Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Met een tiener naar USA
Met een tiener naar USA
Hallo allemaal
Ik had bij mijn voorstelling al vraag gesteld,maar stel ze met veel plezier terug hier.
Mijn dochter en ik willen volgend jaar eens naar Amerika,maar ja dat weet ik al,maar dan komt de vraag,waar kan ik beste met een tiener naar toe gaan.Veiligheid is hierbij heel belangrijk en ook ze is dol op shoppen(welke vrouw niet),geen dure merken,strand mag ook,dieren,en culturen omdat ze van Kazachstan is(geadopteerd).Ze is 12 jaar en ja we vragen dus af welke plaats beste is om de eerste verre belevenis te doen me thaar.Ik wil niet auto rijden en een goed hotel,niet duurste,maar proper en leuk gelegen.
Hier zal ik al mee beginnen en hopelijk komen hier leuke tips binnen.
Bedankt alvast voor lezen
Groetjes Diane en Tyra
Ik had bij mijn voorstelling al vraag gesteld,maar stel ze met veel plezier terug hier.
Mijn dochter en ik willen volgend jaar eens naar Amerika,maar ja dat weet ik al,maar dan komt de vraag,waar kan ik beste met een tiener naar toe gaan.Veiligheid is hierbij heel belangrijk en ook ze is dol op shoppen(welke vrouw niet),geen dure merken,strand mag ook,dieren,en culturen omdat ze van Kazachstan is(geadopteerd).Ze is 12 jaar en ja we vragen dus af welke plaats beste is om de eerste verre belevenis te doen me thaar.Ik wil niet auto rijden en een goed hotel,niet duurste,maar proper en leuk gelegen.
Hier zal ik al mee beginnen en hopelijk komen hier leuke tips binnen.
Bedankt alvast voor lezen
Groetjes Diane en Tyra
Re: Met een tiener naar USA
In jou geval zou ik naar New York of naar Orlando gaan.
In New York heb je geen auto nodig maar wordt het zonnen lastig. Je kan wel met de metro naar Coney Island gaan om te genieten van zon en zee.
Orlando heeft alles behalve strand. Wel goede hotels met zwembaden. Pretparken van Disney, universal en Seaworld bij de hand. Heel veel shopping plezier. In mijn ogen heb je wel een auto nodig om alles te kunnen zien en doen. Auto rijden in Amerika is makkelijk en absoluut geen straf.
Laatste optie is wellicht nog Miami. Mooie stranden maar het shoppen is iets verder inlands en heb je toch ook een wagen nodig.
In Amerika, buiten de echt grote steden, heb je altijd een auto nodig. Openbar vervoer is er wel maar zeer tijdrovend.
In New York heb je geen auto nodig maar wordt het zonnen lastig. Je kan wel met de metro naar Coney Island gaan om te genieten van zon en zee.
Orlando heeft alles behalve strand. Wel goede hotels met zwembaden. Pretparken van Disney, universal en Seaworld bij de hand. Heel veel shopping plezier. In mijn ogen heb je wel een auto nodig om alles te kunnen zien en doen. Auto rijden in Amerika is makkelijk en absoluut geen straf.
Laatste optie is wellicht nog Miami. Mooie stranden maar het shoppen is iets verder inlands en heb je toch ook een wagen nodig.
In Amerika, buiten de echt grote steden, heb je altijd een auto nodig. Openbar vervoer is er wel maar zeer tijdrovend.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ik ben het eens met ebelix!
Je zegt niet wanneer je wilt gaan, dat is misschien ook belangrijk om je vraag goed beantwoord te krijgen.
In New York is het natuurlijk niet altijd mooi weer, daar heb je in Florida waarschijnlijk meer kans op.
In Orlando heb je eigenlijk bijna alles, behalve strand.
En ik heb regelmatig gelezen dat mensen daar alles met het openbaar vervoer doen.
Dat is dus wel mogelijk, kost je alleen veel meer tijd.
Lees het forum eens goed door voor tips.
Mocht je voor Florida kiezen er is ook een forum alleen over Florida http://www.floridaforum.nl
Succes!
Je zegt niet wanneer je wilt gaan, dat is misschien ook belangrijk om je vraag goed beantwoord te krijgen.
In New York is het natuurlijk niet altijd mooi weer, daar heb je in Florida waarschijnlijk meer kans op.
In Orlando heb je eigenlijk bijna alles, behalve strand.
En ik heb regelmatig gelezen dat mensen daar alles met het openbaar vervoer doen.
Dat is dus wel mogelijk, kost je alleen veel meer tijd.
Lees het forum eens goed door voor tips.
Mocht je voor Florida kiezen er is ook een forum alleen over Florida http://www.floridaforum.nl
Succes!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
maar daar heb je dan weer schitterende waterparken voor. Daar kan geen strand tegenopasv60 schreef:In Orlando heb je eigenlijk bijna alles, behalve strand.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik ben begonnen en zag toen Naples staan,daar hadden ze op reisbureau ook veel goeds van gezegt.
Ik zou in paasvakantie volgend jaar gaan.Tyra is dol op eten en heb haar al proberen uit te leggen dat het geen ontbijt is zoals in Bulgarije of andere landen.Ik ga straks nog wat bij lezen.Eeens kijken wat jullie van Naples vinden.
Thx allemaal.Diane en Tyra
Ik zou in paasvakantie volgend jaar gaan.Tyra is dol op eten en heb haar al proberen uit te leggen dat het geen ontbijt is zoals in Bulgarije of andere landen.Ik ga straks nog wat bij lezen.Eeens kijken wat jullie van Naples vinden.
Thx allemaal.Diane en Tyra
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Waarom wil je daar geen autorijden. (als ik vragen mag) Amerika is helemaal ingesteld op auto's.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Vergeet verder elke vakantie ook die in Europa heeft plaats gevonden. Een vakantie in Amerika is niet vergelijkbaar met een Europeese vakantie in een toeristisch plaats. Er zijn geen kleine straatjes waar je lekker kan slenteren en van die leuke "authentieke" winkeltjes. Amerika is groot, groter, groots met alles.
Naples is leuk en misschien kan je hier een week of iets langer verblijven maar zonder auto wordt het moeilijk. Amerikaanse steden zijn uitgestrekt en volledig ingesteld op auto's en niet voor voetgangers.
Naples is leuk en misschien kan je hier een week of iets langer verblijven maar zonder auto wordt het moeilijk. Amerikaanse steden zijn uitgestrekt en volledig ingesteld op auto's en niet voor voetgangers.
Ik zou zeggen beiden!
In NY heb je echt geen auto nodig om ergens te komen, hotels in alle klassen en ook niet altijd heel duur.
Mijn eerste keer NY hebben wij in The Washington Square hotel gezeten, super centraal en ook leuk gelegen in het park. Het was alleen om te slapen en dan is luxe echt niet belangrijk.
Daarna een binnenlandse vlucht boeken naar Orlando en daar heerlijk je uitleven in de verschillende parken, je kunt ervoor kiezen om in het Disney Hotel in Magic Kingdom te verblijven.
Heeft dit niet je voorkeur, dan is in Orlando vast wel een hotel te vinden, maar kom je toch met voor jouw het onvermijdelijke te zitten, een auto.
Auto rijden in Amerika is echt heel veel beter geregeld dan in NL, gaat ook minder hard en de regels zijn best duidelijk (ik vind het makkelijk, dit voor de duidelijkheid) en is echt prettig.
Je bent niet afhankelijk en bij een hotel kun je vaak parkeren.
Er is wel een grote winkelcentrum in de buurt en is voor je dochter een walhalla.
Wil je dan toch nog strand, dan is Daytona Beach niet al te ver vanaf Orlando, 1,5 uur rijden ongeveer en na een dagje strand kun je weer terug en vanaf Orlando kun je ook weer naar Amsterdam vliegen!
Kijk, en anders naar Miami afzakken, is een tripje van 4 uur vanaf Orlando, maar je kunt in Ft. Lauderdale een nachtje stoppen en daar heb je Sawgrass Mills in de buurt wat een hele grote Outlet Winkelcentrum is en na een dagje shoppen kun je naar Miami wat een klein uurtje rijden is, hier kun je de Miami Metro Zoo bezoeken (kun je per OV bereiken) en natuurlijk Miami South Beach!
