Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eerste reis naar de Verenigde Staten.. Oostkust of Westkust?
-
- Amerika-ontdekker
Eerste reis naar de Verenigde Staten.. Oostkust of Westkust?
Ik zit al een poosje te brainstormen om samen met mijn vader voor plusminus vier weken naar de Verenigde Staten gaan, aan het begin van de lente van volgend jaar. Eens heerlijk met z'n tweetjes een poosje de 'wijde wereld intrekken', want dat hebben papa en ik helaas nog nooit kunnen doen, wegens omstandigheden.
Ik heb nog geen clue waar we specifiek heen zullen gaan qua plaatsen, maar we willen ons niet beperken tot een bepaalde omgeving of staat. We hebben ons nog nergens definitief op vastgepind, maar de staten in het midden en noorden van de Verenigde Staten zijn wel al min of meer 'geclausuleerd', aangezien we van veel mensen horen dat daar niet bijster veel te beleven is. Papa en ik zitten nu dus in dubio.. Kiezen we voor de oostkust of de westkust, voor onze eerste reis naar de Verenigde Staten?
We willen voornamelijk genieten van de schatten aan natuur die de Verenigde Staten rijk is. Rust, vrijheid, kalmte, seriniteit en ontspanning zijn enkele kernbegrippen waar mijn vader en ik veel waarde aan hechten. We hopen adembenemende uitzichten te zien die daarna in je herinneringen staan gegraveerd, de mooiste natuurgebieden ontdekken die tot dusver alleen maar in onze dromen de revue passeerden, .. Kortom, papa en ik willen die weken echt intens genieten van de prachtige natuur. Ook wat cultuur snuiven vinden we tof, de hectiek van de grote steden proeven vinden we ook absoluut heerlijk voor een klein poosje, en we willen de mooiste skylines enhotspots van (een deel van) de Verenigde Staten ook zéker niet vergeten. Probleempje is alleen het feit dat die mooiste hotspots nu niet bepaald in elkaars omgeving liggen.. Je kan hierbij denken aan de Grand Canyon, Niagara Falls, Florida, de Bahama's, Rocky Mountains, Las Vegas, San Francisco (Golden Gate Bridge), Miami, en een rondje Hollywood is ook absoluut geen straf. Oh, en ik zou dolgraag eens de complete Route 66 willen afrijden!
Nu hoor ik van diverse mensen dat ik als eerste reis absoluut de westkust moet ontdekken, ook omwille van de prachtige natuur. Maar anderzijds trekt het oostelijke deel van de Verenigde Staten ons ook enorm! Oh, wat ben ik toch een eindeloze twijfelkont met momenten! Ik kan gewoon niet kiezen. Ik zit in dubio.
Wat raden jullie mij en mijn vader aan?
En waarom?
Alvast ontzettend bedankt!
Groetjes,
Zonnestraaltje. en haar vader.
Ik heb nog geen clue waar we specifiek heen zullen gaan qua plaatsen, maar we willen ons niet beperken tot een bepaalde omgeving of staat. We hebben ons nog nergens definitief op vastgepind, maar de staten in het midden en noorden van de Verenigde Staten zijn wel al min of meer 'geclausuleerd', aangezien we van veel mensen horen dat daar niet bijster veel te beleven is. Papa en ik zitten nu dus in dubio.. Kiezen we voor de oostkust of de westkust, voor onze eerste reis naar de Verenigde Staten?
We willen voornamelijk genieten van de schatten aan natuur die de Verenigde Staten rijk is. Rust, vrijheid, kalmte, seriniteit en ontspanning zijn enkele kernbegrippen waar mijn vader en ik veel waarde aan hechten. We hopen adembenemende uitzichten te zien die daarna in je herinneringen staan gegraveerd, de mooiste natuurgebieden ontdekken die tot dusver alleen maar in onze dromen de revue passeerden, .. Kortom, papa en ik willen die weken echt intens genieten van de prachtige natuur. Ook wat cultuur snuiven vinden we tof, de hectiek van de grote steden proeven vinden we ook absoluut heerlijk voor een klein poosje, en we willen de mooiste skylines enhotspots van (een deel van) de Verenigde Staten ook zéker niet vergeten. Probleempje is alleen het feit dat die mooiste hotspots nu niet bepaald in elkaars omgeving liggen.. Je kan hierbij denken aan de Grand Canyon, Niagara Falls, Florida, de Bahama's, Rocky Mountains, Las Vegas, San Francisco (Golden Gate Bridge), Miami, en een rondje Hollywood is ook absoluut geen straf. Oh, en ik zou dolgraag eens de complete Route 66 willen afrijden!
Nu hoor ik van diverse mensen dat ik als eerste reis absoluut de westkust moet ontdekken, ook omwille van de prachtige natuur. Maar anderzijds trekt het oostelijke deel van de Verenigde Staten ons ook enorm! Oh, wat ben ik toch een eindeloze twijfelkont met momenten! Ik kan gewoon niet kiezen. Ik zit in dubio.
Wat raden jullie mij en mijn vader aan?
En waarom?
Alvast ontzettend bedankt!
Groetjes,
Zonnestraaltje. en haar vader.
Re: Eerste reis naar de Verenigde Staten.. Oostkust of Westk
Hallo zonnestraaltje en vader,
Waarom niet allebei? Een rondje west (la, Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Francisco) waarna je doorgaat naar New York, en hier nog een paar dagen verblijft? Als je een bescheiden rondje west doet heb je aan 2,5 week genoeg. Je hebt dan nog 1,5 week over om in het oosten het een en ander te zien. Tickets hoeven niet eens duurder te zijn (als je het goed uitkient;)).
Veel plezier met de voorbereidingen!
Joyce
Waarom niet allebei? Een rondje west (la, Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Francisco) waarna je doorgaat naar New York, en hier nog een paar dagen verblijft? Als je een bescheiden rondje west doet heb je aan 2,5 week genoeg. Je hebt dan nog 1,5 week over om in het oosten het een en ander te zien. Tickets hoeven niet eens duurder te zijn (als je het goed uitkient;)).
Veel plezier met de voorbereidingen!
Joyce
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
Een soortgelijke vraag is al eens gesteld. Wie weet helpt het dat topic door te lezen.
- goldenhills
- Amerika-expert
Tja, dat is een moeilijke afweging hoor. Als ik maar 1x naar de VS zou mogen zou ik in 4 weken van oost naar west rijden (en de extra drop-off kosten voor lief nemen), van New York via een zuidelijke route naar SF. Dat is een enorm eind rijden, zo'n 4000 mijl, maar als je af en toe een lange dag snelweg pakt kun je andere dagen het langzamer aan doen, en af en toe 2 nachten op dezelfde plek blijven. Wij houden erg van rijden, en daar moet je van houden; we rijden zomaar 4000 mijl in twee weken vakantie.
Wil je wat meer rust zou ik toch voor een regio kiezen: noordwesten voor groene natuur en mooie kust, zuidwesten voor ruigere natuur, of zuidoosten voor een meer tropische ervaring. Persoonlijk ga ik voor de woestijn- en berggebieden: Colorado, New Mexico, Utah, Arizona, California. Yellowstone en Grand Teton staan ook hoog op mijn lijst, maar zijn weer een flink eind rijden. Twee rondjes met een binnenlandse vlucht is natuurlijk ook een optie, zoals Joyco schrijft. Dat kost je een dag; als je van oost naar west vliegt heb je een extra lange dag vanwege het tijdsverschil en ruim de tijd om je huurauto in te leveren en bij de bestemming weer op te halen.
Wil je wat meer rust zou ik toch voor een regio kiezen: noordwesten voor groene natuur en mooie kust, zuidwesten voor ruigere natuur, of zuidoosten voor een meer tropische ervaring. Persoonlijk ga ik voor de woestijn- en berggebieden: Colorado, New Mexico, Utah, Arizona, California. Yellowstone en Grand Teton staan ook hoog op mijn lijst, maar zijn weer een flink eind rijden. Twee rondjes met een binnenlandse vlucht is natuurlijk ook een optie, zoals Joyco schrijft. Dat kost je een dag; als je van oost naar west vliegt heb je een extra lange dag vanwege het tijdsverschil en ruim de tijd om je huurauto in te leveren en bij de bestemming weer op te halen.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Absoluut de westkust!
De variatie in natuur is echt ongekend daar en je kunt het afwisselenmet geweldige steden.
Natuurlijk is heel amerika geweldig, maar als je voor de eerste ( en wie weet wel enige) keer gaat zou ik echt de westkust doen. Het is er overweldigend. De oostkust is ook mooi maar in mijn ogen toch minder spectaculair
Wij hebben een rondje zuidwest en een rondje noordwest ( dus meer Seattle, Portland, Yellowstone) gedaan en beiden zijn fantastisch. Als je vier weken hebt kan je ze wellicht combineren voor een deel.
Yellowstone is ongekend mooi maar ligt wellicht uit de richting
Grand Canyon, yosemite, monument valley, san francisco, las vegas, bryce canyon, LA moet je gewoon een keer gezien hebben
) zeker als je gaat voor de natuur en sereniteit wint de westkust het zeker van de oostkust
De variatie in natuur is echt ongekend daar en je kunt het afwisselenmet geweldige steden.
Natuurlijk is heel amerika geweldig, maar als je voor de eerste ( en wie weet wel enige) keer gaat zou ik echt de westkust doen. Het is er overweldigend. De oostkust is ook mooi maar in mijn ogen toch minder spectaculair
Wij hebben een rondje zuidwest en een rondje noordwest ( dus meer Seattle, Portland, Yellowstone) gedaan en beiden zijn fantastisch. Als je vier weken hebt kan je ze wellicht combineren voor een deel.
Yellowstone is ongekend mooi maar ligt wellicht uit de richting
Grand Canyon, yosemite, monument valley, san francisco, las vegas, bryce canyon, LA moet je gewoon een keer gezien hebben

Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Westkust om redenen hierboven al aangehaald.
Wij hebben Florida en zuidwest gedaan. Wat ons betreft zonder twijfel het zuidwesten.
Maar ieder heeft zijn eigen meug...
Wij hebben Florida en zuidwest gedaan. Wat ons betreft zonder twijfel het zuidwesten.
Maar ieder heeft zijn eigen meug...
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
Ik ben nu eens zoveel mogelijk informatie en foto's aan het verzamelen over zowel de westkust als de oostkust, maar ik moet ook toegeven dat de westkust mij nu een stuk meer aantrekt dan de oostkust.
Zowel qua natuur, als de steden en het klimaat.
Zijn er mensen die absoluut aanraders hebben in de omgeving van de westkust?
En een auto huren, vinden jullie dat een absolute must?
Ik ben nu eens zoveel mogelijk informatie en foto's aan het verzamelen over zowel de westkust als de oostkust, maar ik moet ook toegeven dat de westkust mij nu een stuk meer aantrekt dan de oostkust.
Een auto huren voor de westkust? Absoluut JA. (ik heb bewust hoofdletters gebruikt)
In de VS is het openbaar vervoer zeer, zeer karig. Alleen in San Francisco kan je zonder auto. Alle andere steden niet, en de rest van je route lukt je ook niet zonder auto.
Wat is een must see? Eigenlijk zoveel dat ik niet eens durf te beginnen met een lijst te maken.
In de VS is het openbaar vervoer zeer, zeer karig. Alleen in San Francisco kan je zonder auto. Alle andere steden niet, en de rest van je route lukt je ook niet zonder auto.
Wat is een must see? Eigenlijk zoveel dat ik niet eens durf te beginnen met een lijst te maken.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik al zo twijfelde, dan zou ik de mogelijkheden bekijken om het te kunnen combineren. Ja, je zult niet alles even diepgaand kunnen bekijken, maar als het je om bepaalde hoogtepunten gaat, dan is het zeker het overwegen waard.
Als het voor jou belangrijker is om én Niagara Falls te zien, én (ik noem maar wat) Rocky Mountain National Park, én de Grand Canyon, én de Golden Gate Bridge, maar dat je niet per se alle parken in de omgeving van Moab hoeft te zien, waarom dan niet voor die reis van oost naar west kiezen en gaan voor wat jullie allebei willen zien? Je krijgt dan een fantastische en onvergetelijke reis, en je kunt altijd nog een keer terug komen voor het 'detailwerk'...
Als het voor jou belangrijker is om én Niagara Falls te zien, én (ik noem maar wat) Rocky Mountain National Park, én de Grand Canyon, én de Golden Gate Bridge, maar dat je niet per se alle parken in de omgeving van Moab hoeft te zien, waarom dan niet voor die reis van oost naar west kiezen en gaan voor wat jullie allebei willen zien? Je krijgt dan een fantastische en onvergetelijke reis, en je kunt altijd nog een keer terug komen voor het 'detailwerk'...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Als je nog niet precies weet waar je naartoe wilt kan het lezen van de reisverhalen van de medeforummers helpen inspiratie op te doen. Veel forumleden hebben hun reisverslagen onder hun signature vermeld.Zonnestraaltje. schreef:Ik ben nu eens zoveel mogelijk informatie en foto's aan het verzamelen over zowel de westkust als de oostkust, maar ik moet ook toegeven dat de westkust mij nu een stuk meer aantrekt dan de oostkust.
Verder kun je veel reisverslagen terugvinden in de lijstjes van elk jaar dat men naar Amerika gaat. Je ziet ook gelijk waar ze geweest zijn en kunt zo dus eenvoudig de oost- en westkust verhalen terugvinden. Kijk hier voor 2011 en hier voor 2010.
Succes!
Roland
Ik zou absoluut de westkust kiezen. Vegas, LA, San Francisco, Yosemite, Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion, Arches NP, Canyonlands NP,... Te veel om op te noemen. Maar het zal SUPER zijn.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Wat mij betreft absoluut het zuidwesten. Van te voren even goed bedenken wat je graag wil zien. Maar het zuidwesten heeft alles, mooie steden - natuur - gokken. Aanrader!
2009 San Francisco - Las Vegas
2010 Los Angeles - Los Angeles (via SF / LV)
mei 2012 Las Vegas - Las Vegas (via Zion NP / Grand Canyon)
2010 Los Angeles - Los Angeles (via SF / LV)
mei 2012 Las Vegas - Las Vegas (via Zion NP / Grand Canyon)
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Contacteer:
ehhh JA!!Zonnestraaltje. schreef:Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
Zonder auto kom je nergens hoor

Absolute musts aan de westkust vind ik Grand Canyon, Monument Valley, Death Valley, Las Vegas, Antelope Canyon, Bryce Canyon, San Francisco, LA, Yellowstone, Seattle, Arches............
Als je echt vier weken de tijd hebt zou je misschien deze route kunnen overwegen, biedt een mooie variatie aan steden en natuur.
1. AMS- LA
2. LA
3. LA
4. LA - Grand Canyon (8 uur rijden maar goed te doen)
5. Grand canyon
6. Grand Canyon -Monument Valley (probeer te verblijven in Goulding's Cabins op de campground, echt geweldig)
7 Monument Valley - Page
8 Page (antelope Canyone, Lake Powell)
9 Page (glenn canyon dam, horseshoe bend)
10. Page - Bryce Canyon
11 Bryce Canyon - Zion NP
12. Zion NP
13 Zion NP - LAs Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas
16 Las Vegas - Death Valley (overnachten in Death valley)
17 Death Valley - Yosemite
18 Yosemite
19 Yosemite
20 Yosemite - San Francisco
21 SF
22 SF
23 - San Francisco - Monterey
24 Monterey - Pismo Beach
25 Pismo Beach - LA
26 LA - San Diego
27 San Diego
28 San Diego - AMsterdam
Het stukje van San Francisco naar LA is de prachtige kustroute. Ik heb daar nu willekeurig wat plaatsnamen gezet maar je kunt natuurlijk stoppen waar je wilt
In Bryce Canyon heb je niet heel veel tijd nodig. Driekwart dag is genoeg want het is niet heel groot, maar wel prachtig om te zien!
Natuurlijk kun je de route ook naar het noorden toe uitbreiden vanaf San Francisco (dus ipv terug naar LA te rijden) , dan zou je bijvoorbeeld nog richting Seattle kunnen gaan maar het is wel een eind.
Ook weet ik natuurlijk niet of Vegas jullie trekt. Sommige mensen vinden 2 avonden (en dus 1 volle dag) Vegas genoeg, anderen blijven er het liefst een week. Daar zou je dus ook nog een dag kunnen schrappen.
Het is ook maar een voorbeeldje om aan te geven wat er mogelijk is.
Als je echt in de national parks wilt verblijven, is vroeg van tevoren reserveren trouwnes wel een must
Wij vinden het altijd geweldig om in de parken te overnachten, het is een hele speciale ervaring en we noemen het ook altijd "het national park gevoel"

De Maswik Lodge bij de Grand Canyon is bijvoorbeeld super omdat je echt op loopafstand van de kloof zit en dus 's morgens ook naar zonsopgang kunt gaan kijken.
De meeste verblijven in de parken kun je regelen via www.xanterra.com
Als ik jou was zou ik eerst eens wat reisverslagen van mensen gaan lezen. Van zowel de oost als de westkant. Lees je in over de parken en de steden. En schrijf op wat je mooi vindt.
Daarna kijk je waar voor jou de meeste bezienswaardigheden liggen; oost of west.
Ik ben zelf nooit in het oosten geweest. Maar wel begonnen in het zuidwesten. Dat is het gebied waar de meeste mensen voor de eerste keer heen gaan. Daarna nog naar het noordwesten geweest, en dat is ook helemaal geweldig.
Daarna kijk je waar voor jou de meeste bezienswaardigheden liggen; oost of west.
Ik ben zelf nooit in het oosten geweest. Maar wel begonnen in het zuidwesten. Dat is het gebied waar de meeste mensen voor de eerste keer heen gaan. Daarna nog naar het noordwesten geweest, en dat is ook helemaal geweldig.
-
- Amerika-ontdekker
Oh, jongens..
Wat heb ik mezelf aangedaan, door me op dit forum aan te melden!
Ik heb nog net geen kwijlbakje nodig bij het lezen van alle mooie reiservaringen en foto's!
Wat een land..
Ik krijg spontaan kriebels in mijn buik!
Wat heb ik mezelf aangedaan, door me op dit forum aan te melden!

Ik heb nog net geen kwijlbakje nodig bij het lezen van alle mooie reiservaringen en foto's!
Wat een land..
Ik krijg spontaan kriebels in mijn buik!
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik zou ook absoluut voor de westkust gaan. Dat is voor mij de plek waar wij elke keer weer met open mond van verbazing naar weer een ongelooflijk natuurverschijnsel of waanzinng uitzicht gekeken hebben. Prachtige unieke natuurparken, kleine gezellige westerndorpjes, eindeloze eenzame wegen, mooie en bruisende steden zoals San Francisco/ Los Angeles, San Diego en natuurlijk Las Vegas.
Om het verschil te zien tussen diverse parken in Oost en West zou je eens op de site ontdek Amerika van forumleden Hans en Henriëtte kunnen kijken. Ik garandeer je dat je dan helemaal niet meer kunt stoppen met kwijlen

Om het verschil te zien tussen diverse parken in Oost en West zou je eens op de site ontdek Amerika van forumleden Hans en Henriëtte kunnen kijken. Ik garandeer je dat je dan helemaal niet meer kunt stoppen met kwijlen

Hallo,
Ik ben afgelopen zomer naar de westkust geweest en 2 jaar geleden naar het noorden. Het westen vind ik persoonlijk toch veel mooier dan het noorden. Ik heb echt een hele mooie reis gemaakt en groen en woestijn gezien en ook heel wat steden. als je vooral ook natuur wilt zien dan moet je vooral ook wat groen zien en dat heb je meer in de richting van seatle. Ik vond Las Vegas echt de mooiste stad dus dat is echt iets wat je gewoon dan ook echt in je reis moet hebben. Ik begon afgelopen zomer in San fransisco en toen zijn we richting het noorden gereden en wij hadden ook nog een stuk Canada erin gedaan. toen zijn we weer richting het zuiden gegaan via yellowstone en bryce canion en grand canyon. Toen zijn we naar Las vegas gegaan en uiteindelijk in L.A. geëindigd. route 66 zat er ook nog in.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
ps, een gehuurde auto is veel makkelijker dan openbaar vervoer want dan ben je nergens afhankelijk voor en je kan dan overal heen waar je wilt
.
groetjes
Ik ben afgelopen zomer naar de westkust geweest en 2 jaar geleden naar het noorden. Het westen vind ik persoonlijk toch veel mooier dan het noorden. Ik heb echt een hele mooie reis gemaakt en groen en woestijn gezien en ook heel wat steden. als je vooral ook natuur wilt zien dan moet je vooral ook wat groen zien en dat heb je meer in de richting van seatle. Ik vond Las Vegas echt de mooiste stad dus dat is echt iets wat je gewoon dan ook echt in je reis moet hebben. Ik begon afgelopen zomer in San fransisco en toen zijn we richting het noorden gereden en wij hadden ook nog een stuk Canada erin gedaan. toen zijn we weer richting het zuiden gegaan via yellowstone en bryce canion en grand canyon. Toen zijn we naar Las vegas gegaan en uiteindelijk in L.A. geëindigd. route 66 zat er ook nog in.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
ps, een gehuurde auto is veel makkelijker dan openbaar vervoer want dan ben je nergens afhankelijk voor en je kan dan overal heen waar je wilt

groetjes
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor al jullie input!
Ik had straks papa aan de telefoon, en toen hadden we het ook even over de oostkust.
Hij vroeg me om eens uit te puzzelen of er binnenlandse vluchten tussen SF of LA en Miami of Florida gaan, en hoe duur een vlucht dan is.
Papa opperde trouwens om vier weken te gaan, want hij vond drie weken toch wel heeeel kort, haha.
En ik moest - in eerste instantie voor mezelf - eens een planning gaan maken, van hoe en wat.
Heerlijk, de voorpret alleen al!
Heeft iemand enig idee waar ik kan kijken voor binnenlandse vluchten, en de kosten?
Zo heb ik toch al een grofgeschetst beeld van wat ik qua kosten kan verwachten.
Ik had straks papa aan de telefoon, en toen hadden we het ook even over de oostkust.
Hij vroeg me om eens uit te puzzelen of er binnenlandse vluchten tussen SF of LA en Miami of Florida gaan, en hoe duur een vlucht dan is.
Papa opperde trouwens om vier weken te gaan, want hij vond drie weken toch wel heeeel kort, haha.

En ik moest - in eerste instantie voor mezelf - eens een planning gaan maken, van hoe en wat.
Heerlijk, de voorpret alleen al!
Heeft iemand enig idee waar ik kan kijken voor binnenlandse vluchten, en de kosten?
Zo heb ik toch al een grofgeschetst beeld van wat ik qua kosten kan verwachten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je oost en west wilt combineren kun je het beste eens naar de multicity optie kijken voor de vluchten. Je vliegt dan met dezelfde maatschappij waardoor je voor een binnenlandse vlucht ook niet hoeft te betalen voor je bagage. Met een retour naar de oostkust en een binnenlandse vlucht naar het westen heb je wellicht meer mogelijkheden, en misschien is het wel goedkoper, dat zul je uit moeten proberen.
Je kunt bij de sites van de luchtvaartmaatschappijen zelf kijken of bij een site zoals Kayak.com. Kijk ook eens in het vervoer-forum.
Marianne
Je kunt bij de sites van de luchtvaartmaatschappijen zelf kijken of bij een site zoals Kayak.com. Kijk ook eens in het vervoer-forum.
Marianne
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Contacteer:
Persoonlijk zou ik oost en west niet gaan combineren
Er is aan beide kanten zoveel te zien en het is zonde als je alles in 1 reis wilt proppen met als resultaat dat je van beiden maar een beetje ziet en ook nog tijd kwijt bent met vliegen
Mensen denken vaak alleen aan alle highlights maar juist het rondrijden in een gebied en de omgeving die je daarbij tegekomt maken je roadtrip zo gaaf.
Natuurlijk is Miami ook leuk en New York en Chicago, maar ik zou uitkijken dat je niet een soort japanse reis door ameika gaat maken als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik zou zeggen: kies een kust en bewaar die andere
je wilt waarschijnlijk nog wel een keer terug 
ps. Miami vind ik sowieso de minst boeiende Amerikaanse stad waar ik ooit geweest ben
Er is aan beide kanten zoveel te zien en het is zonde als je alles in 1 reis wilt proppen met als resultaat dat je van beiden maar een beetje ziet en ook nog tijd kwijt bent met vliegen
Mensen denken vaak alleen aan alle highlights maar juist het rondrijden in een gebied en de omgeving die je daarbij tegekomt maken je roadtrip zo gaaf.
Natuurlijk is Miami ook leuk en New York en Chicago, maar ik zou uitkijken dat je niet een soort japanse reis door ameika gaat maken als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik zou zeggen: kies een kust en bewaar die andere

ps. Miami vind ik sowieso de minst boeiende Amerikaanse stad waar ik ooit geweest ben
Laatst gewijzigd door Iris_1982 op 23 feb 2012, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1440 Weergaves
-
Laatste bericht door Oranjeboom
-
- 5 Reacties