Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
medicijnen en handbagage
medicijnen en handbagage
Ik heb op dit moment erge last van hooikoorts en heb van de oogarts nu allerlei medicijnen voorgeschreven gekregen. Hierbij oa prednisolon oogdruppels in weggooi pipetjes en flacons van 10ml spoelvloeistof. Gezien de hoeveelheid die ik mee moet gaan nemen (allebei 2x daags en we gaan ruim 4 weken) lukt het me nooit om dit in zo'n doorzichtige zak te stoppen. Ik zal zorgen voor een medicijnpaspoort maar weet iemand of dit problemen kan gaan opleveren. Er moet al een halve apotheek mee (ook nog insuline etc.) dus de handbagage zit al best vol met deze zaken. Mag je naast een trolly (met laptop) nog een extra handtas meenemen? We vliegen met Continental.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: medicijnen en handbagage

Als het voor 4 weken is en in allemaal flesjes zit dan zou je ze natuurlijk ook gewoon in je bagage kunnen doen in plaats van in je handbagage.
Dan neem je in je handbagage mee wat je in 2 dagen nodig hebt of zo.
Of heb je alleen maar handbagage bij je ?
Dat is wellicht niet zo'n goed idee aangezien het vloeistof is. In het ruim kan het vriezen en dat (kan) slecht zijn voor medicijnen, ik zou dat eerst navragen bij je arts! Neem anders contact op met je vliegtuigmaatschappij, dan weet je of je kan meenemen in je handbagage.US-fanboy schreef:![]()
Als het voor 4 weken is en in allemaal flesjes zit dan zou je ze natuurlijk ook gewoon in je bagage kunnen doen in plaats van in je handbagage.
- Bushmaster
- Amerika-expert
in het ruim zijn nagenoeg dezelfde condities (temperatuur) als in passagiersgedeelte.
Anders zouden de dieren het niet zo prettig vinden in het bagageruim.
- US-fanboy
- Amerikakenner
Mijn koffers zijn nog nooit bevroren aangekomen op het vliegveld.
Het is er wel koeler dan waar mensen zitten, maar het vriest echt niet in het bagageruim.
Ik heb het niet over het compatiment waar de wielen zitten.
Bushmaster was me net voor
Het is er wel koeler dan waar mensen zitten, maar het vriest echt niet in het bagageruim.
Ik heb het niet over het compatiment waar de wielen zitten.
Bushmaster was me net voor

Laatst gewijzigd door US-fanboy op 26 mei 2011, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het vriest echt niet in het ruim hoor
we hebben ook ruimbagage bij ons maar ik ben altijd bang dat er iets niet aan komt. Maar dan sturen ze het wel na dus misschien wel een idee om voor 1 week in de handbagage te doen en de rest in de ruimbagage. Weet iemand ook waar je die hersluitbare zakken kan kopen waar je je vloeistoffen in moet doen. Kan ze wel vinden maar dan zijn ze heel klein.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Verdelen over alle koffers, ook die van de kinderen (gaan toch mee?). En neem altijd een recept mee met de originele stofnaam, zodat je bij verlies je medicatie in Amerika bij kan gaan halen.
Insuline trouwens wel altijd in de handbagage mee vanwege de grote temperatuurschommelingen!
Insuline trouwens wel altijd in de handbagage mee vanwege de grote temperatuurschommelingen!
Kinderen? Haha nee die gaan niet mee want die hebben we niet. Maar we nemen in totaal wel 3 koffers mee dus daar verdeel ik het dan wel over.nieuwenoord schreef:Verdelen over alle koffers, ook die van de kinderen (gaan toch mee?).
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha, dan heb ik gewoon even iemand anders in mijn hoofdJoycee schreef:Kinderen? Haha nee die gaan niet mee want die hebben we niet. Maar we nemen in totaal wel 3 koffers mee dus daar verdeel ik het dan wel over.nieuwenoord schreef:Verdelen over alle koffers, ook die van de kinderen (gaan toch mee?).

grote hersluitbare doorzichtige zakken kan je krrijgen in de ikea, daar heb ik de mijne gehaald en die zijn 6 liter
- headhunterke
- Amerikakenner
Niet helemaal waar hoor. Wanneer er dieren aan boord zijn bij de cargo, moet de verwarming worden opgezet. Het is niet zo dat die automatisch opstaat. Het kan dus wel degelijk vriezen in het ruim...Bushmaster schreef:in het ruim zijn nagenoeg dezelfde condities (temperatuur) als in passagiersgedeelte.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ha, medediabeet
Wat ik heb gedaan (voor 7 maanden nog wel...) is al de insuline gewoon meegenomen in de trolley, en is totaal niet moeilijk over gedaan. Gewoon zorgen dat je een verklaring van je arts heb (zowel van de internist als van je HA voor je allergie) voor alle medicatie en er zal geen probleem zijn. Andere medicatie kan je in je koffers doen, en wat ik heb gedaan is dat ik in iedere koffer ook een doktersverklaring had, mochten ze de koffers opmaken. (:

- Bushmaster
- Amerika-expert
De temperatuur wordt inderdaad gereguleerd naarmate er wel/geen levende lading is, maar het zal er nooit gaan vriezen.Het is niet zo dat die automatisch opstaat. Het kan dus wel degelijk vriezen in het ruim...
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Insuline is inderdaad geen probleem, ook niet als het de voorgeschreven hoeveelheid overschrijdt. Ik ben er één keer op aangesproken bij security in Minneapolis. We gingen vijf weken naar Amerika, ik ben een grootverbruiker van insuline en ik neem dan ook nog het dubbele mee. Ik geloof dat ik 12 doosjes van 5 ampullen Novorapid bij me had.
De man kijkt me aan en zegt: 'Lady, that's a lot of insulin'. Ik kijk terug en zeg: 'Yeah, I'm a big girl'. Hij lacht en laat me zo doorgaan.
Ik denk dat je inderdaad met een verklaring voor je allergie ook die gewoon als extra vloeistof mee mag nemen hoor.
De man kijkt me aan en zegt: 'Lady, that's a lot of insulin'. Ik kijk terug en zeg: 'Yeah, I'm a big girl'. Hij lacht en laat me zo doorgaan.
Ik denk dat je inderdaad met een verklaring voor je allergie ook die gewoon als extra vloeistof mee mag nemen hoor.
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Medicijnen die op naam staan (etiket) vallen niet onder de '100ml flacons in zak' regel. Gewoon in je handbagage meenemen dus, maar zorg er wel voor dat de boel door de apotheek netjes geetiketteerd is.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
da's inderdaad een hoop, denk dat er bij mijn bomma nooit zoveel doosjes in een keer in de koelkast liggennieuwenoord schreef: Ik geloof dat ik 12 doosjes van 5 ampullen Novorapid bij me had.

Wij reizen op dit moment 90 dagen door Amerika en vertrokken met een rugzak vol met insuline en naalden.
Niemand over gehoord. Bij de scan zie je ze ff extra kijken en dan kan het gewoon in de handbagage mee.
Wel handig om altijd een doktersverklaring mee te nemen!
Je kunt natuurlijk ook gewoon de hooikoorts spullen in Amerika kopen.
Zelfs de insuline die wij meenemen is hier in de Wal-Mart verkrijgbaar! Dat scheelt een hoop gesleep..
Niemand over gehoord. Bij de scan zie je ze ff extra kijken en dan kan het gewoon in de handbagage mee.
Wel handig om altijd een doktersverklaring mee te nemen!
Je kunt natuurlijk ook gewoon de hooikoorts spullen in Amerika kopen.
Zelfs de insuline die wij meenemen is hier in de Wal-Mart verkrijgbaar! Dat scheelt een hoop gesleep..
- Jan&MarS
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Moet zeker wel allemaal in je handbagage passen die medicatie? Wij moeten zo'n 9 injecties meenemen die al met al heel wat ruimte innemen inclusief koelpak etc.
- katrienenluc
- Amerikakenner
- Partner van: Luke21
Dat is waar! Wij hadden voor onze zoon een grote fles vloeibare antibiotica mee die hij nog verder moest uitnemen, én een attest.Jostravels schreef:Medicijnen die op naam staan (etiket) vallen niet onder de '100ml flacons in zak' regel. Gewoon in je handbagage meenemen dus, maar zorg er wel voor dat de boel door de apotheek netjes geetiketteerd is.
Toch moest IK er zelf een lepel van nemen

Toen was het in orde en mocht de grote fles mee in de handbagage...
katrien
Groeten, Katrien
https://lukareizen.blogspot.com/
https://lukareizen.blogspot.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 3851 Weergaves