Cyber-Alien schreef:
Toch ben ik blij dat ik het heb gedaan, hoewel het me een eenzame stad lijkt om alleen te wonen, ben ik er toch beetje "verslaafd" aan geworden, aan de sfeer, mensen, alles, ik weet het niet, begrijp het zelf niet zo goed nog.
Jammer dat Starbucks niet in NL bestaat

Ik snap niet zo wat je met 'eenzaam' bedoelt; ik heb in NY,NY; San Francisco, CA; Chicago, IL; Dallas, TX; gewoond en nu in L.A., CA; in alle steden heb ik eenzaamheid ervaren; mijn ervaring is dat je vrienden maakt en de eenzaamheid verdwijnt.
Los Angeles, voor mij werkte inderdaad verslavend, toen ik terug in NYC woonde miste ik autorijden 's nachts laat op de L.A. freeways (ik had vroeger veel last van insomnia), de laid-back lifestyle, en het feit dat ik kon surfen, snowboarden en hiken in een dag. Ik miste Griffith Park, Runyon Canyon en Bronson Canyon, ik miste het weer en daarom verhuisde ik in '98 weer terug en woon sinds die tijd onafgebroken in L.A.
L.A. is inderdaad een mooie stad, het is in sommige gedeeltes ook een lelijke stad; veel Nlers en andere toeristen die hier voor hun eerste keer komen weten niet waar ze moeten beginnen behalve de obvious but boring Hollywood Blvd "walk of fame" (wat meestal een teleurstelling is voor toeristen, dit vind ik weer grappig) en andere toeristische attracties; het is belangrijk dat je een auto hebt, tenzij je echt in het centrum blijft (maar dan mis je de mooiste Southern California beaches!) etc. De charme van L.A. voor mij lies in its shamelessness, its tackyness, maar ook in haar neighborhoods; de fairfax district of LaBrea-Hancock Park waar je de orthodoxe joden hun gang zien gaan; de jongeren en hun cultuur op Melrose Ave; de punkers in SilverLake. Korean-Americans en hun fantastische 24hr cuisine en ander soort nachtleven in Korea-town (which is becoming hipsterhaven now).
er is altijd wat te doen in L.A., en veel hoeft geen geld te kosten, er is een soortgelijk van NYC Shakespeare in the park hier in L.A. waar je gratis een Shakespeare toneelstuk kan bekijken; je kunt voor weinig dollars naar de improv-sketch clubs gaan zoals Groundlings (waar vele Saturday Night Live, alumns beginnen) op Melrose, etc. er zijn verschillende kleine theaters die zeer goede tot zeer slechte toneelstukken bieden, Hollywood heeft verscheidene theater rows(straat met kleine theaters) (eentje op Cahuenga Blvd, en eentje op Santa Monica Boulevard, dichtbij Vermont).
L.A. is een moeilijke stad om te beschrijven maar er is ontzettend veel te doen hier: Sports fanaat, L.A.'s got you covered, de restaurant scene is eindelijk heel leuk hier, winkelen (je kan alles hier krijgen tegen elke prijs!), natuur, hebben wij hier volop en cultuur (volop, ik ga deze dinsdag naar een Sam Sheppard Play by the Geffen theatre; bij de Los Angeles County Museum of Art is er nu een show over David Hockney (een brit expatriate artist die al sinds de jaren '60-'70 in L.A. woont en een soort nieuwe stijl (Southern California style) creeerde).
Ik ben altijd blij wanneer ik weer aankom bij LAX of Burbank airport, wanneer ik op reis geweest ben, want L.A. is my only home!