Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar naartoe na reis naar het zuid-westen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Mastrid
Amerika-ontdekker

Waar naartoe na reis naar het zuid-westen?

Bericht door Mastrid »

Afgelopen zomer zijn we voor het eerst naar de VS geweest. Een 4-weekse camperreis door het zuidwesten, met eerst nog een aantal dagen New York. De mooiste vakantie die we ooit hebben gehad! Dit was niet in de laatste plaats te danken aan alle tips en adviezen die we hier op het forum opgedaan hebben.
Maar ja, nu willen we weer :shock: Stom, niet naar de waarschuwingen geluisterd en ja hoor verslaafd....
Maar wat nu? Als ik bij de reizen van veel vaste Amerikagangers kijk, zie ik toch wel heel vaak de hoek terugkomen waar we afgelopen jaar geweest zijn. Waarom is dat? Het oosten lijkt veel minder vaak bezocht te worden.
Wij vonden de combinatie van de steden (San Francisco; leuk! Las Vegas; waanzinnig! New York; liefst morgen terug! LA; hoeft van ons niet meer..) en de overweldigende natuur fantastisch en zouden dit in een volgende reis het liefst weer combineren. Het reizen met een camper beviel ons perfect en dit zouden we wel weer willen doen. We reizen met z'n drieën of vieren. Afhankelijk van hoe leuk we de reis kunnen maken, beslist onze zoon van 18 of hij wel of niet meegaat.
Hebben jullie suggesties? Dank voor het meedenken :thumbup:
Astrid
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Waar naartoe na reis naar het zuid-westen?

Bericht door sachasenne »

Ik stelde mezelf ook die vraag na onze eesrte reis. De tweede, derde en vierde zijn terug het ZW geworden. De vijfde Florida en de zesde zal terug ZW worden.
Ik wil hiermee geen afbreuk doen aan andere regio's hoor want ik ben er zelfs nog niet geweest. Maar de aantrekkingskracht van het ZW is zo groot voor ons :lol:
Groetjes,
Carine
Mastrid
Amerika-ontdekker

Bericht door Mastrid »

Ja, dat kan ik mij voorstellen. We hebben in het zuid-westen zulke mooie dingen gezien afgelopen zomer dat ik bang ben dat we dit nooit meer kunnen evenaren.
O ja, we zullen weer in de zomervakantie (augustus) gaan omdat we aan de schoolvakantie vastzitten.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

wij hebben in 2009 onze eerste USA- reis gemaakt, ook het ZW rondje en ja, ook helemaal verslaafd. :lol: t Zal uiteindelijk toch 2013 worden wanneer we nog eens teruggaan en dan zal het waarschijnlijk de oostkust worden. Ik bekijk het gewoon als een ander soort reis, andere accenten, andere soort highlights. Net zoals je een culturele reis naar Toscane niet kan vergelijken met een trektocht door Ierland. Gewoon verschillend.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor ons blijft het westen trekken. Je zou naar Yellowstone kunnen gaan, vanaf bijvoorbeeld Denver, met een bezoek aan South Dakota. Als jullie nog niet in Moab zijn geweest kun je dat ook daarmee combineren.

Marianne
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Of het noordwesten met seattle en yelLowstone, eventuelt olympic national park......
Ik snap je probleem wel, ben zelf 4 x in het westen geweest van noord tot zuid.......
Ga volgend jaar voor het eerst de oostkant proberen (behalve new york waar we twee keer geweest zijn)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Waar nu heen te gaan? Moeilijke vraag. Als terugkeert naar het Zuid Westen zijn er ongetwijfeld flink wat stukken die je nog niet gezien hebt. Maar Noord Oosten is ook heel mooi, net als andere delen. Mijn suggestie zou enkel zijn om je te realiseren dat er eigenlijk geen foute keuze bestaat. Zelf zou ik denk ik kiezen voor een keer Noord Oosten. Is toch weer anders dan het Zuid Westen.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

of Yellowstone/Grand Teton/Glacier/Craters of the moon in combinatie met canada (vancouver, rockies).
The best of both worlds :-)
Vancouver en Seattle zijn twee waanzinnige steden; Vancouver kan voor mij echt wel zeker tippen San Francisco trouwens.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Dit jaar voor de zesde keer naar Amerika.
Het is inderdaad een grote verslaving.
Wij kiezen er wel voor om elke keer een ander stuk te pakken.
Alleen New york en Moab is in de herhaling gegaan.
Wij willen toch wel zo veel mogelijk verschillende staten zien.
Alles is zo anders en er is zoveel mooie natuur.
Het oosten vondt ik ook zeer de moeite waard.
Washington is een schitterende stad waar je zeker meerdere dagen je goed kan vermaken.
Boston en omgeving ook grandioos.
De sugesstie om yellowstone en South Dakota mee te nemen is absoluut het overdenken waard.
Yellowstone vondt ik toch het mooiste park waar we zijn geweest.
South-Dakota is een prachtige staat met veel natuur.
Badlands en Mount Rushmore is een hele belevenis.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zou zeker het noord-oosten eens overwegen wij hebben dat najaar 2008 met een camper gedaan en voor najaar 2012 staat het weer op de planning.
Zie: http://www.robenannie.nl/reisverslag2008-2.html voor de 2008 reis en viewtopic.php?f=9&t=37718 voor de planning van 2012
Mastrid
Amerika-ontdekker

Bericht door Mastrid »

We zullen alle suggesties eens rustig bekijken. Hadden zelf inderdaad ook het noordoosten in gedachten maar eerst maar eens goed inlezen en bekijken wat voor ons de highlights zouden kunnen zijn. Ik zal je reisverslag dan ook zeker bekijken Rob. Vorige keer hebben we ook veel gehad aan de reisverslagen van verschillende forumleden.
Dank voor de suggesties!
Binnenkort zullen we jullie graag ons reisschema voorleggen....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer