Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Uitleg&Vragen Priceline/Hotwire 3
Re: Uitleg&Vragen Priceline/Hotwire 3
Voor onze reis in het zuidwesten afgelopen april heb ik een aantal hotels via priceline geboekt.
Dit was gewoon steeds 1 kamer voor 2 personen.
Volgend jaar in april willen we naar New York en omdat Priceline zo goed is bevallen willen we daar wel weer een gokje voor wagen.
Maar nu gaan we met 4 personen. Ik zie wel dat ik bij Priceline aan kan geven dat ik 2 kamers wil, maar maak ik dan gewoon net zoveel kans op een goede deal als wanneer je maar voor 1 kamer biedt? Of wordt het voor 2 kamers toch lastiger om voor een leuke prijs een goed hotel te winnen en zal ik dan hoger moeten inzetten?
Dit was gewoon steeds 1 kamer voor 2 personen.
Volgend jaar in april willen we naar New York en omdat Priceline zo goed is bevallen willen we daar wel weer een gokje voor wagen.
Maar nu gaan we met 4 personen. Ik zie wel dat ik bij Priceline aan kan geven dat ik 2 kamers wil, maar maak ik dan gewoon net zoveel kans op een goede deal als wanneer je maar voor 1 kamer biedt? Of wordt het voor 2 kamers toch lastiger om voor een leuke prijs een goed hotel te winnen en zal ik dan hoger moeten inzetten?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Interessante vraag
Hier had iemand dezelfde gedachte: http://www.flyertalk.com/forum/online-t ... eline.html
Deze conclusie vond ik wel duidelijk:

Deze conclusie vond ik wel duidelijk:
If you want two rooms in the same hotel, always book at the same time requesting two rooms. Sure there is a chance one room would have been cheaper but if you really want two rooms, two at almost any priceline rate (after doing your homework) is still going to be way cheaper than conventional rates.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik heb dit kunnen ondervinden met het boeken van onze twee hotelkamers in NY voor afgelopen augustus.
Ik ben in juni beginnen bieden voor de ganse duur, namelijk zes nachten.
Tot half augustus : geen resultaat.
Toen heb ik twee regio's geselecteerd. In de veronderstelling van halverwege van hotel te wisselen, elke in een ander stadsdeel en daar ook ons programma aan aan te passen.
Ik had toen onmiddellijk gewonnen, met een prijs die lager lag dan wat ik daarvoor voor zeven nachten bood.
Ik denk dus dat de duur van je verblijf meer meespeelt dan het aantal kamers.
Dat was alleszins onze ervaring.
Ik ben in juni beginnen bieden voor de ganse duur, namelijk zes nachten.
Tot half augustus : geen resultaat.
Toen heb ik twee regio's geselecteerd. In de veronderstelling van halverwege van hotel te wisselen, elke in een ander stadsdeel en daar ook ons programma aan aan te passen.
Ik had toen onmiddellijk gewonnen, met een prijs die lager lag dan wat ik daarvoor voor zeven nachten bood.
Ik denk dus dat de duur van je verblijf meer meespeelt dan het aantal kamers.
Dat was alleszins onze ervaring.
Groetjes,
Carine
Carine
Ik zie dat je bij Priceline voor $ 5 per dag een annuleringsverzekering af kunt sluiten, op het bedrag dat je biedt.
Maar geldt je eigen (doorlopende) annuleringsverzekering ook voor Priceline? Want dan zou ik dus niet hoeven te kiezen voor die annuleringsverzekering voor $ 5.
Ik begrijp dat je met zo'n verzekering alleen bij calamiteiten kunt annuleren en niet als je toevallig een ander hotel wilt.
Oh, ik zie in de voorwaarden van onze annuleringsverzekering: Het risico van de annulering is wereldwijd gedekt, voor reizen die u geboekt heeft vanuit nederland bij een Europese (reis-) organisatie.
Dus begrijp ik het goed dat als ik een hotel boek via Priceline dit niet onder deze verzekering valt?
Maar geldt je eigen (doorlopende) annuleringsverzekering ook voor Priceline? Want dan zou ik dus niet hoeven te kiezen voor die annuleringsverzekering voor $ 5.
Ik begrijp dat je met zo'n verzekering alleen bij calamiteiten kunt annuleren en niet als je toevallig een ander hotel wilt.
Oh, ik zie in de voorwaarden van onze annuleringsverzekering: Het risico van de annulering is wereldwijd gedekt, voor reizen die u geboekt heeft vanuit nederland bij een Europese (reis-) organisatie.
Dus begrijp ik het goed dat als ik een hotel boek via Priceline dit niet onder deze verzekering valt?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
volgens mij wel,heb hier op het forum er al eens over gelezen,weet alleen niet meer wie het betrof.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Helaas kon ik met de zoekfunctie niets terugvinden hierover. Wellicht heb ik dus verkeerd gezocht, maar het Priceline/Hotwire-topic is ook al zoooo groot 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik heb een keer ergens gelezen dat die verzekering alleen voor Amerikanen zou zijn maar durf niet te zeggen of het daadwerkelijk zo is.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Bostonlover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 28
@ Katja
ik las dat je een auto via priceline had gehuurd. Kun je daar iets meer over vertellen? Welke in Ned/Bel verkrijgbare CC heb je er voor nodig? Moet je, je ter plekke nog voor iets extra's verzekeren? Ben wel benieuwd
ik las dat je een auto via priceline had gehuurd. Kun je daar iets meer over vertellen? Welke in Ned/Bel verkrijgbare CC heb je er voor nodig? Moet je, je ter plekke nog voor iets extra's verzekeren? Ben wel benieuwd

[/url]
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je hebt bv. een AMEX platinum kaart nodig, daar zitten naast een uitgebreide reis en annuleringsverzekering ook alle verzekeringen in die je nodig hebt voor een huurauto in de VS. Als je die bv. neemt via KLM Flying Blue dan betaal je daar zo'n 570 per jaar voor, en dan kun je meteen beginnen met sparen van mijlen.
Er zullen waarschijnlijk ook van Visa en Mastercard kaarten zijn met dezelfde verzekeringen, maar dat zijn geen kaarten waar je maar een paar tientjes per jaar voor betaald.
Er zullen waarschijnlijk ook van Visa en Mastercard kaarten zijn met dezelfde verzekeringen, maar dat zijn geen kaarten waar je maar een paar tientjes per jaar voor betaald.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Harry heeft het al mooier uitgelegd dan ik kan doen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- meyem
- Amerika-expert
Ik probeer nu al een tijdje voor NYC te bieden, voor komende zaterdag- en zondagnacht.
Ik wil (nog) niet veel hoger gaan dan 90$, want ik heb op zich een vrij goede optie met view van de Manhattan skyline, in Queens....
maar ik vang bot.
Ik biedt tot nu toe op 3,5 *, maar vraag me af of 3* ook niet voldoende zou zijn....
wat denken jullie?
>>ah, op trip denken ze niet dat ik suc6 zal hebben...dit weekend in een van de drukste in het jaar en Hotwire levert al niets onder de 240$, schijnbaar....
nu ja, dan blijf ik waar ik zit...ben ik best tevreden mee....
Ik wil (nog) niet veel hoger gaan dan 90$, want ik heb op zich een vrij goede optie met view van de Manhattan skyline, in Queens....
maar ik vang bot.
Ik biedt tot nu toe op 3,5 *, maar vraag me af of 3* ook niet voldoende zou zijn....
wat denken jullie?
>>ah, op trip denken ze niet dat ik suc6 zal hebben...dit weekend in een van de drukste in het jaar en Hotwire levert al niets onder de 240$, schijnbaar....
nu ja, dan blijf ik waar ik zit...ben ik best tevreden mee....

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb nu hier en op priceline zelf en een aantal andere forums het een en ander doorgelezen. En ik ga gewoon eens vragen of ik het goed begrijp, want ik twijfel nog een beetje nl. en dan heb ik geleerd dat je het beter kunt vragen. Ik zal hier een nepboeking maken en dan zou ik graag willen horen of ik het zo goed doe? Dan kan ik daarmee verder namelijk 
Ik zoek op een hotel in Los Angeles en dan kies ik bij stap 1: beverly hills/west hollywood en hollywood
Dan kijk ik op biddingtraveler wat de gem. nachtprijs is waar mensen het hotel mee winnen. Stel dit is $125 pn.
Dan kies ik bij step 2: voor 4sterren en zet mijn bid op $110,-
Daarna is het mijn creditcardgegevens een beetje nep invullen en hopen dat 1 van 5 sterrenhotels mijn bod accepteerd? Aangezien ik 'aangemeld' ben moet ik dan ook het 1e de beste bod wat mijn aanbod accepteerd persé nemen? (vooral dit vind ik wel van belang)
Wordt het door 0 hotels geaccepteerd dan krijg ik een rebid + een extra gebied toegewezen?
Aangezien we inmiddels op deel 3 zitten en ik van deel 1 en 2 gewoon niet zeker weet of ik het allemaal begrijp een quick reminder...
alvast thanks

Ik zoek op een hotel in Los Angeles en dan kies ik bij stap 1: beverly hills/west hollywood en hollywood
Dan kijk ik op biddingtraveler wat de gem. nachtprijs is waar mensen het hotel mee winnen. Stel dit is $125 pn.
Dan kies ik bij step 2: voor 4sterren en zet mijn bid op $110,-
Daarna is het mijn creditcardgegevens een beetje nep invullen en hopen dat 1 van 5 sterrenhotels mijn bod accepteerd? Aangezien ik 'aangemeld' ben moet ik dan ook het 1e de beste bod wat mijn aanbod accepteerd persé nemen? (vooral dit vind ik wel van belang)
Wordt het door 0 hotels geaccepteerd dan krijg ik een rebid + een extra gebied toegewezen?
Aangezien we inmiddels op deel 3 zitten en ik van deel 1 en 2 gewoon niet zeker weet of ik het allemaal begrijp een quick reminder...
alvast thanks
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op pagina 1 van dit onderwerp staat een duidelijke uitleg (al zeg ik het zelf
)
Kijk eens het filmpje wat er staat - dan wordt het principe je denk ik snel duidelijk..

Kijk eens het filmpje wat er staat - dan wordt het principe je denk ik snel duidelijk..
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Zo zal het niet gaan, je kunt geen nep creditcard gegevens invullen, de kaart wordt meteen gecheckt bij de bieding, heb je geen kredietruimte wordt het bod niet uitgevoerd. Dus als je een hotel wint zit je er meteen aan vast, annuleren is in principe niet mogelijk.PSVwally schreef:Daarna is het mijn creditcardgegevens een beetje nep invullen en hopen dat 1 van 5 sterrenhotels mijn bod accepteerd? Aangezien ik 'aangemeld' ben moet ik dan ook het 1e de beste bod wat mijn aanbod accepteerd persé nemen? (vooral dit vind ik wel van belang)
Als je keuze wilt hebben in het hotel is Priceline geen goede optie voor je.
- meyem
- Amerika-expert
ja, dat 'nep' invullen van gegevens, dat vatte ik ook niet helemaal...dat werkt volgens mij niet...
wat je wel kunt doen om het uit te proberen, is heel erg laag te boeken en zo eens kijken wat er gebeurt...
maar. zoals gezegd, een bod dat geaccepteerd wordt, staat...dus niets bieden wat je niet ook echt zou willen hebben voor die prijs!
wat je wel kunt doen om het uit te proberen, is heel erg laag te boeken en zo eens kijken wat er gebeurt...
maar. zoals gezegd, een bod dat geaccepteerd wordt, staat...dus niets bieden wat je niet ook echt zou willen hebben voor die prijs!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik dacht dat ik die post al geplaatste had, maar blijkbaar nog niet?!
Ik doelde met nep eigenlijk op mijn postcode ed omdat ik geen us of canadian citizen ben. Natuurlijk moet ik wel mijn adres en creditcard gegevens ed. allemaal goed opgeven.
Ik moet wel zeggen dat ik de median price die steeds aangegeven staat ($223 pn voor een 3+ in bev hills en $205 pn voor een overnachting in bevhills /whollywood of hollywood) niet echt vind overeenkomen met wat ik hier voor overnachtingsprijzen zie van 75 tot 100 dollar. Ik boek voor april, en de dag voordat wij daar aankomen is het de grandprix van LA zeg maar in Long beach, kan het daar wat mee te maken hebben??
Ik doelde met nep eigenlijk op mijn postcode ed omdat ik geen us of canadian citizen ben. Natuurlijk moet ik wel mijn adres en creditcard gegevens ed. allemaal goed opgeven.
Ik moet wel zeggen dat ik de median price die steeds aangegeven staat ($223 pn voor een 3+ in bev hills en $205 pn voor een overnachting in bevhills /whollywood of hollywood) niet echt vind overeenkomen met wat ik hier voor overnachtingsprijzen zie van 75 tot 100 dollar. Ik boek voor april, en de dag voordat wij daar aankomen is het de grandprix van LA zeg maar in Long beach, kan het daar wat mee te maken hebben??
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Median Price die Priceline zelf opgeeft is altijd veel te hoog. Maar het is dan ook de RETAIL price, dus wat je zou betalen als je direct bij het hotel zou boeken.
Die prijs in Bidding Traveler klopt ook vaak niet. Maar je kunt wel een beetje de gemiddelden bekijken. Zie http://www.biddingtraveler.com/pricelin ... dayrates=1
Wat je ook kunt doen is kijken wat je op Hotwire kwijt zou zijn. Trek daar een percentage vanaf en neem dat als startpunt.
Je kunt dan ook zien of het een beetje klopt met wat je op Bidding Traveler ziet.
3* hotels zou ik zelf nooit via Priceline boeken. Het is juist de sport om een 4* hotel te krijgen voor een prijs die je normaal voor een 3* hotel betaald.
Die prijs in Bidding Traveler klopt ook vaak niet. Maar je kunt wel een beetje de gemiddelden bekijken. Zie http://www.biddingtraveler.com/pricelin ... dayrates=1
Wat je ook kunt doen is kijken wat je op Hotwire kwijt zou zijn. Trek daar een percentage vanaf en neem dat als startpunt.
Je kunt dan ook zien of het een beetje klopt met wat je op Bidding Traveler ziet.
3* hotels zou ik zelf nooit via Priceline boeken. Het is juist de sport om een 4* hotel te krijgen voor een prijs die je normaal voor een 3* hotel betaald.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ok en dan de laatste vraag. Heeft het nut om een het een paar x achter elkaar te proberen als je bod afgewezen wordt, of gewoon even wachten dan? Ook als je bv andere regio's geselecteerd hebt en je alsnog geen deal hebt?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Priceline is gewoon een kwestie van geduld hebben. Je kunt soms weken steeds tot dezelfde prijs bieden en dan opeens scoren. Hotels bieden aan afhankelijk van hun bezettingsgraad en daarom kan de prijs opeens dalen.
Het mooiste is natuurlijk een goede deal op een 4 sterren maar ik gebruik Priceline en Hotwire ook voor 3 sterren hotels. Zolang ik voor de helft van de prijs een kamer krijg vind ik Priceline echt de moeite waard en op die manier blijft er meer van het budget over voor leuke dingen.
Het mooiste is natuurlijk een goede deal op een 4 sterren maar ik gebruik Priceline en Hotwire ook voor 3 sterren hotels. Zolang ik voor de helft van de prijs een kamer krijg vind ik Priceline echt de moeite waard en op die manier blijft er meer van het budget over voor leuke dingen.
hallo
Ik had een vraagje,
Ik probeer me de laatste tijd wat weg wijs te maken in priceline,
nu vroeg ik me af of ik ergens kan zien welke hotels in welk gebied liggen?
Dan nog een vraagje als ik bied op een hotel met bv 3sterren en mijn bod word geweigerd,dan wil ik een nieuw gebied aan toe voegen voor een nieuw bod te doen,maar hoe weet ik dan zeker dat er in daar geen 3sterren of minder in dat gebied zijn.
Ik had een vraagje,
Ik probeer me de laatste tijd wat weg wijs te maken in priceline,
nu vroeg ik me af of ik ergens kan zien welke hotels in welk gebied liggen?
Dan nog een vraagje als ik bied op een hotel met bv 3sterren en mijn bod word geweigerd,dan wil ik een nieuw gebied aan toe voegen voor een nieuw bod te doen,maar hoe weet ik dan zeker dat er in daar geen 3sterren of minder in dat gebied zijn.