Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
oordopjes..?
oordopjes..?
Dag medereizigers,
Gekke vraag, maar heeft iemand een tip voor goede oordopjes (merk, winkel,..)? Heb er een aantal gebruikt maar die laten toch nog relatief veel geluid door.
Bedankt!
Gekke vraag, maar heeft iemand een tip voor goede oordopjes (merk, winkel,..)? Heb er een aantal gebruikt maar die laten toch nog relatief veel geluid door.
Bedankt!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: oordopjes..?
Welke dopjes heb je al geprobeerd?
Alpine maakt dopjes speciaal voor het vliegtuig. Zie http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/flyfit/

Zelf gebruik ik overigens geen dopjes. Ik gebruik een Noise Cancelling headset.
Alpine maakt dopjes speciaal voor het vliegtuig. Zie http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/flyfit/

Zelf gebruik ik overigens geen dopjes. Ik gebruik een Noise Cancelling headset.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik gebruik tijdens het vliegen mijn iPod/iPad i.c.m. een koptelefoon van het merk Sennheiser, type HD 219 en dan hoor je, ook als je hem opzet zonder hem aan te sluiten nagenoeg geen geluid dat van buitenaf komt, zoals de vliegtuigmotoren; bijkomend voordeel is dat hij op de oorschelp gedragen wordt.
Kost in Nederland rond de 40 euro.

Kost in Nederland rond de 40 euro.

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wij gebruiken altijd de oordopjes van quies, dat is kneedbare was.
Als je ze goed diep induwt, hoor je bijna niets meer.
(zelf duw ik ze niet diep in, maar ook dan houden ze veel tegen).
We gebruiken ze in het vliegtuig maar als we op hotel slapen, dan gebruiken we ook altijd oordopjes.
Als je ze goed diep induwt, hoor je bijna niets meer.
(zelf duw ik ze niet diep in, maar ook dan houden ze veel tegen).
We gebruiken ze in het vliegtuig maar als we op hotel slapen, dan gebruiken we ook altijd oordopjes.
Hoi'
ik gebruik zelf altijd de oordopjes van Mack's. Deze zijn overal in Amerika te verkrijgen. Ik zweer erbij. Je kunt ze overal voor gebruiken, zwemmen, slapen en voor het vliegen.Neem ook altijd een lading mee naar huis. Werken heel goed. Zijn soort gelballetjes die je in je oor stopt en naar de vorm van je oor kneed.
ik gebruik zelf altijd de oordopjes van Mack's. Deze zijn overal in Amerika te verkrijgen. Ik zweer erbij. Je kunt ze overal voor gebruiken, zwemmen, slapen en voor het vliegen.Neem ook altijd een lading mee naar huis. Werken heel goed. Zijn soort gelballetjes die je in je oor stopt en naar de vorm van je oor kneed.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ik gebruik Ear Classic oordoppen. Vanwege een snurkende echtgenoot
Je moet deze oordoppen eerst goed smal rollen en dan ver genoeg in je oor stoppen,
voor het beste resultaat
En dan hoor je echt NIETS meer.
Je kan deze oordoppen kopen onder de naam herriestoppers bij drogist enzo
of in grootverpakking bij een groothandel......

Je moet deze oordoppen eerst goed smal rollen en dan ver genoeg in je oor stoppen,
voor het beste resultaat

En dan hoor je echt NIETS meer.
Je kan deze oordoppen kopen onder de naam herriestoppers bij drogist enzo
of in grootverpakking bij een groothandel......
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik gebruik deze:

Zijn ook van wax en werken prima. Als je ze er goed in doet, dan hoor je echt niets meer.!

Zijn ook van wax en werken prima. Als je ze er goed in doet, dan hoor je echt niets meer.!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Marja, waar heb je die oordoppen gekocht? Gewoon bij de drogist? Want ik gebruik altijd van die 'plastic' dingen en na 2 weken gaan mijn oren zwaar irriteren. Die zien er wel comfortabel uit!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik koop ze altijd gewoon bij het kruitvat. Maar ik denk dat iedere drogist ze wel heeft.
Ik doe er ook altijd een paar dagen mee, en neem niet iedere dag een nieuw paar.
Het fijne van deze oordoppen vind ik zelf dat je ze ook niet voelt als je op je zij ligt. Ik ben nu zo gewend aan slapen met oordoppen (ja, Ko snurkt) dat ik zonder niet meer in kan slapen
Ik doe er ook altijd een paar dagen mee, en neem niet iedere dag een nieuw paar.
Het fijne van deze oordoppen vind ik zelf dat je ze ook niet voelt als je op je zij ligt. Ik ben nu zo gewend aan slapen met oordoppen (ja, Ko snurkt) dat ik zonder niet meer in kan slapen

- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Sinds een jaar gebruik ik Flite Mare,
Niet omdat ze het geluid zo goed dempen, want daar had ik geen last van, maar van de enorm snelle drukwisselingen, daar gingen mijn oren altijd meteen van dicht zitten.
Soms hoorde ik 2 dagen beina niets...
Erg lastig als je naar een klant toe gaat en echt niet hoort wat hij allemaal te zeggen heeft...
Flite Mate (mits je de goede maat hebt) zorgen er voor dat de druk gelijkmatig en langzaam de druk op je trommelvlies toe/afneemt zodat ze niet gaan ploppen en je dus geen last hebt van dicht zittende oren of oorpijn..
Daarnaast zijn ze ook nog eens goed tegen het eentonige gezoem van de vliegtuig motoren en versta je zonder probleem het cabine personeel...
De andere dopjes ken ik alleen van concerten en vliegshows, tegen het lawaai...
Niet omdat ze het geluid zo goed dempen, want daar had ik geen last van, maar van de enorm snelle drukwisselingen, daar gingen mijn oren altijd meteen van dicht zitten.
Soms hoorde ik 2 dagen beina niets...
Erg lastig als je naar een klant toe gaat en echt niet hoort wat hij allemaal te zeggen heeft...
Flite Mate (mits je de goede maat hebt) zorgen er voor dat de druk gelijkmatig en langzaam de druk op je trommelvlies toe/afneemt zodat ze niet gaan ploppen en je dus geen last hebt van dicht zittende oren of oorpijn..
Daarnaast zijn ze ook nog eens goed tegen het eentonige gezoem van de vliegtuig motoren en versta je zonder probleem het cabine personeel...
De andere dopjes ken ik alleen van concerten en vliegshows, tegen het lawaai...
If you can dream it...
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik gebruik hiervan de mousse versie, al jaren. Die met was heb ik nooit goed in mijn oren gekregen.Tipsy_1 schreef:wij gebruiken altijd de oordopjes van quies, dat is kneedbare was.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat een kleine verpakkingen. Ik koop bij Home Depot weleens oordopjes die ik gebruik als ik gras maai, of powertools gebruik. Daar zitten 80 paar in een verpakking voor $14. Je rolt ze op, stopt ze in je oor en dan zetten ze langzaam uit en sluiten alle lawaai van buiten af. Ik gebruik ze een keer en gooi ze weg; het lijkt me niet hygienische ze vaker te gebruiken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
wie heeft er ervaring met de oordopjes van nonoise http://www.oordoppen.be/nonoise-reizen- ... iegen.html
Of die van flyfit http://www.oordoppen.be/relaxed-vliegen ... iegen.html ?
Het is bij mij niet voor de drukverschillen maar vooral voor het lawaai van de motoren etc.
Grzz
David
Of die van flyfit http://www.oordoppen.be/relaxed-vliegen ... iegen.html ?
Het is bij mij niet voor de drukverschillen maar vooral voor het lawaai van de motoren etc.
Grzz
David
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Bij de action koop je oordopjes 2 paar voor 0,79 euro cent
gebruik ze al een paar jaar ze bevallen mij zeer goed .
Hoor niets meer
gebruik ze al een paar jaar ze bevallen mij zeer goed .
Hoor niets meer