Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar laat je je laptop?
Waar laat je je laptop?
Ik lees hier regelmatig dat mensen hun laptop meenemen. Waarschijnlijk ga ik dat nu ook doen. Maar als je gaat rondreizen, waar laat je dat ding als je overdag iets gaat bezoeken? In je hotel, in de auto?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Waar laat je je laptop?
Als we langer op een plek blijven laten we hem gewoon op de hotelkamer, als we onderweg zijn in de auto wel een beetje uit het zicht.
Meestal reizen we met een camper en dan ligt hij gewoon in een van de kasten, ook als we ergens parkeren en de rest van de dag aan een hike bezig zijn.
Meestal reizen we met een camper en dan ligt hij gewoon in een van de kasten, ook als we ergens parkeren en de rest van de dag aan een hike bezig zijn.
- jvandijk65
- Amerikafan
Zowel onderweg als in het hotel deden we de laptop in een met cijferslot afgesloten koffer. Gaf een (misschien ten onrechte) veilig gevoel. Dacht toch dat ze niet zomaar een hele koffer mee zouden nemen, niet wetend of er iets van waarde in zou zitten. We hebben ons overigens nooit ergens onveilig gevoeld, of bang dat we bestolen zouden worden.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
In het hotel als het mogelijk is in een kluisje in de kamer en anders in mijn koffer. In de auto in een koffer en ik zorg dat hij dan in ieder geval uit staat.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Als het even kan op de hotelkamer. Niet dat ik denk dat hij uit de auto gestolen wordt, maar omdat het in de auto al snel loeiheet wordt wanneer je parkeert en ik ben dan altijd bang (misschien onterecht?) dat hij daarvan kapot zal gaan.
Als ik hem wel in de auto laat dan stop ik hem in mijn rugzak, of gewoon onder de stoel. We hebben de auto toch vaak op heel afgelegen plaatsen staan, maar nog nooit een probleem met diefstal gehad. Ik heb altijd het gevoel dat je spullen hier juist veel veiliger zijn dan in NL ...
Als ik hem wel in de auto laat dan stop ik hem in mijn rugzak, of gewoon onder de stoel. We hebben de auto toch vaak op heel afgelegen plaatsen staan, maar nog nooit een probleem met diefstal gehad. Ik heb altijd het gevoel dat je spullen hier juist veel veiliger zijn dan in NL ...
Wij hadden een netbook mee en die bleef op de hotelkamer (in een rugtas in onze zachte tas, meestal met wat kleren erover) of in de auto in de rugtas, wat verstopt. We hebben nooit het gevoel gehad dat we het beter moesten beveiligen. Overigens is het wel een laptopje met wachtwoord, hoewel ik weet dat het uiteindelijk de meeste dieven niet veel uitmaakt omdat ze het makkelijk kunnen kraken. En ik had alles gebackupt van te voren voor het geval dat.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wij zijn zo'n losbollen die zich nooit ongerust maken over diefstal ed. Wij laten onze laptops dan ook gewoon los slingeren op de kamer. Nooit problemen mee gehad.
Groetjes,
Carine
Carine
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij laten ze ook gewoon op de tafel op de hotelkamer staan.
En als we rondreizen laten we hem in de auto in de laptop tas
En als we rondreizen laten we hem in de auto in de laptop tas
Ik laat echt nooit meer mijn laptop in de auto. Bij mijn huis in zeist is een keer mijn auto open gebroken en een laptoptas (zonder laptop alleen papieren van mijn werk, maar wel erg belangrijk!) gestolen. De tas lag uit zicht, en waarschijnlijk kwamen ze voor de radio.
Dus waar ik ook ben, mijn laptoptas uit de auto!
Dus waar ik ook ben, mijn laptoptas uit de auto!
Netbook in een afgesloten koffer gewoon op de hotelkamer.
En ik heb 'm nog steeds...
Groetjes,
Paul
En ik heb 'm nog steeds...
Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ooit meegemaakt dat de laptop van mijn man, met gevoelige informatie erop, werd gestolen uit de hotelkamer.
Door de politie is hij teruggevonden bij een hotelmedewerker thuis, die daarop ontslagen is.
Sindsdien hebben we een speciale ketting voor de laptop en wordt hij vastgemaakt. Het netbookje doe ik in een
onopvallende tas.
Als we met de auto weggaan, nemen we ze mee. Meestal laten we de tas wel in de achterbak staan.
Door de politie is hij teruggevonden bij een hotelmedewerker thuis, die daarop ontslagen is.
Sindsdien hebben we een speciale ketting voor de laptop en wordt hij vastgemaakt. Het netbookje doe ik in een
onopvallende tas.
Als we met de auto weggaan, nemen we ze mee. Meestal laten we de tas wel in de achterbak staan.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In de hotelkamer voornamelijk, of als we op reis zijn in de auto. Hier in de VS is er echt weinig diefstal, als je je in toeristische gebieden bevindt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
In de hotelkamer (gewoon op de tafel in het zicht) en in de auto (uit het zicht) als we rondreizen of iets bezoeken.
Ik heb nog nooit een onveilig gevoel gehad in Amerika.
Je gaat er vanuit dat er toch niets gebeurt, maar dat maakt een mens wellicht ook wat minder alert/waakzaam/voorzichtig.
Ik heb nog nooit een onveilig gevoel gehad in Amerika.
Je gaat er vanuit dat er toch niets gebeurt, maar dat maakt een mens wellicht ook wat minder alert/waakzaam/voorzichtig.
16x USA / 30 staten
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Same here... Gewoon op het bureel in de hotelkamer in plain sight, als ik m'n laptop nodig heb tijdens een rit of als we rondtrekken dan zit die gewoon in een stevige, afgesloten, Zero Halliburton koffer.
Het enige wat ik niet meer doe is memory kaarten laten rondslingeren in m'n hotelkamer (lees naast m'n laptop laten liggen), bij m'n verlof in Vegas zijn er zo 2 stuk "verdwenen" van 16GB (1xCF, 1xSD)... Aangezien ik er toen verschillende bijhad is het me pas na een tijd opgevallen...
Het enige wat ik niet meer doe is memory kaarten laten rondslingeren in m'n hotelkamer (lees naast m'n laptop laten liggen), bij m'n verlof in Vegas zijn er zo 2 stuk "verdwenen" van 16GB (1xCF, 1xSD)... Aangezien ik er toen verschillende bijhad is het me pas na een tijd opgevallen...
Laatst gewijzigd door Rob op 24 aug 2011, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
In het hotel in de kluis en anders in de laptoptas goed verstopt in de kledingkast als het niet anders kan.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ons netbook=je ligt meestal gewoon op het buro in de kamer. Als er een kluisje in de kamer is wil ik hem daar nog wel eens indoen, maar vaak vergeet ik dat. En als we onderweg zijn ligt ie gewoon achterin de auto.
Viel me op inderdaad dat nogal wat mensen zich daar geen seconde druk om leken te maken en naar ons idee ronduit nonchalant waren. We zagen regelmatig de raampjes van auto's open staan en gewoon een mobieltje of een handvol kleingeld in het middenconsole liggen. Om nog maar niet te spreken van wat er soms allemaal achterop zo'n onbeheerde pick-up ligt.Petra/VS schreef:Hier in de VS is er echt weinig diefstal, als je je in toeristische gebieden bevindt.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Wij laten onze laptop ook steeds achter in de wagen ,netjes achter de zetel .
Gr,
Gr,
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
In hotels heb ik het vertrouwen erin dat ik mijn laptop gewoon in mijn kamer kan laten liggen, in hostels zorg ik ervoor dat ik een kluis heb waar ik mijn laptop in kan leggen. Ik heb hem ook een paar dagen in mijn rugzak meegenomen en dat was ook wel te doen, maar niet voor een hele week.
Derk
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
- Phillostar
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Als ik mn laptop niet meeneem als ik ga dagtrippen dan probeer ik deze verstoppen op de meest rare plekken in de hotelkamer als er geen grote kamerkluis aanwezig is. Meestal vindt je wel plekjes die niet zo voor de handliggend zijn waar je iets verborgen zou verwachten, bed(matras) en koffer zijn de eerste plekken die geransacked worden.
Als voorbeeld, in 1 van mn hotelkamers stond een tv kast en aan de achterkant van deze zaten open sleuven waar ik o.a. mn laptop rechtop in kon verbergen. Het was geen garantie dat dieven daar niet zouden zoeken voor waardevol spul, het was iig een aparte verstopplek.
Open bloot je spullen in de kamer laten liggen ben ik geen voorstander van, wanneer de kamer door de maid wordt schoon gemaakt kan iedereen die langs loopt zo je kamer inkijken en zijn er altijd momenten dat je kamer even onbeheerd is.
Tijdens mn US vakantie dit jaar ben ik door mn eigen stommiteit beroofd, ik was vergeten de auto op slot te doen
Ik kwam smiddags terug van een ochtend(3am) photoshoot en na het uitladen van de auto in de parkeergarage (Fitzgerald, Las Vegas) ben ik dus vergeten de auto op slot te doen. 's Avonds toen ik nog even naar de Walmart wilde gaan was het kwaad al geschied en had het dievengilde alle spullekes die waardevol voor hun waren gejat. Lucky voor mij hadden ze de zak van de opvouwstoel met daarin mn lightstatieven, softbox en paraplu's laten liggen
verder was het allemaal klein spul wat ze meegenomen hadden. Ik heb er geen politierapport van laten opmaken omdat het mn eigen stommiteit was, het om minder waardevolle spullen ging en omdat er geen schade aan de auto was.
Als voorbeeld, in 1 van mn hotelkamers stond een tv kast en aan de achterkant van deze zaten open sleuven waar ik o.a. mn laptop rechtop in kon verbergen. Het was geen garantie dat dieven daar niet zouden zoeken voor waardevol spul, het was iig een aparte verstopplek.
Open bloot je spullen in de kamer laten liggen ben ik geen voorstander van, wanneer de kamer door de maid wordt schoon gemaakt kan iedereen die langs loopt zo je kamer inkijken en zijn er altijd momenten dat je kamer even onbeheerd is.
Tijdens mn US vakantie dit jaar ben ik door mn eigen stommiteit beroofd, ik was vergeten de auto op slot te doen

2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
Dank voor alle tips en ervaringen.
Via lifehacker kreeg ik de volgende tip voor software die je kan installeren voor als je laptop gejat wordt:
http://lifehacking.nl/algemeen/prey-mul ... ent=356824
Via lifehacker kreeg ik de volgende tip voor software die je kan installeren voor als je laptop gejat wordt:
http://lifehacking.nl/algemeen/prey-mul ... ent=356824
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 4233 Weergaves
-
Laatste bericht door Belenos
-