Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat bezoeken in april? (waar naartoe)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
cmaxxx
Amerikafan

Wat bezoeken in april? (waar naartoe)

Bericht door cmaxxx »

Hoi,

we zijn van plan om de eerste 3 weken van april opnieuw een verre reis te maken.

Echter kan ik er niet zo goed aan uit, waar ik dan best naartoe trek, dus alle info is meer dan welkom....

Na wat rond te lezen, en wetende wat ik nog ga doen eind dit jaar vallen volgende delen alvast weg

- Florida
- uiterste west kust
- west canada
- oost kust (hebben we vorig jaar gedaan)

Dus moest iemand tips hebben, ik zou u dankbaar zijn! :)
yarrah
Amerika-expert

Re: Wat bezoeken in april? (waar naartoe)

Bericht door yarrah »

Ik zou zo zuidelijk mogelijk gaan.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wij zijn deze april naar het zuid-westen gegaan en dat is erg goed bevallen. Het is aangenaam weer, met hier en daar voorjaarsbloemen en het is nog vrij rustig. Houdt er wel rekening mee dat sommige dingen zoals de Tioga pass en de Narrows nog niet open zijn, maar er is meer dan genoeg te doen om je te vermaken. Onze route staat op mijn blog

Texas is ook een mogelijkheid. Geweldige staat die helaas meestal overgeslagen wordt, terwijl het veel te bieden heeft. Het weer in April lijkt mee heerlijk daar. Je zou dat eventueel kunnen combineren met de rest van het zuiden (behalve FL) en naar New Orleans rijden.

Als je helemaal ver weg wil gaan zou je naar Hawaii kunnen gaan.
Afbeelding
delamar
Amerika-ontdekker

Bericht door delamar »

Wij zijn dit jaar ook begin april in het zuid-westen geweest (SF-LA-Grand Canyon-Page-Bryce-Zion-LV-Death Valley-Yosemite-SF), maar op sommige plaatsten hadden we heel veel geluk. De dag dat we in de Grand Canyon waren was het net opgeklaard en hadden we een zonnetje (de dag ervoor en erna was het koud met zeer veel regen), in Bryce sneeuwde het net niet te hard zodat we nog 1,5 uur konden wandelen en redelijk veilig konden rijden. In Zion begon de zon te schijnen en de sneeuw dus te smelten, en in Yosimitee waren de wegen net vrijgemaakt van de sneeuw bij Mariposa Grove. Met een beetje pech hadden we veel langere reisdagen gehad en was er weinig aan om lang buiten te zijn. Nou was dit ons eerste bezoek aan de USA, dus ik weet niet of dit representatief was voor deze tijd van het jaar.

Als je het op veilig wil spelen weet ik niet of je in die periode richting Bryce , Zion en Yosemite wil gaan.
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Combinatie Arizona, New Mexico, Texas? Van Phoenix naar Dallas? Heerlijk lijkt me dat!
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wat raar. Wij hebben deels dezelfde route gedaan, ook tijdens de eerste weken van April en dat was juist prima. Er lag bij Bryce wel sneeuw op de hogere delen, maar het sneeuwde toen wij er waren niet. In Cortez sneeuwde het wel, maar zelfs wij vonden het prima te doen en wij alles behalve dapper in de auto. :lol: Het was daar wel koud trouwens, maar met een jas had het niet zo erg geweest zijn.

Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar we hadden er echt lang over nagedacht wanneer we naar het zuid-westen wilden gaan. Het jaar ervoor had ik heel enthousiast voor februari geboekt en toen moesten we uitwijken naar het zuiden (voornamelijk Arizona, zie blog. Dat is ook een mogelijkheid trouwens). Geweldige vakantie gehad, maar ik vond het toch jammer van de Grand Canyon etc. vandaar dat we dit jaar in April alsnog gegaan zijn. Je kan inderdaad pech hebben, maar over het algemeen lijkt me dat makkelijk te doen zijn.

Zo zie je maar weer wat een verschil een dag/week maakt ...
Afbeelding
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

Wat het weer betreft is april een kantelmaand in het zuidwesten. Kan nog heel koud zijn met sneeuw maar ook 25gr mogelijke. De tioga pass is de voorbije 30 jaar tussen 2mei (1998) en 1 juli(1987) opengegaan. Onmogelijk te voorspellen
Betty
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nancywittebols »

een paar jaren geleden hebben wij Arizona (Chiricahua N.M., Sedona, Grand Canyon,...) en Utah (Bryce, Canyonlands, Grand-Staircase,...) bezocht van half maart tot half april. We hebben maar 1 dag regen gehad, maar het was wel vrij winderig ( moeilijk om soms de tent op te zetten) en 's nachts werd het vrij koud.
Twee jaar geleden hebben we Utah in september gedaan en dan was het praktisch altijd 30 graden of meer (zeer zwaar bij de lange wandelingen).
Persoonlijk had ik liever de temperaturen van maart-april dan van de reis in september, maar anderzijds hebben we in september geen enkele dag regen gehad, wat wel heel leuk was.
Dit verschilt natuurlijk van jaar tot jaar.

P.S. Chiricahua is nog steeds deels gesloten omwille van de brand in mei-juni 2011.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Eind maart/begin april is Washington DC schitterend met de kersenbomen in bloei. Dus misschien eerst daar een stop? Het is werkelijk heel bijzonder om te zien, neem het van mij aan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
cmaxxx
Amerikafan

Bericht door cmaxxx »

Dankjewel allemaal alvast!

Washington ben ik afgelopen jaar geweest en vond ik SUPER! Gaan we snel zeker nog eens naartoe, maar oostkust gaan we volgende trip even niet doen. (net geweest en feb/maart nog een weekje NY)

Aangezien de west kust toch kantje boordje is, ga ik ens kijken wat Arizona en Texas te bieden hebben (al is het veel moeilijker info te vinden van 'soortgelijke' trips)

dus als er nog iemand een super reisverslag heeft, of in zijn achterhoofd weet staan let me know! (eventueel met LV bij :) )

dankjewel allen!
cmaxxx
Amerikafan

Bericht door cmaxxx »

Hoi,

om een lang verhaal kort te maken, de personen in de groep die Florida al gezien hadden gaan niet meer mee, dus zou Florida ook een optie zijn (en tot eind april volgens vele sites nog aan te raden)

Maar we willen wel ook een stuk van Texas zien, en aangezien New Orleans er tussen ligt zouden we dit ook willen bezoeken.

Paar vragen:
- Iemand die ooit een soortgelijke route heeft gemaakt?
- Aanraders op vlak van steden / fantastische locaties om helemaal 'zenn' te worden / must do's
- terugrijden of dropp off voor auto betalen?
- spring break feestjes nog dan? (periode eerste 3 weken april) waar best?

Verder stel ik me de vraag of we er uberhaupt goed aan doen om hier naartoe te trekken, of dat we het ons gaan beklagen (kunnen jullie natuurlijk niet in mijn plaats omschrijven) en beter wachten tot in sep/okt en dan een 'ander' rondje in het Westen gaan maken. (nu zal het nog te koud zijn in april)

Maar om te schetsen wat ik hiermee bedoel (en sommigen weten dit misschien al van me :) )

Ik heb 2 jaar geleden een fantastische trip gemaakt naar het Westen van de states (zie roadmovie http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=25669) en het gevoel algemeen dat we daar hebben gekregen was NIET NORMAAL.
We hadden de perfecte mix van HERKENBARE steden, PRACHTIGE natuur, VERTIER in vegas / boot gehuurd in Lake Powell, etc etc etc

Vorig jaar na lang zoeken en HEEL veel lezen uiteindelijk naar de Oost Kust gereden en ook een soort 'klassiek' rondje gedaan, waar ik dankzij zit forum en heel veel informatie die voorhanden lag toch nog een toffe trip gedaan heb. Maar opnieuw dankzij veel HERKENBARE gegevens (NY, Boston, Washington, etc), veel NATUUR (Niagara, White Mountains, GSM, ....)

En ik begin me nu dus vragen te stellen of zoiets uberhaupt mogelijk is op het stuk texas tot aan Florida (want florida zelf zal wel super zijn, velen van ons zijn pretparkfan, en Miama is dan opnieuw zeer herkenbaar)

Hopelijk kan iemand mij van het tegendeel overtuigen.

Sorry indien dit te moeilijk is of niet duidelijk , dan leg ik graag nader toe :)

DANKJEWEL!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer