Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reizen zonder ouders
Re: Reizen zonder ouders
Gaat er niet echt om wat jij genoeg vindt, gaat erom wat Immigrations vindt
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat doe je als je een geschil krijgt met die mensen, en ze zetten je aan de deur? Dat zal wel hoogst onwaarschijnlijk zijn, maar het kan echt geen kwaad om vooraf even na te denken over hoe je in geval van nood aan geld geraakt.
Als dat klein bedragje alles is wat je meeneemt, en je hebt geen creditcard, dan zal je echt moeten zorgen dat je een brief van die mensen in de US hebt, waarin zij je uitnodigen en zeggen alle kosten op zich te nemen. Want met $250 laat men je echt niet binnen. De kans dat ze denken dat jij dan een baantje in het zwart gaat zoeken, is heel reeel. En jij kan wel vanalles zeggen, maar zij willen bewijzen.
Dus zorg dat je hun adres en contactgegevens (mobile!!!) ook op die brief hebt staan, het zou niet de eerste keer zijn dat ze ontvangende Amerikanen bellen om te verifieren of het waar is.
Als dat klein bedragje alles is wat je meeneemt, en je hebt geen creditcard, dan zal je echt moeten zorgen dat je een brief van die mensen in de US hebt, waarin zij je uitnodigen en zeggen alle kosten op zich te nemen. Want met $250 laat men je echt niet binnen. De kans dat ze denken dat jij dan een baantje in het zwart gaat zoeken, is heel reeel. En jij kan wel vanalles zeggen, maar zij willen bewijzen.
Dus zorg dat je hun adres en contactgegevens (mobile!!!) ook op die brief hebt staan, het zou niet de eerste keer zijn dat ze ontvangende Amerikanen bellen om te verifieren of het waar is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
$250 vind Immigrations lang niet genoeg. Dat komt ook nog eens dat je bijna 6 weken gaat.
Het beste kun je inderdaad zoals al gezegd is, een brief meenemen met de telefoonnummers en een handtekening met een geschreven instemming dat zij je financieel onderhouden in je vakantie.
Het beste kun je inderdaad zoals al gezegd is, een brief meenemen met de telefoonnummers en een handtekening met een geschreven instemming dat zij je financieel onderhouden in je vakantie.
Dat heb ik (toen ik 25 ofzo was) zelfs gehad met 1000 dollar en 2 creditcards op zak, maar ik was "in between jobs".kastelke schreef: het zou niet de eerste keer zijn dat ze ontvangende Amerikanen bellen om te verifieren of het waar is.
Vrienden bij wie ik op bezoek ging (voor een periode van 2-3 weken) werden gebeld, en er werden veel vragen gesteld voor ik uiteindelijk verder mocht.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Hier staat een stukje over sponsorship documents, het komt erop neer dat mensen die niet beschikken over genoeg geld een bewijs hebben dat degene hem sponsort: http://www.immihelp.com/visitor-visa/vi ... ments.html
Misschien toch voor de zekerheid zo'n document naar je toe laten sturen?
Ook een buitenlander die naar Nederland komt met zo weinig geld zal een pittige ondervraging krijgen.
Misschien toch voor de zekerheid zo'n document naar je toe laten sturen?
Ook een buitenlander die naar Nederland komt met zo weinig geld zal een pittige ondervraging krijgen.
- lyan
- Amerikakenner
- Contacteer:
Misschien zou je ook nog toestemming van je ouders moeten hebben om alleen te reizen?
De hele discussie rondom het geld ontgaat me een beetje. Ik reis nooit met (veel) contant geld naar de VS en volgens mij de meeste mensen niet. Hoeveel cash je op zak hebt, zegt toch helemaal niks over het geld dat je tot je beschikking hebt gedurende je verblijf? Uiteraard is het handig om voorbereid te zijn op vragen over de manier waarop je je verblijf gaat financieren, maar of je dat nou echt moet onderbouwen met dollarbiljetten in je portemonnee....
- lyan
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je hebt gelijk dat je geen cash geld hoeft te laten zien, maar als ze het niet vertrouwen dan moet je wel bewijzen dat je genoeg middelen hebt om jezelf te onderhouden (in de vorm van cash/bankpas/CC), of in dit geval: dat er iemand garant voor je kosten staat.
Ik neem aan dat ze alerter zijn op iemand van 16,5 die alleen reist en zegt 6 weken te blijven. Zo iemand heeft nog geen werk, geen bezittingen en in hun ogen weinig binding met het thuisland dus zou ook heel gemakkelijk daar kunnen blijven. Dat er een retourticket is zegt niet zoveel, die hoef je niet te gebruiken.
Ik neem aan dat ze alerter zijn op iemand van 16,5 die alleen reist en zegt 6 weken te blijven. Zo iemand heeft nog geen werk, geen bezittingen en in hun ogen weinig binding met het thuisland dus zou ook heel gemakkelijk daar kunnen blijven. Dat er een retourticket is zegt niet zoveel, die hoef je niet te gebruiken.
- KevinAmerican
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik zal zorgen voor zo'n brief met toestemming van mijn ouders en een brief dat haar ouders mij financieel onderhouden, en misschiem mag ik mijn moeders creditcard wel meenemen
???? 

- KevinAmerican
- Amerikafan
lyan schreef:Je hebt gelijk dat je geen cash geld hoeft te laten zien, maar als ze het niet vertrouwen dan moet je wel bewijzen dat je genoeg middelen hebt om jezelf te onderhouden (in de vorm van cash/bankpas/CC), of in dit geval: dat er iemand garant voor je kosten staat.
Zouden ze echt zo denken??? Want je hebt toch je school enz waar je weer heen moet en als je blijft heb je big trouble en zegt een retourticket eigelijk niet dat je terug gaat voor customs , ze hebben toch je verblijfgegevens in the USA dus ze kunnen je opzoeken??

Ja, de US Immigrations denken echt zo. Al is het maar net wie je treft. Dat je op school zit en een retoerticket hebt zegt vaak niet veel. Een tiener die alleen naar de USA komt en 6 weken wil blijven zal voor hun verdacht zijn.
En het beeld van twee verliefde tieners maakt het wellicht nog extra verdacht.mtl schreef:Ja, de US Immigrations denken echt zo. Al is het maar net wie je treft. Dat je op school zit en een retoerticket hebt zegt vaak niet veel. Een tiener die alleen naar de USA komt en 6 weken wil blijven zal voor hun verdacht zijn.
- lyan
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Kevin: je moeders CC meenemen helpt niet, die mag je niet gebruiken, staat zelfs gelijk aan fraude. Alleen de eigenaar van de CC mag hem gebruiken. Misschien kan je moeder een aparte kaart voor je aanvragen?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou me om geld niet zo druk maken.
Heb je al een CC dat weet men niet wat de limiet daar op is. Genoeg studenten met zo'n kaart en een limiet van $500.
Als ze vragen over geld laat je je pin pas zien en vertelt dat je daar gewoon geld mee uit de atm gaat trekken omdat je niet graag met veel contant geld op zak loopt.
Hoe zouden ze dat moeten controleren?
Je kunt als backup een pin pas van je ouders meenemen. Als jij de pin code hebt is het niet illegaal om daar mee geld uit de muur te trekken en is het probleem opgelost. Desnoods een briefje van je ouders er bij dat zij toestemming hebben gegeven dat jij in geval van nood hun pinpas mag gebruiken (wel even nakijken of die pas ook geschikt is voor opnames in het buitenland.
Soms zijn mensen een beetje paranoia.
Volgende week komt er een meisje uit tsjechie hier waarvoor ik bemiddeling heb geregeld dat ze bij kennissen verblijft die een paardenranch hebben. Ik zou niet weten wat voor moeilijkheden dat zou opleveren. Men gaat er heus niet van uit dat een 16 jarige op de bonnefooi naar amerika gaat met de bedoeling om zich daar te vestigen. Streng zijn ze misschien wel, achterlijk niet
Heb je al een CC dat weet men niet wat de limiet daar op is. Genoeg studenten met zo'n kaart en een limiet van $500.
Als ze vragen over geld laat je je pin pas zien en vertelt dat je daar gewoon geld mee uit de atm gaat trekken omdat je niet graag met veel contant geld op zak loopt.
Hoe zouden ze dat moeten controleren?
Je kunt als backup een pin pas van je ouders meenemen. Als jij de pin code hebt is het niet illegaal om daar mee geld uit de muur te trekken en is het probleem opgelost. Desnoods een briefje van je ouders er bij dat zij toestemming hebben gegeven dat jij in geval van nood hun pinpas mag gebruiken (wel even nakijken of die pas ook geschikt is voor opnames in het buitenland.
Soms zijn mensen een beetje paranoia.
Volgende week komt er een meisje uit tsjechie hier waarvoor ik bemiddeling heb geregeld dat ze bij kennissen verblijft die een paardenranch hebben. Ik zou niet weten wat voor moeilijkheden dat zou opleveren. Men gaat er heus niet van uit dat een 16 jarige op de bonnefooi naar amerika gaat met de bedoeling om zich daar te vestigen. Streng zijn ze misschien wel, achterlijk niet
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het probleem van 'ongedocumenteerde minderjarigen' doet zich waarschijnlijk alleen maar in Europa voor.ned in MO schreef: Men gaat er heus niet van uit dat een 16 jarige op de bonnefooi naar amerika gaat met de bedoeling om zich daar te vestigen.
Elke
- KevinAmerican
- Amerikafan
Het komt allemaal wel goed, nu concentreer ik mij vooral op mijn examens, morgen weer 2 en gelukkig na deze week vakantie, en dan zal ik alles nog eens overzien en hopelijk goede keuzes maken
, maar alles komt goed, dat weet ik gewoon

- lyan
- Amerikakenner
- Contacteer:
heel veel succes met je examens en alvast een hele leuke tijd in Amerika!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zou me ook niet zoveel zorgen maken over het geld. Ik heb ook gelijkaardige avonturen gedaan toen ik evenoud was als jij, en mij werd er aan de grens niets over geld gevraagd. Ik had ook nauwelijks geld bij (indertijd nog een hele reeks travellercheques).
Maar als je echt problemen hebt, kan je nog altijd geld laten versturen met Western Union. (Dit heeft mijn broer een keer moeten gebruiken, toen hij op vakantie zijn bankpasje doormidden brak. Werkte perfect.)
Maar als je echt problemen hebt, kan je nog altijd geld laten versturen met Western Union. (Dit heeft mijn broer een keer moeten gebruiken, toen hij op vakantie zijn bankpasje doormidden brak. Werkte perfect.)
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoeveel ongedocumenteerde 16 jarige amerikanen lopen er in europa rond dan?kastelke schreef:Het probleem van 'ongedocumenteerde minderjarigen' doet zich waarschijnlijk alleen maar in Europa voor.ned in MO schreef: Men gaat er heus niet van uit dat een 16 jarige op de bonnefooi naar amerika gaat met de bedoeling om zich daar te vestigen.
- KevinAmerican
- Amerikafan
Dankje wellyan schreef:heel veel succes met je examens en alvast een hele leuke tijd in Amerika!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht