Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mogen deze koffers wél op slot??
Mogen deze koffers wél op slot??
Ik vraag het nog maar even....
Mogen koffers van het merk Samsonite en Delsey gewoon op slot, omdat de douane daar een officiële loper van heeft??
Mijn Samsonites hebben een cijferslot, de Delsey wordt met een sleuteltje afgesloten..
Ik lees daar veel tegenstrijdige berichten over; de één zegt, "altijd je koffers open laten" de ander zegt, "als je de juiste koffers hebt, kun je ze gewoon afsluiten"
Wat is wijsheid??
Groetjes, Diane
Mogen koffers van het merk Samsonite en Delsey gewoon op slot, omdat de douane daar een officiële loper van heeft??
Mijn Samsonites hebben een cijferslot, de Delsey wordt met een sleuteltje afgesloten..
Ik lees daar veel tegenstrijdige berichten over; de één zegt, "altijd je koffers open laten" de ander zegt, "als je de juiste koffers hebt, kun je ze gewoon afsluiten"
Wat is wijsheid??
Groetjes, Diane
- marloesusa
- Amerika-ontdekker
Hoi Diane,
Ik wist het toendertijd ook niet meer en ik heb Samsonite gemaild omdat ik inderdaad ook dacht dat zij sloten haden waar de TSA lopers van had. Het antwoord terug was dat er op dit moment (dit was in december) geen koffers op de markt waren van het merk Samsonite met TSA goedgekeurde sloten. Samsonite koffers dus niet. Verder zou ik niet de moeite doen om kofferriemen te kopen met TSA cijferslot... want aangezien de riem verstelbaar is kun je deze zo groot maken dat de koffer alsnog open kan... (miskoop) Toen ik ermee terug ging naar de winkel vertelde die mij dat het alleen vertragend werkt. Ik heb ook het een en ander nagevraagd bij een TSA officier op het vliegveld en die vertelde mij dat TSA cijfersloten voor aan ritsen (de 'gewone' slotjes zeg maar) ook niet werken, aangezien evt. dieven dan gewoon een pen in de rits steken en op die manier alsnog je eigendommen kunnen buitmaken. Ik heb voor mezelf maar besloten om er geen kofferriem omheen te doen, omdat het er alleen maar uit zou zien alsof er iets waardevols in de koffer zou zitten!
Groetjes Marloes
Ik wist het toendertijd ook niet meer en ik heb Samsonite gemaild omdat ik inderdaad ook dacht dat zij sloten haden waar de TSA lopers van had. Het antwoord terug was dat er op dit moment (dit was in december) geen koffers op de markt waren van het merk Samsonite met TSA goedgekeurde sloten. Samsonite koffers dus niet. Verder zou ik niet de moeite doen om kofferriemen te kopen met TSA cijferslot... want aangezien de riem verstelbaar is kun je deze zo groot maken dat de koffer alsnog open kan... (miskoop) Toen ik ermee terug ging naar de winkel vertelde die mij dat het alleen vertragend werkt. Ik heb ook het een en ander nagevraagd bij een TSA officier op het vliegveld en die vertelde mij dat TSA cijfersloten voor aan ritsen (de 'gewone' slotjes zeg maar) ook niet werken, aangezien evt. dieven dan gewoon een pen in de rits steken en op die manier alsnog je eigendommen kunnen buitmaken. Ik heb voor mezelf maar besloten om er geen kofferriem omheen te doen, omdat het er alleen maar uit zou zien alsof er iets waardevols in de koffer zou zitten!
Groetjes Marloes
Mijn Delsey koffer met cijferslot was opengebroken afgelopen oktober. Ik had deze koffer gekregen van een tante, helaas kon ze niet meer de sleutels vinden en ik was te laat om nieuwe te bestellen. De cijfer-sloten gingen gewoon open op 3x 000....toch opengebroken.
Maart jl. heb ik alle koffers open gelaten en was er niets aan de hand.
Maart jl. heb ik alle koffers open gelaten en was er niets aan de hand.
Bij koffers of tassen met ritsen heeft een slot sowieso geen enkele zin, om boven vermelde reden. Veel koffers die op een andere manier sluiten, hebben standaard al een sleuteltje of cijferslot. Al dit soort sloten werken uitsluitend als vertraging; net als een fietsslot in Nederland zorgen ze er uitsluitend voor dat de koffer niet binnen een minuut of 3 opengemaakt kan worden. Als ze de inhoud van je koffer echt graag willen hebben, nemen ze namelijk gewoon je hele koffer mee, zodat ze em thuis op hun gemakje kunnen openmaken 

- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Om hier even op in te haken.. Mijn slot van mijn koffer is kapot. Tijdens mijn vorige reis heeft zo'n doanebeamte die het leuk vond in mijn koffer te neuzen het slot kapot gemaakt. Eerst ging ie niet open, toen niet meer dicht, heeft ie geforceerd en toen ik eenmaal op mn bestemming was aangekomen kreeg ik hem niet meer open en heeft mijn hostdad 'm met een hamer moeten forceren. Daarom heb ik toen in Amerika zo'n band er om heen gekocht met een cijferslot er op. Op de terugweg heb ik daar geen last van gehad, ik heb geen commentaar er op gekregen. Maar technisch gezien zou dat dan toch niet mogen, want die band houdt de koffer dus wel op slot. Weet iemand of dit dus mag of waar ik dit zou na kunnen gaan voor de zekerheid, zodat ik niet op de dag van vertrek met een ongeldige koffer sta?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Je mag je koffer zo goed op slot doen als je wilt, dat is het probleem niet.
De US douane behoudt zich alleen het recht voor om je koffer te openen. Als je koffer dusdanig is afgesloten dat zij hem moeten beschadigen om te openen (dus het slot forceren), zullen zij dit gewoon doen, en zijn niet aansprakelijk voor de schade aan de sloten.
Ik doe daarom mijn koffers/tassen nooit op slot. Voor ze zijn ingecheckt of nadat ik ze van de band heb gehaald kan ik ze zelf in de gaten houden. Zodra ze zijn ingecheckt worden ze toch wel opengemaakt als ze erin willen kijken los van of er wel of geen slot omheen zit (is mij al eens gebeurd, waarschijnlijk vanwege de 1 1/2 kilo pannenkoekenmix die ik bij me had
), dus dan boeit het niet of ze nu wel of niet op slot zitten...
Je koffer zal dus nooit ongeldig verklaard worden om zoiets (alleen als ie te zwaar is, of als ie niet dichtkan).
De US douane behoudt zich alleen het recht voor om je koffer te openen. Als je koffer dusdanig is afgesloten dat zij hem moeten beschadigen om te openen (dus het slot forceren), zullen zij dit gewoon doen, en zijn niet aansprakelijk voor de schade aan de sloten.
Ik doe daarom mijn koffers/tassen nooit op slot. Voor ze zijn ingecheckt of nadat ik ze van de band heb gehaald kan ik ze zelf in de gaten houden. Zodra ze zijn ingecheckt worden ze toch wel opengemaakt als ze erin willen kijken los van of er wel of geen slot omheen zit (is mij al eens gebeurd, waarschijnlijk vanwege de 1 1/2 kilo pannenkoekenmix die ik bij me had

Je koffer zal dus nooit ongeldig verklaard worden om zoiets (alleen als ie te zwaar is, of als ie niet dichtkan).
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
hmm.. de vorige keer is het ook goedgegaan dus ik hoop maar dat het deze keer ook lukt. Of ik ga nog even aan mijn ouders vragen of ik hen koffer mag lenen, dat lijkt me de beste optie. Mijn koffer moet namelijk wel op slot met die band, anders kan hij niet dicht en valt alles er uit. Niet echt meer een goede koffer voor gebruik dus, met name naar Amerika. In ieder geval bedankt!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
De enige reden dat ik koffers op slot deed was omdat ze anders weleens open vielen. Van die hardcover gevallen. Maar door het gesmijt en geklap vallen die dingen gewoon open. Je ziet het wel vaker bij de baggage claim, van die koffers langskomen met de kleren er half uit
.
Tegenwoordig gebruik ik koffers van ander, zachter materiaal en met een rits. De kans dat er tussen het moment dat ik incheck en het moment dat ik bij de band sta iemand in mijn koffer kijkt lijkt mij vrij klein. Met uitzondering van het TSA personeel natuurlijk. Verder laat ik de koffer toch nooit onbeheerd achter dus een slot is voor mij overbodig.

Tegenwoordig gebruik ik koffers van ander, zachter materiaal en met een rits. De kans dat er tussen het moment dat ik incheck en het moment dat ik bij de band sta iemand in mijn koffer kijkt lijkt mij vrij klein. Met uitzondering van het TSA personeel natuurlijk. Verder laat ik de koffer toch nooit onbeheerd achter dus een slot is voor mij overbodig.
- Mike
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Wij worden ook altijd gecontroleerd; eerst op Schiphol, dan nog eens bij de overstap.
Wij doen de koffers nooit op slot, maar de koffer riem maken wij vast met -ja hoe heet zo'n ding- een wit smal plastic gespje met karteltjes. Het uiteinde haal je dan door het oogje. Sluit perfect en als ze er op schiphol in hebben zitten neuzen, doen we er meteen een neiuwe op.Je knipt het makkelijk door en je koffer gaat niet op. (het is zo'n ding uit de gereedschapkoffer).
Wij doen de koffers nooit op slot, maar de koffer riem maken wij vast met -ja hoe heet zo'n ding- een wit smal plastic gespje met karteltjes. Het uiteinde haal je dan door het oogje. Sluit perfect en als ze er op schiphol in hebben zitten neuzen, doen we er meteen een neiuwe op.Je knipt het makkelijk door en je koffer gaat niet op. (het is zo'n ding uit de gereedschapkoffer).
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
In het hotel, of bij de autoverhuurder even een schaar lenen.markro schreef: Waarmee knip je dat dan door? Een schaar(tje) mag je in de handbagage niet meenemen. En een mesje ook niet.
Ik doe het al jaren zo, gaat prima.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
- Gerda&Lucas
- Amerikakenner
Wij hadden één koffer mee (sjorband eromheen en vast met tie-rip) en drie wielenreistassen. In een zijvakje van zo'n tas had ik een klein schaartje gestopt. Om de tassen heen zaten nog beschermhoezen die er weer af moetsen om de tassen te laten rollen. Konden we dus meteen op het vliegveld regelen.
Gerda
Gerda
-
- Amerikafan
hi,
okee conclusie dus; koffer open laten.
Toch zei iemand tegen me dat ik het wél moet afsluiten omdat:
-anders er iemand anders er op een onbewaakt ogenblik iets in kan doen, denk aan drugs ofzo. Nou dan heb je supergroot probleem
-Als ze met je koffer ruw omgaan, bijv. in de laadruimte gooien of hij valt van band af ofzo, dan valt hij open met alle gevolgen van dien
- en dan nog het bekende verhaal dat iedereen zo er vanalles uit kan pakken
Dit weet de douane toch ook, dat dit moet gebeuren, maar toch moet je alles openlaten?
okee conclusie dus; koffer open laten.
Toch zei iemand tegen me dat ik het wél moet afsluiten omdat:
-anders er iemand anders er op een onbewaakt ogenblik iets in kan doen, denk aan drugs ofzo. Nou dan heb je supergroot probleem
-Als ze met je koffer ruw omgaan, bijv. in de laadruimte gooien of hij valt van band af ofzo, dan valt hij open met alle gevolgen van dien
- en dan nog het bekende verhaal dat iedereen zo er vanalles uit kan pakken
Dit weet de douane toch ook, dat dit moet gebeuren, maar toch moet je alles openlaten?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
JA, dat moetCyber-Alien schreef: Dit weet de douane toch ook, dat dit moet gebeuren, maar toch moet je alles openlaten?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 8510 Weergaves