Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bed bugs

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Bed bugs

Bericht door ina »

Welk hotel is het in Page?, ik moet er waarschijnlijk ook een hotel boeken. Bij de link in dit topic zag ik 22 meldingen van Best Western, op tripadvisor las ik het van Travellodge, de reden dat ik toen niet had geboekt!
Dieuwertje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Dieuwertje »

Ik krijg jeuk van dit topic te lezen!
Ben een angstfreak van bedbugs maar mijn vriend lacht mij daar altijd mee uit :? mijn "angst" is toch niet zo ongegrond !
Net alle hotels gecheckt via de bedbugchecker voor onze reis in juli-aug naar zuidwesten: eentje heeft bedbugs! Best Western Lake Powell in Page.
Hmmm.. Annuleren en opnieuw ergens anders boeken?
Dilemma :|
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Mijn man idem dito, die zei al dan moet je thuis blijven :lol: Maar als je die plaatjes ziet van die bulten en dat je wel een week jeuk hebt, en de kans dat ze ook nog in je koffer zitten! Bij ons tot nu toe alleen Ceacar's palace met bedbugs, ik ga zeker de kamers controleren en de koffers zoveel mogelijk dicht houden en hoog boven de grond. Maar in alle 7 jaar nooit last gehad van bedbugs terwijl mijn dochter vaak al haar kleding op het bed en half op de grond had, we hebben zelfs al eens een foto gemaakt van de explosie van kleding aan haar kant van het bed en ondanks dat nooit last gehad, fingers cross dan maar :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ha, ha, Ina, hier gaat het ook zo met de meiden; veel rotzooi, ook op de grond (niet alleen van de kinderen trouwens) maar in 8 keer Amerika nog nooit bed bugs meegemaakt.

Marianne
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Volgens mij is het allemaal een beetje overdreven hoor...
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
carmen
Amerika-ontdekker

Bericht door carmen »

Lees dat men nogal bang is dat de bedbugs mee terugreizen in de koffer.
Na het volgende spreadsheet gelezen , vraag ik me af of er in het bagageruim van een vliegtuig wel kans is dat de bedbugs het overleven?
Nou is 25F circa -5 weet dus niet of het zo koud word in het bagageruim denk het eigenlijk niet

When it is colder than 25 degrees F, place mattresses and furniture
outside for several hours to kill bed bugs. Temperatures below 25
degrees F will freeze and kill bed bugs.
Reisverslag http://www.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; dan bij zoeken hugoencarmen
Afbeelding
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Je hoeft van die beten geen uitslag te krijgen. Mijn vrouw lag volgens mij toch echt in hetzelfde bed en had helemaal geen uitslag. De uitslag van mij was zo erg dat ik zelfs zalf en antibioticakuurtje er voor kreeg.

Tot nu zeggen ze dat bedbugs geen ziektes overbrengen, maar ik heb zo mijn twijfels. Dus voor ons liever geen bedbugs meer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik wil bedbugs niet bagatelliseren maar na 20 reizen naar Amerika en verblijven in 200+ hotels/motels nog nooit last gehad van bedbugs.

Ik controleer er dan ook nooit op en check het ook niet online voordat ik een motel boek. Moet er niet aan denken in elke motelkamer alles minitieus na te lopen. Als je zo op vakantie moet omdat je onzeker over elke kamer bent kun je beter thuisblijven.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik er nooit mee te maken ga krijgen maar wil mijn vakantieplezier er niet door laten beïnvloeden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jaap1
Amerikafan

Bericht door jaap1 »

Onze laatste reis in 20 hotels geslapen en het kost maximaal vijf minuten om het even te controleren, wij gaan sinds 1985 op reis naar de states en al die tijd dus één keer bingo. Iedereen moet het zelf weten wat hij doet maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. :D
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Er zijn meer mensen dood gegaan aan de (chemische) bestrijding van bedbugs, dan aan die beestjes zelf.
K lote als je ze mee naar huis neemt, maar voor hetzelfde geld komen ze via de leidingen van je buren je huis binnengemarcheerd, na hun vakantie in Thailand.
Ze zijn er net zoals wespen, (killer) bijen, (malaria) muggen, schorpioenen & slangen er zijn, en ze zullen er altijd blijven.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Marcheren? een bedbug met een trompet in zijn hand en zijn compagnon een trommel. Nee zulke bedbugs heb ik nog niet gezien...maar ik ben de Thaise soorten ook nog niet tegengekomen.

Enorm flauwe bui vandaag
jaap1
Amerikafan

Bericht door jaap1 »

Ha,Ha eindelijk blij met de buren die gaan nooit op vakantie. :clap:
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Maar misschien gaan ze wel eens naar de Chinees of zo... :wink:

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Belangrijkste regel, laat je niet gek maken.
Ik heb zelf in de meest vreselijke motels geslapen, en nooit last gehad van bed bugs. (sinds 1984 al snel een kleine 200 motels schat ik)
Het is een hype lijkt het wel, de laatste tijd.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

jaap1 schreef:Je hoeft van die beten geen uitslag te krijgen. Mijn vrouw lag volgens mij toch echt in hetzelfde bed en had helemaal geen uitslag. De uitslag van mij was zo erg dat ik zelfs zalf en antibioticakuurtje er voor kreeg.

Tot nu zeggen ze dat bedbugs geen ziektes overbrengen, maar ik heb zo mijn twijfels. Dus voor ons liever geen bedbugs meer.
Ook ik ben helaas al eens getrakteerd op een nachtelijk bezoekje van die rotbeestjes...... Niet in de USA maar in Z. Afrika..... Ik had werkelijk waar zoveel bulten (vooral op mijn beide armen) dat er ik er koorts van heb gekregen, nu krijg ik van muggenbulten ook een hele schijf, dus ben wellicht wat gevoeliger dan de meesten hier.....
Ik zag er niet uit, rode bultjes en de jeuk was bij mij ondraaglijk, zelfs tot 2 weken na thuiskomst. Ik ben er nog voor naar het havenziekenhuis geweest en heb daar uiteindelijk een vrij agressief zalfje voorgeschreven gekregen die de huid verdooft en dus de jeuk weghaalde...... Geen pretje dus!
Als ik dus zulke berichten zou lezen; jammer dan van die 200 dollar, maar mij niet gezien!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
jaap1
Amerikafan

Bericht door jaap1 »

Lilo schreef:Maar misschien gaan ze wel eens naar de Chinees of zo... :wink:

Lilo
De chinees, veel te exotische! :shock:
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik kijk meestal of ik geen kleine vlekjes zie op de lakens, dit jaar misschien de naadjes van de matrassen erbij, dat zag ik op zo'n filmpje. Ik ben geen expert dus als ze zich goed verstoppen zal ik ze toch niet vinden, maar een klein beetje inspectie ter preventie heb ik er wel voor over hoor!
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

ina schreef:Welk hotel is het in Page?, ik moet er waarschijnlijk ook een hotel boeken. Bij de link in dit topic zag ik 22 meldingen van Best Western, op tripadvisor las ik het van Travellodge, de reden dat ik toen niet had geboekt!
Het is idd de BW Plus Lake Powell maar ik had de meest recente melding op Tripadvisor van 26 maart erbij geteld, want die staat niet op beg bug registry.

Van Priceline heb ik een mailtje gekregen dat de klantenservice er mee bezig is. Nog even afwachten dus.

Voor degenen die zeggen laat je niet gek maken, begrijp ik dat wel maar 23 meldingen van 1 hotel is wel echt veel als je andere hotels bekijkt, dus daar zit iets grondig mis
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb daar ook geboekt in oktober, had niet door dat om't zelfde hotel ging eerlijk gezegd.
Nu, ik ga niet cancelen hoor. Als je op Tripadvisor de reviews bekijkt, die zijn nogal vrij uiteenlopend.
Voor velen is't een goede prijs/kwaliteit, is 't personeel vriendelijk & zijn de kamers schoon.
Voor andere is't een bedbug infested zone & dan is blijkbaar ook ALLES meteen slecht, zowel 't personeel, het ontbijt, de kamers, etc.
Dat ze een bedbug probleem hebben gehad, dat staat wel vast. Maar aan de reacties van de hotel manager te lezen nemen ze die toch héél serieus & doen ze er wat aan.
Ik denk dus ook dat minstens de helft van die bedbug reviews wat overdreven zijn eerlijk gezegd.

We zullen wel zien, ik check de kamer quasi altijd als ik aankom, vind ik maar één klein ding, dan eis ik een andere kamer op een andere verdieping.
Ik denk trouwens dat al die paranoide toestanden niet echt nodig zijn, volgens mij ga je dan op reis met't gevoel dat't overal kan zitten & dat lijkt me toch een serieuze moodkiller.
Reisblog: thisisfraa.be
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Tijdens ons lang weekend naar Portland Oregon vorig jaar hadden we via hotels.com een La Quinta gereserveerd net over de grens in Vancouver WA. Wij dachten al iets te hebben zien lopen (heel klein) over het laken, maar het stikte in die periode ook van de muggen dus trokken ons er niet teveel van aan. Pas de volgende ochtend hadden we door dat we het met bedbugs te maken hadden. We werden met veel verontschuldigingen naar een andere kamer gebracht. Het hotel ontfermde zich ook over onze bagage, zij zouden het ontsmetten, maar vonden niets in onze spullen. We hebben het geld voor de overnachtingen van La Quinta terug gekregen, maar pas na bemiddeling door hotels.com. Thuis durfden we de koffers niet mee naar binnen te nemen. De inhoud is meteen in een hele hete wasmachine gegaan. De koffers heb ik een aantal dagen in een schuurtje achter laten staan. Volgens kenners kunnen bed bugs niet overleven boven 45C en overdag in de zon met de deur dicht stijgt de temperatuur in dit schuurtje naar 60C. Ook het hele droge klimaat in Colorado kunnen ze niet goed tegen. Nu bijna een jaar later, zijn we ze thuis niet tegengekomen, dus waarschijnlijk hebben mijn preventieve acties geholpen, of zijn er geen verstekelingen mee terug gekomen. Dit soort maatregelen heb ik ook genomen na onze trip naar India waar ik ook wel het een en ander heb zien rondscharrelen. Naar mijn mening is dat het beste wat je kunt doen: na je vakantie maatregelen treffen om verspreiding van dit soort ongedierte te beperken. Onderweg doe je er weinig tegen, want daar heb je er geen controle over. Een beet van zo'n bed bug overleef je wel, net als alle muggebeten die je oploopt. Probeer alleen je eigen nest schoon te houden. Als we dat overigens allemaal zouden doen, vraag ik me af of dit soort beestjes nog een kans maken.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer