Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis 2013

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
GertjanHobert
Amerika-ontdekker

Rondreis 2013

Bericht door GertjanHobert »

Ik ben bezig met te oriënteren op een reis in de zomer van 2013 naar Amerika met wat vrienden. Op dit moment zijn we nog vooral aan het kijken met wat voor een budget we rekening moeten houden etc.. we weten nog niet precies welk gedeelte van de VS we naartoe willen en met hoeveel personen we gaan. (voordat we wat mensen gaan vragen willen we in ieder geval een globaal budget hebben zodat het voor iedereen meten duidelijk is hoeveel het ongeveer gaat kosten)

we willen graag een tocht van 3 weken maken door Amerika waarbij we een combinatie van natuur en steden willen bezoeken. Hangt een beetje af van de voorkeuren van de mensen die we mee willen vragen. De groepsgrote zal denk ik rond de 8 personen liggen. (maar kan ook meer of minder zijn, dat ligt er wel aan de mensen die mee willen, we willen er wel voor zorgen dat we een huurauto vol hebben.)

Voor deze reis hebben we 2 manieren van reizen in gedachte.

1 we huren een kleine kamper om de spullen en te koken op de camping etc… en de rest gaat dan met huurauto’s. (en slapen in tenten)
2. iedereen gaat in huurauto’s (per 4 personen 1 auto)

Om een globaal budget op te stellen zou ik graag willen weten wat het ongeveer kost om voor 3 weken een camper te huren en daarmee rond te rijden in de door mij genoemde periode. Voor autohuur is dit makkelijk te vinden. Maar voor kamperhuur niet.

Ik heb al wel wat rondgekeken op dit forum en vooral over het huren van een kamper zie ik een hoop verschillende kosten die bij elkaar het huurbedrag opmaken. Want ik begrijp dat je een kamper Per persoon per nacht en per mile betaald? En dan komen daar ook nog verzekering en extra uitrusting kosten bij. Ik snap niet helemaal niet hoe dat werkt, is het bij autohuur ook zo ingewikkeld of zijn daar de extra kosten beperkt?

Ook vroeg ik me af of er mensen op dit forum zijn die ervaring hebben met het reizen in tenten in Amerika. Ik lees hier veel verhalen over het reizen met een kamper maar met een tent niet. Terwijl ik weet dat Amerika daar erg geschikt voor is (ik heb in 2009 al eens een groepsreis door het zuidwesten gedaan). Dus graag wat ervaringen en dan vooral of de kampeer spullen gehuurd of gekocht werden en welke adressen dat wordt gedaan.

alvast bedankt voor jullie reacties
winnys
Amerikafan

Re: Rondreis 2013

Bericht door winnys »

Dag Gertjan,

Welkom op het forum. Je kan niet vroeg genoeg beginnen om een reis te plannen, Heb je lang voorpret!
Er zijn toch wel veel mensen die met de tent op stap gaan in de Verenigde Staten. Wij hebben ook een aantal malen gekampeerd met tent. Meestal wisselen wij dat af met een hotel in een stad of op een erg warme plek. Kamperen met een tent is betaalbaarder dan een camper huren. Bovendien, is onze ervaring, heb je vaak leukere plekjes voor een tent dan voor een camper. Wij nemen onze slaapzakken en matjes vanuit huis mee en kopen in de VS een tent, stoeltjes, kussens, kookpitje en een koelbox. Dit kost ons voor drie personen ongeveer $100,- Je hebt speciale buitensportzaken zoals REI maar meestal kopen wij bij een grote supermarktketen zoals de Walmart. Je kunt de producten die ze verkopen zien op de website, Kun je je vast wat orienteren. Losse keukenspulletjes, wasmiddel en shampoo en zo kopen we bij de Dollartree, waar alles een dollar kost.
In de nationale en staatsparken betaal je niet p.p. maar per plek. Meestal mag je dan met 6 mensen op een plek.
Vel plezier met je voorbereidingen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

GertjanHobert schreef:Ik heb al wel wat rondgekeken op dit forum en vooral over het huren van een kamper zie ik een hoop verschillende kosten die bij elkaar het huurbedrag opmaken. Want ik begrijp dat je een kamper Per persoon per nacht en per mile betaald? En dan komen daar ook nog verzekering en extra uitrusting kosten bij. Ik snap niet helemaal niet hoe dat werkt, is het bij autohuur ook zo ingewikkeld of zijn daar de extra kosten beperkt?

Ook vroeg ik me af of er mensen op dit forum zijn die ervaring hebben met het reizen in tenten in Amerika. Ik lees hier veel verhalen over het reizen met een kamper maar met een tent niet. Terwijl ik weet dat Amerika daar erg geschikt voor is (ik heb in 2009 al eens een groepsreis door het zuidwesten gedaan). Dus graag wat ervaringen en dan vooral of de kampeer spullen gehuurd of gekocht werden en welke adressen dat wordt gedaan.

alvast bedankt voor jullie reacties
Voor meer informatie over camperhuur zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=1264
Er zijn genoeg forumleden die met een tent rondreizen dus iets beter zoeken :wink:
UtopiaX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door UtopiaX »

Als rit zou ik zuidwesten kiezen.

Heb je genoeg steden en natuur als afwisseling en bovendien meestal goed weer:
- Grand Canyon
- Bryce
- Zion
- Monument Valley
- Yosemite
- San Francisco
- Los Angeles
- Las Vegas
...
GertjanHobert
Amerika-ontdekker

Bericht door GertjanHobert »

hallo,

bedankt voor de reacties.

@winnys. bedankt voor de tips deze zullen we zeker in ons achterhoofd houden het was inderdaad ook onze bedoeling dat als we in een stad zijn dan te gaan slapen in een hotel. dat is wel zo relaxed. want hoewel ik erg van natuur enzo houd vind ik het ook wel fijn om een keer goed te douchen etc. en dan komt daar nog bij dat je met een hotel veel meer in een stad zelf zit ipv een camping aan de rand.
Rob schreef: Voor meer informatie over camperhuur zie: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=1264
Er zijn genoeg forumleden die met een tent rondreizen dus iets beter zoeken :wink:
dat topic had ik inderdaad bekeken en daar staat ook veel nuttige informatie in maar helaas staat daar nergens in wat het globaal kost. ik heb eigenlijk een hele simpele vraag wat kost het huren van een camper voor 3 weken in Juli-Aug en dan hoef ik dat niet op de euro (dollar) nauwkeurig te weten maar een schatting zou wel fijn zijn.
UtopiaX schreef:Als rit zou ik zuidwesten kiezen.

Heb je genoeg steden en natuur als afwisseling en bovendien meestal goed weer:
- Grand Canyon
- Bryce
- Zion
- Monument Valley
- Yosemite
- San Francisco
- Los Angeles
- Las Vegas
...
goede tips dankjewel alleen heb ik tijdens mijn groepsreis deze plekken allemaal al bezocht. nu vind ik het niet zo erg om sommige dingen nog een keer te zien. maar om heel de reis over te doen dat vind ik een beetje overdreven.

ik heb deze http://shoestring.nl/noord-amerika/vere ... gde-staten
daar was dit de route.

1 Las Vegas
2 Zion Nationaal Park (angels landing en de narrows gelopen)
3 Zion Nationaal Park
4 Bryce Canyon Nationaal Park
5 Moab (Arches Nationaal Park)
6 Moab (Arches Nationaal Park)
7 Monument Valley (zelfs overnacht bij de indianen)
8 Grand Canyon
9 Laughlin
10 San Diego
11 San Diego
12 New Port Beach (los angeles)
13 New Port Beach (los angeles)
14 Monterey
15 Monterey
16 San Francisco
17 San Francisco
18 Yosemite Nationaal Park
19 Yosemite Nationaal Park
20 Bishop (Nederlandse bakker)
21 Las Vegas

en ergens zijn we ook nog bij de lower antelope canyon wezen kijken maar weet zo niet meer welke dag dat was. ook zijn we op de route van bishop naar las vegas door death valley gereden. ook erg bijzonder

maar voor tips van andere mooie parken/plaatsen die ik nog niet heb gezien daar in de buurt zijn altijd welkom.
tnc0503
Amerikafan

Bericht door tnc0503 »

Hallo,

Wij huren in jul-aug. 2012 24 dagen een camper (25 ft., 4 personen) en betalen daarvoor 3400 euro, inclusief onbeperkt aantal mijlen, verzekeringen en camperinventaris. We huren bij Cruise America, halen de camper op in Las Vegas en leveren hem weer in in San Francisco.
Als je een camper wilt huren, boek dan al in september/oktober, dan kun je gebruik maken van de vroegboekkorting en dat kan zo'n 500 euro schelen in de kosten.

Veel plezier met de voorbereiding!
Claudia
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor die periode moet je voor een camper rekenen op een prijs tussen de € 125 en € 160 per dag, het maakt niet uit met hoeveel personen je huurt een bepaalde grote.
Er zijn wel reisbureau's die met een per persoon prijs komen maar dat klopt niet (die willen vlug rijk worden)
Wij huren altijd een kale camper dus zonder inventaris en peroonlijke spullen dat kopen we allemaal zelf en is goedkoper, wij reizen altijd met twee personen dus als je met meer gaat wordt het nog goedkoper.
Wel kopen wij altijd al de mijlen in een pakket af (kan niet bij alle verhuurders)
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Hallo,

Ook wij zijn tent-kampeerders, alleen in de grote steden gaan we in een hotel, of, als het heel koud is (onder 0) nemen we een cabin.
De tent en de benzinebrander nemen we mee uit Nederland, borden, pannen, bestek ed kopen we bij de 99ct shop of de Dollar Tree, slaapzakken, luchtbed en koelbox bij de Walmart.
Kamperen in Amerika bevalt prima en het is een echte aanrader (behalve als je niet van tenten houdt)
Een goede site waar je veel campings op vindt is http://www.rvparkreviews.com.

Succes met plannen, Lyan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer