Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto Huren: Verzekeringen??

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Toine
Amerika-ontdekker

Auto Huren: Verzekeringen??

Bericht door Toine »

Van 1/9 tot 15/9 plan ik een auto te huren, vertrekkende van in San Francisco, om toe te komen in LA

Waar ik momenteel niet helemaal uit geraak zijn alle extra verzekeringen die je kan/moet nemen...

Kan iemand hier een overzicht geven van wat de verzekeringen juist inhouden, of ze verplicht/aan te bevelen zijn??

Thx :wink:
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Ongelimiteerd aantal kilometers
W.A / B.A. verzekering
Extra W.A / B.A. verzekering
C.D.W. verzekering zonder eigen risico (Dit betekent dat ingeval van onopzettelijke schade als gevolg van een ongeval, diefstal, vandalisme en brand, uw aansprakelijkheid voor schade aan de auto zonder eigen risico is)
Diefstalverzekering zonder eigen risico
Lokale belastingen
Luchthavenafleveringskosten
Evt. Extra bestuurder

Wij hebben afgelopen maart een auto gehuurd bij Alamo, via de ANWB bij Sunny Cars ( http://www.sunnycars.com/mode/rentaldat ... 4a&lid=ned ), wij hadden een all-in pakket wat prima beviel.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Auto Huren: Verzekeringen??

Bericht door Njit »

Toine schreef:Kan iemand hier een overzicht geven van wat de verzekeringen juist inhouden, of ze verplicht/aan te bevelen zijn??
Huur in Nederland een auto met een All Inclusive of Gold pakket (in duitsland heb je vergelijkbare pakketten). Dan hoef je je nergens meer zorgen over te maken.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Toine
Amerika-ontdekker

Bericht door Toine »

Het zal een All Inn pakketje worden, thx voor de info :wink:
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

ook met de all-inn's heb je verschil. Niet in de verzekeringen, maar in de extra bestuurders, en eventueel een volle tank benzine.

Een extra bestuurder kan je ter plaatse tot 20 dollar per dag kosten.

Die extra tank benzine wil zeggen dat je de auto "leeg" (zonder benzine) terug kan brengen.
Niels

Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

novw schreef:ook met de all-inn's heb je verschil. Niet in de verzekeringen, maar in de extra bestuurders, en eventueel een volle tank benzine.

Een extra bestuurder kan je ter plaatse tot 20 dollar per dag kosten.

Die extra tank benzine wil zeggen dat je de auto "leeg" (zonder benzine) terug kan brengen.
Extra tank benzine is meestal bij het Gold. Bij All-Inclusive heb je meestal 1 extra bestuurder, bij Gold wat meer.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Posse
Amerika-ontdekker

Bericht door Posse »

Wij hadden all-in dus met extra bestuurder inbegrepen. We hebben er wel niet van kunnen profiteren want mijn reisgezel was onder de 25 jaar en mocht niet met de huurauto rijden.
2004 : New York
2006 : West-Coast
2007 : Las Vegas
2008 : New York
2009 : Chicago - Los Angeles
Marijtje
Amerikafan

Bericht door Marijtje »

Even als reactie op Posse's bericht: bij Alamo Gold Underage mag je ook rijden als je jonger dan 25 jr bent. Zoals Njit al schrijft, bij Gold zijn gewoon al je verzekeringen, tank benzine ed inbegrepen en heb je de mogelijkheid dat er (volgens mij) 3 extra bestuurders mogen rijden. Bij Gold Underage mogen die dus jonger dan 25 zijn. En de kosten tussen Gold en Gold Underage verschillen niet enorm.

groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas
flensje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door flensje »

*** Hatsjoe **** **** Hatsjoe****
Even een topic onder een dikke laag stof vandaan trekken.

Ik heb namelijk een verzekeringsvraagje. Wij willen een Self-Guided tour doen met een VW kever door SF. Lijkt ons super gaaf. Je krijgt een gps route met gesproken tekst waarbij je de meest bekende punten van SF in vijf uur bezoekt met daarbij voldoende tijd om ook nog dingen te zien en zelfs te eten.
Maar, nu is de auto enzo leuk geprijsd, maar moet je wel zelf zorgen voor de verzekering. Ik vroeg of zij dat er niet bij regelde en toen gaven ze aan dat dit vaak via je eigen verzekeringsmaatschappij loopt.

Wij huren in deze periode ook al een RV waar we elke mogelijk iets in hebben afgedekt. Kunnen we deze verzekering nu ook gebruiken voor deze VW kever of moeten we hier nog een aparte verzekering voor afsluiten?

Graag hoor ik van jullie.
Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Volgens mij geldt die reactie voor Amerikanen. Zij kunnen hun eigen autoverzekering gebruiken.
Ik denk niet dat je de verzekering van de camper daarvoor kunt gebruiken. Ik heb daar echter geen ervaring mee.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
FrankW

Bericht door FrankW »

Je zal een aparte verzekering voor die VW moeten afsluiten. Maar hoe je dat doet als buitenlander en het niet kan via de verhuurder lijkt me moeilijk.

Mijn autoverzekering in de VS dekt inderdaad het gebruik van een huurauto voor bepaalde tijd. Maar dit is alleen voor personenauto's, niet voor vervoersmiddelen zoals campers of verhuiswagens. Ook via mijn VISA credit card heb ik verzekering voor huurauto's in vele landen wereldwijd dus ik hoef eigenlijk nooit de verzekering er bij te nemen, ook niet als ik in Nederland een auto huur. En mijn huidige auto is alleen WA verzekerd dus heb ik mijn VISA voor all-risk dekking met een huurauto.
flensje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door flensje »

FrankW schreef:Je zal een aparte verzekering voor die VW moeten afsluiten. Maar hoe je dat doet als buitenlander en het niet kan via de verhuurder lijkt me moeilijk.

Mijn autoverzekering in de VS dekt inderdaad het gebruik van een huurauto voor bepaalde tijd. Maar dit is alleen voor personenauto's, niet voor vervoersmiddelen zoals campers of verhuiswagens. Ook via mijn VISA credit card heb ik verzekering voor huurauto's in vele landen wereldwijd dus ik hoef eigenlijk nooit de verzekering er bij te nemen, ook niet als ik in Nederland een auto huur. En mijn huidige auto is alleen WA verzekerd dus heb ik mijn VISA voor all-risk dekking met een huurauto.

Ik heb zowel gebeld met VISA als met onze verzekering. Bij beide zouden ze niet gedekt zijn.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer