Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Motels Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
osmleerdam
Amerika-ontdekker

Motels Amerika

Bericht door osmleerdam »

Beste mede-Amerikafans,

Van de zomer heb ik samen met een vriend een roadtrip door de VS geplant. Ik vroeg me af hoe met de motels zit daar.

Zelf hadden we het ID om bij de grote steden motels te reserveren. (New-York, Chicago, DC) En daar buiten gewoon kijken wat we tegenkomen en dan daar te overnachten. Heeft iemand ervaring met motels in Amerika omtrent de beschikbaarheid. Beide studerende studenten dus ons doel is: Low-Budget. Is het bijvoorbeeld ook mogelijk een discount te krijgen bij een Motel als je niet reserveert?

Bij voorbaat bedankt,

Mark
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Motels Amerika

Bericht door Steve & Patty »

Mark,

Wellicht dat onderstaande topics je erg veel informatie kunnen bieden:

Priceline & Hotwire:
viewtopic.php?f=10&t=33896

Goedkope hotels:
viewtopic.php?f=9&t=37253
Let wel, motels bij grote steden zijn volgens mij niet per se handig/goedkoper, je zit dan eerder buiten de stad... (volgens mij zijn er geeneens motels in een stad als NYC). Je zult dan eerder moeten gaan denken aan B&B's, of kijken op Hotwire voor 2-sterren accomodaties of goede Super Savings spotten. Voor B&B's zou ik reviews zoeken op tripadvisor als ik jullie was.

Groetjes,
Laatst gewijzigd door Steve & Patty op 12 dec 2011, 13:20, 2 keer totaal gewijzigd.
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Neem je ANWB-pas mee, daarmee krijg je bij veel motelketens 10% AAA korting.
osmleerdam
Amerika-ontdekker

Hoe zit het met de beschikbaarheid van motels in de maand Augustus?
Steve & Patty
Amerikafan
Contacteer:

Ik denk dus slecht, nogmaals omdat er volgens mij geen motels zijn in die steden... je kunt beter zoeken naar bed & breakfast / jeugdherbergen als je budget wilt. Of hotwire/priceline en kijken naar super savings (**-sterren) of geluk hebben met bieden bij Priceline.

Beschikbaarheid in Augustus is nu nog geen issue, ook niet als je later gaat kijken. Maar let wel, de betere accomodaties (tripadvisor) zullen eerder vol zitten en de slechtere blijven over en vullen uiteindelijk met de minder gelukkigen.
2006 - CA, NV
2013 - Las Vegas
osmleerdam
Amerika-ontdekker

Ik heb het dan meer over de beschikbaarheid van de motels buiten de steden. Langs de weg gewoon.
Steve & Patty
Amerikafan
Contacteer:

Hmmm,

Ik probeer even een beetje praktisch mee te denken om het budget-technisch interessant te houden natuurlijk.

Veel mensen proberen om het budgettechnisch interessant bijvoorbeeld de volgende dingen:

B&B's / herbergen + Treinen
DC - NYC
http://www.amtrak.com/servlet/ContentSe ... 1245664867
NYC - Chicago
http://www.amtrak.com/servlet/ContentSe ... 7405732511

Ga je bijvoorbeeld met de auto, dan kan je een auto huren in DC en rijden naar NYC, maar zit je volgens mij met forse drop-off kosten, dus duur. Zelfde geldt voor NYC - Chicago.

Huur je de auto volledig voor de reis heb je fors meer verhuurkosten, benzine (zelfde als bovenstaand, maar toch) en moet je elke dag in de stad parkeren (met wat uitzoeken kan het relatief goedkoop), maar je bent het wel elke dag kwijt.

Kijk je dus naar een studentenvariant, zou ik gaan voor de B&B's/herbergen + treinen. Maar wellicht kan je eens twee varianten op een rijtje zetten en dan pas echt een goed vergelijk maken.
2006 - CA, NV
2013 - Las Vegas
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Motels zelf zijn er voldoende en ze hebben -naar mijn persoonlijke ervaring- ook altijd ruimte; tijdens al onze trips waren wij met zijn 4-en en nooit hebben we ergens niet kunnen slapen en wij zijn heel de USA en Canada doorgetrokken.

Hoe dichter bij de stad, hoe moeilijker het wordt, maar als je bereid bent enkele kilometers buiten de stad te bivakeren, zijn er qua beschikbaarheid geen problemen.

Je kunt even op internet zoeken, maar er zijn diverse ketens, o.a. Motel 8, die een eigen kortingkaart hebben.
Over het algemeen, krijg je door aan te geven dat je een ANWB-kaart (Triple A) hebt, altijd (minimaal) 10% korting, maar je moet er wl om vragen.
Ben je toevallig in dienst van Defensie (ook Nederlandse komt in aanmerking), dan kun je vaak ook kortingen genieten op vertoon van je militaire paspoort.

Verder beschikken veel kamers over 2 (losse) bedden en kun je samen op één kamer
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Je kunt ook nog overwegen om te gaan kamperen en in de ''grote steden'' een motel te pakken,kampeerspullen zijn bij de walmart echt goedkoop en als je de tent ook nog hier vandaan meeneemt(grootste uitgave) kun je een leuke low budget vakantie houden,ook kun je nog kijken naar verhuurbedrijven die 2e hands auto's verhuren,succes.
Albert.
Steve & Patty
Amerikafan
Contacteer:

Als je inderdaad grote steden wilt bezoeken en daarnaast nog andere dingen, dan zit je inderdaad toch met de beste keuze om dan een huur auto te nemen. Ik was even in de veronderstelling dat je alleen DC/NYC en Chicago wilde doen.

Dan zul je even moeten afwegen wat het meest interessante is qua verhuur/plaatsen (parkeerkosten), etc. Washington heb ik nog wel wat goede tips qua parkeren (10$ voor 24 uur), NYC is wat lastiger om goedkoop te houden. Wij hebben in DC bij het vliegveld 4-sterren overnacht voor 56 euro per nacht (per kamer). Het rijden naar DC is dan eenvoudig en parkeren in een regeringsgebouw (na dikke grondige controle) is dan niet zo prijzig. DC is dan wel een stuk prettiger rijden en goedkoper parkeren dan Manhatten.
2006 - CA, NV
2013 - Las Vegas
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Als je op NY vliegt zou je die stad zonder auto kunnen doen en eventueel de trein naar Washington pakken en pas als je daar weer vertrekt de auto oppikken. Scheelt dagen autohuur en in de steden kun je toch niet veel met 'n auto. Is alleen maar duur om 'm ergens te stallen.
Steve & Patty
Amerikafan
Contacteer:

Sluit ik me ook bij aan ja.
2006 - CA, NV
2013 - Las Vegas
osmleerdam
Amerika-ontdekker

Wij willen bij aankomt in New-York de auto huren en dan een roadtrip van 2 weken doen om de auto dan in te leveren en dan New-York te bezoeken (6dagen). New-York doen we idd zonder auto maar daarna een autotje is wel chill. We zijn jong en houden allebei niet van uitgebreid sight-seeing. DC in 1 dagje moet dan wel te doen zijn denk ik? Voor de rest elke dag een paar uurtjes rondrijden en een beetje chillen hier en daar.
Steve & Patty
Amerikafan
Contacteer:

Dat is wat concreter inderdaad, dat kan je ook goed doen natuurlijk. Afhankelijk van wat je allemaal wilt zien, kan je dan een keuze maken waar je op vliegt en hoe je de dingen wilt bezichtigen.

Wij zijn zelf ook nog jong (27 en 25) en zijn onze eerste keer in 2006 geweest (21 en 19). Ik denk wel dat je via de sites als priceline/hotwire goedkoper in een luxer (***) hotelletje kan zitten dan rechtstreeks via een motel. Maar dat zou je even moeten testen denk ik. Super 8's worden vaak wel als goed aangegeven. Dan heb je nog de John Howards, Econo Lodge, Travelodge, La Quinta, Days Inn brands, etc.

Overigens ben ik zelf absoluut geen fan van musea, maar die van Washington zijn toch best gaaf te noemen.
2006 - CA, NV
2013 - Las Vegas
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door gera_r »

Wij hebben afgelopen zomer in het hoogseizoen ook rondgereisd en behalve het eerste hotel in Chicago, verder niets op voorhand geboekt. Bij Priceline steeds 1-2 dagen vantevoren, (soms zelfs op de dag zelf) geboden op hooguit 2/2½-sterren hotels. We betaalden gemiddeld zo'n 45 dollar per nacht. Hadden zelfs soms upgrades naar meer sterren. Niet dat ik daar dan echt blij mee was, want vaak moet je dan voor internet betalen en zit er geen ontbijt bij in. :? Maar goed, we hebben eigenlijk nooit problemen gehad om op het laatste moment iets te vinden. Ik vond dit op de bonnefooi reizen en bieden op hotelkamers wel een leuke extra dimensie geven aan de vakantie. Maar goed, een laptopje heb je er dan wel bij nodig...
Trouwens, via de Wyndham-groep https://www.wyndhamrewards.com/trec/con ... ome.action kun je ook heel makkelijk hotels van bekende ketens boeken voor redelijke prijzen met behulp van AAA-korting (ANWB). Ik heb ze geregeld "gewonnen" voor nog minder via Priceline.
B&B hebben we ook wel naar gekeken en zelfs 1x gehad, maar ik vind de prijzen daarvan toch al snel de pan uitrijzen. Voor een keertje wel leuk en niet erg, maar zou het zeker niet de hele vakantie doen.
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

osmleerdam schreef:Wij willen bij aankomt in New-York de auto huren en dan een roadtrip van 2 weken doen om de auto dan in te leveren en dan New-York te bezoeken (6dagen).
Je zou ook kunnen overwegen om naar Washington te vliegen en vanuit New York terug naar Nederland/België. Dat scheelt vaak niks in de prijs voor een vliegticket.
Ik weet niet hoe jong jullie zijn, maar volgens mij kun je pas vanaf je 21e een auto huren. En van 21-25 jaar zijn de huurprijzen en stuk hoger dan vanaf 25 jaar.

In de steden boek ik persoonlijk wel graag vantevoren, zodat ik (vrijwel) zeker weet dat ik een veilige wijk zit.

Edit: ik zie dat er in een ander topic al is gesproken over de huurprijs van de auto. Dus die opmerking kun je vergeten ;)
LT--
Amerikafan

Bericht door LT-- »

hoi mark,

Kijk zeker ook eens hiernaar: viewtopic.php?f=10&t=35225.
Ideaal, zowel voor budget-slaapplaatsen als wat meer comfort of zelfs luxe, en zeker in dure steden als New York en San Francisco veel goedkoper dan een hotel.
Ons is het zeker in NY uitstekend bevallen.
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Je zult overal wel motels vinden die plek hebben. Ze zijn te herkennen aan een lichtbord "vacation". Er zijn ook motels net buiten de grote steden maar die kunnen duurder zijn. En die weinige motels in de grote steden zijn vaak niet veel goedkoper dan hotels.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Om geld te besparen kan je een aantal couponbooks halen daar staan vaak motels in soms voor de helft van de normale prijs.
Je kan ze vaak vinden bij benzinestations, fastfoodrestaurant en de State Visitor Centers langs de interstate als je een nieuwe staat binnen komt soms ook op de parking van een restarea lamgs de interstate.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

mtl schreef:Je zult overal wel motels vinden die plek hebben. Ze zijn te herkennen aan een lichtbord "vacation".
Ik vermoed dat je "Vacancy" bedoelt. Als er "Vacation" zou staan zijn ze weg en waarschijnlijk niet open :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer