Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

overgewicht bagage

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Re: overgewicht bagage

Bericht door Katja »

Ik kreeg de vorige keer ook commentaar over mijn carry on van een medepassagier. (die heel erg schrok dat ik ook Nederlands was) Het was toch belachelijk dat mensen zich niet aan de regels konden houden en nog wat binnensmonds gemompel.
Ben het helemaal met haar eens dat hij er enorm groot uitziet maar hij is nog altijd binnen de toegestane afmetingen.
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Clint schreef:Ik irriteer me er alleen maar aan als de carry ons duidelijk niet meer binnen de IATA normen vallen. Alles daarbinnen is gewoon toegestaan en klaar..
Het mag misschien wel volgens de regels zijn. Maar als ik bij een vlucht met een fokker 100 merkte dat iemand dus een koffer en een laptoptas en zijn jas met andere kleding in het bagegebak stopt. Ja de andere 3 personen die ook van die bak gebruik moeten maken hebben pech gehad die houden hun koffer maar op hun schoot de hele reis.

Andre
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De luchtvaartmaatschappijen werken dit zelf in de hand, natuurlijk. Wij reizen morgen naar Aruba en moeten $25 voor de eerste en $35 voor de tweede tas betalen! Nogal logisch, dat men dan alles in carry ons gaat proppen! Ik heb net $133 voor ons drieen voor de bagage mogen ophoesten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ook wij hadden voorheen enkel een kleine tas met de papieren en wat te lezen als handbagage, en alle andere bagage checkten we in, maar met de nieuwe regels maken we ook maximaal gebruik van de mogelijkheden die de maatschappijen bieden op het gebied van handbagage en gaat de trolley dus mee de cabine in.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Tja, mij kunnen die andere passagiers niets schelen. Als het van de baliemedewerker mee mag ben ik tevreden.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

andre208 schreef:
Het mag misschien wel volgens de regels zijn. Maar als ik bij een vlucht met een fokker 100 merkte dat iemand dus een koffer en een laptoptas en zijn jas met andere kleding in het bagegebak stopt. Ja de andere 3 personen die ook van die bak gebruik moeten maken hebben pech gehad die houden hun koffer maar op hun schoot de hele reis.

Andre
Dat is dan een fout van de airline en daar heb ik niets mee te maken. Toen ik in februari met een Delta CRJ-900 vloog werd mij, en heel wat andere passagiers, verzocht om mij trolley bij de gate in te checken (gratis en je krijgt hem plane side weer terug na het landen). Dit was omdat er niet genoeg ruimte in de overhead zou zijn. Vind ik helemaal prima. Als ze dat bij KLM niet doen, tja niet mijn schuld en gezien ik mij aan de regels hou, ook niet mijn probleem. Heel naar en vervelend voor anderen, maar als de airline er niets aan doet, zou dat voor mij een reden zijn om niet meer met KLM te vliegen.

Wat ik bv heel vervelend vind is als in economy, met een pitch van 17.5'', mensen naar achter gaan met hun stoel. De redenering van die mensen is: ik heb er voor betaald en het mag van de airline. En ja, daar hebben ze nog gelijk in ook. Hoe vervelend ik het ook vind. Als de airline zegt dat het mag, dan mag het. Hetzelfde geldt in deze situatie: ik heb er voor betaald en het mag.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Pioenroos
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Pioenroos »

Voorheen nam ik alleen een handtas mee het vliegtuig in (en ergerde me dood aan de mensen met complete koffers,
die alle ruimte in beslag namen).

Met de nieuwe regels ben ik van mijn geloof afgestapt en heb een trolley gekocht, die keurig binnen de aangegeven
maten valt. En ja, die heb ik dus helemaal vol gestopt met de allerzwaarste spullen. Het mocht 10 kg wegen, maar
het zou me niet verbazen als het er meer waren op de terugweg.

Maar om on-topic te blijven. Ik had op de terugweg, niet verwacht, 6 kg teveel in mijn koffer. Ik bereidde me al voor
op een ompaksessie, maar tot mijn verbazing zei de medewerker er helemaal niets van :clap: . Toen wij weg waren,
zagen we hem snel weglopen en zijn mobieltje pakken. Waarschijnlijk had hij ook geen zin in gedoe.
Dat kan dus ook nog gebeuren. Kleine kans, dat wel.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

Pioenroos schreef: Maar om on-topic te blijven. Ik had op de terugweg, niet verwacht, 6 kg teveel in mijn koffer. Ik bereidde me al voor
op een ompaksessie, maar tot mijn verbazing zei de medewerker er helemaal niets van :clap: . Toen wij weg waren,
zagen we hem snel weglopen en zijn mobieltje pakken. Waarschijnlijk had hij ook geen zin in gedoe.
Dat kan dus ook nog gebeuren. Kleine kans, dat wel.

jup, dat hadden wij afgelopen week ook voor, de dame die toezicht hield op het bagage inchecken (wijzelf waren de dag voordien via het hotel al ingecheckt) had ook niet veel nodig en keek gewoon een naar nhet gewicht van onze grootste koffer (was vier kilo te veel), ik was me ook al aan het bedenken welke dingen ik er uit kon halen en in een van de andere koffers nog kon moffelen, maar ze zuchtte eens en drukte gewoon de labels af
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

In mei in Dulles ingechecht bij United en de weegschaal aan de check-in waar ik stond werkte zelfs niet.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Het kan nog erger, ik kreeg van een balie muts een sticker die ik p mijn carry on moest plakken. "Checked - Security""
Uiteraard heb ik mijn tas zelf eerst even gecheckt :D

Dat wegen is bij mij gelukkig nog maar 1 keer gedaan in de laatste 10 jaar of zo. En toen waren ze volgens mij meer geïnteresseerd in het formaat. Heeft United trouwens een kg limiet voor cabin luggage? Ik heb er nooit wat over kunnen vinden mbt to Europa/USA
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik dacht 18 kilo maar je kan het inderdaad nergens vinden in de voorwaarden.
Onze carry-on is nog nooit gewogen.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik meen me te herinneren dat United als regel heeft dat je zelf in staat moet zijn de koffer in de overhead te plaatsen en er geen gewichtrestrictie is maar dat is vage kennis die ergens in mijn hoofd zit en niet noodzakelijk juist.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ze zijn in ieder geval niet erg happig om te helpen je carryon in de overhead te stoppen
ons moeder is maar 1m56 en zij kan dus bijna niet aan de overheads, toen ze vroeg aan de steward om haar rugzakje erin te stoppen, weigerde hij gewoon (beleefdheid van cabin crew liep zowiezo niet over op onze terugvlucht)
Flowie
Amerika-ontdekker

Bericht door Flowie »

Bij United is er onbeperkt gewicht voor de carry-on, je zit alleen wel aan maximale afmetingen. Dat is in ieder geval wat mij verteld werd aan de telefoon bij customer service.
sept 2007 5 dgn LV
april-mei 2008 23 dgn camperrondje LV - LV: LV - DV - SQ - YO - SF - GC - PG - ZI - LV
sept 2010 16 dgn camperrondje :PHX - SLC: PH - SD - PG - MV - MO - CR - BR - SLC + een weekje SLC
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> de eerder 'ongeschreven' regels zoals de mensen die zich voor niet generen of
> met gigantisch veel carry on aan boord gaan. Zal je mij niet zien doen hoor.

Je doet het dus niet omdat je niet wilt maar omdat je niet durft :D

Meer carry on is een stuk goedkoper als voor een extra koffer betalen.
Michelle1711
Amerika-ontdekker

Bericht door Michelle1711 »

Wij zijn afgelopen zondag teruggekomen met United.
Na veel haasten, was een ernstig ongeluk gebeurt en zoeken naar de incheckbalie moest ik ook 200 dollar betalen.
Had helaas geen tijd meer om spullen eruit te halen etc.
Erg balen maar ja.. eigen schuld
2009 Rondreis Florida
2010 Rondreis West-Amerika
2011 Rondreis Oost & Zuid Amerika
2012 Rondreis West-Amerika
2014 New York
2015 Canada & Amerika
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Goedkoop is duurkoop. Voor de extra usd 50 die je moet betalen voor een 2e koffer ga ik niet het risico lopen om bij het inchecken geconfronteerd te worden met enorme ompakacties bij het inchecken of het verplicht moeten bijbetalen van usd 200 omdat je koffer te zwaar is.

Tegen een trolley met de juiste maten heb ik geen bezwaar wanneer deze worden meegenomen aan boord. Wel heb ik heel veel bezwaar tegen dat sommige mensen naast de trolley die te groot is ook nog eens 5 tassen meenemen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer