De eerste volle dag Yellowstone NP (YNP) rijden we langs de watervallen van de Yellowstone rivier en bezoeken we Mammoth Hot Springs in het Noorden en dan naar Madison met een stop bij Norris.
Voor 8 uur elanden bij Canyon Junction. Bij watervallen “Grand Canyon of the Yellowstone” kijken; Regenboog 8:00 Upper falls van Uncle Tom trail/ 9.45 Lower falls from Artist Point.
Mammoth Hot Springs VC informeren welke stukken nu actief zijn van de formaties aldaar.
Er is ook een mogelijkheid om in een warme rivier te zwemmen bij Boiling River: Boiling River Park entrance road between Gardiner River and Mammoth Hot Springs. The entrance is easy to miss; look for the sign marking the 45th Parallel and the parking area on the east (river) side of the road.
Komen langs Sheepeatetr cliffs
Later komen we misschien ook nog bij Norris Geyser Basin (heetste deel 459ºF/ 237ºC en zeer zuur PH 3,5). Echinus Geyser 1-4 uur moeite waard om te wachten als pool bijna vol is wachten tot 20 min
Steam Boat Geyser onvoorspelbaar 1x pj 100- 130 m hoog.
Artist paint pots
Onderweg: Roaring Mountain geluid niet van deze wereld…
We eindigen in Madison. Bald Eagles aan Madison River tussen Madison - Canyon Junction. Over deze camping vlakbij de rivier lopen nog wel eens bizons. Het kan ‘s nachts vrij koud zijn in YNP tegen het vriespunt; overdag kan het lekker 20- 25ºC worden.
Evt Firehole Canyon drive.. zie dag 14
Camping:
Madison Gereserveerd
Ik vind dat persoonlijk te uitgebreid en rommelig verwoord. Ik hou meer van schema vorm. Ik zou het dus zelf zo neertypen:Isis schreef:De eerste volle dag Yellowstone NP (YNP) rijden we langs de watervallen van de Yellowstone rivier en bezoeken we Mammoth Hot Springs in het Noorden en dan naar Madison met een stop bij Norris.
Voor 8 uur elanden bij Canyon Junction. Bij watervallen “Grand Canyon of the Yellowstone” kijken; Regenboog 8:00 Upper falls van Uncle Tom trail/ 9.45 Lower falls from Artist Point.
Mammoth Hot Springs VC informeren welke stukken nu actief zijn van de formaties aldaar.
Er is ook een mogelijkheid om in een warme rivier te zwemmen bij Boiling River: Boiling River Park entrance road between Gardiner River and Mammoth Hot Springs. The entrance is easy to miss; look for the sign marking the 45th Parallel and the parking area on the east (river) side of the road.
Komen langs Sheepeatetr cliffs
Later komen we misschien ook nog bij Norris Geyser Basin (heetste deel 459ºF/ 237ºC en zeer zuur PH 3,5). Echinus Geyser 1-4 uur moeite waard om te wachten als pool bijna vol is wachten tot 20 min
Steam Boat Geyser onvoorspelbaar 1x pj 100- 130 m hoog.
Artist paint pots
Onderweg: Roaring Mountain geluid niet van deze wereld…
We eindigen in Madison. Bald Eagles aan Madison River tussen Madison - Canyon Junction. Over deze camping vlakbij de rivier lopen nog wel eens bizons. Het kan ‘s nachts vrij koud zijn in YNP tegen het vriespunt; overdag kan het lekker 20- 25ºC worden.
Evt Firehole Canyon drive.. zie dag 14
Camping:
Madison Gereserveerd
Merk ook op dat ik weetjes zoals "heetste deel 459ºF/ 237ºC en zeer zuur PH 3,5. Steam Boat Geyser onvoorspelbaar 1x pj 100- 130 m hoog." ook gewoon weg laat. Als je daar eenmaal bent, staan al die gegevens toch op een informatiebord voor je neus, of in het Visitor Center.Yellowstone(Andere dag hoogstwaarschijnlijk?)
- (Temp: 0-25C)
- Gardiner => Mammoth Hot Springs
- Boiling River Park, zwemmen in warme rivier? ("The entrance is easy to miss; look for the sign marking the 45th Parallel and the parking area on the east (river) side of the road.")
- Check Mammoth Hot Springs VC for activity
- Mammoth Hot Springs => Madison
Camping: Madison (booked)
- Sheepeatetr cliffs
- Roaring Mountain
- Norris Geyser Basin
- Echinus Geyser: om de 1-4 uur; als pool bijna vol is, max 20min wachten.
- Steam Boat Geyser
- Artist paint pots
- Madison River tussen Madison - Canyon Junction: bald eagles? Over camping vlakbij: bizons?
- Evt Firehole Canyon drive.. zie dag 14
- <8u00: Canyon Junction: elanden.
- 8u00: Uncle Tom Trail: Upper Falls
- 9u45: Artist Point: Lower Falls
Dat ga ik ook doen voor onze reis over 7 weken. Alvast wat restaurantjes opzoeken in de steden en plaatsen waar we komen.Reny schreef: Ik zet in mijn reishandboek veel adressen van restaurants en winkels die we willen bezoeken. Natuurlijk heb ik in onze hotels wifi en kan ik het ter plekke opzoeken maar ik vind het prettig om de adressen al in mijn handboek te hebben staan zodat ik de tomtom gelijk kan programmeren. Iemand anders zal dit overdreven vinden.
Reny
Quote mijzelf:Reny schreef:Sorry, maar gaat het er niet om dat iemand zelf bepaald wat in zijn/haar reishandboek staat![]()
Ik dacht dat dat duidelijk was.Q-BiC schreef:Ik vind dat persoonlijk te uitgebreid en rommelig verwoord. Ik hou meer van schema vorm. Ik zou het dus zelf zo neertypen:
Dat was niet mijn bedoeling. Ik gaf gewoon aan hoe ik het meestal samenvat in mijn roadbook omdat ik schemavorm (met duidelijke begin- & eindpunten en POI's daartussen, door in te springen, te onderlijnen, etc) veel overzichtelijker vind dan overal volzinnen. (In mijn eerste versie (de "kladblok") staan er wel nog meer, maar m'n uiteindelijke roadbook is bondiger. (En meestal ken je tegen dat je vertrekt toch al alles vanbuitenIsis schreef:Het bericht komt een beetje cru over.
In Page zit wel een heerlijk Mexicaans restaurant dat the best ever Margarita's maaktPSVwally schreef:nergens echt moeite gehad om wat te eten te vinden. Ja in Page mss,
PRECIES!!damzkie schreef: Er zit ook een soort van tijdschema in, vooral handig voor een park waar we maar net een dag hebben. Lijkt me zonde om bijvoorbeeld pas om 12 uur op pad te gaan en er vervolgens om 17 uur achter te komen dat er nog heel veel is dat je wilt zien en er vervolgens geen tijd meer voor hebt. Aan de andere kant laten we de planning ook net zo makkelijk los als we gewoon zin hebben om tot 10 uur uit te slapen of een middag bij het zwembad te liggenMaar dan weten we in ieder geval wat de mogelijkheden zijn.