Hallo Laura,
Wat een narigheid met je dochter in het ziekenhuis! Dat is even schrikken voor jullie. Hopelijk knapt ze snel voldoende op en kunnen jullie weer genieten van de prachtige reis.
Voor wat betreft je vraag: Ons zoontje van toen 4 was uitgegleden in de douche tijdens de vakantie in Florida. Hij had een wond van ongeveer 1 cm bij zijn kin en omdat het wat week, zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Ergens anders konden we niet terecht. In Nederland hebben we regelmatig met hem op de EHBO/Huisartsenpost gezeten (het is nogal een wildebras

) en daar staan we dan met zo'n 15 minuten en een gelijmde wond of wat hechtingen weer buiten.
In Florida dus niet.....Het heeft al met al wel 4 uur gekost! Telkens iemand anders die of zijn temperatuur wederom kwam opnemen, een dekentje kwam brengen, weer vragen kwam stellen over zijn gezondheid, een inschatting maken, nog meer formulieren invullen etc.. Het was echt vreselijk. Op een gegeven moment waren we het zo zat 's avonds laat met 3 kleine kinderen in een ziekenhuis dat we bijna waren weggegaan en er zelf maar van alles wilden opplakken...Op zijn zachts gezegd vonden wij het erg overdreven alleen voor een handeling die nog geen 10 minuten duurt.
De betaling was ook een ramp. We moesten van alles ondertekenen en mogelijk kregen we thuis nog een narekening wanneer de kosten toch hoger bleken uit te vallen dat ze hadden beraamd (en daar moesten we voor akkoord voor tekenen geloof ik). Uiteindelijk is dit niet gebeurd en kosste het zo'n 300 dollar, nadat we 70% korting kregen. Ik weet niet eens meer waarom. We hebben ter plekke betaald en het bedrag teruggekregen van de verzekering.
Ik ben natuurlijk blij geweest dat hij in goede handen was en er zorgvuldigheid in acht werd genomen. Dit werd echter overschaduwd door het feit dat het zo lang duurde en ons inziens de wond zo snel mogelijk gedicht moest worden zodat het er weer zo netjes mogelijk uitziet. Uiteindelijk is het natuurlijk een litteken gebleven, netjes en net zo als in NL het geval zou zijn geweest denk ik.
Ik kan je adviseren wat je moet doen, maar dit is onze ervaring. Uiteindelijk ken je je eigen kind natuurlijk het beste en kun je je goed voor laten lichten over hetgeen waar je alert op moet zijn e.d als je haar toch besluit nu mee te nemen, maar dat zal morgen niet anders zijn denk ik?
En inderdaad; pappa's kunnen net zo goed troosten als mamma's en een uitgeruste mamma is heel veel waard!
Sterkte en succes!