Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bezig met boeken? Beter geen Delta naar L.A....

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Cyber-Alien schreef:Ik ben niet meer naar New York geweest, ben er alleen overgestapt. Ik had trouwens een mooi vliegveld verwacht, maar New York JFK was heel veel achterstallig onderhoud, tegen overgestelde van Schiphol. Maakt verder niets uit maar het viel me op. Omdat New York JFK zon "grote naam" is dacht ik beetje dat het a la schiphol was.
Dit had ik je zo ook wel kunnen vertellen :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Cyber-Alien schreef:mag ik je alsjeblieft een tip geven? Doe het niet. Met de metro, het is echt een verschrikkelijk gedoe en ik vond de metro [terwijl ik van mezelf best "stoer" typ ben] echt niet prettig, het type mensen wat er voor de overgrote deel erin zit.
Ik heb de metro niet als beter/slechter ervaren dan die van New York, Washington of Toronto. Stap voor de lol eens in de metro van Rotterdam, daar kom je dezelfde 'types' tegen.
Zolang jij je niet bemoeit met hun doen zij dat ook niet met jou.

Ik denk dan ook niet dat je op basis van jouw ervaringen (ik heb het gevoel alsof er over je hele vakantie wel iets te klagen is) een conclusie kunt trekken..
Cyber-Alien
Amerikafan

Bericht door Cyber-Alien »

In de metrohal hingen mensen rond die homeless waren [niks mis mee maar ik voelde me gewoon niet prettig, omdat ik daar ook nog een kaartje uit de muur moest trekken en moeilijk aan het doen was met mn portemonnee], en in de metro zelf, ook niet echt fijn volk. De meeste mensen hebben tuurlijk in L.A. een auto, dus alleen de mensen die er geen hebben hangen daar rond. Ik kan he tniet goed omschrijven maar ik vond het gewoon niet prettig. De metrohallen zijn lang me tallerlei bochten en in sommige stukken was niemand, als er daar iets gebeurd zou niemand dat merken. Nogmaals, ben niet bang uitgevallen, zelfs niet na de aanslagen in Londen [daar was ik toen] maar ik vond de sfeer niet om over naar huis te schrijven.. Ik zou me al dat gedoe besparen, en stress besparen die Marjol eigenlijk nu al heeft en gewoon voor iets anders kiezen.

Trouwens, in NL ben ik niet zo verzot op koffie, maar daar bij Starbucks vond ik de cappuchino echt fantastisch!! Ten minste niet zo scherp.. vond ik echt een ontdekking!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Cyber-Alien schreef:In de metrohal hingen mensen rond die homeless waren [niks mis mee maar ik voelde me gewoon niet prettig, omdat ik daar ook nog een kaartje uit de muur moest trekken en moeilijk aan het doen was met mn portemonnee], en in de metro zelf, ook niet echt fijn volk. De meeste mensen hebben tuurlijk in L.A. een auto, dus alleen de mensen die er geen hebben hangen daar rond. I
Dus jij trekt de conclusie: die gaat met de Metro, die zal wel arm zijn.
Dan zijn er in New York ook een boel arme mensen. De meeste mensen gaan met de metro omdat het verkeer overdag stil staat!
Cyber-Alien
Amerikafan

Njit. Beetje jammer je laatste opmerking. Ik ben niet iemand die constant dingen gaat verromantiseren. Het is vaak zo dat mensen op vakantie, ter plekke heel geforceerd gaan "genieten" [hou niet van dat woord], want op vakantie hoor je nou eenmaal te "genieten". Als iets niet leuk is is he tgewoon niet leuk hoe je het ook draait of keert. Ik zou anderen er ook niet mee helpen; als ik iets goed vind zeg ik dat, als ik iets niet goed vind zeg ik dat ook, in de hoop dat anderen de volgende keer een andere, betere keuze kan maken!
Ik vond het merendeel ontzettend leuk, maar er zijn zeker dingen bij die ik de volgende keer anders ga doen/of anders ga boeken.
Toch ben ik blij dat ik het heb gedaan, hoewel het me een eenzame stad lijkt om alleen te wonen, ben ik er toch beetje "verslaafd" aan geworden, aan de sfeer, mensen, alles, ik weet het niet, begrijp het zelf niet zo goed nog.

Jammer dat Starbucks niet in NL bestaat 8)
Cyber-Alien
Amerikafan

Njit schreef:
Cyber-Alien schreef:In de metrohal hingen mensen rond die homeless waren [niks mis mee maar ik voelde me gewoon niet prettig, omdat ik daar ook nog een kaartje uit de muur moest trekken en moeilijk aan het doen was met mn portemonnee], en in de metro zelf, ook niet echt fijn volk. De meeste mensen hebben tuurlijk in L.A. een auto, dus alleen de mensen die er geen hebben hangen daar rond. I
Dus jij trekt de conclusie: die gaat met de Metro, die zal wel arm zijn.
Dan zijn er in New York ook een boel arme mensen. De meeste mensen gaan met de metro omdat het verkeer overdag stil staat!

nee dat is niet mijn conclusie. Maar het gaat hier om Los angeles en niet om New York. Ik heb gehoord dat het in New York uberhaupt bijna niet mogelijk is om auto te rijden, dus wat betreft is het beetje tegenovergestelde van Los Angeles. In L.A. hebben de meesten een auto. Een amerikaan waarmee ik lifte vertelde me dat, aardige man was dat trouwens!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Cyber-Alien schreef:Njit. Beetje jammer je laatste opmerking. Ik ben niet iemand die constant dingen gaat verromantiseren. Het is vaak zo dat mensen op vakantie, ter plekke heel geforceerd gaan "genieten" [hou niet van dat woord], want op vakantie hoor je nou eenmaal te "genieten". Als iets niet leuk is is he tgewoon niet leuk hoe je het ook draait of keert. Ik zou anderen er ook niet mee helpen; als ik iets goed vind zeg ik dat, als ik iets niet goed vind zeg ik dat ook, in de hoop dat anderen de volgende keer een andere, betere keuze kan maken!
Er is een verschil tussen romantiseren en relativeren. Als ik jou verhaal zo lees zat je met een rotgevoel in LA. Dan valt uiteindelijk alles tegen.
Sommige mensen lopen door de stad en zien alleen de rommel en sommige zien de mooie blauwe lucht. Zelfde stad, verschillend perspectief.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Cyber-Alien schreef:Trouwens, in NL ben ik niet zo verzot op koffie, maar daar bij Starbucks vond ik de cappuchino echt fantastisch!! Ten minste niet zo scherp.. vond ik echt een ontdekking!
Niet van de Starbucks, maar wel net zo lekker:

Afbeelding

Naar aanleiding van de Starbucks cappuccino, zijn we maar eens op zoek gegaan naar enorm stevig zelfmaakschuim... Nadat je het kleine beetje koffie opgedronken hebt, heb je nog een enorm kopje met schuim over, mjammie.... beetje suiker erover heen en smullen maar!
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Cyber-Alien
Amerikafan

Ja precies, maar ik werd wel positief daar:

toen ik hier in NL naar een reisgidsje zocht zei de winkeleigenaar "jeus zou ik geen zin in hebben, San Fransisco is veel mooier, L.A. is lelijk". Toen dacht ik ook; bedankt ik vertel net enthousiast wara ik heen ga en dan wordt het afgekraakt.
Maar ik vond L.A. echt prachtig! Behalve de sfeer ook "de aankleding". Overal keurig verzorgde bloembakken, palmen, veel groen in bepaalde gebieden, blauwe lucht, zon, echt heerlijk voelde ik me toen.
De bergen, mulholland drive, vond ik prachtig, mooi uitzicht overal groen, alle huizen omringd met bloemen en struiken en rodondendorons [weet je wel die roze struiken]. Helaas heb ik weinig gezien van de badplaatsen maar wát ik heb gezien heeft me gemaakt dat ik snel terug wil. Heb nog filmpje gemaakt [30 sec] van Venice beach,. Santa Monica was gewoon zo mooi als in films. Ik vond aanrader de canals van Venice mooi! Dat zijn kanalen met erlangs huizen, heel idyllisch en elk huis is custom made. Echt een aanrader. Dus wat dat betreft kan ik me niet vinden in die mevrouw die heel vrolijk me aan he tvertellen was dat ik zojuist een vakantie had geboekt naar een superlelijke stad! :shock:
Cyber-Alien
Amerikafan

dus cappuchino melk van friesche vlag en philips senseo?
Doe je er dan in de koffie zelf ook nog melk of alleen suiker?
ejb
Amerika-ontdekker

Bericht door ejb »

hoe kan je daar wonen?
Woodland Hills, Encino en dergelijke zijn voornamelijk "bedroom communities". Veel mensen die daar wonen werken overdag elders, dus is het overdag heel rustig/leeg. Je hebt er niet veel winkelstraten, dus als de bewoners boodschappen moeten doen rijden ze naar een winkel of mini-mall en dan weer terug naar huis. Het is "suburbia". Sommigen houden daarvan, anderen vinden het veel te saai.
Ik heb gemerkt, was ik al door jullie voor gewaarschuwd, je hebt ECHT een auto nodig!
Nederlanders denken altijd dat ze het in LA met openbaar vervoer kunnen redden. Uiteraard kan het, maar het is veel moeilijker en kost waanzinnig veel tijd; twee dingen waar je op vakantie niet veel aan hebt. Het openbaar vervoer wordt voornamelijk door mensen gebruikt die zich geen auto kunnen veroorloven. De nieuwe burgermeester probeert het openbaar vervoer te verbeteren.
Nog een vraag voor jullie; ik heb mijn hele verblijf in L.A. een soort vage zoete geur geroken
Geen idee wat die geur is. Ik denk niet dat het de smog is, want als je het kunt ruiken, dan ruikt het niet al te goed.
Wat eten inwoners van L.A. eigenlijk sochtends? Toch niet allemaal warm?
Broodje kaas, heheh. Maar de meesten eten cerial met melk/yoghurt, of misschien een bagel of muffin.
Mayfair en Ralphs, wat voor supermarkten zijn dat volgens jullie? Volgens mij de wel wat chiquere he?
Mayfair is een Gelson's en is meer upscale dan Ralph's. Ralph's heeft een hoop andere winkels en ketens opgekocht, dus je vindt ze overal, maar de kwaliteit verschilt flink van winkel tot winkel. Als je echt naar een chiquere winkel wilt dan ga je naar Bristol Farms.
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Cyber-Alien, ik ga toch gewoon met de metro hoor :) Wij gaan dus een dagje naar de Universal Studios, zonder bagage e.d. En we zijn met 2, dat scheelt ook al. Hoewel ik eigenlijk ook rustig alleen in de metro zou stappen, als ik niet het richtingsgevoel van een zwerfkei had :?
In Rotterdam zit ik ook heel gerust in de metro.

En ik vind 2 x 3 dollar voor een dagkaart metro of 2 x 55 dollar voor een taxi wel een enorm verschil.....! We hebben al dure Front of Line tickets, ik ga niet ook nog eens 110 dollar neertellen voor een taxi.
Wie weet valt het allemaal wel enorm tegen en dan kunnen we op de terugweg alsnog met de taxi. Maar ik denk dat het allemaal best gaat meevallen, als we er maar genoeg tijd voor uittrekken :)
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Cyber-Alien schreef:dus cappuchino melk van friesche vlag en philips senseo?
Doe je er dan in de koffie zelf ook nog melk of alleen suiker?
De cappuccinomelk van Friesch Vlag kun je overigens alleen in de groothandel krijgen (Sligro of Makro) en de Philips Senseo mag je natuurlijk ook altijd vervangen door normale zelf bereidde koffie :) En natuurlijk ook niet het melkopschuimertje vergeten!

Maar in de koffie doen we zelf eigenlijk geen melk meer (wel suiker inderdaad. Ik = zoetigheidliefhebber)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Cyber-Alien schreef:marjol,

mag ik je alsjeblieft een tip geven? Doe het niet. Met de metro, het is echt een verschrikkelijk gedoe en ik vond de metro [terwijl ik van mezelf best "stoer" typ ben] echt niet prettig, het type mensen wat er voor de overgrote deel erin zit.
Wat voor type mens zitten er dan in de L.A. metro? de keren dat ik het heb genomen waren het meestal Latinos, African-Americans en jongere gasten? Misschien moet je je vooroordelen op schiphol laten en niet mensen die het OV nemen judgen. Dit waren jou angsten en vooroordelen. Homeless heb je overal, whether you're in San Francisco, NYC or Dallas, TX. Homeless people don't bother you unless you bother them, ze vragen misschien om wat geld, maar als nee zegt en gewoon doorloopt, laten ze je met rust.

Ik heb zelf ook de subway in L.A. paar keer genomen (toen m'n auto in de shop was) en heb het op verschillende tijdstippen gebruikt en nooit problemen gehad of gezien.

Het OV in L.A. wordt inderdaad gebruikt door Angelinos die geen auto hebben; ik gebruikte het OV toen ik geen auto had en wist dat trips langer zouden duren; mijn ervaring is dat het veel latinos, bejaarden enz zijn die ov gebruiken en jongeren (vooral die nog geen auto's mogen rijden). Wanneer je een auto hebt in L.A. nadat je voor een paar jaar OV hebt gedaan, ervaar je de stad als heel anders...
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Cyber-Alien schreef: Toch ben ik blij dat ik het heb gedaan, hoewel het me een eenzame stad lijkt om alleen te wonen, ben ik er toch beetje "verslaafd" aan geworden, aan de sfeer, mensen, alles, ik weet het niet, begrijp het zelf niet zo goed nog.

Jammer dat Starbucks niet in NL bestaat 8)
Ik snap niet zo wat je met 'eenzaam' bedoelt; ik heb in NY,NY; San Francisco, CA; Chicago, IL; Dallas, TX; gewoond en nu in L.A., CA; in alle steden heb ik eenzaamheid ervaren; mijn ervaring is dat je vrienden maakt en de eenzaamheid verdwijnt.

Los Angeles, voor mij werkte inderdaad verslavend, toen ik terug in NYC woonde miste ik autorijden 's nachts laat op de L.A. freeways (ik had vroeger veel last van insomnia), de laid-back lifestyle, en het feit dat ik kon surfen, snowboarden en hiken in een dag. Ik miste Griffith Park, Runyon Canyon en Bronson Canyon, ik miste het weer en daarom verhuisde ik in '98 weer terug en woon sinds die tijd onafgebroken in L.A.

L.A. is inderdaad een mooie stad, het is in sommige gedeeltes ook een lelijke stad; veel Nlers en andere toeristen die hier voor hun eerste keer komen weten niet waar ze moeten beginnen behalve de obvious but boring Hollywood Blvd "walk of fame" (wat meestal een teleurstelling is voor toeristen, dit vind ik weer grappig) en andere toeristische attracties; het is belangrijk dat je een auto hebt, tenzij je echt in het centrum blijft (maar dan mis je de mooiste Southern California beaches!) etc. De charme van L.A. voor mij lies in its shamelessness, its tackyness, maar ook in haar neighborhoods; de fairfax district of LaBrea-Hancock Park waar je de orthodoxe joden hun gang zien gaan; de jongeren en hun cultuur op Melrose Ave; de punkers in SilverLake. Korean-Americans en hun fantastische 24hr cuisine en ander soort nachtleven in Korea-town (which is becoming hipsterhaven now).

er is altijd wat te doen in L.A., en veel hoeft geen geld te kosten, er is een soortgelijk van NYC Shakespeare in the park hier in L.A. waar je gratis een Shakespeare toneelstuk kan bekijken; je kunt voor weinig dollars naar de improv-sketch clubs gaan zoals Groundlings (waar vele Saturday Night Live, alumns beginnen) op Melrose, etc. er zijn verschillende kleine theaters die zeer goede tot zeer slechte toneelstukken bieden, Hollywood heeft verscheidene theater rows(straat met kleine theaters) (eentje op Cahuenga Blvd, en eentje op Santa Monica Boulevard, dichtbij Vermont).

L.A. is een moeilijke stad om te beschrijven maar er is ontzettend veel te doen hier: Sports fanaat, L.A.'s got you covered, de restaurant scene is eindelijk heel leuk hier, winkelen (je kan alles hier krijgen tegen elke prijs!), natuur, hebben wij hier volop en cultuur (volop, ik ga deze dinsdag naar een Sam Sheppard Play by the Geffen theatre; bij de Los Angeles County Museum of Art is er nu een show over David Hockney (een brit expatriate artist die al sinds de jaren '60-'70 in L.A. woont en een soort nieuwe stijl (Southern California style) creeerde).

Ik ben altijd blij wanneer ik weer aankom bij LAX of Burbank airport, wanneer ik op reis geweest ben, want L.A. is my only home!
American
Californian
marloesusa
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesusa »

Ik vind het wel knap dat je deze reis in je eentje hebt ondernomen, en zeker als je niet bekend bent, je geen standaard vakantie geboekt hebt en je ook nog eens afhankelijk bent van het openbaar vervoer dat in LA dus niet zo gemakkelijk is als in andere steden; denk ik niet eens dat het zo raar is dat er dingen zijn die je minder vond, en niet dat het ligt aan het feit dat er zogenaamd over alles wel iets te klagen moet zijn. En ik kan me wel voorstellen dat je de stad eenzaam vind; als je er in je eentje rondloopt en niemand op straat ziet rondwandelen. Als er gevraagd wordt om een reisverslag, die vervolgens gegeven wordt inclusief zijn eigen mening; vind ik het een beetje onnodig dat er door bepaalde mensen wat neerbuigend gereageerd wordt. Iedereen ervaart dingen anders, en als hij het niet prettig vond in de metro OMDAT er inderdaad soms onprettige situaties kunnen ontstaan, dan vond hij dat. Punt.

Cyberalien, ik hoop dat je nog lang met plezier kunt terugkijken op je trip!

Groetjes Marloes
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

een paar punten: Cyber Alien is female!

2e ze schreef voor haar L.A. een eenzame stad leek om te wonen en vroeg zich af in haar verslag hoe men daar kon wonen: Mijn ervaring is dat het geen eenzame stad is, ik heb tons of friends, er is altijd wat te doen en er zijn altijd plaatsen in L.A. waar er altijd veel mensen zijn. Er zijn 24 uur coffeeshops en dergelijke waar je kan uithangen, etc. (de zoete geur was volgens mij Eucalyptus)

3e zij schreef over de subway en andere OV over een bepaalde soort volk, beschreef ze oa als 'ook niet fijn volk', waardoor zij zich onveilig voelde, dit vind ik verdacht, het lijkt me sterk dat de metro vol zat met alleen maar ongure mensen, dus denk ik dat het meer haar vooroordelen of angsten zijn.

Niemand heeft CyberAlien het recht ontnomen om haar mening te geven. Net zoals niemand mijn twijfels of reacties moet ontnemen.

Punt.

Als je CyberAliens verslag leest blijkt het dat ze onlangs een paar tegenvallers een hele goede tijd heeft gehad in L.A.. Hopelijk komt ze gauw weer terug en huurt ze dan wel een auto!

with love from the city of Angels, in the Golden State:

Xerxes
American
Californian
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

marloesusa schreef:Als er gevraagd wordt om een reisverslag, die vervolgens gegeven wordt inclusief zijn eigen mening; vind ik het een beetje onnodig dat er door bepaalde mensen wat neerbuigend gereageerd wordt. Iedereen ervaart dingen anders, en als hij het niet prettig vond in de metro OMDAT er inderdaad soms onprettige situaties kunnen ontstaan, dan vond hij dat. Punt.
Iedereen ervaart een reis op zijn/haar manier. Maar men moet erg uitkijken om eigen ervaringen als DE waarheid neer te zetten. Neem nu de titel van dit topic, 'Bezig met boeken? Beter geen Delta naar L.A....'

De reden waarom ze het schreef was omdat ze geen eten kreeg tijdens de binnenlandse vlucht. Ze was niet op de hoogte dat dit redelijk normaal is. Als ze zich wat beter verdiept had in de materie dan had ze het ook kunnen weten. Een vies vliegtuig kan soms ook voorkomen. Gezien de vele goede ervaringen met Delta die tegenover deze slechte ervaring staan ga ik er gewoon vanuit dat ze pech gehad heeft dat het vliegtuig niet super schoon was. Dit kan verschillende redenen hebben; misschien had het vliegtuig wel vertraging opgelopen en was er besloten om het maar iets minder goed schoon te maken om toch op tijd weg te kunnen..

Alle ervaringen die je opdoet moet je zien te relativeren. Zo was onze eerste USA reis naar Florida. De eerste 2 weken waren in Orlando en de laatste week was in Miami. We waren daar in januari. Uit Orlando zijn we met pijn in ons hart vertrokken.
In Miami zaten we naar later bleek in een heel verkeerd gebied. Ons hotel stond in het Financial District. Hier is dus 's avonds niet echt iets te doen. We voelden ons er ook niet echt prettig. Miami Beach vonden we ook niks aan, er was niks te doen. We hadden ons ook niet echt goed voorbereid over wat we er allemaal konden doen. Achteraf bleek dat we de pech hadden dat we er in de verkeerde periode van het jaar waren. Januari is echt compleet buiten het seizoen.
We gaan volgend jaar dus waarschijnlijk gewoon nog een keer terug. We verdiepen ons dan ook beter in wat er allemaal te doen is en waar we het beste kunnen slapen. En nu wel in een wat betere periode..
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

delta is de enige maatschappij die weet dat vegetariërs ook aardappels eten
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Xerxes schreef:een paar punten: Cyber Alien is female!

2e ze schreef voor haar L.A. een eenzame stad leek om te wonen en vroeg zich af in haar verslag hoe men daar kon wonen: Mijn ervaring is dat het geen eenzame stad is, ik heb tons of friends, er is altijd wat te doen en er zijn altijd plaatsen in L.A. waar er altijd veel mensen zijn. Er zijn 24 uur coffeeshops en dergelijke waar je kan uithangen, etc. (de zoete geur was volgens mij Eucalyptus)
Als toerist kun je sowieso een heel andere indruk krijgen van een stad dan wanneer je er woont. Wat voor een toerist een saaie lege straat lijkt, kan voor een local een straat met huizen vol vrienden en leuke buren zijn.
Op basis van een korte trip kun je dit soort uitspraken eigenlijk helemaal niet doen, je moet er gewoon een tijdje wonen/werken.

Mijn ervaringen zijn vooral met San Diego, maar ik denk dat dat op een toerist niet veel anders zal overkomen dan LA. Ondanks dat bijvoorbeeld SF een veel levendiger eerste indruk maakt (dat is een echte stad, wat ik van LA en SD niet vind), vind ik het heerlijk in SD en ik ben erg blij dat ik weer een paar jaar in America's finest city kan gaan wonen.

Mijn favo pro-california quotes:
"It's all good from Diego to da bay" (2pac)
"Life is great in the golden state!" (Lonely Planet)
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer