Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
GPS Amerika, hulp nodig!!
-
- Amerika-ontdekker
GPS Amerika, hulp nodig!!
Hallo,
Wij hebben een auto gehuurd met GPS bij d-reizen voor onze roadtrip in California. Alleen ik heb nooit echt met een tomtom gewerkt. Zoals ik mijzelf heb voorgesteld is dat ik alle routes, coördinaten e.d. in een bestandje zet en dit uitprint zodat ik het in de GPS in de auto kan invoeren met de hand. Is dit mogelijk of heb je echt USA kaarten nodig voor zo'n GPS. Zo'n map disc? Of kan je zelf ook met de hand in de GPS invoeren dat je van A naar E wilt? En is het ook mogelijk als je meerdere plekken tussen je route van A naar E heb, dit in te voeren? Dus van A naar B naar C naar D en dan naar E.
Het is me niet zo duidelijk allemaal, hoop dat iemand me kan helpen!
Wij hebben een auto gehuurd met GPS bij d-reizen voor onze roadtrip in California. Alleen ik heb nooit echt met een tomtom gewerkt. Zoals ik mijzelf heb voorgesteld is dat ik alle routes, coördinaten e.d. in een bestandje zet en dit uitprint zodat ik het in de GPS in de auto kan invoeren met de hand. Is dit mogelijk of heb je echt USA kaarten nodig voor zo'n GPS. Zo'n map disc? Of kan je zelf ook met de hand in de GPS invoeren dat je van A naar E wilt? En is het ook mogelijk als je meerdere plekken tussen je route van A naar E heb, dit in te voeren? Dus van A naar B naar C naar D en dan naar E.
Het is me niet zo duidelijk allemaal, hoop dat iemand me kan helpen!
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: GPS Amerika, hulp nodig!!
Even langs Media Markt gaan, dan kun jer er even mee spelen...
If you can dream it...
-
- Amerika-ontdekker
Ik ben serieus.. Je kan toch zo'n map disc invoeren, waardoor de route in de tomtom komt, maar is dit nodig? Maakt dit het gewoon makkelijker, dat mensen het daarom gebruiken? Ik snap het even niet meer.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
De gps krijg je bij het verhuurbedrijf... Daar zitten de kaarten van de usa al in.
het enige wat je moet doen is op het scherm klikken, daarna navigate to aanklikken en het adres waar je naartoe wil ingeven...
en de tom tom verteld hoe je moet rijden,,,
het enige wat je moet doen is op het scherm klikken, daarna navigate to aanklikken en het adres waar je naartoe wil ingeven...
en de tom tom verteld hoe je moet rijden,,,
If you can dream it...
-
- Amerika-ontdekker
Oke nouja als dat het is, dan is het me gewoon duidelijk. Ik wou gewoon zeker weten dat het zo ging. Bedankt!
Misschien dat je ook nog "snelste route" ipv "kortste route" in wilt stellen zodat je niet in allerlei achterbuurten terecht komt.
Het is echt geen gek idee om van tevoren even ergens te oefenen.
Het is echt geen gek idee om van tevoren even ergens te oefenen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
En neem ook een papieren kaart mee, daarop zie je wat de mooiste routes zijn. Je kunt hier de Hallwag nr 5 kopen (ANWB, boekhandel, reiswinkel), dat is een mooie kaart.
Kun je ook nu al eens kijken welke routes je wilt nemen.
Marianne
Kun je ook nu al eens kijken welke routes je wilt nemen.
Marianne
Daarom neem ik zelf mijn TomTom mee. Die ken ik, ik weet hoe ie werkt, is meteen in de NL taal.
Er staan er genoeg te koop op marktplaats met USA kaarten.
Bij mijn vorige zakelijke trip had ik daar een GPS gehuurd, was een Garmin. En dat werkt toch weer anders dan je eigen TomTom.
Er staan er genoeg te koop op marktplaats met USA kaarten.
Bij mijn vorige zakelijke trip had ik daar een GPS gehuurd, was een Garmin. En dat werkt toch weer anders dan je eigen TomTom.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Huren van een GPS is bijna altijd duurder dan er zelf één kopen; ongeacht of je een 2e hands koopt in Nederland of een nieuwe in de USA.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb er ooit ook een zelf gekocht, was toen 130 dollar, terwijl huren 180 dollar was en dit jaar gebruiken we hem weer. Dus snel terugverdiend!
Misschien wel een tip: noteer ook de postcode van het adres waar je naar toe wil, dit was bij de TomTom wel handig en nog preciezer!
Misschien wel een tip: noteer ook de postcode van het adres waar je naar toe wil, dit was bij de TomTom wel handig en nog preciezer!
En bij jouw eigen tom tom, kan je mooi op voorhand alle bestemmigen reeds laden in de favorites lijst of hoe ie ook mag heten.
Gebruik nu reeds jaren de TT 950 live, met regelmatige kaart updates en werkt nog steeds perfect.
Gebruik nu reeds jaren de TT 950 live, met regelmatige kaart updates en werkt nog steeds perfect.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik zal het nog maar eens herhalen. Het programma Tyre is hier uitermate geschikt voor.pbuyse1 schreef:En bij jouw eigen tom tom, kan je mooi op voorhand alle bestemmigen reeds laden in de favorites lijst of hoe ie ook mag heten.

Roland
En het programma Mapsource ( voor op de computer of laptop ) bij Garmin is ook heel erg handig.
Je kan thuis op de computer de door jouw gewenste route ( dit is niet altijd de korste of snelste route ) in Mapsource maken en deze door het programma laten overzetten naar je navigatie.
Ik heb het programma ook meegenomen naar Amerika op de laptop om daar eventueel nog wat aanpassingen te maken.
Het is in het begin even een beetje stoeien met het programma, maar als je het eenmaal onder de knie hebt dan heb je ook wat.
Gr
Sam
Je kan thuis op de computer de door jouw gewenste route ( dit is niet altijd de korste of snelste route ) in Mapsource maken en deze door het programma laten overzetten naar je navigatie.
Ik heb het programma ook meegenomen naar Amerika op de laptop om daar eventueel nog wat aanpassingen te maken.
Het is in het begin even een beetje stoeien met het programma, maar als je het eenmaal onder de knie hebt dan heb je ook wat.
Gr
Sam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
TS hééft al een auto gehuurd met navigatie, dus dan heeft het toch niet zo veel zin meer om te melden dat kopen of eigen navigatie meenemen handiger is?
Marianne
Marianne
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Net zo goed als je van alles erbij kunt huren als je de auto komt halen, kun je ook de eerder bestelde GPS afbestellen.
-
- Amerika-ontdekker
@ 6foot6, op de GPS die wij hebben bijgehuurd, kan je waarschijnlijk ook kiezen voor de snelste route op de tomtom zelf, neem ik aan?
@ Marianne, wij hebben een paar weken geleden een Marco Polo kaart gekocht van California. Ik heb begrepen dat je bij een AAA kantoor in USA ook kaarten e.d. kan krijgen en zelfs gratis met je ANWB pasje! Zijn deze kaarten ook goed die je krijgt bij zo'n kantoor? Want hier willen we beslist dan langsgaan als we in SF aankomen! Ik ben ook van plan om mijn routes in google maps alvast vast te stellen en dit uit te printen! Kan misschien ook handig zijn. En sowieso wil ik ook alle adressen en postcodes noteren, zodat dit het vergemakkelijkt bij het invoeren van plekken in de tomtom!
@ Vera&Gaddo, is het ook nodig om coördinaten in te voeren, of is het niet nodig dit ook te noteren?
@ Sammie, als ik dat programma ga gebruiken, kan ik dan een gemaakte route zetten op een disc? Want volgens mij krijgen we een ingebouwde gps.. Hoe kunnen we dan de gemaakt route overzetten?
@ Marianne, wij hebben een paar weken geleden een Marco Polo kaart gekocht van California. Ik heb begrepen dat je bij een AAA kantoor in USA ook kaarten e.d. kan krijgen en zelfs gratis met je ANWB pasje! Zijn deze kaarten ook goed die je krijgt bij zo'n kantoor? Want hier willen we beslist dan langsgaan als we in SF aankomen! Ik ben ook van plan om mijn routes in google maps alvast vast te stellen en dit uit te printen! Kan misschien ook handig zijn. En sowieso wil ik ook alle adressen en postcodes noteren, zodat dit het vergemakkelijkt bij het invoeren van plekken in de tomtom!
@ Vera&Gaddo, is het ook nodig om coördinaten in te voeren, of is het niet nodig dit ook te noteren?
@ Sammie, als ik dat programma ga gebruiken, kan ik dan een gemaakte route zetten op een disc? Want volgens mij krijgen we een ingebouwde gps.. Hoe kunnen we dan de gemaakt route overzetten?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou me niet te druk maken over die GPS. Wij hebben een keer eentje ongevraagd er bij gekregen en ter plekke uitgevogeld hoe het werkte en op gezette tijden het ding uitgezet omdat ie iets anders wilde dan wij. Hoe ziet je route er uit? Het is misschien handig om die eens op het forum te zetten en te vragen naar tips voor onderweg. Misschien hoef je alleen maar van A naar B, zoveel alternatieve routes zijn er vaak niet.
De Marco Polo is een goede kaart hoewel ik hem te groot vond. Ik had hem vorig jaar gekocht omdat de Hallwag een tijd niet verkrijgbaar was, maar de Marco Polo is minder handzaam. De kaarten van de AAA zijn prima. Je kunt kaarten per staat krijgen, maar ook van bijvoorbeeld het hele westen (gebruiken wij om onze routes op in te tekenen). En ze hebben plattegronden, kaarten van het free way system in LA, van nationale parken, etc. Denk er aan dat de meeste AAA-kantoren in het weekend gesloten zijn.
Marianne
De Marco Polo is een goede kaart hoewel ik hem te groot vond. Ik had hem vorig jaar gekocht omdat de Hallwag een tijd niet verkrijgbaar was, maar de Marco Polo is minder handzaam. De kaarten van de AAA zijn prima. Je kunt kaarten per staat krijgen, maar ook van bijvoorbeeld het hele westen (gebruiken wij om onze routes op in te tekenen). En ze hebben plattegronden, kaarten van het free way system in LA, van nationale parken, etc. Denk er aan dat de meeste AAA-kantoren in het weekend gesloten zijn.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik denk eerlijk gezegd ook dat we er wel uit gaan komen met GPS en kaarten! Vooral voor simpele routes kunnen we dan gebruik maken van de GPS. Maar als we bijvoorbeeld een toeristische route willen gaan (bv, van Bakersfield naar SF, is denk ik een kaart ook handig!). En een map van Death Valley kan denk ik ook handig zijn, en deze kan je neem ik aan bij de visitor center krijgen? Ik ben al tijdje bezig met een reisboekje met daarin routes e.d. per dag. Als ik daar klaar mee ben en nog eventuele tips nodig heb, zal ik het zeker vragen.
Ik vind de Marco Polo eigenlijk ook wel groot, maar gelukkig komen we op een doordeweekse dag aan in USA, dus dan zal de AAA kantoor wel open zijn! En zo te horen kan je daar echt handige kaarten krijgen! Volgens mij gaat het helemaal goed komen als we én GPS hebben én kaarten. Toch?
Ik vind de Marco Polo eigenlijk ook wel groot, maar gelukkig komen we op een doordeweekse dag aan in USA, dus dan zal de AAA kantoor wel open zijn! En zo te horen kan je daar echt handige kaarten krijgen! Volgens mij gaat het helemaal goed komen als we én GPS hebben én kaarten. Toch?

Denk ook eens aan boekhandels als je kaarten zoekt. Barnes and Noble is een grote keten met veel vestigingen en hebben altijd wel een reissectie, met daarin kaarten, boeken etc.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kaarten van de parken krijg je inderdaad bij het visitor center (Death valley) of bij de ingang van het park. Je kunt ze ook op de NPS-site vinden.
Het rijden in de VS is erg simpel, dat komt helemaal goed hoor! Wij gingen in 1988 voor het eerst, zonder internet, zonder navigatie, maar met AAA-kaarten en dat ging prima. We doen het nog steeds zonder navigatie maar printen wel eens de routebeschrijving naar een hotel uit, als we in een stad zitten.
Marianne
Het rijden in de VS is erg simpel, dat komt helemaal goed hoor! Wij gingen in 1988 voor het eerst, zonder internet, zonder navigatie, maar met AAA-kaarten en dat ging prima. We doen het nog steeds zonder navigatie maar printen wel eens de routebeschrijving naar een hotel uit, als we in een stad zitten.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 5301 Weergaves
-
Laatste bericht door dejong89
-