Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe maak ik een reisblog?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Sytse
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Hoe maak ik een reisblog?

Bericht door Sytse »

Ik probeer dit jaar een reisblog aan te maken, zeker nadat ik een aantal hele mooie gezien heb van forumleden.
Als ik dan ga zoeken op dit onderwerp lees ik dat er ergens op het forum een topic over moet zijn, maar het lukt mij niet om die te vinden , is die er nog of zoek ik verkeerd?

Ik zou namelijk graag een blog bij willen houden waar we de foto's op kunnen zetten, een kaart van Google die aangeeft waar we zijn etc. en die niet voor iedereen toegankelijk is, alleen op uitnodiging. Ik heb wel op een aantal sites zoals reismee gekeken, maar die zijn helemaal openbaar en dat was niet wat wij graag wilden. Heeft iemand suggesties waar en hoe ik dat het beste kan doen?

Ik heb twee jaar geleden met I-web en met gebruik van Tumblr dit gedaan maar vond het toch allemaal wat te saai en zeker na een aantal hier gezien te hebben kriebelt het om er iets moois van te maken.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Hoe maak ik een reisblog?

Bericht door Marenko »

Je kan sinds kort ook op de Alles Amerika website je weblog bijhouden. Zie hier
En hier staat nog een topic over verschillende weblog mogelijkheden.
Sytse
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sytse »

Ik heb net die van jullie bekeken en dat ziet er erg mooi uit. Hardstikke leuk met die temperaturen etc. Zie ik het goed dat die van jullie alleen te bekijken is als je member bent van het forum?

Ik merk dat het voor mij nog steeds niet duidelijk is, zoals gezegd wil ik graag gemakkelijk tekst en foto's kunnen uploaden en tegelijkertijd wat info geven over waar we zijn, het liefst via google maps. De route staat vast maar ik zou het jammer vinden als we elke dag opnieuw moeten invoeren. Zat bij jullie blog veel voorbereiding of heb je een template ergens gebruikt?

Voor wat betreft afscherming wil ik het pas na de vakantie voor eenieder openbaar laten zijn en tijdens de vakantie alleen na uitnodiging met password. Je hoort net wat teveel over op internet rondstruinende inbrekers vandaar.

Heeft iemand ervaring met een tijdelijk afgeschermd, maar eenvoudig te maken web blog? Het liefst willen we tekst via de ipad en de foto's via de iphone uploaden. Dat was met tumblr erg simpel, maar is natuurlijk visueel lang zo mooi niet als bijvoorbeeld die van jullie.

Ik hoor graag nog meer suggesties, bedankt in ieder geval voor jullie input en heel veel plezier. Ik lijf jullie dagen volgen want het echt een mooi avon :thumbup:tuur wat jullie maken. :thumbup:
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Afschermen kan met een wachtwoord meestal bij instellingen. Je kunt aan iedereen die het tijdens de reis mag lezen het ww mailen. Anderen kunnen het vragen ik heb er nog steeds een ww op. Verder heb ik afgeschermd dat het is op te zoeken met Google. Manlief wil niet graag dat iedereen het kan opzoeken. Als mensen het willen bekijken moeten ze me mailen/ pb sturen voor het ww.

Je kunt een blog eenvoudig beginnen. Zelf heb ik ook geen moeilijke gemaakt. Googlemaps plaatjes.. zou ik niet weten. Temp weet ik ook niet eens. Het kan er al snel erg leuk uitzien.
Als je foto's erop zet verklein ze dan, dat versnelt het uploaden. Voor internet kun je foto's erop zetten met vrij lage resolutie (kwalitiet) van 72 dpi. Ik verklein de foto's altijd naar max 800x800 en 72 dpi, dan zijn het mooie plaatjes voor het web en kunnen mensen ze eigenlijk niet gebruiken voor afdrukken of maar heel klein.

Ik heb een www.weblog.nl en een wordpress.com blog beiden hebben hun voordelen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Sytse schreef:Voor wat betreft afscherming wil ik het pas na de vakantie voor eenieder openbaar laten zijn en tijdens de vakantie alleen na uitnodiging met password. Je hoort net wat teveel over op internet rondstruinende inbrekers vandaar.
zolang je weblog niet naar jouw persoonlijk is terug te leiden zou ik er niet te moeilijk over doen. Maar op Weblogs als Wordpress.com kun je elke pagina wel voorzien van een wachtwoord.
Sytse schreef:Heeft iemand ervaring met een tijdelijk afgeschermd, maar eenvoudig te maken web blog? Het liefst willen we tekst via de ipad en de foto's via de iphone uploaden. Dat was met tumblr erg simpel, maar is natuurlijk visueel lang zo mooi niet als bijvoorbeeld die van jullie.
Wordpress.com heeft een speciale App voor de iPhone / iPad. Werkt erg makkelijk. Zie http://ios.wordpress.org/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
René V
Amerika-ontdekker

Bericht door René V »

Wij hebben vorig jaar Blogspot gebruikt. Werkt erg gemakkelijk en veel layout mogelijkheden.
Ik had voor dit jaar weer een nieuwe reisblog aangemaakt op Blogspot, maar kwam er al snel achter dat met de nieuw aangeschafte iPad dit niet gemakkelijk werkt. We gebruiken nu Wordpress. Zoals hierboven al vermeld, er is een iPad App voor. Deze werkt super snel en handig. Echt een aanrader.
Zuid/West USA 2010 Reisblog http://www.zuidwestusa2010.blogspot.com
Westkust Californie USA 2011 Reisblog http://www.westkustusa2011.wordpress.com
Florida 2015
Rondreis Canada 2017
IJsland en New York 2018
Oregon & Washington 2019
kvanderdonk
Amerika-ontdekker

Bericht door kvanderdonk »

Met de app "Blogpress" voor je ipad kan je ook prima een blogspot weblog bijhouden.
Sytse
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sytse »

Nog even een vraagje, gebruik je dan de ipad/iphone voor het bijwerken van tekst en foto's? Dat is namelijk precies wat ik ook wil doen dus dat zou mooi zijn. Ik zie veel mooie blogs die ook aangeven waar je bent, de temperatuur etc en dat zou ik ook graag willen doen, maar heb geen ervaring met dat soort dingen vandaar mijn vragen hier

gr Sytse
kvanderdonk
Amerika-ontdekker

Bericht door kvanderdonk »

Ja, ik gebruik m'n IPad voor het bijwerken en plaatsen van foto's. Werkt prima.

Ik had de website wel gewoon op m'n Microsoft PC gemaakt. Ik kreeg een IPad voor m'n verjaardag van m'n man en was in eerste instantie teleurgesteld dat m'n blogspot website niet te bewerken was. Na even zoeken vonden we die BlogPress app.
ingrid1985
Amerika-ontdekker

Bericht door ingrid1985 »

Ik weet dat dit een oud forum is, maar het is ongeveer dezelfde vraag als die ik heb en via de zoekfunctie kon ik het antwoord niet echt vinden..

Ook wij willeneen weblog gaan bijhouden met de Ipad.
Het belangrijkste dat ik me afvraag: hoe zit het nu precies met foto's uploaden vanaf je Ipad?
Ik heb begrepen dat je daar een app voor nodig hebt, kan dat bijvoorbeeld met de hierboven genoemde wordpress of blogpress app?
En heb je daarvoor ook een flickr account of ander online foto-account voor nodig of kun je dan de foto's direct uploaden vanaf je Ipad?

Groetjes Ingrid
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Met een online account maak je een soort link naar je weblog dat lijkt me handiger..
Ik weet niet precies hoe dat met iPad zit. Maar als ik foto's heb dan zijn ze vrij groot (25MB) ... die zet ik op de laptop en voor ik ze naar weblog upload verklein ik ze (tot 800x800 72 dpi) want bij bijna alle blogs heb je maar een beperkte capaciteit van opslag (gratis). Hoe groter de foto's zijn hoe eerder dat vol is. Ik weet niet of je foto's kunt verkleinen met een programmaatje op de iPad...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Je kan rechtstreeks naar bv wordpress uploaden vanaf je ipad. Je hebt geen app nodig denk ik, aangezien je ook gewoon jouw "normale" wordpress site kan bezoeken in je ipad browser. Hoe je je foto's van je camera op je ipad krijgt, is een ander probleem.

Ik zou zeggen, sluit dit topic en hier verder gaan: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... og+blogger
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Je kunt de normale website wel bezoeken, maar geen foto's uploaden. Hievoor heb je een app nodig. Wij gebruiken Blogsy. Die werkt met Blogger, werkt prettig. Foto's zetten we van de camera over naar de Ipad met de camera connection kit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer