Ook dat is geen automatisme: ik landde een keer in AMS, terwijl mijn koffer via JFK in CDG was beland. De volgende dag was hij pas in NL en ik haalde hem zelf op. Ik kon zo langs de douane lopen, maar heb in dat geval zelf aangegeven dat ik gecontroleerd wilde worden. Mijn koffer was immers 24 uur lang niet bij mij geweest en ik vond het geen prettig idee om dat zomaar NL binnen te halen.DVDGuy schreef:Wat nog wel eens gebeurd, is dat je koffer er (nog) niet is als jij al geland bent; de koffer wordt dan nagezonden en dan wordt deze uiterst secuur gecontroleerd, kan ik uit eigen ervaring vertellen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
goedkoop shoppen in amerika ?
- Bandido
- Amerika-expert
Re: goedkoop shoppen in amerika ?
"Keep Georgia On Your Mind"
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Koffer werd dagen later pas op mijn huisadres afgeleverd; maar het is natuurlijk geen automatismeBandido schreef:Ook dat is geen automatisme: ik landde een keer in AMS, terwijl mijn koffer via JFK in CDG was beland. De volgende dag was hij pas in NL en ik haalde hem zelf op. Ik kon zo langs de douane lopen, maar heb in dat geval zelf aangegeven dat ik gecontroleerd wilde worden. Mijn koffer was immers 24 uur lang niet bij mij geweest en ik vond het geen prettig idee om dat zomaar NL binnen te halen.DVDGuy schreef:Wat nog wel eens gebeurd, is dat je koffer er (nog) niet is als jij al geland bent; de koffer wordt dan nagezonden en dan wordt deze uiterst secuur gecontroleerd, kan ik uit eigen ervaring vertellen.
- Corvette Racing
- Amerika-ontdekker
Hmm, dan heb ik blijkbaar tot nu toe altijd mazzel gehad met controles. En dat met mijn boeventronie!
Ach, you win some, you lose some. Net als met pakketjes vanuit buiten de EU.

Ik heb in de loop der jaren goed gekeken hoe dat nu liljkt te werken bij customs. Wie plukken ze daar nu gelijk uit voor controle. Het valt mij op, waar ik ook van terug ben gevlogen - VS, midden Amerika, Azie, whatever-, dat de mensen met opzichtige koffers,kapsels, zonnebrillen en kleding waar de merken al van verre van af spatten bijna altijd eruit worden gehaald. En mensen die heel veel zwaar uitziende bagage hebben.
Zelf heb ik daarom een "vliegtuig look" voor als ik weer naar huis vlieg. Het is dan de bedoeling dat ik met mijn duffe merkloze broek, de saaiste grijze trui ever, onopvallende platte sneakers, en geen "lakstraat werkzaamheden" (haar en make-up) op ga in het behang. En op een of andere manier werkt dat dus goed.
Toch vind ik het met mijn doorgaans loodzware barstensvolle koffers propvol met op de vakantiebestemming aangeschafte spullen altijd weer spannend als ik langs de customs medewerkers loop. En elke keer weer denk ik gelijk weer "niet aangehouden, yes! Stik, had ik nou toch maar meer gekocht!".
Net 2 weken terug uit de VS. En weer veel Levi's broeken, Estee Lauder producten, kleding van Calvin Klein, Tommy H, en Ralph L, sportspullen van Nike, ondergoed van Maidenform, tas van Coach, sierraden van Guess, diverse outdoor kleding, en jassen van Columbia gekocht.
Ik kan hier soms heimwee hebben naar shopmarathons in bijv. de premium outlet in Las Vegas. Heerlijk!
Zelf heb ik daarom een "vliegtuig look" voor als ik weer naar huis vlieg. Het is dan de bedoeling dat ik met mijn duffe merkloze broek, de saaiste grijze trui ever, onopvallende platte sneakers, en geen "lakstraat werkzaamheden" (haar en make-up) op ga in het behang. En op een of andere manier werkt dat dus goed.
Toch vind ik het met mijn doorgaans loodzware barstensvolle koffers propvol met op de vakantiebestemming aangeschafte spullen altijd weer spannend als ik langs de customs medewerkers loop. En elke keer weer denk ik gelijk weer "niet aangehouden, yes! Stik, had ik nou toch maar meer gekocht!".
Net 2 weken terug uit de VS. En weer veel Levi's broeken, Estee Lauder producten, kleding van Calvin Klein, Tommy H, en Ralph L, sportspullen van Nike, ondergoed van Maidenform, tas van Coach, sierraden van Guess, diverse outdoor kleding, en jassen van Columbia gekocht.
Ik kan hier soms heimwee hebben naar shopmarathons in bijv. de premium outlet in Las Vegas. Heerlijk!
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Handtas cash betaald. Bonnetje weggegooid om geen bewijs te hebben dat het om een nieuwe handtas ging.
Volgend jaar betaal is met CC of anders stuur ik bonnetjes naar mijn huisadres.
Heb een mail naar t hoofdkantoor in LA gestuurd, maar geen reactie. Eigen schuld.....
Volgend jaar betaal is met CC of anders stuur ik bonnetjes naar mijn huisadres.
Heb een mail naar t hoofdkantoor in LA gestuurd, maar geen reactie. Eigen schuld.....
Ook net terug uit Amerika en deze keer voor zijn vieren de hele winter collectie aangeschaft.
Met drie grote bijna lege koffers heen en vier grote een sport tas en klein koffertje als hand bagage terug.
We hebben ook meteen een camera aangeschaft omdat het zo veel geld scheelde.
Alle vier nieuwe winterjassen.Drie paar uggs .Coach gympen.Drie paar nike .
Adidas traingsjasjes en broeken.
Levi en Guess broeken.Een heleboel kleren van Tommy Hillfiger ,Calvin klein en Ed Hardy.
Guess portemonee en drie nieuwe horloges.Parfum en sigaretten.Een heleboel make up van Lancome.
De man van de douane keek gelukkig verveeld en deze lading is dan ook zonder problemen thuis gekomen.
Heerlijk hoor dat shoppen in New Hampshire zonder dat er nog tax over heen gaat.
Met drie grote bijna lege koffers heen en vier grote een sport tas en klein koffertje als hand bagage terug.
We hebben ook meteen een camera aangeschaft omdat het zo veel geld scheelde.
Alle vier nieuwe winterjassen.Drie paar uggs .Coach gympen.Drie paar nike .
Adidas traingsjasjes en broeken.
Levi en Guess broeken.Een heleboel kleren van Tommy Hillfiger ,Calvin klein en Ed Hardy.
Guess portemonee en drie nieuwe horloges.Parfum en sigaretten.Een heleboel make up van Lancome.
De man van de douane keek gelukkig verveeld en deze lading is dan ook zonder problemen thuis gekomen.
Heerlijk hoor dat shoppen in New Hampshire zonder dat er nog tax over heen gaat.
-
- Amerikafan
Aan welke prijzen moet ik denken bij Tommy Hilfiger/Calvin Klein/ Ralph Lauren?
Laatst gewijzigd door Rob op 27 okt 2010, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Januari 2011 - juni 2011 ( Northern Arizona University, Flagstaff)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Volgens mij hebben wij hele betrouwbare gezichten. Wij zijn gisteren op Schiphol samen met zes grote koffers/tassen door de douane gewandeld.
Eén tas zat vol met allerlei spullen van Jan en Anita, die zelf economy reisden en dus een van onze zes toegestane bagagestukken mochten vullen. De andere vijf waren voornamelijk gewone kleding en vakantiespullen en twee volle tassen met badmatjes, placemats, servetringen, twee paar schoenen voor Esmee en een hoop kleding voor haar en nog eens twee complete comfortersets. Als klap op de vuurpijl zat onderin een van de tassen nog een stoel waar ik geen afscheid van kon nemen.
Amerika shopt lekker
Ik ben erg blij met mijn comfortersets!
Eén tas zat vol met allerlei spullen van Jan en Anita, die zelf economy reisden en dus een van onze zes toegestane bagagestukken mochten vullen. De andere vijf waren voornamelijk gewone kleding en vakantiespullen en twee volle tassen met badmatjes, placemats, servetringen, twee paar schoenen voor Esmee en een hoop kleding voor haar en nog eens twee complete comfortersets. Als klap op de vuurpijl zat onderin een van de tassen nog een stoel waar ik geen afscheid van kon nemen.
Amerika shopt lekker

Toevallig zijn wij begin sept in Georgetown (Washington) gaan winkelen bij Ralph Lauren en Tommy. Ik vond Ralph Lauren duur (meer dan $90 voor een polo, de dollar was toen niet zo laag...) De man in de winkel was wel hilarisch! Het stereotiep homofiele verkoper dat ik alleen in films heb gezien... Bij Tommy hebben we wel goed geshopt, het was opruiming, ik een jeans voor $50, mijn man een mooie (niet afgeprijsde) wollen trui voor $80 en een afgeprijsd jasje voor $70!woutertje6 schreef: Aan welke prijzen moet ik denken bij Tommy Hilfiger/Calvin Klein/ Ralph Lauren?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Kan me wel goedkopere lokaties voorstellen dan Georgetown om te shoppen, dat is toch een van de duurdere wijken van DC 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad, dat is de meest trendy wijk van de stad. Maar als je bij de "echte" Ralph Lauren winkel in bijvoorbeeld The Galleria in Tysons Corner gaat shoppen schrik je je ook lam van de prijzen. Daar wordt de designerkleding verkocht versus de kleding van dat merk, die voor de massa wordt geproduceerd. Die laatste vind je eerder bij een Macy's of Nordstrom o.i.d.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ben er zelf nog niet geweest , maar was daarstraks wat aan het googlen en kwam uit op een kodak die hier 400 euro kost en daar 290, dus ik denk dat je er wel aan uit kan om daar zo een spullen te kopen, of ik zelf ga wachten tot dan om me eentje aan te schaffen weet ik wel nog niet..
Daarom ook leuk om rond te lopen! Het was snikheet, dus winkelen was niet echt een pretje als je buiten liep. De Barnes and Nobles vond ik daar erg mooi.Rob schreef:Kan me wel goedkopere lokaties voorstellen dan Georgetown om te shoppen, dat is toch een van de duurdere wijken van DC
Dit was dus ook geen outlet?
Bij de outlets in de buurt van San Francisco was het zo'n 30 à 40 dollar per kledingstuk (overhemden, broeken, truien), zelfs een jas voor 40 dollar opgepikt. Bij de Adidas een paar schoenen gekocht voor 40 dollar.
En om alles nog goedkoper te maken kun je jezelf registeren bij http://www.premiumoutlets.com (VIP, is gratis) voor kortingsbonnen. Bij de Tommy kregen we een extra 20% korting (vanaf 150 dollar, anders 15%) en bij de Adidas ook nog eens 20% (die jas en schoenen waren dus ongeveer 25 euro
).
Bij de outlets in de buurt van San Francisco was het zo'n 30 à 40 dollar per kledingstuk (overhemden, broeken, truien), zelfs een jas voor 40 dollar opgepikt. Bij de Adidas een paar schoenen gekocht voor 40 dollar.
En om alles nog goedkoper te maken kun je jezelf registeren bij http://www.premiumoutlets.com (VIP, is gratis) voor kortingsbonnen. Bij de Tommy kregen we een extra 20% korting (vanaf 150 dollar, anders 15%) en bij de Adidas ook nog eens 20% (die jas en schoenen waren dus ongeveer 25 euro

Hallo allen,
maandag as gaan we naar Amerika en beginnen de noordoost rondreis in Washington DC. Nu had ik hier thuis bij de mediamarkt een notebook(je) besteld maar die wordt niet meer geleverd voor maandag as. Balen maar het is niet anders. Ik zit gelukkig niet vast aan afname wanneer die dan wel komt dus laat dat vallen.
Nou wil ik graag een Samsung NF310 en het liefst op dag één in Washington ( al kijk ik ook nog even op Schiphol ) een kopen zodat ik ons reisblog zelf kan bijhouden en niet afhankelijk ben van het notebook van onze dochter.
Kan iemand mij adviseren waar ik terecht kan? We hebben dan nog geen auto onder de kont dus als er een winkel in de buurt van dit hotel is hoor ik het graag. ( ahum voor de kenners qua locatie we logeren in Hotel Address
Washington Plaza Hotel
10 Thomas Circle Northwest,
Washington, DC 20005-4106 )
Alvast bedankt voor het lezen.
hartelijke groet,
es
maandag as gaan we naar Amerika en beginnen de noordoost rondreis in Washington DC. Nu had ik hier thuis bij de mediamarkt een notebook(je) besteld maar die wordt niet meer geleverd voor maandag as. Balen maar het is niet anders. Ik zit gelukkig niet vast aan afname wanneer die dan wel komt dus laat dat vallen.
Nou wil ik graag een Samsung NF310 en het liefst op dag één in Washington ( al kijk ik ook nog even op Schiphol ) een kopen zodat ik ons reisblog zelf kan bijhouden en niet afhankelijk ben van het notebook van onze dochter.
Kan iemand mij adviseren waar ik terecht kan? We hebben dan nog geen auto onder de kont dus als er een winkel in de buurt van dit hotel is hoor ik het graag. ( ahum voor de kenners qua locatie we logeren in Hotel Address
Washington Plaza Hotel
10 Thomas Circle Northwest,
Washington, DC 20005-4106 )
Alvast bedankt voor het lezen.
hartelijke groet,
es
AIR JORDAN!! 

Dankjewel!
Zit dat in de buurt daar of vraag ik nu teveel?
groeten,
es
Zit dat in de buurt daar of vraag ik nu teveel?
groeten,
es
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1811 Weergaves
-
Laatste bericht door harryh