Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikareis in video

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Duikertje1990
Amerika-ontdekker

Amerikareis in video

Bericht door Duikertje1990 »

De meesten van jullie beschrijven jullie Amerika reizen in blogs. Echt leuk om te lezen waar mensen zijn geweest en wat ze hebben gedaan. Ik vond het zelf leuker om mijn HD camera mee te nemen en alles te filmen. Nu, meer dan een jaar later heb ik 9 delen af, en ik denk dat ik in totaal zo'n 20 delen nodig heb om alles in te stoppen. Enkele van de delen staan op Youtube. Hieronder heb ik de links hiervan gepost, omdat ik dacht dat jullie hier misschien wat aan hebben voor het plannen van jullie reizen of voor het opdoen van inspiratie. Mochten jullie hier prijs op stellen, kan ik ook de andere delen die ik af heb op Youtube plaatsen, maar hier zijn jullie voorlopig wel even zoet mee :)

Deel 2, San Francisco - Santa Cruz:
... ature=plcp
Deel 3, Santa Barbara + L.A. Area:
... ature=plcp
Deel 4, San Diego& Lake Havasu:
... ature=plcp
Deel 5, Grand Canyon Helicopter Flight:
... re=related
Deel 6, Grand Canyon Part II:
... re=related
Deel 1,7, 8 & 9, nog niet op Youtube, kan ze op verzoek uploaden
Deel 10 t/m ongeveer 20 moeten nog worden gemaakt
4 aug - 6 sep 2010: CA, NV, UT, AZ, OR, WA (+ NJ, NY)
14 juni - 11 aug 2012: Florida naar Californië naar Hawaii naar Denver
DejaVu
Amerika-expert

Re: Amerikareis in video

Bericht door DejaVu »

Heel leuk ;) Je hoeft je trouwens niet te verontschuldigen voor klassieke muziek in de video's :lol:

Zijn er ook video's over hoe de groep is? Is wel interessant vooral omdat het een internationale groep is.
Duikertje1990
Amerika-ontdekker

DejaVu schreef:Heel leuk ;) Je hoeft je trouwens niet te verontschuldigen voor klassieke muziek in de video's :lol:

Zijn er ook video's over hoe de groep is? Is wel interessant vooral omdat het een internationale groep is.
Thx!
Muziek uitzoeken die bij de video past is best lastig, ben daar echt lang mee bezig altijd, maar is uiteindelijk wel leuk als ie af is :)

Ik heb alles in chronologische volgorde gezet, en heb de groep er vaak wel even opstaan. In aflevering 1 of 2 praat ik daar ook nog een stuk over, waarschijnlijk in afl. 2. Aflevering 1 is een soort proloog, met de heenreis, en mijn eigen reisje door SF voordat de groepsreis begon. In Las Vegas, wat ik nu aan het monteren ben zie je ook veel van de groep, en nog wel in andere afleveringen ook :)
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Altijd leuk!!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb het eerste filmpje al bekeken. Leuk gedaan :thumbup:
De rest ga ik nbinnekort eens bekijken.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Een beetje miereneukerig misschien, maar in de openingsboodschap van de filmpjes ("You're about to watch...") staat een klein foutje: het is niet "Martins", maar "Martin's" (met een apostrof).
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Duikertje1990
Amerika-ontdekker

Nee is niet mierenneukerig (met 2 n's :lol: ), thanks. Heb in de eerdere delen ook 'photo's' staan ergens in de intro, waar het juist weer 'photos' moet zijn
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Sorry, maar toch is het Martins...... :mrgreen:

Bezits-s: George’s boek / Georges boek / George’ boek
Hoe luidt de bezitsvorm van de naam George? Schrijf je Georges boek, George's boek of George' boek?

• Hoofdregel: schrijf de bezits-s direct aan de naam vast: Jans dochter, Esthers verjaardag, Annies kapsalon, Hannahs vriend, Freuds theorie, Sneijders vrije trap, Ruttes regering.

Bron: Onze Taal
16x USA / 30 staten
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Liz schreef:Sorry, maar toch is het Martins......
...
Bron: Onze Taal
De tekst in de video is in het Engels, dus moet je de Engelse regels aanhouden: met apostrof dus (Martin's). Hetzelfde geldt voor het eerder aangehaalde meervoud van "photo", dat in het Engels altijd zonder apostrofe is: photos (i.t.t. het Nederlands, waar het meervoud foto's met apostrofe is).
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

I rest my case :wink:
16x USA / 30 staten
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Kleine spelfoutjes... totaal niet boeiend!

Anyway... hele leuke filmpjes, leuk gedaan! Ik kan me voorstellen hoeveel werk het moet zijn om ze te monteren... ik ga er dan ook niet aan beginnen met uren filmmateriaal! :D

Succes met de rest, ik zie ze wel voorbij komen!
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
wezzzley
Amerika-ontdekker

Bericht door wezzzley »

Hey Martin,

Zeer toffe filmpjes, alleen lijkt S1E02 niet te werken hier in België omwille van SME, UMG en EMI inhoud :D
Afbeelding
Harmse
Amerikafan

Bericht door Harmse »

Leuk gedaan.
Met welk programa heb je de filmpjes gemaakt.
Maak zelf ook altijd filmpjes met iMovie op de Apple.
tnc0503
Amerikafan

Bericht door tnc0503 »

Hoi,

Ik heb het filmpje van de vlucht boven de Grand Canyon bekeken, geweldig, dat wil ik ook! Vanwaaruit heb je die vlucht gemaakt? En zitten jullie met 4 personen in de helicopter? Hoelang duurt de vlucht (30 minuten)? En wat betaal je dan per persoon? Het lijkt me een onovertroffen ervaring!

Claudia
Duikertje1990
Amerika-ontdekker

sifaka schreef:Kleine spelfoutjes... totaal niet boeiend!

Anyway... hele leuke filmpjes, leuk gedaan! Ik kan me voorstellen hoeveel werk het moet zijn om ze te monteren... ik ga er dan ook niet aan beginnen met uren filmmateriaal! :D

Succes met de rest, ik zie ze wel voorbij komen!
Dankje! Ja het is al anderhalf jaar geleden en ik ben net op de helft... :P
wezzzley schreef:Hey Martin,

Zeer toffe filmpjes, alleen lijkt S1E02 niet te werken hier in België omwille van SME, UMG en EMI inhoud :D
Thanks! Ja veel van de filmpjes werken niet in Engeland/Duitsland, en blijkbaar dus ook niet in België vanwege de liedjes waar ik uiteraard het copyright niet op heb..

Harmse schreef:Leuk gedaan.
Met welk programa heb je de filmpjes gemaakt.
Maak zelf ook altijd filmpjes met iMovie op de Apple.
Dankje! Ik heb Pinnacle 14 gebruikt.

tnc0503 schreef:Hoi,

Ik heb het filmpje van de vlucht boven de Grand Canyon bekeken, geweldig, dat wil ik ook! Vanwaaruit heb je die vlucht gemaakt? En zitten jullie met 4 personen in de helicopter? Hoelang duurt de vlucht (30 minuten)? En wat betaal je dan per persoon? Het lijkt me een onovertroffen ervaring!

Claudia
Ja dat was echt geweldig! Dat hebben we met Maverick gedaan; http://www.maverickhelicopter.com/
Is vanuit uh..ja was een groepsreis dus ik weet niet alles precies, maar ergens aan de south rim, kijk maar op hun site. Weet ook niet meer precies wat het kostte, dacht $200 ofzo. Het filmpje is uncut, dus het duurt net zolang als je op het filmpje ziet. En hoeveel we erin zaten, moet je even op het filmpje kijken. Dacht iets van 4-5 personen en de piloot. Het was zeker onovertroffen en die $200 dik waard :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer