Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door lovely_laura »

met Zoë gaat het gelukkig al een beetje beter! Mijn man slaapt vanavond in het ziekenhuis omdat ik er gewoon even de energie niet meer voor heb! Hopelijk slaap ik zo want het enige wat ik nu wil is weer terug naar het ziekenhuis :?
I.i.g liep ze al een beetje rond door het ziekenhuis en had ze al een beetje praatjes toen ik weg ging dus hopelijk word ze morgen weer ontslagen en kunnen we verder op onze reis. Ik zal morgen gelijk vragen of ze wel terug mag vliegen zo snel. Gelukkig duurt dat nog 3 weken!!!

Gr Laura
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Super om te lezen dat het beter gaat met Zoë (mooie naam, stond ook op ons lijstje voor de jongste). Welk ziekenhuis ligt ze?

En hou er alvast rekening mee dat je commentaar kan krijgen op het feit dat je niet elke nacht bij haar geslapen hebt. Snap dat echt niet want haar vader is toch ook een ouder? Maar er zijn altijd mensen die vinden dat de moeder elk moment bij haar zieke kind moet blijven en als je dat niet doet ben je meteen een ontaarde moeder. Een vriendin van me heeft dat loeihard te horen gekregen van iemand in haar kerk. Haar zoontje bleek een genetische afwijking te hebben en een open gehemelte dus hij moest in het ziekenhuis blijven tot hij kon drinken en daarna nog meerdere keren voor operaties enz. En tja, met nog 5 zoons thuis kon ze niet elke minuur bij hem blijven want de anderen hadden haar ook nodig. Haar man bleef dan in het ziekenhuis of haar moeder (de oma dus) maar dat was blijkbaar niet goed genoeg. Heeft haar veel pijn gedaan ook al wist ze zelf heus wel dat ze zich niet schuldig hoefde te voelen, maar toch...die opmerkingen!
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

Beste Laura,

Ik duim voor jullie dat Zoë vandaag ontslagen zal worden uit het ziekenhuis.
Sterkte!

Groetjes, Ingrid
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
http://vlietjesgo2usa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

Hallo Lauwie,

Bedankt voor je tips.
Wij hebben in het begin bewust een dag niks gepland (dag na ophalen camper bij Pismo Beach) zodat de kids, opa (en wij ook) lekker bij kunnen komen met dagje speeltuin en zwembad.

Groetjes, Ingrid
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
http://vlietjesgo2usa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
lovely_laura
Amerikakenner

Hoi hoi, even een vraagje met Zoe gaat alles een stuk beter alleen is ze nog erg moe en hangerig. Ze heeft nog een klein hoestje en volgens de dokter gaat het heel goed, maar hij wil haar toch voor de zekerheid nog een dag en een nachtje hier houden. Nu heb ik zelf zoiets van ze is gewoon nog moe van het 3 dagen in bed liggen en bijna niks eten en ik denk dat ze sneller opknapt als we haar lekker meenemen en vertroetelen. Heeft iemand hier ervaring met ziekenhuizen hier? Ik heb namelijk het idee dat ze een beetje overdrijven. iemand ervaring?

Ik vraag dus niet wat ik nu moet doen maar of iemand uit ervaring van de dokters hier weet of ze misschien te voorzichtig zijn met iemand naar huis sturen....

Gr. Laura
met5opreis
Amerika-ontdekker

Bericht door met5opreis »

Hallo Laura,

Wat een narigheid met je dochter in het ziekenhuis! Dat is even schrikken voor jullie. Hopelijk knapt ze snel voldoende op en kunnen jullie weer genieten van de prachtige reis.
Voor wat betreft je vraag: Ons zoontje van toen 4 was uitgegleden in de douche tijdens de vakantie in Florida. Hij had een wond van ongeveer 1 cm bij zijn kin en omdat het wat week, zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Ergens anders konden we niet terecht. In Nederland hebben we regelmatig met hem op de EHBO/Huisartsenpost gezeten (het is nogal een wildebras :wink: ) en daar staan we dan met zo'n 15 minuten en een gelijmde wond of wat hechtingen weer buiten.
In Florida dus niet.....Het heeft al met al wel 4 uur gekost! Telkens iemand anders die of zijn temperatuur wederom kwam opnemen, een dekentje kwam brengen, weer vragen kwam stellen over zijn gezondheid, een inschatting maken, nog meer formulieren invullen etc.. Het was echt vreselijk. Op een gegeven moment waren we het zo zat 's avonds laat met 3 kleine kinderen in een ziekenhuis dat we bijna waren weggegaan en er zelf maar van alles wilden opplakken...Op zijn zachts gezegd vonden wij het erg overdreven alleen voor een handeling die nog geen 10 minuten duurt.
De betaling was ook een ramp. We moesten van alles ondertekenen en mogelijk kregen we thuis nog een narekening wanneer de kosten toch hoger bleken uit te vallen dat ze hadden beraamd (en daar moesten we voor akkoord voor tekenen geloof ik). Uiteindelijk is dit niet gebeurd en kosste het zo'n 300 dollar, nadat we 70% korting kregen. Ik weet niet eens meer waarom. We hebben ter plekke betaald en het bedrag teruggekregen van de verzekering.
Ik ben natuurlijk blij geweest dat hij in goede handen was en er zorgvuldigheid in acht werd genomen. Dit werd echter overschaduwd door het feit dat het zo lang duurde en ons inziens de wond zo snel mogelijk gedicht moest worden zodat het er weer zo netjes mogelijk uitziet. Uiteindelijk is het natuurlijk een litteken gebleven, netjes en net zo als in NL het geval zou zijn geweest denk ik.
Ik kan je adviseren wat je moet doen, maar dit is onze ervaring. Uiteindelijk ken je je eigen kind natuurlijk het beste en kun je je goed voor laten lichten over hetgeen waar je alert op moet zijn e.d als je haar toch besluit nu mee te nemen, maar dat zal morgen niet anders zijn denk ik?
En inderdaad; pappa's kunnen net zo goed troosten als mamma's en een uitgeruste mamma is heel veel waard!
Sterkte en succes!
lovely_laura
Amerikakenner

Bedankt voor je reactie! Jouw mening is ook een beetje de mijne. Haar temp enzo is al sinds gisteren goed maar toch willen ze haar bijna elk uur temperaturen. Het zelfde geld voor zuurstof. Ze heeft sinds gisteren geen zuurstof meer nodig maar elk uur komt er iemand om alles te checken waardoor ze weer wakker word en begint te huilen. Ik ga denk ik zo met de dokter praten en zeggen dat ik haar lekker mee neem waar ze rustig kan uitrusten zonder elk uur lastig gevallen te worden.

Gr. Laura
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

hallo Laura,

Succes met het overleggen met de dokter. Misschien dat je kunt navragen waar je op moet letten (al weet je dat vast wel zo te horen). En misschien een afspraak maken met een arts voor controle over een week? kijken waar je dan ongeveer uit komt en misschien kan hij een kinderarts aanbevelen?

Over de kosten nog. Uit ervaring weten we dat als je nu contant kunt afrekenen (via cc) je korting kunt krijgen. In ons geval was dat maar liefst 50% korting. Was wel in een andere staat maar proberen kan altijd ;-) Als je hoofd daar naar staat natuurlijk.

Sterkte en hopelijk mag Zoë zo met jullie naar huis.
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Jee, wat een ellende zeg tijdens je vakantie. Gelukkig is je dochter weer aan de beterende hand. Ik zou gewoon even vragen waarom ze willen dat ze nog een nachtje blijft. Wat betreft zelf betalen met je credit card: ik vrees dat 3 dagen ziekenhuis met x-rays de kredietlimiet van de gemiddelde credit card riant overschrijden. Als je het al met de verzekering hebt geregeld, zou ik daar vooral niet meer tussen gaan zitten. Sterkte met alles en hopelijk een fijne vakantie nog!
lovely_laura
Amerikakenner

Ze mag naar huis! Ze wilde haar eerst houden omdat ze nog 1 keer antibiotica moest maar die heeft ze nu net al gehad en met een kuurtje van 8 dagen staan we op het punt om weg te gaan. Alleen de verzekering en het ziekenhuis zitten nog te klooien maar als het goed is is dat nu geregeld en moet ik nog wat tekenen en kunnen we gaan!!!! :thumbup: :D

Gr. Laura
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

Fijn Laura dat Zoë mee mag! Wat een opluchting.
Hopelijk knapt ze snel verder op.
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
lovely_laura
Amerikakenner

Zodra we het ziekenhuis verlaten had was ze al gelijk een stuk vrolijker dus heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. We zitten nu in de cable mountain lodge in springdale en hebben een suite met woonkamer en keuken dus net lekker aardappeltjes en groente gemaakt en ze vond het heerlijk!
Iedereen bedankt voor het meeleven! :thumbup:
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Fijn te horen dat ze uit het ziekenhuis is!!

Hopelijk kun je nu verder gaan genieten met je gezin van jullie reis. Veel plezier nog.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Laura, ik deel ook de ervaring over dat ze erg bezorgd zijn in USA. Maar ja.......bang voor een rechtzaak of zo?

Beide kids kregen zonder pardon antibiotica en prednison voor 4-5 dagen. Waren binnen 24 uur zo snel opgeknapt, wij vonden het prima. Deden ze dat hier maar eens vaker. Hoe vaak ik wel niet met een kind met astma heb moeten afwachten voordat ik wat kreeg.....

Nu genieten hoor!! Komt goed!! :thumbup:
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wat een verhaal zeg! Sterkte met je dochter en probeer nog een beetje van de rest van jullie vakantie te genieten... :thumbup:

lauwie schreef:* aankoop die niet nodig geweest was: een kinderstoel die je aan de bank vastmaakt. als de bank al breed genoeg is, zit je kind zijwaarts. 2x gebruikt. zonde van de 17$. hier was de maclaren de kinderstoel. die hoeven we nu zeg maar niet meer op marktplaats te zetten. we hadden beter een hele goedkope buggy mee kunnen nemen.
@Lauwie: wij hadden ook zo'n stoeltje voor op een stoel (een van stevig kunststof met zo'n eetplateau eraan vast). Door de bandjes andersom vast te maken, pastte die op iedere picknicktafelbank en zat die muurvast. Onze dochter heeft er dagelijks ingezeten. Voor ons juist een topaankoop van de vakantie... Zo zie je maar dat het voor iedereen anders kan gaan :lol:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Super dat ze weer 'thuis' is!

En ja, Amerikaanse artsen zijn zeker veel voorzichtiger dan in Nederland maar eigenlijk vind ik dat vooral prettig. Ik vind Nederlandse artsen te makkelijk,ze sturen je zo snel naar huis met het advies een paracetamolletje te nemen en het een paar dagen aan te kijken. Zo heeft een Nederlandse vriendin bijna haar dochter verloren omdat de huisarts de moeder maar overbezorgd vond. Gelukkig was die vriendin zo slim om door te rijden naar de eerste hulp bij het ziekenhuis want haar dochter had dus hersenvliesontsteking en ja, die symptomen lijken op een griepje maar als een kind de kin niet op de borst kan krijgen en uitslag heeft zou dat toch een reden moeten zijn om haar snel door te sturen?! Toen ik met m'n oudste zoon met dezelfde symptomen naar de ER ging werden we meteen serieus genomen. Godzijdank was dat gewoon griep en een heftige reactie op de koorts.
Zelf heb ik heel slechte ervaringen met dokters in Nederland. Was echt een openbaring toen we naar Duitsland verhuisden en ik naar de dokter on base kon en naar het Duitse ziekenhuis.

Maar goed, da's een beetje off topic. Ben blij te lezen dat het goed gaat met Zoe en hoop dat de verzekering en de rekening enz. niet al te veel problemen geven.
lauwie
Amerika-ontdekker

Bericht door lauwie »

Laura, fijn dat ze uit het zienhuis is en het goed met haar gaat! Nu hopelijk alleen maar genieten!

Inge, misschien hebben wij het wel verkeerd gedaan. Hoe bedoel je andersom? Wij zagen geen andere manier om m vast te maken.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Da's lastig om zo uit te leggen, maar ik zal het proberen... :mrgreen: :wink:
De bandjes zijn bedoeld voor de stoelzitting van een normale stoel, dus van rechts naar links onder de zitting door en dan met een klikgesp op maat aansnoeren.
Ik heb de bandjes losgemaakt en ze anders door de gleuven gestoken, waardoor je ze van achter naar voren vast kon snoeren onder de picknickbank door, en zo kon ik het stoeltje op iedere picknicktafel precies passend maken en zat zij prinsesheerlijk op de goede hoogte aan tafel.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, al snapt mijn man die er notabene bij was, er helemaal niks van... :lol:
lovely_laura
Amerikakenner

Inmiddels zijn we alweer ruim 2 weken terug van onze reis en ik begin alweer heimwee te krijgen naar het lekkere weer!!
De reis heeft een aantal ups en downs gehad met als grootste down natuurlijk de zieke kinderen en de ziekenhuis opname van onze dochter.
Maar na alle ziektes toen de kinderen gewend waren aan het tijdverschil en de warmte hebben we een heerlijke vakantie gehad mede dankzij de tips hier van andere, en daarom hier mijn tips:

- vlieg niet met Delta!! Op de heenweg vlogen wij met Delta en ze hebben helemaal niks voor kinderen. De papieren ticket voor Zoë waren ze kwijt en daar wilde ze mij voor laten betalen. Door het wachten op de papieren ticket was onze familierij al weg gegeven en zaten we aardig opgepropt. OP de terugweg reisde we met KLM en daar had Zoë een klein bedje die voor me vast zat en kregen de kinderen kleurtjes enzo om zich te vermaken. Ook de eigen schermpjes in KLM waren veel beter dan die kleine schermpjes boven je hoofd in Delta!!

- neem portable DVD spelers mee voor in de auto. Onze kinderen zijn zo de lang ritten makkelijk doorgekomen en we hadden een aansluiting meegenomen voor op de tv en bijna in elk hotel konden we zo ook aansluiten op de tv waardoor ze voor het slapen gaan lekker een nederlands tekenfilmpje konden kijken.

-dubbelcheck je verzekering voor je gaat. dit voorkomt een hoop stress als er iemand ziek word. onze ziekteverzekering vergoed alleen maar het nederlandse tarief dus dat kan nog aardig wat gaan kosten. bij de ANWB kan je voor 20 euro een extra medisch paket aanzetten in je reisverzekering waardoor alles verzekerd is!!

-maak goede voorbereidingen zodat je niet daar nog moet zoeken wat je wilt doen maar maak geen strakke schema's. Het is fijn voor de kinderen als je niet nog moet bedenken wat je gaat doen maar gelijk kan vertrekken. Er zullen dingen zijn die je graag wou doen maar er gewoon niet van komen omdat de kinderen op dat moment geen zin hebben. Beter dat je dan niks doet dan dat je met jengelende kinderen gaat want dan is het toch niet leuk!!

Als we nog een keertje die kant op zouden gaan zouden we niet meer naar de grand canyon gaan. De kinderen hebben zich hier echt dood verveeld!!
De andere national parks vonden ze helemaal top en ook Sedona, Monterey en san diego vonden ze heel erg leuk!! Disney was natuurlijk een toppertje. San Francisco vonden ze wat minder en in Las vegas keken ze hun ogen uit!!

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en als je nog twijfelt om te gaan NIET DOEN!!! Wij hebben echt een super vakantie gehad en ik had het voor geen goud willen missen. De kinderen moeten even wennen maar na de eerste dagen een beetje piepen zijn ze super lief geweest en het slapen in hotels viel ons ook heel erg mee!!! En willen ze een keer niet ui teten nou en! Bij bijna elk restaurant kan je ook afhalen en wij hebben ook een paar keer halverwegen alles in laten pakken omdat er 1 het helemaal zat was. Niet moeilijk over doen maar gewoon nemen zoals het komt en dan word het echt een SUPER vakantie!!!!!

Gr Laura
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Herkenbaar wat je schrijft!

Grand Canyon vonden ze bij ons nog wel leuk, wandelen, heli vlucht etc, maar niet meer dan 1 dag.
SF hadden wij ook beter kunnen overslaan. Ook om te acclimatiseren aan het begin van de reis zou ik niet snel doen. Dan maar meteen in de auto, uurtje rijden naar Napa en daar acclimatiseren. Veel relaxter. :clap:

Wij hebben afgelopen donderdag toch geboekt voor een reisje naar Florida :thumbup:
We vliegen dus wel met Delta (beviel ons wel goed vorige keer) en slepen gewoon van alles zelf mee. Ik ben al druk in de weer met lijstjes en dingetjes te regelen.

Zo zal ik op jouw advies nog even de medische onkosten checken bij de OHRA reisverzekering. Banken inlichten dat we naar USA gaan anders kunnen we niet pinnen :roll:

Medicatie bestellen voor Mika en mij, zometeen naar de Action voor wat nieuwe speledingetjes voor onderweg. We vliegen eerst 8.30 uur naar Detroit en dan nog 2 uurtjes verder na de overstap naar Orlando.
Daar hebben we meteen een hotel voor die nacht (landen om 20.30 uur) Volgende dag door naar Naples voor een week. Daarna afzakken naar Key West en Key Largo. Op het einde zijn we 4 dagen in Disney. :mrgreen:

Ik heb er zin in! Ik heb wel een blog gemaakt, maar je moet even lid worden. Ik heb wat mindere ervaring opgelopen met mensen die maar van alles kunnen lezen en zo hou ik er een beetje controle op.

http://www.flor2012.webs.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer