvormer echt nodig?

Bericht door DVDGuy »

Je hebt geen omvormer nodig van 110 naar 220V.

Als je onder het rijden wil opladen, moet je daar wel een omvormer voor aanschaffen

Afbeelding

Je kunt met een wereldstekker i.c.m. verdeeldoos, gebruik maken van meerdere apparaten op stroom

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DVDGuy op 06 jul 2012, 21:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Voor het opladen van apparaten in de camper moet je of aan de stroom staan op een campground, of je gebruikt de 12 v aansluiting en dan eventueel een omvormer wanneer je rijdt.

Tip neem een stekkerblok mee, zet daar of een amerikaanse stekker aan (je kunt dan meerdere apparaten gelijk opladen) of neem een wereld stekker mee en stop daar het stekkerblok in.
JH01
Amerika-ontdekker

Bericht door JH01 »

Dank voor jullie reacties! MAAR, ik ben wat vergeten; als electrisch apparaat neem ik wel een scheerapparaat mee en ik zie er geen indicatie op staan dat die ook op 110 volt zou werken. Is daar dan misschien toch een omvormer voor nodig?
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Als hij echt niet geschikt is voor 110V, zou ik eerder in de USA een scheerapparaat kopen dan een omvormer; scheelt je een koop geld.
droom2012
Amerika-ontdekker

Bericht door droom2012 »

Zo'n geaarde stekker als hierboven op t plaatje past niet in onze wereldstekkers. Er passen alleen van die 'dunne' stekkers (die van de oplaadsnoeren zelf). Wij hebben dus maar meerdere wereldstekkers gekocht (Kruidvat € 2,99)
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Let op!!!! Niet alle 220V~ - 240V~ past op 110V... Lees eerst altijd het etiket of zo een apparaat dat wel aankan.

-Een adapter zet stroom niet om maar is uitsluitend een verloop stekker.

- een omvormer doet dat wel maar zijn schreeuwend duur..

In een ander topic ( http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=41310 )zijn wel eens wat nadelen genoemd van europeese apparaten op het USA stroomnet...
If you can dream it...
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Wij hadden wel een omvormer bij ons (las later pas dat je ook zonder kunt), maar was er op zich wel blij mee. We stonden vaak op campings zonder stroom, dus als een keer stroom hadden moesten we veel opladen en ik heb de rare tik dat ik 's nachts niets wil opladen als ik slaap. Bang voor kortsluiting/brand, die stekkers worden vaak zo heet, niet nodig, weet het, maar het zit nu eenmaal in mijn hoofd :? . Naar mijn idee ging dat opladen een stuk sneller dan als we het via de wereldstekker deden. Maar je kunt inderdaad zonder, ding is ook megazwaar, 3kg geloof ik. De omvormer 12V naar 230V had ik niet zonder gekund, echt ideaal.
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Het duurt ongeveer 2 x zo lang om iets op te laden zonder omvormer :wink:
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Op alle elektrische apparaten staat aangegeven op welke spanning ze werken en de hoeveelheid stroom die zij verbruiken.
Vaak aangeduid als bv. Input 100 - 240 V – xxx A 50 – 60 Hz en als het een adapter is voor het opladen van apparatuur als
tel Ipad etc. ook nog de output. Als op het apparaat alleen is aangegeven dat het alleen geschikt is voor 240V dan heeft
men voor het aansluiten op 12 v accu een omvormer nodig en voor het aansluiten op 120 V een transformator. Als het laatste
het geval is laat dan het apparaat gewoon thuis.
De omvormer is alleen nodig als je op een accu met 12 V gelijkspanning een apparaat wilt aansluiten dat alleen geschikt is voor
een hogere bv 220 V wisselspanning. Dergelijke apparaten worden regelmatig aangeboden bij div. winkelketens zoals Aldi etc.
men moet bij aanschaf van een dergelijk apparaat wel opletten of deze het vermogen kan leveren om het aangesloten apparaat
te doen werken. Als het vermogen dat de omvormer levert lager is dan het vermogensverbruik van het aangesloten apparaat
dan word de omvormer overbelast, met alle gevolgen van dien.

lees : 110 naar 220 in Amerika
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer