Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bagage check-in kosten

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
nick.ml80
Amerika-ontdekker

Bagage check-in kosten

Bericht door nick.ml80 »

Hallo allemaal,

Wij hebben een multi city geboekt BRU (overstap ATL) SFO, SFO-JFK en JFK-BRU (direct via Delta, in 1 boeking).
Nu heb ik van iemand gehoord (die in de reiswereld werkt) dat je ze je niet mogen vragen kosten te betalen voor het inchecken van de bagage op de binnenlandse vlucht (SFO-JFK).

Maar als ik op de site van Delta kijk staat het er toch anders:
For travel within or between the United States and Canada, U.S. Virgin Islands or Puerto Rico:
First checked bag: $25 USD/CAD*
Second checked bag: $35 USD/CAD*

Kan iemand me dit verhaal bevestigen (of ontkrachten)?
Ik ben er enigzins door in de war geraakt.

Groeten, Niels.
-----------------------------------------
2011: West Coast America!
2011: Iceland
2009: East Coast / South Australia
2007: Washington DC to New York
Radiowood
Amerika-ontdekker

Re: Bagage check-in kosten

Bericht door Radiowood »

Er zal hier op het forum vast iemand zijn die ook een multicity met Delta heeft gevlogen en het verhaal kan bevestigen. Ik kan je enkel zeggen dat ik vorig jaar toen ik een multicity met American heb gedaan ik niet hoefde te betalen voor de tussenvlucht BOS-MIA-TPA.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jij hebt toch geen losse binnenlandse vlucht met Delta geboekt? Dan moet je dus niet naar binnenlandse vluchten kijken maar bij de intercontinentale vluchten voor de voorwaarden.

Marianne
nick.ml80
Amerika-ontdekker

Bericht door nick.ml80 »

Hoi Marianne,

Dat klopt, de vlucht maakt deel uit van het totaal wat ik geboekt heb.

Groeten, Niels.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Eind 2008 heb ik met US Airways een retoer Amsterdam-Fort Lauderdale gemaakt met op de heenweg een 2 daagse stopover in Philadelphia. Voor de heenreis moest ik betalen voor bagage inchecken op het gedeelte Philadelphia-Fort Lauderdale. Op de terugreis hoefde dat niet voor Fort Lauderdale-Philadelphia.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Als de intercontinentale vlucht en de binnenlandse vlucht meteen op elkaar aansluiten hoeft er niet betaald te worden voor de bagage op de binnenlandse vlucht en geld dezelfde vrijstelling als bij de intercontinentale vlucht.
Als je nu echter een paar dagen zoals in dit geval New York verblijft moet je wel betalen voor je bagage op de binnenlandse vlucht, deze maakt nu namenlijk geen deel uit van een intercontinentale vlucht, als het anders is dan is dat sinds kort veranderd.
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Als je echt duidelijkheid wil kan je het beste Delta contacteren en vragen hoe het precies zit. Heb je een reserveringscode van Delta dan kan je het volgende nummer bellen +1 404 2095494. Ik denk dat ze daar wel kunnen helpen en anders wijzen ze wel de weg.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

What bag fees apply to international passengers who have connections/stopovers within the U.S.?
If all flights are on the same itinerary, international fees and rules apply to passengers traveling internationally with a connection or stopover the U.S.

If an international passenger travels to the U.S. and continues their travel within the U.S. on a separate ticket, domestic rules apply.
Dit staat op de Delta website, en het lijkt erop dat in dit geval de vlucht van SFO naar JFK deel uitmaakt van één itinerary met de vlucht JFK-BRU en er dus niet betaald hoeft te worden.
nick.ml80
Amerika-ontdekker

Bericht door nick.ml80 »

Thx voor alle reacties so far!

Een stopover houdt dus niet in dat je een layover (m.a.w. een aansluiting->connection) hebt; zo lees ik het.
Voor de duidelijkheid: wij vliegen van BRU->SFO op 27/8, daarna van SFO->JFK op 27/9 en tenslotte van JFK->BRU op 30/9.
Laatst gewijzigd door hekkie op 24 aug 2011, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer