Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
hemmie
Amerika-expert

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door hemmie »

Die Deryan bedjes zijn maar smal, ik heb nog niet meegemaakt dat het niet paste. Overigens wilde jongste nooit de rits dicht, maar als we die open lieten sliep ze wel.
Deryan bedje op een bed zetten heb ik nooit gedaan in een hotelkamer, maar kan soms prima werken in een camper, als het bed aan vrijwel alle kanten is afgeschermd.
Terug in Texas!
Joyco
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Joyco »

Bedankt voor jullie reacties, stelt me helemaal gerust! Had nog niet zo over dat wiebelen nagedacht (heb ook nog geen bedje gekocht, dus heb nog geen idee hoe stevig het is :wink: ). Op een bed is dan inderdaad een no-go!
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wat heerlijk al die voorbereidingen. Wij slaan dit jaar dus over, weten nog niet wat we gaan doen, maar gaan in ieder geval met Hemelvaart naar Belgie :lol:

Ik heb het vast al 100x verteld, maar start 3 dagen van te voren met geven van Otrivin (het liefst iets met xylometazoline) Dat houdt de oren en buis van eustachias open. Ook voor vertrek weer terug naar NL weer opnieuw beginnen.
Of buisjes laten plaatsen :lol: Dan hebben ze geen last van drukverschil.

Mocht je denken dat de lange vlucht erg zwaar wordt met je actieve moppie zou je hem iets kunnen geven als Primatour. Brengt lijf tot rust en vaak slapen ze er ook prima op (wel een onwijs vieze smaak dus wees voorbereid)

En neem ook wat zetpillen mee in de tas. Onze kleine meid had hoge koorts toen we op Schiphol aankwamen :roll:
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

@ dimple bedankt weer voor de tips :thumbup:
Je hebt het over primatour kan je dat gewoon bij de drogist kopen?
Wat doet het precies? op internet staat dat het tegen reisziekte is dus kan ik het dan alleen geven als hij moet spugen ofzo of kan het sowieso geen kwaad?

Gr.Laura
Louise
Amerikakenner

Bericht door Louise »

Ha! Ik geef Primatour zelfs nog aan mijn 16 jarige dochter, maar dan voor wagenziekte! In het vliegtuig heeft ze geen last van misselijkheid en iid de smaak is erg vies.
Ze is al haar hele leven wagenziek en als we lange autoritten maken dan geef ik haar eerst een pilletje.
Ik neem nu een lading pillen mee voor de vakantie, we zitten toch praktisch elke dag in de auto.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ze worden er een beetje slaperig van :lol:

En je kunt het gewoon kopen bij drogist. :wink:
Louise
Amerikakenner

Bericht door Louise »

@ Laura
Ja, gewoon bij Kruidvat of een andere drogist. Je moet het een half uur van te voren geven met een beetje water doorslikken en dan het hele glas leeg drinken..
Ik kijk even op de gebruiksaanwijzing in het doosje, heb ik hier in huis:
Ja, een half uur voor het begin van de reis.
Kinderen ouder dan 6 jaar: een halve tablet
Kinderen van 2 - 6 jaar: een kwart tablet
Louise
Amerikakenner

Bericht door Louise »

@ Dimple,
We antwoorden steeds tegelijk :lol:
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Goed bezig zijn we ! :thumbup:

:lol: :lol:
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Mocht je denken dat de lange vlucht erg zwaar wordt met je actieve moppie zou je hem iets kunnen geven als Primatour. Brengt lijf tot rust en vaak slapen ze er ook prima op (wel een onwijs vieze smaak dus wees voorbereid)
Heb het bij onze kleine man nog nooit geprobeerd, maar heb wel zelf ervaring. Inderdaad vréselijke smaak. Alternatief is de reistabletten van het Kruidvat zelf. Smaken nagenoeg nergens naar en nog eens vriendelijker voor de portemonnee :wink:.

Enneh Dimple...veel plezier in België!
met5opreis
Amerika-ontdekker

Bericht door met5opreis »

Hallo allemaal,

Vorig jaar zijn we met de kinderen naar Florida geweest (toen 6,4 en net 1) en hebben we ook het Deryan bedje gebruikt, werkelijk ideaal! We verbleven in appartementen of aparthotels met een aparte slaapkamer. We hebben het tentje toen zelfs een keer in een soort inloopkast gezet. De jongste had daar zijn eigen kleine prive kamertje :).
Dit jaar gaan we 3 weken naar het Noord-Oosten en zullen we ook meer op hotelskamers verblijven verwacht ik. Ik ben dus wel echt op zoek naar heel ruime kamers omdat het inderdaad allemaal anders niet gaat passen. In New York zelf willen we een heel ruim appartement boeken, maar voor verder op in de reis hebben we nog geen idee.

Mijn kinderen hebben eigenlijk nog nooit echt last gehad van het drukverschil tijdens het vliegen. Gewoon iets om te zuigen of drinken geven was gelukkig voldoende.

Vorig jaar hebben we bij de Walmart 1 autostoel en 2 zitverhogers gekocht nadat de auto hadden opgehaald. We hebben ze mee teruggesjouwd naar NL en gebruiken ze nu nog met veel plezier. Ik hoop de autostoel dit jaar mee te kunnen nemen, zodat de jongste daar in het vliegtuig in kan zitten (dan 2,4 jaar). Het is wel een gesjouw als we vervolgens naar het appartement moeten, maar wellicht kunnen we het gelijk in de taxi daar naar toe gebruiken. De auto halen we pas op als we New York uitgaan.

Al zijn we vorig jaar ook met 3 kinderen naar Florida geweest, ik lees hier graag nog voor tips e.d!
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Ha leuk, nog iemand die met 3 kleintjes naar Amerika reist! (wij zijn vorig jaar ook naar Florida geweest, ze waren toen 1, 3 en 5. Deze zomer naar het zuidwesten, dan zijn ze inmiddels 2 en net 5 en 7). Prima te doen toch! Al kreeg je vast (net als wij) veel commentaar... Krijgen jullie dat allemaal veel trouwens, commentaar van mensen dat je zo ver reist met kids? Wij krijgen leuke reacties, maar ook veel verbaasde en ook wel negatieve reacties. (We laten ze lekker kletsen, wij zijn wij en we houden van reizen en onze kids houden ook van reizen en vinden het allemaal geweldig)
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

heel herkenbaar die negatieve reacties!!! onze kinderen zijn 1 en 2 en niemand snapt dat we met 2 kleintjes gaan reizen. Vaak hoor ik waarom doe je het ze herinneren het zich later toch niet. of ik snap niet dat je zover gaat vliegen terwijl ze wel zelf met de bus op wintersport gaan. Ik laat ze maar kletsen maa het is wel erg irritant!!!
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

O, ja. De mooiste reactie toen ik tegen iemand op het werk vertelde dat we naar Amerika gingen: o, maar wat doe je dan met die kleine? Eh, die gaat gewoon mee...!
Alsof ik mijn dochter 5 weken ergens anders onder zou brengen... :roll:
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Haha ja die opmerking hebben we ook al gehad :wink:

Ik snap qua belasting voor de kids echt niet het verschil tussen 24 uur in een auto of bus zitten op weg naar Frankrijk of Oostenrijk (wat dan blijkbaar wel algemeen geaccepteerd is) of 11 uur vliegen naar Amerika. De laatste keer dat wij vlogen (vorige maand, naar Dubai) zei mijn dochter 's avonds: 'mama, het was echt weer leuk he, in het vliegtuig!' Eens kijken of ze dat na 11 uur ook nog zegt :lol:
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013

Volg ons op:
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

lovely_laura schreef:heel herkenbaar die negatieve reacties!!! onze kinderen zijn 1 en 2 en niemand snapt dat we met 2 kleintjes gaan reizen. Vaak hoor ik waarom doe je het ze herinneren het zich later toch niet. of ik snap niet dat je zover gaat vliegen terwijl ze wel zelf met de bus op wintersport gaan. Ik laat ze maar kletsen maa het is wel erg irritant!!!
Dat vind ik altijd zo merkwaardig...alsof je alleen voor de herinneringen van je kind op vakantie gaat :roll:
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Ja, heel vreemd! Dan kun je wel gelijk helemaal nergens naar toe gaan tot ze een jaar of 12 zijn...
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013

Volg ons op:
met5opreis
Amerika-ontdekker

Bericht door met5opreis »

Heel herkenbaar die reacties. Ik krijg ook vaak te horen: " Dat willen wij ook graag, maar we wachten tot de kinderen ouder zijn.' Of ook: " Ach, kindereren hebben toch niet veel meer nodig dan een zwembadje en speeltuin op vakantie....."
We zijn nu gezond, nu hebben we middelen, dus ik wil niet wachten. Het gaat ons ook om de ervaring dat we met elkaar zijn, zo'n avontuur met elkaar doen.
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door SteViS »

Lekker laten kletsen...het zijn vaak de mensen die niet verder dan hun achtertuin komen... maar inderdaad wel herkenbaar.
Sommigen vinden het helemaal leuk, anderen vinden het maar niets. "Jeetje, zo ver van huis, wat als er iets gebeurd of hij ziek wordt?"
En we gaan echt niet alleen op vakantie voor hem, maar ook voor onszelf.

Van alle vakanties tot nu toe hebben we een filmpje gemaakt, dus we zorgen er wel voor dat hij het zich blijft herinneren :lol:.
Als hij nu een liedje hoort op de radio uit 1 van die filmpjes dan weet hij het precies "is liedje vakantie".

Maar inderdaad wel vervelend dat je je soms bijna gedwongen voelt om te gaan verdedigen waarom je zo ver weg gaat. Volgens mij ook vaak jaloezie :mrgreen:
Nog een paar jaartjes genieten van het voor- en naseizoen en ook dan zitten wij aan de vakanties vast. En trouwens, wie garandeert mij dat ik nog steeds de gezondheid en de middelen heb om dit te doen als hij groter is?
shutterbug
Amerika-ontdekker

Bericht door shutterbug »

Oh wat herkenbaar.. Collega's met kleine kinderen die bijna met de ogen rollen als we vertellen dat we met onze kleine wervelwind bijna 40 dagen naar de usa gaan. En grootouders die zich nergens mee willen bemoeien "maar wat heeft zo'n kleintje daar nou aan, zo ver weg". (Uiteraard zegt oma dit omdat ze die kleine na een week al heel erg mist, laat staan 40 dagen).

Lekker laten kletsen en gewoon genieten! Niets mooiers dan de prachtige natuur, de heerlijke autoritten en leuke avonturen. Was geweldig met z'n tweeen en word zeker geweldig met de kleine erbij. De driftbuien/huilbuien/etc heb je thuis ook, maar de omgeving maakt dat toch allemaal wat minder vervelend ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer