Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

UtopiaX schreef:Je kan het volgende doen:
1) Weekje NY
2) Binnenlandse vlucht NY - LA
3) Route: LA (2 à 3 nachten) - Cambria (1 nacht) - Monterrey (1 nacht) - Yosemite (2 nachten) - Mammoth Lakes (1 nacht) - Death Valley (1 nacht) - Las Vegas (4 nachten)
Vanuit Las Vegas kan je eventueel Valley of Fire, Hooverdam en zelfs Grand Canyon doen.
4) Binnenlandse vlucht Las Vegas - Orlando
Route: Orlando - Miami (7 dagen totaal)

Ik ben geen kenner op vlak van oostkust :)
Een ganse week in LA is echt teveel, je kan je er waarschijnlijk wel vermaken maar al de highlights en must-does heb je op 4 dagen wel gehad.
Ik mis SF in jouw route en bovendien is dit geen route voor iemand die in maart zonder auto wil reizen.
Zonder auto heb je echt wel een week nodig in LA lijkt me. Het is een heel andere manier van de stad bekijken dan wanneer je het op een rondreis met de auto aandoet.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 13 okt 2011, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Kimm91
Amerika-ontdekker

Bericht door Kimm91 »

En zijn de taxi's duur in Amerika? Bijv als je je wil laten rond rijden in Los Angeles?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ja, als je voor elke bezienswaardigheid de taxi gebruikt dan mag je vanwege de afstanden rekenen op een fors bedrag. Je hebt het immers over een gebied groter dan Nederland.

Zoek eens in Google op taxi costs Los Angeles. Ik kreeg een aantal links. Bij eentje de route LAX naar Getty Center ingetoetst, en de kosten kwamen uit op $54 voor de rit (inclusief tax en tip). Bij de eerste twee kan je van adres naar adres laten uitrekenen hoeveel het kost.
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door tofke »

Hey Kimm,

Ik ben juist terug thuis van men 4de tripje USA en het blijft me steeds verbazen :thumbup:
Ik ben dan ook een grote fan van LA (reeds 2x geweest) wat elninjoo schrijft is bullshit dat je maar 1dag voor LA nodig hebt...
Er is vanalles te beleven (Hollywood,Beverly Hills,Santa Monica...) je hebt toch wel een paar dagen nodig :)
Wij hadden het de eerste keer zonder auto gedaan omdat we met een groepreis daar waren en de 2de maal met de auto...en dat was zeer goed meegevallen want ik wou eerst ook geen auto huren in LA maar verschillende mensen op dit forum hebben me toch overhaald om een auto te huren en ik moet toegeven ze hadden gelijk :P
Het valt echt reuze mee om daar rond te rijden overal in Amerika trouwens zijn net terug van Seattle,Vancouver en heb daar ook een auto gehuurd en was prima!
Het ov zal ook wel te doen zijn maar het zal je wat meer tijd en geld kosten als je veel wilt zien...
In ieder geval goede reis zou ik zeggen de dingen die jij gaat doen hebben wij allemaal gezien maar dan over 4j tijd :)
Mijn top 3: LA,Las Vegas,NewYork :))) en New Orleans is ook wel de moeite vond ik!

Grtjs
Kristof
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

tofke schreef:
wat elninjoo schrijft is bullshit dat je maar 1dag voor LA nodig hebt...
Er is vanalles te beleven (Hollywood,Beverly Hills,Santa Monica...) je hebt toch wel een paar dagen nodig :)
Hangt van je persoonlijke interesses af. Wij hadden Santa Monica in 'n paar uurtjes gezien, een dagje Disney en nog 'n half dagje Hollywood/Beverly Hills. Was voor ons meer dan voldoende. In San Francisco hebben we ons echter 4 dagen prima weten te vermaken.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

dit soort discussies ga je toch nooit uitkomen,
er zijn mensen die zich dagen (zo niet weken) kunnen vermaken in/bij de Grand Canyon, ik heb het met één uurtje wel gezien.
Kimm91
Amerika-ontdekker

Bericht door Kimm91 »

Ik wil de rondreis iets verlaten dit doordat ik dan waarschijnlijk met een vriendin samen kan gaan! We willen dan in September gaan volgend jaar. Is dit ook een mooie tijd? En net voor de 'orkanen' tijd?
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door tofke »

Ja,wij gaan altijd in September en hebben tot nu toe altijd goei weer gehad,
In NY moet je wel wat geluk hebben met het weer maar de Westcoast LA,Las Vegas...is altijd goei weer :thumbup:
Alessandro
Amerikafan
Partner van: Els (sinds 1970)
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Alessandro »

http://www.tracks-trails.com
Een heerlijke website om volop inspiratie op te doen voor een Amerikatrip.
Ik ben deze site nog niet eerder op het forum tegengekomen.
Vooral voor degenen die zich voor het eerst "De Nieuwe Wereld" gaan verkennen.
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
Alessandro
Amerikafan
Partner van: Els (sinds 1970)
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Alessandro »

tofke schreef: Wij hadden het de eerste keer zonder auto gedaan omdat we met een groepreis daar waren en de 2de maal met de auto...en dat was zeer goed meegevallen want ik wou eerst ook geen auto huren in LA maar verschillende mensen op dit forum hebben me toch overhaald om een auto te huren en ik moet toegeven ze hadden gelijk
Wij hebben bij aankomst in Hilton LAX direct een Ford Mustang Cabrio besteld; die stond dus keurig in de parking van Hilton klaar toen we 3,5 week later terugkwamen van onze campertocht. En, zoals Tofke zegt, er is genoeg te beleven. We hebben ons een paar dagen goed vermaakt en lekker gegeten in diverse etnische wijken met lekker buitenlandse smaken.
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer