Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

breedbeeldlenzen - telelenzen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ricardo
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ik gebruik zelf ook een Lowepro computrekker AW en daar kan eigenlijk alles in wat ik nodig heb. Naar Amerika neem ik mijn Nikon D200 mee met mijn 18-200mm lens. Bewust deze lens gekocht zodat ik geen geklooi heb met het wisselen van lensen. Dit heb ik niet bewust gedaan voor Amerika maar wel voor mijn werk als fotograaf voor de brandweer. Vaak heb ik niet de tijd om tussendoor even te wisselen.

Ik ben benieuwd of ik horseshoe bend er op krijg en anders is het heel makkelijk, gewoon de foto's aan elkaar plakken met een speciaal programma!

Gr. Ricardo
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

kan heel eenvoudig in de meeste foto bewerkingsprogrammas.
fotostich kan ook eenvoudig deze bewerking doen.
het voordeel is dat je er ook een stuk omgeving bij op krijgt en niet alleen de bocht zelf.
erika
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Even een vraagje tussendoor van een complete leek op fotogebied.

Ik heb een Canon Powershot A80 met 3x optische zoom.
Nu wil ik graag meer kunnen inzoomen met de camera.
Ik las (van Richard geloof ik) over de Fuji 5600 met 10x optische zoom en overweeg die aan te schaffen (€ 299)
Nu heb ik net ontdekt dat op de powershot ook lenzen gezet kunnen worden (slim hé).
Ik kan aanschaffen een Canon TCDC52A 1.75x Teleconverter - (130€)
Daar moet ook eerst nog een lens adapter bij heb ik begrepen (LADC52D Conversion Lens Adapter € 30)

-Weten jullie hoeveel optische zoom ik dan heb met zo'n opzetlens (1,75x?)
-Is het handiger om die lensen aan te schaffen of kan ik beter de Fuji kopen.
-Ik heb weinig verstand van fotocamera's ( ik druk gewoon het knopje in :oops:). Is het dan ingewikkeld om met opzetlenzen te werken?

Marjon (die zich wel een beetje dom voelt tussen alle experts op dit topic)
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Hallo Marjon.
Het is inderdaad mogelijk om een voorzetlens op de Powershot te gebruiken alleen ben ik bang dat je toch wel wat gaat inleveren met betreft de lichtsterkte.
De kans dat de camera een stuk langzamer gaat focussen lijkt me dan ook niet ondenkbaar,wij hebben zelf ook twee van deze camera's zowel de powershot A 80 en de A 95.
Het zijn prima camera's maar zo gauw het iets donkerder word dan laat de snelheid het afweten waardoor je sommige foto's niet meer scherp krijgt en ik ben bang dat het precies zo zal gebeuren als je er een voorzet lens opzet.
Wat de Fuji kan ik geen antwoord geven omdat ik hem niet ken maar als ik de specificaties zie zou ik eerder geneigd zijn om zijn broertje aan te schaffen de Fuji Finepix S9500.
Deze camera heeft een iets groter groothoek en wat minder telelens maar wel weer een 9 megapixel chip waardoor de foto's retescherp moeten kunnen worden.
Mogelijk kan daar nog een voorzetlens op maar dan krijg je weer hetzelfde verhaal als boven.
Ik ga binnenkort mijn kleine canon's vervangen voor de powershot S3 IS met beeld stabilisatie die ook hele behoorlijke specificaties heeft en op dezelfde prijslijn als de fuji S 9500 zit.

Groetjes Erika
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt Erika

Dan schaf ik denk ik toch de Fuji aan. Het gaat mij erom dat ik op sommige plaatsen wat verder in kan zoomen. Verder ben ik erg tevreden over de Powershot, ik ben maar een amateur die alleen vakantiekiekjes maakt. Ik neem dan gewoon beide camera's mee naar Amerika (ook wel handig als er één kapotgaat, ik heb de Canon al eens laten vallen :( )
De S 9500 is me te duur, de prijs van de 5600 vindt ik net mooi en 5 megapixels is voor mij voldoende.

Marjon
case23.com
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door case23.com »

Daar ben ik weer maar dan even over het IS op de betreffende lenzen.

De lenzen met IS zijn aanmerkelijk duurder maar heb je dat ook echt nodig?
Is er iemand die met en zonder IS lenzen heeft en weet ook hoeveel verschil het maakt.

Is het de vele honderder euro's per lens waard of kun je ook best zonder.

Greetz, Hanz
With both feet on the ground you won't get far!!
Ricardo
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ik denk dat ik even wat mis maar wat bedoel je met IS?
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

dit is een vraag die heel gevaarlijk is.
het is een hulpsysteem die het meeste nut zal hebben bij lenzen met een grote kans op trillen,dus meestal lange en zware lenzen.
ga je veel fotograferen met een statief wat natuurlijk altijd het beste resultaat geeft,dan is het nut minimaal.
het zal altijd wat trillingen weghalen maar er zijn ook meningen omtrent dit stukje techniek die beweren dat het systeem wat langzamer word.
ik heb het op drie van mijn lenzen zitten dus op de 17-85 IS, de 75 -300 IS en op de grote 100 -400 IS.
het systeem is wel rustig en je merkt er bijna niets van dat het aan het werk is.
Maar volgens de deskundigen zou het nut met kleinere lenzen vrijwel minimaal zijn en juist het meeste op de lange tele lenzen.
ik zou nu mijn geld meer insteken in lichtsterkere lenzen en dan toch vanaf F 2.8.
Mijn lens die ik nog zou willen aanschaffen zou zijn de 70-200 mm en daar dan de F 2.8 uitvoering en zonder de IS.
maar het licht ook een beetje aan hoe je een camera ondersteund en als je een beetje trillings vast bent en goed vast kunt houden dan vraag ik me af of het veel zou opleveren maar het is een hulpmiddel.
groetjes erika
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

IS is interne stabilizing, bij mijn KM zit het in de body en Sonicatolta heeft dat overgenomen in de nieuwe Alpha.
Canon en Nikon hebben het in hun lenzen.
En ook dat stofvrije gedeelte wat Olympus ook heeft.
Het hangt er ook vanaf wat je wil.
Die Bigma die ik heb is vrij populair omdat hij een groot zoombereik heeft.
Ik had al de 100-400 en die doet het prima maar die 500mm is net wat je soms nodig hebt.
De vuistregel is: koop de beste lens die je kan betalen en dan pas de body. Beter een dure lens en een wat goedkopere body dan andersom.
Een extender op je zoom zou ik afraden want de kwaliteit wordt heel erg minder.
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

hoi bart,ik ben het met je eens wat de extender.
je gaat in kwaliteit achteruit en je moet het dan ook als een hulpstuk zien.
ik gebruik hem heel weinig maar soms is het handig en je moet er wel bij bedenken dat je toch een a twee stop terug gaat.
maar ik heb hem wel gebruikt op kennedy space center toen we daar waren om de tanktest te doen voor de shuttle.
ik heb daar wel foto's kunnen nemen die duidelijk genoeg waren en ik kon dus een stevige afstand overbruggen,ga maar na 100 - 400 met de cropfactor van 1.6 maakt dat al maximaal 640 mm.
nu doe ik er dan mijn soligor coverter van 1,7x ertussen en kom dan uiteindelijk uit op bijna 1100 mm.
koop maar eens een lens van 1200 mm en je bent failliet .
je weet van tevoren dat het eenlapmiddel is maar kan toch leuke plaatjes opleveren voor toch heel weinig geld,maar je bent wel goed daglicht nodig.
groetjes erika
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

vana schreef:Ik las (van Richard geloof ik) over de Fuji 5600 met 10x optische zoom en overweeg die aan te schaffen (€ 299)

-Is het handiger om die lensen aan te schaffen of kan ik beter de Fuji kopen.
-Ik heb weinig verstand van fotocamera's ( ik druk gewoon het knopje in :oops:). Is het dan ingewikkeld om met opzetlenzen te werken?
Zelf hebben we de Fuji S5500. Dit is de 4mp versie van de 5600. We hebben er in Chinatown San Francisco een groothoek lens bij gekocht (Crystal Vision 0.45x). Je merkt wel dat de lichtopbrengst minder wordt als je deze lens er op schroeft maar het is wel handig voor stadsgezichten of natuuropnamen.

De 10x zoom is over het algemeen genoeg. Zelf zou ik geen extra zoom-lens kopen.

Het is niet moeilijk om met opzetlenzen te werken. Gewoon erop schroeven en je bent klaar. De Fuji komt standaard met een convertor. Zelf hebben we er standaard een UV cover opzitten om de lens te beschermen. Je moet alleen ervoor zorgen dat je niet te ver uitzoomt. Dan zie je de schaduw van de lens in je beeld.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ricardo
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Oh okeej wat bij Nikon dus Vibra Reductie heeft. Ik heb het ook op mijn 18-200mm lens zitten en ik kan het uit of aan zetten en dan nog op normal of active en bij 200mm zie je duidelijk dat het helpt. Ook in het donker helpt het heel goed om de trillingen die je maakt tegen te gaan!

Gr. Ricardo
renaat
Amerika-ontdekker

Bericht door renaat »

ik ben van plan deze zomer een sigma 80-400 te kopen in usa.
weet er iemand van jullie of dit veel scheelt qua prijs met europa?

ik denk oa er aan dat je geen invoertaks moet betalen als je ze daar koopt....

de lens kost in europa 1000 euro. met wat geluk mss in usa voor 6à700 euro?
case23.com
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Zo, de beslissing is genomen en de apparatuur is inmiddels in huis.

Ik heb toch gekozen voor de Canon 30D met EF-s 17-85 IS USm + de EF 70-200 f/2.8 telelens met bijbehoren polarisatie filters en extra batterijgrip dat allemaal in een mooie rugzak.
Mooi spul mag ik wel zeggen. Nu zal ik maar eens flink gaan oefenen voor de volgende reis.

Allemaal bedankt voor de adviezen en hoop dat er weer mooie foto's, door deze aanschaf, gaan bijkomen op onze site.

Greetz, hanz
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

case23.com schreef:Ik heb toch gekozen voor de Canon 30D met EF-s 17-85 IS USm + de EF 70-200 f/2.8 telelens met bijbehoren polarisatie filters en extra batterijgrip dat allemaal in een mooie rugzak.
Mooi spul mag ik wel zeggen. Nu zal ik maar eens flink gaan oefenen voor de volgende reis.
En wat kost zo'n setje?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Hallo hans. gefeliciteerd met de aankoop.
Ik hoop dat je er net zo veel plezier aan mag beleven als wij doen met de canon uitrusting.
Ik zie dat je toch bent over gegaan op de 70- 200 2.8 lens.
Dit is een dijk van een lens en zit mooi in het verlengde van de 17 - 85 lens die in de meeste gevallen standaard op je toestel zal zitten denk ik uitgaande van onze eigen ervaringen.
Nu nog een echte groothoek lens en je bent klaar.
Ik zou je het advies willen geven ook eens te kijken naar een extender en dan denk ik aan de soligor 1,7 x die je eventueel kunt koppelen aan de 70-200 .
zo krijg in dit geval met de cropfactor een bereik van 119 -340 mm 3n dat is toch wel lekker,en hij kan het hebben omdat je een 2,8 lens hebt dus zul je niet veel licht verliezen.
Groetjes erika
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik zou je het advies willen geven ook eens te kijken naar een extender en dan denk ik aan de soligor 1,7 x die je eventueel kunt koppelen aan de 70-200 .
Uh.... Erika.... wil je ff ophouden met hem adviezen te geven om nog meer apparatuur aan te schaffen :evil: Ik wil graag nog wat geld overhouden om volgend jaar weer op vakantie te gaan :wink: Hij krijgt niks meer, hoor!

Groetjes,
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
case23.com
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Njit schreef:En wat kost zo'n setje?
Camera met 17-85 lens is 1679 euro en de 70-200 lens zat op 1159 euro, beide in Nederland gekocht.

bewust in NL gekocht ivm garanties en invoerkosten en zo. Denk dat dit wel een scherp prijs was. Althans als ik niet nog maanden wilde wachten op de aflevering.

Greetz, hanz
case23.com
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Erika schreef:Nu nog een echte groothoek lens en je bent klaar.
Goed advies Erika, laat Henriëtte maar praten hoor, die krijgt mijn oude camera wel. :doublethumb:

Greetz, hanz
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Oke ik zal stoppen,denk ik ,maar weet het niet zeker omdat ik nog twijfels heb.
Dit nog?????http://www.fotokonijnenberg.nl/product_ ... oduct=9076.
Sorry maar kon het niet laten.
Groetjes erika
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer