Zoals ik al aangafcincijansen schreef:https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... -countries
Volgens mij mag je niet twee keer Amerika binnenkomen, de teller blijft lopen zo gauw je Alaska binnenkomt.While in the U.S., you may go to Canada, Mexico and the Caribbean and re-enter the U.S. using the I-94W you were issued when you first arrived in the U.S., although the time you spend there is included in the 90 days allotted for your visit.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Twee keer de grens Canada/VS over
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Twee keer de grens Canada/VS over
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
Gast
Volgens mij zeggen ze op forum.verenigdestaten.info waar je de vraag ook hebt gesteld hetzelfde als hier. In elk geval niet dat het gewoon kan.
Ook op Wereldwijzer heb je dezelfde vraag gesteld, hier is geen antwoord op gegeven.
Je zegt dat je allemaal tegenstrijdige verhalen op die forums te horen krijgt, maar ik zie het niet. Zou je die eens willen quoten misschien? De informatie die je hier gekregen hebt klopt volgens mij. Ik zou als je het niet vertrouwd contact opnemen met het consulaat. Het zou jammer zijn als hierdoor je hele planning misloopt.
Vergeet ik nog wat. Fijne vakantie! Lijkt me een geweldige reis, met of zonder Alaska.
Ook op Wereldwijzer heb je dezelfde vraag gesteld, hier is geen antwoord op gegeven.
Je zegt dat je allemaal tegenstrijdige verhalen op die forums te horen krijgt, maar ik zie het niet. Zou je die eens willen quoten misschien? De informatie die je hier gekregen hebt klopt volgens mij. Ik zou als je het niet vertrouwd contact opnemen met het consulaat. Het zou jammer zijn als hierdoor je hele planning misloopt.
Vergeet ik nog wat. Fijne vakantie! Lijkt me een geweldige reis, met of zonder Alaska.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mijn antwoord op het andere forum was:
Normaal betekent een verblijf in Canada (of Mexico of enkele Caribische eilanden) niet dat er een nieuwe periode van maximaal 90 dagen voor het VWP ingaat als je terugkomt in de V.S. De periode van 90 dagen gaat in bij eerste binnenkomst. Bij mijn zoektocht naar een officiële bron stuitte ik op dit topic:
Je zou een B2 visum aan kunnen vragen maar ik weet niet of je daar nog tijd genoeg voor hebt.
Jullie gaan een prachtige reis maken. Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Normaal betekent een verblijf in Canada (of Mexico of enkele Caribische eilanden) niet dat er een nieuwe periode van maximaal 90 dagen voor het VWP ingaat als je terugkomt in de V.S. De periode van 90 dagen gaat in bij eerste binnenkomst. Bij mijn zoektocht naar een officiële bron stuitte ik op dit topic:
Helaas werkt de link naar de officiële CPB website niet meer. Ik vond ook nogVan we website can de US Customs and Border Protection (http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_vi ... os_faq.xml):
Q: Can a VWP applicant for Admission Be Readmitted To the United States Follwing a Short Trip To an Adjacent Island, Canada, or Mexico?
A: Generally, VWP applicants admitted under the VWP may be readmitted to the United States after a departure to Canada or Mexico or adjacent islands for the balance of their original admission period. This is provided they are otherwise admissible and meet all the conditions of the VWP, with the exception of arrival on a signatory carrier, in which case the inspecting officers have the discretion to grant the applicants entirely new periods of admission.
The VWP applicant is admissible and may be readmitted to the United States under the VWP after a departure to Canada or Mexico or adjacent islands provided the person:
Can identify an authorized period of admission that has not expired,
Plans to depart the United States prior to the expiration date of their period of admission,
Presents valid, unexpired passports which reflect admission to the United States under the VWP, and
Continues to meet all criteria set forth in 8 CFR 217 and section 217 of the Immigration and Nationality Act (Act), with the exception of arrival on a signatory carrier.
Bron: http://wikitravel.org/en/United_StatesIf you intend to leave for Canada or Mexico by land for a side trip and return to the U.S. within 30 days or the allowed time of your stay (whichever is shorter), you may re-enter the US provided that you do not yet return the I-94 or I-94 card before you proceed to Canada or Mexico. This can also be done even if you originally entered the US on a single-entry visa. However, you will only be admitted for the remainder of your original allowed time; the deadline to ultimately leave the US won't be extended by just leaving the US for somewhere else in North America. If you return the I-94 while on the side trip, you will have to apply all over again to enter the U.S. (which means a new visa for single-entry visa holders) and be subject to the usual questioning that alien go through to lack of any intentions of immigrating, working, or doing something else not authorized by the visa.
Je zou een B2 visum aan kunnen vragen maar ik weet niet of je daar nog tijd genoeg voor hebt.
Jullie gaan een prachtige reis maken. Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Beste cincijansen,
Ik waardeer meningen en input van alle mensen die op mijn vragen reageren, maar jouw laatste bericht vind ik een beetje...grof overkomen?
Als je op Wereldwijzer meerdere items van mij bekijkt zul je zien dat ik deze vraag maanden geleden ook al heb voorgelegd en daar wel degelijk (tegenstrijdige) antwoorden op heb gekregen. Lees de reacties in dit topic na en je ziet meteen wederom tegenstrijdigheden; bevestigt dit niet mijn eerdere statement dat de een dit zegt en de ander dat? Ik ga het dan ook niet quoten of bewijzen want blijkbaar ga je me toch al helemaal na, dan kom je het vanzelf tegen
Sowieso; lijkt me niet dat ik verantwoording af moet leggen dat ik op meerdere plekken informatie vraag omdat iets niet duidelijk is.
Iedereen; bedankt voor jullie reacties. Ik heb een kleine loop aan de route toegevoegd waardoor we niet voor 8 augustus Alaska inkomen. Dan krijgen we als einddatum voor ons 'visum' 4 november, dat is de dag van onze terugvlucht. Zo omzeilen we eventuele problemen zeker, dat is prettig.
Ik waardeer meningen en input van alle mensen die op mijn vragen reageren, maar jouw laatste bericht vind ik een beetje...grof overkomen?
Als je op Wereldwijzer meerdere items van mij bekijkt zul je zien dat ik deze vraag maanden geleden ook al heb voorgelegd en daar wel degelijk (tegenstrijdige) antwoorden op heb gekregen. Lees de reacties in dit topic na en je ziet meteen wederom tegenstrijdigheden; bevestigt dit niet mijn eerdere statement dat de een dit zegt en de ander dat? Ik ga het dan ook niet quoten of bewijzen want blijkbaar ga je me toch al helemaal na, dan kom je het vanzelf tegen
Sowieso; lijkt me niet dat ik verantwoording af moet leggen dat ik op meerdere plekken informatie vraag omdat iets niet duidelijk is.
Iedereen; bedankt voor jullie reacties. Ik heb een kleine loop aan de route toegevoegd waardoor we niet voor 8 augustus Alaska inkomen. Dan krijgen we als einddatum voor ons 'visum' 4 november, dat is de dag van onze terugvlucht. Zo omzeilen we eventuele problemen zeker, dat is prettig.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarschijnlijk valt het met de tegenstrijdigheden wel mee als je goed leest. Veel reacties gaan in op slechts een deel van de vraag. Van belang lijken me die 90 dagen en dat komt noch in jullie vraag noch in alle reacties duidelijk naar voren.
Ik vond de reactie van cincijansen absoluut niet grof, maar juist erg aardig en netjes. Je hoeft je niet te verantwoorden, maar als je aangeeft welke reacties je hebt gekregen kunnen we misschien aangeven welke reacties naar ons idee wel of niet kloppen of volledig zijn.
Marianne
Ik vond de reactie van cincijansen absoluut niet grof, maar juist erg aardig en netjes. Je hoeft je niet te verantwoorden, maar als je aangeeft welke reacties je hebt gekregen kunnen we misschien aangeven welke reacties naar ons idee wel of niet kloppen of volledig zijn.
Marianne
Ben je een extra gevoelig persoon MT86? Je noemt 1 reactie sarcastisch terwijl die helemaal niet zo bedoeld was en cin wenst je zelfs nog een fijne vakantie en dan benoem je haar reactie als "grof"?
Beetje meer ruggengraat hoor zou ik zeggen anders word je zo weggeblazen door een USA grens beambte als je wat vragen gesteld worden
Ik denk dat iedereen je hier een superleuke tijd wenst maar je stelt een vraag waarop je gewoon een eerlijk antwoord krijgt of je het nu wel of geen fijn antwoord vindt
Beetje meer ruggengraat hoor zou ik zeggen anders word je zo weggeblazen door een USA grens beambte als je wat vragen gesteld worden
Ik denk dat iedereen je hier een superleuke tijd wenst maar je stelt een vraag waarop je gewoon een eerlijk antwoord krijgt of je het nu wel of geen fijn antwoord vindt
Ja, ik ben een heel fijngevoelig persoon inderdaad, die veel vragen stelt, antwoorden op vragen zeer detailleerd interpreteert, vragen over antwoorden stelt en kritisch is. Ik denk dat ik dat ook wel moet zijn; ik sta voor een enorme reis waar ik gruwelijk veel zin in heb maar ook bloednerveus voor ben, een reis naar landen waar ik nog nooit geweest en waar alle antwoorden weer nieuwe vragen opleveren. Dus vergeef me als ik hierdoor momenteel snel op mijn teentjes getrapt ben.
- geloof me, het gedoe van een auto niet kunnen huren dus moeten kopen - verzekeren en registreren als Niet-Canadees heeft me tig grijze haren opgeleverd. En dat op je 25e. Au -
Mijn onzekerheden over de reis probeer ik op te lossen door zoveel mogelijk informatie al maandenlang te absorberen. Mijn laatste gevoel van onzekerheid wordt - in mijn ogen onterecht - weggewuifd. Maar sorry; na drie keer alles lezen kan nog steeds geen conclusie trekken. Daar kunnen jullie ook niks aan doen en ik bedank dan ook iedereen voor de hulp - zie vorige post - maar neem ondertussen het zekere voor het onzekere v.w.b. de grensovergang.
Dat wat ik niet kan plannen laat ik als een avontuur op me afkomen, maar de problemen die ik kan vermijden, vermijd ik liever.
Nogmaals op een rijtje:
Yarrah: Volgens mij moet dit ook gewoon kunnen. Inderdaad als je amerika weer uit gaat dan nemen ze je kaartje weer in. Rij je door naar Montana ga je daar weer gewoon de grens over en weer moet je zo'n papiertje invullen e.d.
Cinjijanssen: Volgens mij mag je niet twee keer Amerika binnenkomen, de teller blijft lopen zo gauw je Alaska binnenkomt.
Old Faithful: VWP applicants admitted under the VWP may be readmitted to the United States after a departure to Canada or Mexico or adjacent islands for the balance of their original admission period. This is provided they are otherwise admissible and meet all the conditions of the VWP, with the exception of arrival on a signatory carrier, in which case the inspecting officers have the discretion to grant the applicants entirely new periods of admission.
Old Faithful: you will only be admitted for the remainder of your original allowed time; the deadline to ultimately leave the US won't be extended by just leaving the US for somewhere else in North America
Wereldwijzer: Wij zijn in 1 jaar 10 maal de grens tussen Canada en de US overgestoken en hebben geen enkele keer vragen gehad.
Wereldwijzer: Wat betreft de grens: zorgen dat je iedere keer het bekende 'strookje-in-het-paspoort' weer teruggeeft als je de VS verlaat, dan de volgende keer weer 6 US$ (ze accepteren geen ander valuta) betalen en je krijgt een nieuwe 3 maanden
- geloof me, het gedoe van een auto niet kunnen huren dus moeten kopen - verzekeren en registreren als Niet-Canadees heeft me tig grijze haren opgeleverd. En dat op je 25e. Au -
Mijn onzekerheden over de reis probeer ik op te lossen door zoveel mogelijk informatie al maandenlang te absorberen. Mijn laatste gevoel van onzekerheid wordt - in mijn ogen onterecht - weggewuifd. Maar sorry; na drie keer alles lezen kan nog steeds geen conclusie trekken. Daar kunnen jullie ook niks aan doen en ik bedank dan ook iedereen voor de hulp - zie vorige post - maar neem ondertussen het zekere voor het onzekere v.w.b. de grensovergang.
Dat wat ik niet kan plannen laat ik als een avontuur op me afkomen, maar de problemen die ik kan vermijden, vermijd ik liever.
Nogmaals op een rijtje:
Yarrah: Volgens mij moet dit ook gewoon kunnen. Inderdaad als je amerika weer uit gaat dan nemen ze je kaartje weer in. Rij je door naar Montana ga je daar weer gewoon de grens over en weer moet je zo'n papiertje invullen e.d.
Cinjijanssen: Volgens mij mag je niet twee keer Amerika binnenkomen, de teller blijft lopen zo gauw je Alaska binnenkomt.
Old Faithful: VWP applicants admitted under the VWP may be readmitted to the United States after a departure to Canada or Mexico or adjacent islands for the balance of their original admission period. This is provided they are otherwise admissible and meet all the conditions of the VWP, with the exception of arrival on a signatory carrier, in which case the inspecting officers have the discretion to grant the applicants entirely new periods of admission.
Old Faithful: you will only be admitted for the remainder of your original allowed time; the deadline to ultimately leave the US won't be extended by just leaving the US for somewhere else in North America
Wereldwijzer: Wij zijn in 1 jaar 10 maal de grens tussen Canada en de US overgestoken en hebben geen enkele keer vragen gehad.
Wereldwijzer: Wat betreft de grens: zorgen dat je iedere keer het bekende 'strookje-in-het-paspoort' weer teruggeeft als je de VS verlaat, dan de volgende keer weer 6 US$ (ze accepteren geen ander valuta) betalen en je krijgt een nieuwe 3 maanden
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Volgens mij was je probleem heel simpel te verhelpen geweest, namelijk als je maanden geleden gewoon een B2-visum voor de duur van 6 maanden aan had gevraagd...
Dan had je nu ook geen stress meer hoeven te hebben.
(Met het risico dat ik zo grof en sarcastisch bevonden wordt
)
Dan had je nu ook geen stress meer hoeven te hebben.
(Met het risico dat ik zo grof en sarcastisch bevonden wordt
Jep, had gekund maar de twee bovenstaande reacties van Wereldwijzer stammen uit november en daaruit kon ik destijds opmaken dat het gewoon mogelijk was
destijds niet verder naar gekeken daardoor.
Geen zorgen, ik heb geen stress hierover, Alaska is een luxe en geen must
. We hebben een auto, verzekering, tentje en geld. Dat is het belangrijkst.
Wat ik al zei; we zijn dusdanig fortuinlijk dat we flexibel onze reis kunnen inplannen, ook al is dat dan misschien even zoeken hoe, door dit soort regels waar zelfs alle zelfbenoemde "Amerika kenners" geen duidelijk antwoord op hebben
Geen zorgen, ik heb geen stress hierover, Alaska is een luxe en geen must
Wat ik al zei; we zijn dusdanig fortuinlijk dat we flexibel onze reis kunnen inplannen, ook al is dat dan misschien even zoeken hoe, door dit soort regels waar zelfs alle zelfbenoemde "Amerika kenners" geen duidelijk antwoord op hebben
@MT86, mijn bezwaar van de twee reacties op wereldwijzer is dat je de omstandigheden van deze mensen niet precies weet. Dit zal raar overkomen want die van ons ken je ook niet, maar ik doel op de reacties die zeggen dat het wel kan. Die mensen hebben misschien geluk gehad met een "slapende" immigratieambtenaar, wellicht dat ze ondanks 10x de grens oversteken toch binnen de 90 dagen bleven of een visum hadden of in Canada woonden. Je weet misschien niet wanneer deze mensen dit gelukt is, en of indertijd al overal computers stonden die op elkaar aangesloten waren, of dat juist de verbinding naar het centrale netwerk eruit lag waardoor ze niet konden zien of iemand al eerder de VS was binnengekomen.
Vandaar dat ik deze reacties toch met een flinke korrel zout neem.
Vandaar dat ik deze reacties toch met een flinke korrel zout neem.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan toch wel een auto huren?MT86 schreef:- geloof me, het gedoe van een auto niet kunnen huren dus moeten kopen - verzekeren en registreren als Niet-Canadees heeft me tig grijze haren opgeleverd. En dat op je 25e.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dan geef ik je nog één ding mee ter overweging. Het zou kunnen gebeuren dat je door een vertraging van je vlucht, bijvoorbeeld door een vulkaan in IJsland, alsnog in overstay gaat. Ik zou niet bij voorbaat ervan uitgaan dat dit vanwege overmacht geen gevolgen zou hebben.MT86 schreef: Iedereen; bedankt voor jullie reacties. Ik heb een kleine loop aan de route toegevoegd waardoor we niet voor 8 augustus Alaska inkomen. Dan krijgen we als einddatum voor ons 'visum' 4 november, dat is de dag van onze terugvlucht. Zo omzeilen we eventuele problemen zeker, dat is prettig.
Maar zoals gezegd, jullie gaan een prachtige reis maken. Veel plezier.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
@ Hockey. Nee klopt, daar heb je inderdaad gelijk in. Is wel een goed punt en ik ga/wil het risico niet lopen. Bedankt 
@ Kastelke. Ja huren kan, maar voor 4 maanden ben je ontzettend beperkt in de keuze. Daarnaast is mijn vriendin 22, waardoor je voor 4 maanden je scheel betaalt aan Young Drivers Fee. Het minimum bedrag waar we dan op uit kwamen was 6500 euro excl verzekeringen, en dan heb je nog geen kilometer gereden. Nu zijn we voor 3500 euro incl. volledige verzekering klaar. Wel wat grijze haren rijker, c'est la vie.
@ Old Faithful. Je adviezen neem ik ter harte, dank je. We vliegen terug vanuit Canada dus we moeten sowieso de VS uit, mocht er iets met de vlucht zijn zitten we wel al in Canada. Maar zeker, er kan altijd iets gebeuren waardoor je vertraging oploopt in de VS. Het is echter onmogelijk alle risico's uit te sluiten en alle rampscenario's te ontwijken, maar we gaan ons best doen
@ Kastelke. Ja huren kan, maar voor 4 maanden ben je ontzettend beperkt in de keuze. Daarnaast is mijn vriendin 22, waardoor je voor 4 maanden je scheel betaalt aan Young Drivers Fee. Het minimum bedrag waar we dan op uit kwamen was 6500 euro excl verzekeringen, en dan heb je nog geen kilometer gereden. Nu zijn we voor 3500 euro incl. volledige verzekering klaar. Wel wat grijze haren rijker, c'est la vie.
@ Old Faithful. Je adviezen neem ik ter harte, dank je. We vliegen terug vanuit Canada dus we moeten sowieso de VS uit, mocht er iets met de vlucht zijn zitten we wel al in Canada. Maar zeker, er kan altijd iets gebeuren waardoor je vertraging oploopt in de VS. Het is echter onmogelijk alle risico's uit te sluiten en alle rampscenario's te ontwijken, maar we gaan ons best doen
-
Gast
(Voordat mijn bericht verkeerd overkomt: ik ben gewoon benieuwd, gezien onze ervaringen met het kopen en verzekeren van een auto in Amerika. Daarnaast ken ik mensen die ook een lange reis door Canada willen maken, het liefst met auto)
Is het in Canada dan gemakkelijker een auto te registreren/verzekeren als toerist?
Is het in Canada dan gemakkelijker een auto te registreren/verzekeren als toerist?
Ik heb er geen ervaring mee in de VS dus kan het niet vergelijken. Gemakkelijk wil ik het niet noemen, maar het is in ieder geval niet onmogelijk.
We hebben veel verzekeringsmaatschappijen gebeld en er uiteindelijk 2 gevonden die ons wilden verzekeren. Voor registreren heb je een adres in de provincie nodig maar je hoeft niet te bewijzen dat je daar ook echt woont. Dus een adres van bv. vrienden will do.
We hebben veel verzekeringsmaatschappijen gebeld en er uiteindelijk 2 gevonden die ons wilden verzekeren. Voor registreren heb je een adres in de provincie nodig maar je hoeft niet te bewijzen dat je daar ook echt woont. Dus een adres van bv. vrienden will do.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan makkelijk 4 maanden huren: je wisselt ondertussen een auto terug in, en rijdt met een andere (of dezelfde) weer verder. Gewoon het contract in stukjes verdelen, kost je geen cent meer. Maar onervaren chauffeurs of jonge chauffeurs zijn duur.
Heb je je wagen verzekert in British Columbia? Want de standaard dekking is daar "gene vette". Ik geloof iets van een $150,000 medical coverage en $200,000 schade aan anderen maar slechts $20,000 property damage aan derden.
(ik denk niet dat iemand in Amerika met zo'n magere dekking wil rondrijden?)
Heb je je wagen verzekert in British Columbia? Want de standaard dekking is daar "gene vette". Ik geloof iets van een $150,000 medical coverage en $200,000 schade aan anderen maar slechts $20,000 property damage aan derden.
(ik denk niet dat iemand in Amerika met zo'n magere dekking wil rondrijden?)
Elke
True, maar dan zit je dus ook weer vast aan bepaalde data dat je je auto ergens moet inleveren en dat willen we niet.
En inderdaad, the YDF schroeft de prijs echt veel te veel op.
Nee, we hebben we auto verzekerd in Alberta, 1.000.000 CAD voor schade aan derden.
En inderdaad, the YDF schroeft de prijs echt veel te veel op.
Nee, we hebben we auto verzekerd in Alberta, 1.000.000 CAD voor schade aan derden.
-
Gast
Maar hoe gaat dat dan, het registreren op iemand anders zijn adres. Staat de verzekering dan ook op dat adres? Wie is er dan verantwoordelijk bij een ongeluk? Als ze dat toch niet controleren, kun je ook willekeurig een adres opgeven, wel een beetje raar lijkt me.
Nog een tip, sluit iets van een ANWB lidmaatschap/AAA af. Dan krijg je in elk geval hulp mocht er onderweg iets gebeuren.
Nog een tip, sluit iets van een ANWB lidmaatschap/AAA af. Dan krijg je in elk geval hulp mocht er onderweg iets gebeuren.
Nee, de verzekering staat gewoon op onze naam en ons NL adres dus natuurlijk zijn wij dan verantwoordelijk, lijkt me logisch. Registreren moeten we dus nog doen als we daar aankomen over drie weken, maar een telefoontje en bevestiging per mail van het Registry Office meldde ons dat een verklaring van de bewoner van het adres voldoende is. Puur administratief zodat ze ons eventueel ergens kunnen 'traceren'
AMA aanvraag is inderdaad gedaan.
AMA aanvraag is inderdaad gedaan.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Canada heb je CAA, en dat lidmaatschap telt ook voor de US (waar het dan AAA is).
Als je vanuit Alberta werkt: http://www.ama.ab.ca/membership
Ze komen je takelen indien nodig, en met het soort wagen waar jullie mee gaan rijden kan dat altijd handig zijn.
Als je vanuit Alberta werkt: http://www.ama.ab.ca/membership
Ze komen je takelen indien nodig, en met het soort wagen waar jullie mee gaan rijden kan dat altijd handig zijn.
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3946 Weergaves
-
Laatste bericht door mtl
-