Naar aanleiding van een voorgenomen trip naar de USA ben ik de afgelopen weken in reisverslagen van USAreizigers gedoken...Hulde aan allen die deze reisverslagen met veel toewijding geschreven hebben. Ik ben er inmiddels achter dat de beste tips voortkomen uit deze verslagen. De ene leest wat lekkerder weg dan de andere, sommige zijn erg gedetailleerd ( tot het dagelijkse beleg op de boterham aan toe) andere geven in grote lijnen de route en bezienswaardigheden weer maar in alle verslagen lees je de passie voor de USA, echt leuk!
Het nadeel hiervan is dat er veel tijd in gaat zitten, tijd die ik eigenlijk niet heb en dus ontstaan er bij enkele gezinsleden hier lichte irritaties
Enkele sneren van gezinsleden:
" zit je nu alweer/ nog steeds verslagen te lezen?? "
" hoelang gingen we nu ook weer, 3 weken of 3 maanden?"
" hoelang kun je nodig hebben om een trip samen te stellen?"
" kun je niet beter een reisbureau inschakelen?"
Ik trek me er niks van aan en lees onverstoorbaar verder, volgend jaar na 3 weken USA zullen ze me dankbaar zijn dat ik me zo ingelezen heb!!
Ik heb veel speciale dingen gevonden via de reisverslagen. Reis zou er echt anders uit hebben gezien zonder en we zouden zeker dingen gemist hebben. Maar soms ook wel teveel info om uit te kiezen, alles is leuk, we hadden "maar" 3 weken.
Mijn vriend begreep het gelukkig, maar omgeving niet altijd. Is toch niets aan als je alles al van te voren weet hoorde ik regelmatig. Yeah right, lezen is toch echt wat anders dan beleven.
Anna68 schreef:Enkele sneren van gezinsleden:
" zit je nu alweer/ nog steeds verslagen te lezen?? "
" hoelang gingen we nu ook weer, 3 weken of 3 maanden?"
" hoelang kun je nodig hebben om een trip samen te stellen?"
" kun je niet beter een reisbureau inschakelen?"
Anna68 schreef:Ik trek me er niks van aan en lees onverstoorbaar verder, volgend jaar na 3 weken USA zullen ze me dankbaar zijn dat ik me zo ingelezen heb!!
Ik herken het ook zeer zeker, maar het wordt je straks alleen maar mee beloond. Tenminste zo is het nu ook weer tijdens onze reis. Ik ben de enige die me zo ingelezen heeft maar iedereen is er nu wel heeel erg blij mee. Dit geld niet alleen de leukste plekjes vinden voor hikes maar bv ook waar te overnachten. Ook nu zit ik weer dit forum af te struinen omdat we morgen onze reis iets zullen moeten aanpassen omdat onze zoon nu niet lekker is. Ik had voor kanab slechts een activiteit uitgezocht maar die kunnen we morgen beter achterwege laten. Iedereen is nu aan het rusten en ik zit te puzzelen wat we morgen omgeving kanab gaan doen.........
Mijn vrouw zegt altijd, vakantie voorpret hoort bij de vakantie... dus eigennlijk ben je al op vakantie, en dat kun je van de overige gezinsleden niet zeggen...
Anna68
Het werkt ook nog 'ns heel verslavend al die verslagen.
Op dit moment lopen er weer een aantal liveverslagen. Ik vind het heerlijk om die 's ochtends met een kopje koffie te lezen.
De rest slaapt hier nog dus dat is lekker rustig.
En ik kijk weer geweldig uit naar dat van jouw elly.
Hier doe ik ook al het 'werk', maar met veel plezier en Evy heeft zich erbij neer gelegd dat het forum een deel van het dagelijkse leven is geworden.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Anna68 schreef:
Het nadeel hiervan is dat er veel tijd in gaat zitten, tijd die ik eigenlijk niet heb !!
Wacht maar tot je terug bent.... dan ga je zelf ook een reisverslag schrijven (hoop ik tenminste, want ik ben erg benieuwd naar jouw schrijfsels ). En ook daar gaat weer heel veel tijd in zitten! Dus eigenlijk ben je al gauw een vol jaar bezig met zo'n reis, eerst het inlezen, dan de reis zelf en dan ook nog eens een reisverslag schrijven.
Anna68 schreef:... en dus ontstaan er bij enkele gezinsleden hier lichte irritaties
Ach, als zij eenmaal mee op reis zijn geweest dan zijn zij net zo verslaafd als jij hoor! Kan je na de reis de taken verdelen, dat doen wij hier ook. Want al die foto's uitzoeken, dat kost ook een hoop tijd hoor.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
De voorpret is idd al heerlijk, zeker gezien het feit dat het momenteel zo'n gekkenhuis is bij ons in het bedrijf en ik nog maar af moet wachten of ik überhaupt nog wel even weg kan dit jaar
Het ironische is dat ik helemaal niet van plan ben om zo'n echte rondreis te maken zoals de meesten hier wel doen maar het wel heerlijk vind om erover te lezen. Wij hebben niet de intentie om zoveel mogelijk in die 3 weken te stoppen en verblijven graag wat langer op 1 plek en nemen nogal eens een binnenlandse vlucht om afstanden te overbruggen, na het lezen van al die verslagen voelt dat bijna als vloeken in de kerk
Waarom? Iedereen reist toch op de manier die je zelf prettig vind.
Heb je trouwens onze verslagen al gelezen ? Dan heb je weer wat te doen vandaag ipv stofzuigen en opwassen
Bart
Grts, Bart
Henriëtte schreef:
Wacht maar tot je terug bent.... dan ga je zelf ook een reisverslag schrijven (hoop ik tenminste, want ik ben erg benieuwd naar jouw schrijfsels ).
Ik weet niet of een reisverslag van mij van mij veel toegevoegde waarde zal zijn, zoals ik net al aangaf reizen wij toch iets anders als de gemiddelde reisverslagenschrijver maar zal zeker een poging wagen al is het alleen al omdat er iemand benieuwd is naar mijn schrijfsels
@Bart, doe me het nu niet aan, ik moet nog zoveel andere dingen doen vandaag
Waarom? Iedereen reist toch op de manier die je zelf prettig vind.
Heb je trouwens onze verslagen al gelezen ? Dan heb je weer wat te doen vandaag ipv stofzuigen en opwassen
Ik denk dat ik me ook nog maar eens ga "opofferen" en het huishoudelijk werk aan mijn huisgenoten ga overlaten Mijn man doet de strijk toch al met liefde en plezier en ik heb de komende weken verlof (dus tijd ) om nog eens alles (opnieuw) door te lezen. Mijn man vindt het trouwens niet erg hoor dat ik dagelijks op het forum zit. Hij bestoeft mij zelfs bij vrienden en kennissen omdat ik onze reis voor volgend jaar zoooo goed voorbereid.
Anna68 schreef:
Ik weet niet of een reisverslag van mij van mij veel toegevoegde waarde zal zijn, zoals ik net al aangaf reizen wij toch iets anders als de gemiddelde reisverslagenschrijver maar zal zeker een poging wagen al is het alleen al omdat er iemand benieuwd is naar mijn schrijfsels
Wij reizen ook anders dan de gemiddelde reisverslagenschrijver maar dat houdt mij niet tegen hoor, na afloop van een reis ga ik helemaal los. Ik heb nu al 12 A-viertjes vol getypt over onze laatste reis en ik zit nog niet lang niet op de helft..... En als jij straks een reisverslag gaat schrijven dan ga ik dat zeker lezen hoor!
Sterkte met de drukte, ik ga nu tussen het reisverslag schrijven door gauw even zoonlief en vriendin helpen met hun verhuizing... ook belangrijk!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Wie niet Anna, wie niet ...
Ik denk dat de site van Henriëtte samen met de NPS site en usareisen.de, de meest aangeprezen site is op het forum
Wat een bron van inspiratie hé
Bart
Grts, Bart
Ook ik lees me helemaal kapot aan reisverslagen. De eerste keer dat ik op mezelf een rondreis door de VS maakte gingen we echt op de bonnefooi en had ik van te voren weinig voorbereid. Dat had z'n charme ook wel, maar achteraf bleek toch wel dat we heel veel leuke dingen gemist hadden, terwijl we er bij wijze van spreken langsreden. Sindsdien plan ik ook alles van te voren. De combi AA-forum/reisverslagen is gewoon perfect om je reis je mooi mogelijk te maken. En het geeft ook mij enorm veel voorpret. Als ik nu reisverslagen lees, voelt het al bijna alsof ik zelf weer op reis ben, terwijl ik echt eerst nog 2 maanden aan de arbeid moet.
Mijn vrouw die laat de voorbereiding bijna volledig aan mij over, want ze weet hoeveel ik er van geniet en zelf heeft ze veel minder die drang. Maar ze is er maar wat blij mee, dat mijn goede voorbereiding haar altijd een geweldige reis oplevert.
Sommige reisverslagen zijn inderdaad wel heel erg gedetailleerd en hoewel ik dat zelf niet zou doen, vind ik het eigenlijk wel een eer dat iemand andere mensen zo diep meeneemt in zijn of haar reis. Dan voelt het helemaal alsof je bijna meereist.
Vreemd genoeg heb ik zelf nooit een reisverslag geschreven. Ik ben van te voren wel eens begonnen, met de voorbereidingen e.d., maar op reis komt het er eigenlijk nooit van.. dan vind ik het veel te verleidelijk om 's avonds met een biertje een boekje te lezen of voor de tv te hangen. Jammer eigenlijk, want met zo'n verslag kan je je reis keer op keer herbeleven natuurlijk. Gelukkig maak ik altijd wel heel veel foto's.
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.
Anna68 schreef:Ik weet niet of een reisverslag van mij van mij veel toegevoegde waarde zal zijn, zoals ik net al aangaf reizen wij toch iets anders als de gemiddelde reisverslagenschrijver maar zal zeker een poging wagen al is het alleen al omdat er iemand benieuwd is naar mijn schrijfsels
Ik hoop ook dat je verslag gaat maken, juist de "afwijkende" reizen vind ik zelf altijd erg leuk om te lezen. Kan er een hoop inspiratie van krijgen.
De voorbereiding kost veel tijd, maar geeft je al een heerlijk vakantiegevoel! Veel plezier ermee
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.