In NY heb je echt geen auto nodig om ergens te komen, hotels in alle klassen en ook niet altijd heel duur.
Mijn eerste keer NY hebben wij in The Washington Square hotel gezeten, super centraal en ook leuk gelegen in het park. Het was alleen om te slapen en dan is luxe echt niet belangrijk.
Daarna een binnenlandse vlucht boeken naar Orlando en daar heerlijk je uitleven in de verschillende parken, je kunt ervoor kiezen om in het Disney Hotel in Magic Kingdom te verblijven.
Heeft dit niet je voorkeur, dan is in Orlando vast wel een hotel te vinden, maar kom je toch met voor jouw het onvermijdelijke te zitten, een auto.
Auto rijden in Amerika is echt heel veel beter geregeld dan in NL, gaat ook minder hard en de regels zijn best duidelijk (ik vind het makkelijk, dit voor de duidelijkheid) en is echt prettig.
Je bent niet afhankelijk en bij een hotel kun je vaak parkeren.
Er is wel een grote winkelcentrum in de buurt en is voor je dochter een walhalla.
Wil je dan toch nog strand, dan is Daytona Beach niet al te ver vanaf Orlando, 1,5 uur rijden ongeveer en na een dagje strand kun je weer terug en vanaf Orlando kun je ook weer naar Amsterdam vliegen!
Kijk, en anders naar Miami afzakken, is een tripje van 4 uur vanaf Orlando, maar je kunt in Ft. Lauderdale een nachtje stoppen en daar heb je Sawgrass Mills in de buurt wat een hele grote Outlet Winkelcentrum is en na een dagje shoppen kun je naar Miami wat een klein uurtje rijden is, hier kun je de Miami Metro Zoo bezoeken (kun je per OV bereiken) en natuurlijk Miami South Beach!
In Naples zelf ben je zo uitgekeken, en zonder auto kun je dan denk ik vrijwel niets. Je kunt dan niet naar de kleinere bezienswaardigheden om het stadje heen, en al zeker niet naar grotere dingen als de Everglades of een pretpark.
Als je echt niet wilt/kunt gaan rijden ben je enorm beperkt, ik zou dan inderdaad kiezen voor Orlando of New York.
Als je echt niet wilt/kunt gaan rijden ben je enorm beperkt, ik zou dan inderdaad kiezen voor Orlando of New York.
Terug in Texas!
Mijn tiener is nu ondertussen ook twaalf en is net als ons weg van Amerika.
Ben het eens met de anderen alleen Napels zonder auto is niet leuk voor een langere vakantie.
New york is een hele handige bestemming zonder auto.
Chicago en Washington zijn ook goed te doen.
Ligt er ook aan waar je dochter haar intresses liggen.
Die kleine van mij is gek op cultuur en natuur en minder gek op winkelen.
Jouw dochter is gek op shoppen en dan is New york de bestemming voor jullie.
Orlando kun je ook heel goed winkelen en Seaworld en de andere parken zijn echt het einde voor een tiener.Veel hotels hebben een shuttle die je gratis naar pretparken brengt.
Ook in Orlando zijn de afstanden enorm dus eigenlijk ben je daar ook niet veel zonder auto.
De stranden aan de golf van mexico zijn prachtig en leuk voor een dagje afwisseling.
Het eten in Amerika is juist heerlijk en veeeeel.
Veel plezier met plannen
Ben het eens met de anderen alleen Napels zonder auto is niet leuk voor een langere vakantie.
New york is een hele handige bestemming zonder auto.
Chicago en Washington zijn ook goed te doen.
Ligt er ook aan waar je dochter haar intresses liggen.
Die kleine van mij is gek op cultuur en natuur en minder gek op winkelen.
Jouw dochter is gek op shoppen en dan is New york de bestemming voor jullie.
Orlando kun je ook heel goed winkelen en Seaworld en de andere parken zijn echt het einde voor een tiener.Veel hotels hebben een shuttle die je gratis naar pretparken brengt.
Ook in Orlando zijn de afstanden enorm dus eigenlijk ben je daar ook niet veel zonder auto.
De stranden aan de golf van mexico zijn prachtig en leuk voor een dagje afwisseling.
Het eten in Amerika is juist heerlijk en veeeeel.
Veel plezier met plannen
Hotels zijn in Orlando heel betaalbaar in New york erg duur.
Wij zijn in het Hampton inn geweest in Orlando was toen 59 dollar per nacht
met ontbijt en een leuk buitenzwembadje.zeer centraal gelegen.
Wij zijn in het Hampton inn geweest in Orlando was toen 59 dollar per nacht
met ontbijt en een leuk buitenzwembadje.zeer centraal gelegen.
Bedankt allemaal voor de reacties en de tips.
Ik heb altijd rondgereisd zoalsik al geschreven had,nooit in toeristische gebieden,niet n Afrika,niet Azie,niet Zuid Amerika en nu ik mijn dochter 11 jaar bij heb,heb ik enorm bang geworden.k heb al nachtmerrie gehad vorige nacht van Amerika hahahah.Ja neen is serieus.Ik ben bang.Ik wou dat ikdie auto in kon,maar dat gaat niet lukken en als mijn man Ludo zou mee gaan,die durft dat wel,maar zolang ons oud hondje leeft wilt hij geen verre reizen maken.Dus zit ik beetje vast.Hebben ze geen carpooling in Amerika,kosten delen.
Vind heel erg van mezelf,maar kan niet aan doen.Ik ben enorm veranderd sedert ik Tyra heb.Ik kan niet geloven dat ik de enigste op deze aarde ben.
DIANE
Ik heb altijd rondgereisd zoalsik al geschreven had,nooit in toeristische gebieden,niet n Afrika,niet Azie,niet Zuid Amerika en nu ik mijn dochter 11 jaar bij heb,heb ik enorm bang geworden.k heb al nachtmerrie gehad vorige nacht van Amerika hahahah.Ja neen is serieus.Ik ben bang.Ik wou dat ikdie auto in kon,maar dat gaat niet lukken en als mijn man Ludo zou mee gaan,die durft dat wel,maar zolang ons oud hondje leeft wilt hij geen verre reizen maken.Dus zit ik beetje vast.Hebben ze geen carpooling in Amerika,kosten delen.
Vind heel erg van mezelf,maar kan niet aan doen.Ik ben enorm veranderd sedert ik Tyra heb.Ik kan niet geloven dat ik de enigste op deze aarde ben.
DIANE
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Lijkt me een lastig probleem. Durf je in Nederland wel te rijden?
Carpoolen doen ze hier in Amerika natuurlijk ook maar dat gaat dan om woon-werk verkeer enz. net zoals in Nederland. Niet iets voor de vakantie dus.
Zonder auto is het echt een stuk lastiger in Amerika. In Nederland en in Duitsland redde ik het makkelijk zonder auto, kon gewoon op de fiets of met het openbaar vervoer overal heen en in het weekend samen met hubby de boodschappen doen. Daar hadden we maar 1 auto die m'n man door de weeks gebruikte om naar z'n werk te gaan.
Hier in Amerika kan ik niet zonder auto, ik zou niet naar de winkel kunnen, de kinderen niet op tijd naar school kunnen brengen met slecht weer (school is 20 minuten lopen hiervandaan en dat is veel te lang door de sneeuw enz.), niet naar de dokter kunnen enz enz enz enz. Alles is hier ingesteld op auto's, lopen of met de fiets is levensgevaarlijk of echt onmogelijk.
Carpoolen doen ze hier in Amerika natuurlijk ook maar dat gaat dan om woon-werk verkeer enz. net zoals in Nederland. Niet iets voor de vakantie dus.
Zonder auto is het echt een stuk lastiger in Amerika. In Nederland en in Duitsland redde ik het makkelijk zonder auto, kon gewoon op de fiets of met het openbaar vervoer overal heen en in het weekend samen met hubby de boodschappen doen. Daar hadden we maar 1 auto die m'n man door de weeks gebruikte om naar z'n werk te gaan.
Hier in Amerika kan ik niet zonder auto, ik zou niet naar de winkel kunnen, de kinderen niet op tijd naar school kunnen brengen met slecht weer (school is 20 minuten lopen hiervandaan en dat is veel te lang door de sneeuw enz.), niet naar de dokter kunnen enz enz enz enz. Alles is hier ingesteld op auto's, lopen of met de fiets is levensgevaarlijk of echt onmogelijk.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Misschien kijk ik er wel met Amerikaanse ogen naar, maar ik vind New York superduur om te shoppen in vergelijking met andere gebieden. Je kunt ook niet even makkelijk naar een Walmart of Target (hoewel dat sowieso zonder auto moeilijk zou gaan).eric44051 schreef:Jouw dochter is gek op shoppen en dan is New york de bestemming voor jullie.
Naples zou ik niet doen met een tiener, echt veel te saai. Het is een leuk plaatsje om gezien te hebben, maar dat is het dan wel.
Je zou ook naar Washington kunnen gaan. Daar kun je met de metro of watertaxi ook een flink stuk buiten de stad, waar ook leuke bezienswaardigheden voor een kind te vinden zijn. Mount Vernon, bijvoorbeeld, en legio shoppen in de malls, waaronder Pentagon City Mall. Verder zijn veel musea gratis en zijn die ook leuk voor tieners. In mijn blog is er veel informatie te vinden over die stad.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je was me voor, Petra. Ik zat ook direct aan Washington te denken, zeker voor iemand die van cultuur en natuur houdt, en lekker eten en shoppen en wandelen. En met het openbaar vervoer is daar redelijk veel te doen.
Hoe zit het met uitstappen naar natuurparken in de omgeving? Zijn daar bussen die er naartoe gaan?
Hoe zit het met uitstappen naar natuurparken in de omgeving? Zijn daar bussen die er naartoe gaan?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Er is natuurlijk al veel natuur in de stad, zoals het Rock Creek Park en de National Mall zelf en langs de rivier. Naar Great Falls weet ik niet.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
uhm, deze vrouw - ik heb een bloedje hekel aan winkelendiane007 schreef:...en ook ze is dol op shoppen(welke vrouw niet),...
Moeilijk lijkt me dat, angst om auto te rijden en naar amerika op vakantie willen. Ook ik zou één van de oudere steden als Washington, New York, of Boston aanraden - daar is het openbaar vervoer vaak iets beter.
Ja blijkbaar is een auto dus wel vereiste als ik hier lees.Misschien nog een jaartje uitstellen en dat echtgenoot misschien toch mee wilt.In Isla heb ik een chauffeur met auto ingehuurd.
Ik blijf lezen hoor,misschien komt er nog een reischauffeur binnen hier hahhaha
Bedankt toch voor alle tips al
Ik blijf lezen hoor,misschien komt er nog een reischauffeur binnen hier hahhaha
Bedankt toch voor alle tips al
Het verbaast me dat San Francisco nog niet genoemd is. Ik ben er nog niet geweest (zal er wel binnen 2 weken zijn) maar wat ik gehoord en gelezen heb is dat San Francisco's openbaar vervoer goed geregeld en vooral leuk is. (de welbekende tram)
Ook heeft San Francisco een mooie cultuur als vroegere hippie hoofdstad van de VS/wereld. Over de stranden weet ik niet zoveel, maar je zult daar vast wel mooie stranden aantreffen. Maargoed daar zal iemand die er wel geweest is meer over kunnen vertellen.
Ook heeft San Francisco een mooie cultuur als vroegere hippie hoofdstad van de VS/wereld. Over de stranden weet ik niet zoveel, maar je zult daar vast wel mooie stranden aantreffen. Maargoed daar zal iemand die er wel geweest is meer over kunnen vertellen.
Je vertrekt binnen weken,leuk.
Kom zeker je ervaringen vertellen he
Diane en Tyra
Kom zeker je ervaringen vertellen he
Diane en Tyra
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-