Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Zakgeld

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Jackiebean
Amerika-ontdekker

Zakgeld

Bericht door Jackiebean »

Hoeveel zakgeld zouden jullie meenemen om een weekje naar een willekeurige stad in Amerika te gaan ( niet New York ofzo, het is daar volgens mij een beetje duurder), bijvoorbeeld Denver ofzo, of SLC? Gewoon om te overleven? Ik heb geen idee of Amerika over het algemeen duur is of niet.

Heeft iemand verder tips over geld uitgeven in de States? Heb je bijvoorbeeld ook echt een credit card nodig, of kom ik al ver met mijn pinpas?

Sorry voor de vele vragen, ik ben een leek in reizen! :?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jackiebean,

Het is zo moeilijk om aan te geven hoeveel je nodig zult hebben. Het hangt grotendeels af van je eigen uitgavepatroon. Moet je bijv. van dit geld je overnachting nog betalen? Ben je afhankelijk van het openbaar vervoer en taxi's of heb je zelf een auto tot je beschikking?

Het eten is beslist niet duur. Zelf ben ik meestal zo'n $ 7,00 tot $ 10,00 kwijt voor een ontbijt en $ 15,00 tot $ 20,00 voor het avondeten (beide excl. fooi).

Niet specifiek voor één stad maar voor heel Amerika ga ik zelf uit van zo'n $ 125,00 per dag (ongeveer € 100,00). Dat is dan wel incl. overnachting. De ene dag wat meer meer, de andere dag wat minder. Attracties, zoals pretparken heb ik hier nog niet bij gerekend. Je gaat per slot van rekening niet elke dag naar een pretpark. Als je $ 125,00 als richtlijn aanhoudt kom je volgens mij een heel eind. Afgelopen zomer was ik dit ook zo'n beetje per dag kwijt.

Met een pinpas alleen kom je al heel ver. In steeds meer winkels kun je hier tegenwoordig ook mee betalen in Amerika. Een creditcard is eigenlijk een must als je ook een auto gaat huren en gaat overnachten in motels/hotels. Zeker als je van te voren reserveringen gaat maken, wordt er altijd om een creditcard gevraagd. Bovendien ben je dan niet onthand als één van de twee passen onverhoopt beschadigd raakt en niet meer werkt.

Groet,

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jackiebean
Amerika-ontdekker

Bericht door Jackiebean »

Bedankt voor de tips! Ik weet nu ongeveer hoeveel ik moet meenemen!

Groetjes,

Jacqueline
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer