Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kind voorin de camper

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Minoes
Amerika-ontdekker

kind voorin de camper

Bericht door Minoes »

Mag een kind (11 jaar) eigenlijk voorin op de bijrijdersplaats zitten in een camper? Als dit per staat verschilt, misschien weten jullie het dan voor: Colorado, Utah, Nevada, Californie?

groetjes,
Minoes
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor Campers gelden dezelfde regels als voor personen auto's.
Volgens mij verschild het inderdaad per staat en heeft het meer met de lengte als met de leeftijd te maken.
Rob
Minoes
Amerika-ontdekker

Bericht door Minoes »

Weet jij dan of een kind van ongeveer 1 meter 45 voorin mag??

Bedankt,
Minoes
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Geen idee die van mij is 2 meter en mag niet mee :wink:
Waarschijnlijk kan 1 van de Nederamerikanen hier wel antwoord op geven.
Rob
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Rob schreef:Voor Campers gelden dezelfde regels als voor personen auto's.
Volgens mij verschild het inderdaad per staat en heeft het meer met de lengte als met de leeftijd te maken.
Rob
Volgens mij heeft Rob gelijk. De regels verschillen per staat. Dit is wat er in het verkeersregelboekje voor de staat Washington staat:

"Children under the age of three must be properly secured in an approved child car seat. Children should be secured in the rear seat. Never secure a child in the front passenger side, especially if your vehicle has an air bag. If you are in a crash and the bag opens, your child could be injured or killed.
Washington state requires proper restraint of children:
• one year and under, or 20 pounds and under, in a rear-facing child car seat,
• one to four years and from 20 to 40 pounds in a forward-facing child car seat,
• four to six years and between 40 and 60 pounds in a booster seat, and
• six years and older or over 60 pounds with seat belts or a booster seat.
If the vehicle has an active passenger side air bag system, children under six or who weigh less than 60 pounds must ride in the back seat."

Zoals je ziet, wordt hier niets gezegd over lengte, maar alleen over leeftijd en gewicht.

Ron (in Seattle)
http://www.dutchavenue.com
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

En in NC ligt de grens tussen wel of niet op een booster seat bij 8 jaar danwel een gewicht van 80 pounds. Verschillend per staat dus, maar in principe gebaseerd op leeftijd en gewicht.

Elke staat heeft een Department of Motor Vehicles (DMV). Op hun websites zou je dit soort zaken moeten kunnen vinden.

Ik verwacht overigens niet dat een kind van 11 jaar ergens naar de achterbank zal worden verbannen, dus ik denk niet dat je een probleem zult hebben. Maar beter even nakijken voor de zekerheid.
Life is good in the Tarheel State.
Minoes
Amerika-ontdekker

Bericht door Minoes »

Hallo,

Ik heb inmiddels op de DMVsites gekeken. Beetje laat, maar ik heb door druk werk nauwelijks tijd gehad om te surfen.
Ik kwam er op uit dat een kind in Californie vanaf 6 jaar voorin mag zitten, uiteraard in een zitje of riem.
In Nevada mag een kind pas vanaf 12 jaar voorin zitten.
En wat betreft Utah en Colorado heb ik nog niets kunnen vinden in het woud aan verkeersregelgeving en wetten en boetes.

Weet iemand er heet fijne van voor wat betreft Colorado en Utah??

Bedankt en groetjes,
Minoes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer