Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Benzine

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
hopi-hopi
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Benzine

Bericht door hopi-hopi »

Om dit jaar weer inzicht te krijgen in de brandstofprijzen kijken we maar weer eens op een vergelijkingsite.... http://www.gaspricewatch.com/new/default.asp
Wat me natuurlijk opvalt zijn de gestegen prijzen :( maar ook het prijsverschil.

In mijn route gaan de prijzen van € 2,21 (Phoenix AZ) naar € 3,31 (Carpenteria CA ) naar € 2,87 ( Las Vegas NV ) naar € 2,43 ( Durango CO )
Het grootste prijsverschil zie ik in Durango CO, bij Peerless € 3,05 en bij Texaco € 2,43. Bij een volle tank ( 60 liter) praten we toch over een verschil van ongeveer € 9,= dollar :)
Ik tank niet altijd bij de goedkoopste maar het is wel nuttig om inzicht te hebben in de prijzen. Welicht dat er andere zijn die betere ervaringen hebben... :?:
grt eddy
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wel handig zo'n website. Maar echt gestegen lijken mij die prijzen niet (tov vorig jaar). Toen moest ik altijd rond de $3 betalen, met een uitschieter naar beneden van 2.7 en een uitschieter naar boven van $3,8 (aan de Grand Canyon).
hopi-hopi
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hopi-hopi »

Dan heb je toch echt teveel betaald. Vorig jaar om deze tijd was ik hier ook en toen waren de prijzen o.a. Williams Az € 2,70 en Flagstaff € 2,21 en Kingman AZ €2,09 en Needles € 2,85 en Albuquerque NM € 2,04 en Gallup NM € 2,33
Dat gaat voor jou dan een gratis etentje worden.. :D :D :D
grt eddy
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Het was gewoon overal zo, voor die $2,8 heb ik eerst nog een kwartier mogen aanschuiven, omdat iedereen daar wou tanken.

(Ik moet wel zeggen dat ik er in september was, en toen passeerde Katrina (en haar zusjes) net, dus het was volle oliecrisis)
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben hier de afgelopen twee weken al een aantal keren getankt (in Arizona, Utah Colorado en Wyoming).
De prijzen voor regular (85) schommelen tussen de $ 2,89 en de $ 3,09 per gallon.
Behoorlijk duur dus.

Marjon
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

In Nederland heb je dat ook hoor. Als de Shell hier 1,47 vraagt, kost het 6km verderop bij Shell nog maar 1.40 per liter.
Hier in onze stad zitten er ook enkele centen verschil in.
In Michigan merkte ik ook dat er een behoorlijk verschil zat (15 cent) tussen Shell of Meijers(walmart kloon). Slechts 2 minuten verder rijden.
- Mike
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Afgelopen vakantie heb ik in totaal 22 keer getankt. Het goedkooptste was het in Moab, UT bij Maverick voor $ 2,759 per gallon. Het duurste was het in Baker, CA bij Valero voor $ 3,609 (!) per gallon. Valero is overigens vaak wel één van de goedkopere tankstations (zo ook in Baker). Chevron is vaak één van de duurdere.

Gemiddeld heb ik $ 3,009 per gallon betaald. In totaal 224,835 gallon getankt voor de totaalprijs van $ 676,82. En om het compleet te maken, in totaal heb ik 5450 mijl gereden en de auto (Ford Mustang Cabrio) reed gemiddeld 24,20 mijl/gallon (10,29 km/liter).

Roland 8)
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Michigan schreef:In Nederland heb je dat ook hoor. Als de Shell hier 1,47 vraagt, kost het 6km verderop bij Shell nog maar 1.40 per liter.
Hier in onze stad zitten er ook enkele centen verschil in.
In Michigan merkte ik ook dat er een behoorlijk verschil zat (15 cent) tussen Shell of Meijers(walmart kloon). Slechts 2 minuten verder rijden.
Dus bij jullie in NL kost de bezine inmiddels al tussen de $6.72 en $7.05/gallon (Euro 1.40 en 1.47)? Dat is een verschill van maar liefst 33 cent!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Loek schreef: Dus bij jullie in NL kost de bezine inmiddels al tussen de $6.72 en $7.05/gallon (Euro 1.40 en 1.47)? Dat is een verschill van maar liefst 33 cent!
De prijs is €1,539 en er zijn verschillende pompen die korting geven van 4 tot 11 €cent
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Coyote schreef:Afgelopen vakantie heb ik in totaal 22 keer getankt. Het goedkooptste was het in Moab, UT bij Maverick voor $ 2,759 per gallon. Het duurste was het in Baker, CA bij Valero voor $ 3,609 (!) per gallon. Valero is overigens vaak wel één van de goedkopere tankstations (zo ook in Baker). Chevron is vaak één van de duurdere.

Gemiddeld heb ik $ 3,009 per gallon betaald. In totaal 224,835 gallon getankt voor de totaalprijs van $ 676,82. En om het compleet te maken, in totaal heb ik 5450 mijl gereden en de auto (Ford Mustang Cabrio) reed gemiddeld 24,20 mijl/gallon (10,29 km/liter).
24.24 mijl/gallon

LOL :wink: jij houdt echt alles bij!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

rperre schreef:24.24 mijl/gallon

LOL :wink: jij houdt echt alles bij!
Ach ja, ik heb er een excel-bestandje voor gemaakt die alles keurig bijhoudt. :)

Ik houd dat al enkele jaren bij (ook van mijn eigen auto hier in NL) en heb mede hierdoor, op basis van de cijfers van vorig jaar, er afgelopen vakantie voor gekozen géén 4x4 te huren vanwege het hogere verbruik en de hoge benzineprijs. Voorwaarde is wel dat je de mijlstand steeds noteert als je getankt hebt.

Mochten er liefhebbers zijn, dan wil ik het excel-betandje wel beschikbaar stellen voor iedereen die er belang bij heeft.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

sjeempie... vroeger was echt alles beter. De eerste keer dat ik in Georgia ging tanken betaalde ik 98 cent voor een gallon... En toen was het in nederland iets van fl. 1,50...
Niels

Afbeelding
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

novw schreef:sjeempie... vroeger was echt alles beter. De eerste keer dat ik in Georgia ging tanken betaalde ik 98 cent voor een gallon... En toen was het in nederland iets van fl. 1,50...
En verdiende je ook minder, maar dat vergeten we.
Maar ik geef toe dat het niet evenredig is gestegen ;-).
- Mike
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Gelukkig staat de dollar laag :D
3 USD/gallon is ong 70 cent per liter.
Nonaj
Amerikakenner

Bericht door Nonaj »

dieter schreef:Gelukkig staat de dollar laag :D
En de Amerikanen maar klagen dat de benzine zo duur is... :?
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Nonaj schreef:
dieter schreef:Gelukkig staat de dollar laag :D
En de Amerikanen maar klagen dat de benzine zo duur is... :?
Als toerist met euro's op zak valt het wel mee allemaal, voor de gemiddelde Amerikaan is het duur.

Er is nl. geen alternatief, geen goed openbaar vervoer en veel auto's zijn niet ontwikkeld met een goede mileage.

De ontwikkeling is nu dan ook zuinige auto's. OOk tijdens de commercials wordt dat vermeld, eerst werd daar niet eens over gesproken.
Sinds kort is de Smart geintroduceerd in de USA, heb dit zuinige karretje al zien rijden.
Ook rijden in bepaalde delen van de stad oude elektronische golfkarretjes rond, als je alleen maar in je eigen wijk hoeft te zijn is dat een handige optie, die kosten echter weer stroom....
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

wiepster schreef:
Nonaj schreef: En de Amerikanen maar klagen dat de benzine zo duur is... :?
Als toerist met euro's op zak valt het wel mee allemaal, voor de gemiddelde Amerikaan is het duur.

Er is nl. geen alternatief, geen goed openbaar vervoer en veel auto's zijn niet ontwikkeld met een goede mileage.

De ontwikkeling is nu dan ook zuinige auto's. OOk tijdens de commercials wordt dat vermeld, eerst werd daar niet eens over gesproken.
Sinds kort is de Smart geintroduceerd in de USA, heb dit zuinige karretje al zien rijden.
Ook rijden in bepaalde delen van de stad oude elektronische golfkarretjes rond, als je alleen maar in je eigen wijk hoeft te zijn is dat een handige optie, die kosten echter weer stroom....
Maar een hoop daarvan zit toch tussen je oren hoor. Ik ken menig Amerikaan die trouw blijven aan 1 merk. Een ford of een GM product bijvoorbeeld. Die denken niets goeds van de zuinigere japanners bijvoorbeeld.
Ik ken er ook genoeg die zeggen: "I need a truck."
Waarvoor dan? "To haul stuff to our cabin once a year".
Tja, dan zit je natuurlijk al gauw aan de 1 op 4.
- Mike
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Michigan schreef:Maar een hoop daarvan zit toch tussen je oren hoor. Ik ken menig Amerikaan die trouw blijven aan 1 merk. Een ford of een GM product bijvoorbeeld. Die denken niets goeds van de zuinigere japanners bijvoorbeeld.
Ik ken er ook genoeg die zeggen: "I need a truck."
Waarvoor dan? "To haul stuff to our cabin once a year".
Tja, dan zit je natuurlijk al gauw aan de 1 op 4.
Dat is ook zo, maar op mijn werk klaagden veel co-workers dat het niet meevalt met de benzine-prijzen....ze rijden in een oude Buick of Lincoln...idd 1 op 4 en hebben geen mogelijkheden om die dure bak in te ruilen voor een Jappanner...of willen het niet omdat hun overleden husband nog die auto gekocht heeft... Nu proberen ze dan ook langere dagen te draaien en dan 3 dagen te werken ipv. 5 om benzine uit te sparen.
Ook klagen veel hotels ed. dat hun omzet , na alle benzine- verhogingen na Katrina flink gedaald is, omdat veel Amerikaanse gezinnen niet meer helemaal naar Florida/kust rijden voor een weekendtrip.

Idd.sommigen zullen altijd in hun 4x4 Trucks blijven rijden, al kost de benzine $10 per gallon 8) .

Volgens MSN-news wordt de top ten qua autoverkoop nu gedomineerd door Toyota en Honda.
Helemaal :offtopic: ... :oops:
stanislaf
Amerika-ontdekker

Bericht door stanislaf »

hallo,

ik ga in september ook drie weken met de auto rondtoeren in de vs. ik zou graag weten hoeveel jullie gemiddeld per tankbeurt betalen? want ik heb geen idee hoeveel gallon er in de tank van een kleine auto gaan.
bedankt,

stijn
Nonaj
Amerikakenner

Bericht door Nonaj »

wiepster schreef:
Nonaj schreef: En de Amerikanen maar klagen dat de benzine zo duur is... :?

Dat weet ik wel. Ik zat vorig jaar ten tijde van Katrina in Amerika en toen was er al sprake van stijgende benzineprijzen. Toen heb ik het even omgerekend en het bleek daar nog altijd 3 a 4 keer goedkoper te zijn dan in Nederland. Dus vergeleken met Nederland is het wel erg goedkoop.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer