Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Kimm91
Amerika-ontdekker

Rondreis Amerika

Bericht door Kimm91 »

Hoi allemaal,
Ik zit erover te denken om in maart 2012 een rondreis door Amerika te maken van een maand.
Ik wil dan starten in New York vanuit daar naar los angeles,las vegas en san fransisco en van daar naar Orlando/Miami en dan weer terug naar New York. Nu wil ik vragen aan mensen die er al geweest zijn of dit goed te doen is in een maand? Ik wil dit dien door deels binnenkandse vluchten te nemen naar los angeles en orlando. En verder met eventuele bussen of treinen. Graag hoor ik het van jullie! Iemand zo'n rondreis al is gemaakt?
Hockey
Amerika-expert

Re: Rondreis Amerika

Bericht door Hockey »

Hallo Kimm91, wees welkom. Als ik zo je plan lees dan is mijn eerste gedachte "wat haal je je op de hals". Je probeert in 1 maand te proppen wat anderen in meerdere vakanties van 3 tot 4 weken doen.
Jouw plan komt neer op beginnen in Helsinki, dan met het vliegtuig naar Madrid, om dan weer naar Porto te gaan, en vanuit daar naar Athene en dan weer naar Helsinki. Het kan, maar het is wel heel veel in heel korte tijd. Als je alleen de 5 door jou aangegeven steden wil zien dan heb je voor alles een binnenlandse vlucht nodig. Bussen en treinen rijden niet tussen die plaatsen, of doen er zo lang over dat je een paar dagen kwijt bent.

Voor we een echt advies kunnen geven, wat wil je zien? En waarom alles in zo'n korte reis proppen?
Kimm91
Amerika-ontdekker

Bericht door Kimm91 »

Dankjewel voor het berichtje haha!
Ik zou heel erg graag de plaatsen die ik genoemd heb willen bezoeken in 1 keer. Dit doordat het mij erg gaaf lijkt om een lange reis te maken en Amerika mij 10 x meer trekt dan bijv Thailand of indonesië. Ik had inderdaad al gezien dat het een erg druk schema wordt haha maar doordat ik op die binnenlandse vluchten uitkwam leek het mij misschien toch mog te lukken. Vrder heb ik me inderdaad nog mit heel erg verdiept in het openbaar vervoer in Amerika. Waarom ik een maand wil gaan is omdat ik dat lang genoeg vindt haha. Wat raden jullie mij aan om te bezoeken als je een maand door Amerika wil reizen? Bijv alleen New York en californië? Ik wil in iedergeval heel erg graag naar New York en los angeles om daar alle highlights te gaan bezoeken.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Als je slechts een maand hebt zou ik zeggen, bezoek een gebied, bijvoorbeeld het Noordoosten, of het Zuidwesten.
Doch als ik het zo lees, kan jouw plan wel. Maar, en met nadruk op maar, dan zal je behoorlijk veel reizen en je moeten beperken tot de steden. In NY en SF kan bijna alles met OV. In LA raad ik je echt een auto aan, om jezelf tijd te besparen. En LV, het is niet mijn favoriete stad, maar het schijnt ook zonder auto te kunnen.
Jouw plan kan dus, maar hou rekening met de kosten en met het veel onderweg zijn om enkel een plaats te bezoeken.
Kimm91
Amerika-ontdekker

Bericht door Kimm91 »

Ja ik had eigenlijk het idee om 2 weken las Vegas san fransisco en los angeles te bezoeken em dam 1,5 week Orlando met eventueel miami erbij? Weet niet of dat te doen is? Wil in Orlando eigenlijk alleen de parken bezoeken. En dan nog een aantal dagen new York. Maar weet niet of het heel optimistich is haha. Daarom heb ik me ook aangemeld om de verhalen te horen en om meer informatie te krijgen.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het is erg optimistisch, maar dat geeft niet.
Schrijf je route eens uit zoals je hem in gedachten had, dan kunnen we makkelijker advies geven.
Bijvoorbeeld:
Dag 1: Amsterdam - LA
Dag 2: LA (Universal Studios, Hollywood Sign)
Dag 3: .....
Kimm91
Amerika-ontdekker

Bericht door Kimm91 »

Oké ik had dus zo even in gedachte om op 1 maart te vertrekken naar los angeles
2 t/m 7 maart in los angeles (daar naar Hollywood enz)
7 t/m 11 maart naar/in las vegas (heb nog niet uitgezocht hoe je daar kan komen vanuit la)
11 t/m 16 maart naar/in san fransisco (ook nog niet uitgezocht maar volgens mij zijn er wel busreizen die dit doen)

Naja dan had ik dus het idee om vanuit daar naar orlando te vliegen maar dit is alleen mogelijk door eerst weer naar New York te vliegen. Dus dat is beetje gekkenwerk. Dus denk dat je dan Orlando/Miami beter niet in deze reis kan toevoegen. Dan zou het dus eventueel wel mogelijk zijn om in Californië langer te verblijven omdat ik niet een week in New York hoef te zijn maar 4 à 5 dagen lijkt me genoeg.
Kimm91
Amerika-ontdekker

Bericht door Kimm91 »

Ik ben er wel van bewust dat het heel veel reizen zal worden maar dat weet je gewoon in zo'n groot land en dat de afstanden bijv in los angeles ook erg groot zijn en dat je je daarin snel vergist!
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Hoi,Kimm91

Als je zoiets van plan bent te doen,lijkt me dit een betere route,vliegen op San Francisco,met de trein naar LA,dan met de bus naar LV,op het vliegtuig naar Orlando en dan met het vliegtuig via New york terug naar huis.

Succes verder met plannen,Albert.
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Kimm91 schreef:Naja dan had ik dus het idee om vanuit daar naar orlando te vliegen maar dit is alleen mogelijk door eerst weer naar New York te vliegen.
Ik heb even gekeken, maar kon ook geen directe vluchten van San Francisco naar Orlando vinden. Maar bijvoorbeeld wel van Los Angeles naar Orlando. Of van San Francisco naar Miami (en daar wilde je ook heen). Kijk dus goed naar welke (directe) vluchten er mogelijk zijn. Bijvoorbeeld door een website als kayak.com te bekijken.
Kimm91
Amerika-ontdekker

Bericht door Kimm91 »

Heel erg bedankt voor de tips!! Dit heb ik nou net even nodig als onervaren Amerika kenner haha. En zouden jullie deze reis aanraden om alleen te doen of samen met iemand? Samen is natuurlijk wel gezelliger maar ontmoet je snel mensen?
Kimm91
Amerika-ontdekker

Bericht door Kimm91 »

Maar de tickets naar san fransisco zijn echt stukken duurder dan naar New York zie ik net
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Weet wel dat zonder auto het heel moeilijk zal zijn om je te verplaatsen.

Openbaar vervoer in de VS is niet te vergelijken met hier.

LA bv zal al moeilijk zijn, tenzij je de taxi neemt, maar dat maakt het ook duur.
Groetjes,
Carine
Kimm91
Amerika-ontdekker

Bericht door Kimm91 »

Maar ik heb wel enkele sites gevonden die busreizen aanbieden van bijv los angeles naar san fransisco. Je zit dan natuurlijk wel tijd in de bus maar dat is dan maár zo. Met de auto is het denk ook veel leuker en sneller maar ik ben al niet zoo'n held met autorijden dus denk niet dat ik dat daar dan aandurf!
Kimm91
Amerika-ontdekker

Bericht door Kimm91 »

Hebben jullie ervaring met dat soort busreizen?
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Wat zonde als je 5 dagen in LA wil verblijven. In 1 dag heb je 't daar echt wel gezien en naar Disney hoef je daar niet als je ook nog naar Orlando gaat. Ik zou sowieso 'n auto huren en dan van LA naar SF rijden en via natuurparken naar Vegas.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dat je LA in 1 dag wel gezien klopt niet. Ik durf het zelfs absolute onzin te noemen. Het is mijn favoriete stad niet, maar iemand die er nog nooit geweest is heeft het echt niet in 1 dag gezien.
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Kimm91 schreef:Maar de tickets naar san fransisco zijn echt stukken duurder dan naar New York zie ik net
Ik heb voor $1065 (€ 775,--) met Delta de volgende mogelijkheid voor je gevonden:
1-3-2012 Amsterdam - San Francisco
16-3-2012 Los Angeles - Orlando
24-3-2012 Miami - New York
29-3-2012 New York - Amsterdam

Let op dat je bij het zoeken naar vluchten niet zoekt op one-way (enkeltje), maar met multi-city. Dat scheelt heel veel in prijs.
Kimm91
Amerika-ontdekker

Bericht door Kimm91 »

Ohh ik had via KLM gekeken en daar kwam ik echt uit boven de 2000 euro! Heeel erg bedankt voor de tip. Jaa precies los angeles zou ik wel kunnen inkorten qua dagen. Maar de 3 plekken waar ik in californië heen wil zijn gewoon sqn fransisco los angeles en las Vegas. Waar kan je het meeste zien van deze 3 plekken volgens jullie?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Las Vegas ligt in Nevada.
Qua zien vind ik (en dat is mijn mening, geen feit) Las Vegas de minste, Los Angeles en San Francisco zijn aan elkaar gewaagd, vooral als het je eerste keer in die plaatsen is. Voordeel van San Francisco is dat het kleiner is qua oppervlakte en het OV er beter is.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer