Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reizen zonder ouders

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
KevinAmerican
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reizen zonder ouders

Bericht door KevinAmerican »

Ik heb op het internet iets gezien over je ouders die iets in moeten vullen om toestemming te geven dat jij mag vliegen (naar amerika)
Bij veel gemeente kon ik het vinden maar niet bij de gemeente Rhenen?
Weet iemand hoe en of dit moet?

Ik ga in Juni 2012 naar Amerika voor ongeveer 1,5 maanden :thumbup:
Ik ben 16,5 jaar dus ik weet niet of die toestemming ook voor mij geld

Dit zijn die toestemmings formulieren van andere gemeentes, kon hem niet vinden bij gemeente Rhenen

http://www.emmen.nl/digitaal-loket/prod ... ction.html

http://www.brielle.nl/index.php?mediumi ... kid=421959

Alvast bedankt
Afbeelding

USA 2012 - 21/06 - 15/08 IL-IN-WI
USA 2017 - 02/08 - 13/08 NV-AZ
USA 2019 - 24/07 - 14/08 TX-CA-NV-UT
mtl
Amerika-expert

Re: Reizen zonder ouders

Bericht door mtl »

Moet je die toestemming via de gemeente regelen? Dit is toch iets tussen je ouders en jou? Daar heeft de gemeente toch niks mee te maken? Volgens mij moet je gewoon een geschreven toestemming van je ouders hebben.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Die linkjes die je geeft zijn verklaringen die je kunt gebruiken als een kind met slechts 1 ouder de grens over wil, om aan te geven dat de andere ouder toestemming geeft. Dat heeft puur te maken met kinderontvoering. Maar als jij alleen reist gaat dat helemaal niet op.
Terug in Texas!
KevinAmerican
Amerikafan

Ok, dankje wel, maar misschien is het handig om toch iets van toestemming bij je te hebben want vorig jaar toen mijn vriendin (15 jaar) naar Nederland kwam vroegen ze op Brussels airport naar toestemming van haar ouders, dan zij die douane maar als jij gewoon een briefje bij je hebt met handtekeningen weet ik niet of je zo ver komt? :D :D :D
Afbeelding

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Een dergelijke brief meenemen zal je niet schaden.
Physiq
Amerika-ontdekker

Bericht door Physiq »

Als je je maar bewijs hebt dat je toestemming hebt dacht ik zelf.
Het ligt ook net aan de maatschappij toch? Van welke leeftijd je alleen mag reizen internationaal?
Bijvoorbeeld bij KLM is het 15 jaar zelf, daar onder met toestemming en dergelijke andere afspraken.
Bij een andere pas weer vanaf 18 jaar, de andere weer vanaf 17.
Ligt aan de maatschappij dacht ik.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Hockey schreef: Een dergelijke brief meenemen zal je niet schaden
En ook niet bepaald baten, want dan zou je hem moeten laten notariseren dat de brief is geschreven en ondertekend door de personen die aangeven dat zij zeggen te zijn wie zij zijn en in welke hoedanigheid. En dan nog als je niet aan onderstaande drie voorwaarden voldoet heb je grote kans om weer linea recta naar huis te worden gestuurd.
Er reizen dagelijks jonge mensen zonder zo'n brief de wereld over.

Als je een (niet verlopen) paspoort hebt, middelen om 6 weken te vertoeven in de VS en dat kan aantonen en een retourticket naar huis, dan ben je voorzien van alles wat je nodig hebt.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik heb wat zitten googlen en het valt me op dat je over dit onderwerp niet bar veel vindt. Luchtvaartmaatschappijen hebben duidelijke regels (die allemaal weer anders zijn) maar immigratiediensten hebben dat niet. Je moet dus eigenlijk een beetje geluk hebben met wie je treft en daarbij in je achterhoofd houden dat je als alleen reizende minderjarige sowieso wordt gezien als een speciaal (lees verdacht) geval.

Ik zou bij jouw gemeente eens navragen of zij ook niet zo'n formulier voor reizende minderjarigen hebben. Als ik zo de internetpagina's lees waar jij naar verwijst, dan zijn ze ook voor jouw geval (dus reizend zonder begeleiding) te gebruiken. Hoe beter gedocumenteerd je bent, des te beter. Ik zou dus zo'n formulier met stempel van de gemeente proberen te bemachtigen, een (internationaal) uittreksel uit je geboorteregister meenemen, evenals kopieën van de paspoorten van je ouders. Daarmee kun je in ieder geval aantonen dat je inderdaad het kind bent van de twee mensen die het formulier hebben ondertekend (handtekeningen gelijk aan die in het paspoort).

Daarnaast is het belangrijk om bij aankomst goed duidelijk te maken wat je komt doen, wie je komt ophalen van de luchthaven en waar je gaat verblijven. Het zou me verbazen als ze je binnen laten zonder dat soort vragen te stellen.
KevinAmerican
Amerikafan

US-fanboy schreef:
Hockey schreef: Een dergelijke brief meenemen zal je niet schaden
En ook niet bepaald baten, want dan zou je hem moeten laten notariseren dat de brief is geschreven en ondertekend door de personen die aangeven dat zij zeggen te zijn wie zij zijn en in welke hoedanigheid. En dan nog als je niet aan onderstaande drie voorwaarden voldoet heb je grote kans om weer linea recta naar huis te worden gestuurd.
Er reizen dagelijks jonge mensen zonder zo'n brief de wereld over.

Als je een (niet verlopen) paspoort hebt, middelen om 6 weken te vertoeven in de VS en dat kan aantonen en een retourticket naar huis, dan ben je voorzien van alles wat je nodig hebt.

Mijn paspoort is net nieuw en verloopt in 2017, ik heb ongeveer $255 dollar zakgeld en een retourticket, ik kan dan ook een kopietje van m'n ouders paspoort met daarop hun handtekening en een brief met diezelfde handtekening van hun? En ik zal bij de gemeente navragen van hoe en wat, maar hoe moet ik customs verwachten, wat zal er gebeuren en wat is het ergste dat er gebeurt als ik alleen een paspoort, zakgeld en ticket heb?

Zullen ze ook minder moeilijk doen als je bijvoorbeeld het adres en telefoon nummer hebt van de persoon bij wie je logeert, en ik heb ook een foto in mijn tas van mijzelf, mijn ouders en het amerikaanse meisje, het is in Volendam, Nederland genomen in klederdracht wat je duidelijk ziet, heb ik hier nog wat aan ???
Zodat ze zien dat ik haar ken?

:iroc: :laughing4: :wav:
Afbeelding

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wat voor problemen verwacht je?
KevinAmerican
Amerikafan

Ik heb soms wel eens dat ik denk dat ik uit de lijn word gehaald, kort gesprek en dan weer terug op het vliegtuig naar Nederland :cry: :blink:
Maar ik weet niet echt wat ik moet verwachten, hoe gaat de standaard procedure als je uit het vliegtuig stapt, kom je gelijk bij de douane ???? Ik weet echt niet wat ik me voor moet stellen :D :D :lol: :lol: :lol: :thumbup: :mrgreen:
Afbeelding

lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Misschien helpt het als je een uitnodiging van de familie waar je logeert bij je hebt. Er zijn regels voor hoeveel geld je nodig zou hebben per dag (ooit was dat voor Nederland 60 gulden per dag, zal nu wel veel meer zijn) en de USA zal een zelfde soort regel hebben en dan heb je zeker niet genoeg aan 255 dollar voor 6 weken.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Waarom zou je teruggestuurd worden?

Je gaat gewoon met alle anderen het vliegtuig uit. De hele groep loopt eerst naar Immigrations. Let op: dus niet naar de douane. Daar sluit je aan in de rij, totdat je aan de beurt bent. Dan nemen ze je vingerafdrukken middels een scan en maken ze een foto. En vragen ze wat je komt doen, gewoon eerlijk antwoorden. Als ze geen problemen zien dan mag je door naar de bagageband om je bagage op te halen. En pas daarna ga je naar de douane, waar je jouw kaart afgeeft die je in het vliegtuig ingevuld hebt. Op die kaart vul je in waar je verblijft, wat je aan te geven hebt etc. En dan worden eventueel je koffers door een scanner gehaald.

Neem dus wel een pen mee het vliegtuig in om die kaart in te vullen.
KevinAmerican
Amerikafan

lyan schreef:Misschien helpt het als je een uitnodiging van de familie waar je logeert bij je hebt. Er zijn regels voor hoeveel geld je nodig zou hebben per dag (ooit was dat voor Nederland 60 gulden per dag, zal nu wel veel meer zijn) en de USA zal een zelfde soort regel hebben en dan heb je zeker niet genoeg aan 255 dollar voor 6 weken.

Het is niet zo dat ik voor mijzelf eten en zo moet kopen hoor, die 250 dollars is gewoon om souverniers enz te kopen, waarschijnlijk geef ik 50 a 75 dollar, misschien 100 dollar aan de familie van haar omdat ze voor mij zorgen
Afbeelding

KevinAmerican
Amerikafan

Hockey schreef:Waarom zou je teruggestuurd worden?

Je gaat gewoon met alle anderen het vliegtuig uit. De hele groep loopt eerst naar Immigrations. Let op: dus niet naar de douane. Daar sluit je aan in de rij, totdat je aan de beurt bent. Dan nemen ze je vingerafdrukken middels een scan en maken ze een foto. En vragen ze wat je komt doen, gewoon eerlijk antwoorden. Als ze geen problemen zien dan mag je door naar de bagageband om je bagage op te halen. En pas daarna ga je naar de douane, waar je jouw kaart afgeeft die je in het vliegtuig ingevuld hebt. Op die kaart vul je in waar je verblijft, wat je aan te geven hebt etc. En dan worden eventueel je koffers door een scanner gehaald.

Neem dus wel een pen mee het vliegtuig in om die kaart in te vullen.
Over die kaart die je invult had ik al wel gelezen, wist niet dat het zo makkelijk was om door het vliegveld te gaan
Afbeelding

Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

$250 dollar blijft weinig. Heb jij van tevoren afgesproken met haar familie wat je allemaal zelf koet betalen? Hoe ga je het doen als je te weinig geld blijkt te hebben?
KevinAmerican
Amerikafan

Hockey schreef:$250 dollar blijft weinig. Heb jij van tevoren afgesproken met haar familie wat je allemaal zelf koet betalen? Hoe ga je het doen als je te weinig geld blijkt te hebben?

Ik hoef helemaal niks te betalen qua verblijf, eten, enz omdat we dat ook voor haar hebben gedaan toen ze hier was, ik hoef waarschijnlijk alleen dingen te betalen die ik zelf wil hebben zoals souverniers en natuurlijk betaal ik mee aan de tripjes naar Chicago enz

Laten we zeggen dat ik 50 dollar aan souverniers uitgeef
75 dollar voor die ouders als een soort van verblijf geld
Blijft er 130 dollar over
Daar betaal ik dan nog die tripjes van, waarschijnlijk gaan we "maar" 2 keer weg dus dat zal niet meer dan 40 dollar kosten
Blijft er 90 dollar over en wat ik daar dan van doe zie ik wel :lol:
Afbeelding

Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Neem een baantje voordat je vertrekt en zorg dat je ongeveer usd 1000 bij je hebt. Maakt het leven een stuk gemakkelijker. Laat je gastgezin in Amerika ook een brief naar je sturen waarin ze je uitnodigen om 6 weken langs te komen en dat zij borg staan voor kost en inwoning. Wanneer ze bij Immigrations moeilijk doen kan je die brief laten lezen en zorg ook dat je hun telefoonnummers hebt. Heb je een goede reisverzekering?

Veel plezier.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

KevinAmerican schreef:Ik hoef helemaal niks te betalen qua verblijf, eten, enz omdat we dat ook voor haar hebben gedaan toen ze hier was,
Ah, er is dus geen afspraak, maar je neemt het aan.

Het advies wat al gegeven is, zorg voor meer geld. Dan zit je veilig. En nogmaals, hoe kom je aan meer geld als je toch onvoldoende geld blijkt te hebben?
KevinAmerican
Amerikafan

Nee zij hebben het zelf ook gezegd via skype toen ik met haar en haar moeder aan het skypen was :lol: :lol:
Maar die 75 a 100 dollar is daarvoor een soort compensatie
Maat als ik meer geld nodig heb zou ik niet weten hoe ik er aan moet komen maar ik geef niet zoveel uit hoor ik vond 250 ruim genoeg voor souveniers, we blijfen waarschijnlijk 4 a 5 van de 6 weken in Ashton zelf, hier heb je alleen een mini-market :thumbup: Dus zoveel zal ik waarschijnlijk niet zijn
Afbeelding

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer