Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Begroting 89 daagse reis met 2 personen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
sifaka
Amerikafan

Begroting 89 daagse reis met 2 personen

Bericht door sifaka »

Hallo allemaal,

Onze complete planning en alle voorzorgsmaatregelen zijn getroffen... op 6 oktober vertrekken wij om 104 dagen later weer terug te keren (2 personen, 25 jaar oud beide)(89 dagen USA en 15 dagen Curacao). Onze totale budget (voor 2 personen dus, inclusief vliegtickets e.d.) is 20.000 euro. (ligt niet vast en mag dus iets meer zijn uiteindelijk... liever niet)

Nu ben ik druk bezig met het in kaart brengen van de verwachte kosten en ik zou daar graag wat hulp bij willen... hulp van mensen die hier ervaring mee hebben :)

Tot nu toe hebben we de volgende zaken geboekt/gereserveerd/aangeschaft:
24 nachten USA á..........................................1.031,60 euro
(alle) 14 nachten Curacao á.................................476,14 euro
autohuur USA (36 dagen west + 45 dagen oost) á......2.208,20 euro
Vliegtickets(Adam-SF,SF-Chi,Mia-Cur,Cur-Adam)á... 2.292,79 euro
Voorbereiding (reisgiden, esta, reisverz.) á..............405,00 euro
totaal:.......................................................6.413,73 euro

Nu heb ik de volgende schatting gemaakt wat betreft de nog te maken kosten, hier heb ik heel erg graag feedback op want ik heb bijvoorbeeld geen idee of ik uberhaupt in de goede richting zit.
resterende 64 overnachtingen USA (waarvan 10 campingovernachtingen) á gem. 40 euro per nacht =....................2.560 euro
Brandstofkosten USA, midsize SUV (route = 12.500 km + 30% (extra ritten en omwegen) ongeveer 16.200 km) =.......1.350 euro
Authuur Curacao + Brandstofkosten Curacao =.......................................................................................600 euro
Eten en drinken totale reis á gem. 50 euro per dag (voor 2 personen dus) =..................................................5.200 euro (geen idee of dit reëel is? We houden van een drankje zo nu en dan en verder proberen we zoveel mogelijk zelf te koken. Ontbijten doen we sowiezo simpel en zo goedkoop mogelijk)
Aanschaf annual pass (via marktplaats), tomtom, tent en matrasje + lakens e.d.=............................................250 euro
totaal:..................................................................................................................................9.960 euro

Nu kom ik op een totaalbedrag (reeds uitgegeven + verwachte uitgaven) van ongeveer 16.400 euro. Dit houdt in dat we nog ongeveer 3.600 euro hebben voor entrees, tickets, dagbesteding e.d. en overige/onvoorziene kosten. Is dit genoeg voor 104 dagen buitenland, waar we natuurlijk niet al te veel op de centen willen letten wat betreft het ondernemen van leuke dingen!

Zijn de overige geschatte bedragen reëel? Ik hoor graag jullie bevindingen! Alvast ontzettend bedankt!

Groet,

Dave

ps: mocht ik belangrijke dingen vergeten zijn hoor ik dat natuurlijk ook heel graag! :)
psII: wij hebben geen enkele ervaring met reizen door Amerika! Ook het fooiensysteem is ons dus heel spannend straks! :S

We verwachten de rest van de reis ongeveer 10 nachten op een camping door te brengen en de rest allemaal in motels/hotels/lodges e.d.
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Begroting 89 daagse reis met 2 personen

Bericht door Martin & Marianne »

Welk deel van Amerika gaan jullie bezoeken? En zitten jullie veel in steden en in nationale parken? Een motelletje onderweg in een niet-toerisistisch gebied is vele goedkoper dan een vergelijkbaar hotel op een goede locatie in bijvoorbeeld SF of vlakbij een nationaal park. Het lukt ons nooit om voor onder de 100 dollar gemiddeld te overnachten, maar wellicht kan het wel.
Waarom ga je maar 10 nachten kamperen? Vaker kamperen lijkt me de beste manier om de uitgaven te beperken.
Een tomtom is niet echt nodig, met zoveel dagen is het ook niet erg als je eens een keer een verkeerde afslag neemt. :wink: Koop in elk geval een goede kaart of road atlas, ook als je een tomtom hebt.

In ons 2008-verslag kun je eens kijken wat wij per dag kwijt waren. Het kan wat eten en slapen betreft goedkoper, maar je kunt dan eens zien wat er nog bij komt aan andere uitgaven.

Marianne
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Wat een snelle reactie alweer :) Bedankt!

De route die we globaal volgen:
San Francisco - Yosemite NP - Sequoia NP - Death Valley - Las Vegas - Zion NP - Bryce Canyon - Page (Lake Powell) - Monument Valley - Santa Fe/Albuquerque - Grand Canyon (South Rim) - Sedona - Phoenix - San Diego - Los Angeles - via highway 1 - San Francisco - binnenlandse vlucht - Chicago - Toronto - Niagara Falls - New York - Philadelphia - Lancaster County - Washington DC - Williamsburg - via Blue Ridge Parkway - Great Smoky Mountain NP - Nashville - Memphis - Vicksburg/Natchez - New Orleans - Panama City Beach - St. Augustine - Daytona Beach - Orlando - Tamnpa - Sarasota - Fort Myers - Naples - Everglades - Key West - Miami (Beach) - vliegen - Curacao

De reis is dus opgesplitst in twee gedeelten (west en oost) en is verbonden met een binnenlandse vlucht.

Verder overnachten we maar (ongeveer) 10x op een camping aangezien we in die tijd van het jaar (6 oktober tm 2 januari in Amerika) weinig goed kampeerweer hebben! Daarnaast zullen deze 10 overnachtingen plaatsvinden in het eerste gedeelte van de reis (zuidwesten) en geen enkele in het oosten (chicago-miami). Op dit moment hebben we 24 nachten geboekt (Novato(1), LV(3), San Diego(3), LA(3), SF(3), Chicago(3), New York(5, tijdens thanksgiving) en Miami(3, tijdens nieuwjaar) voor een gemiddelde nachtprijs van 43 euro. De overige overnachtingen willen we vooraf online boeken (als we al in Amerika zijn, onderweg dus). We stellen verder eigenlijk geen enkele eis aan de overnachtingen... behalve dat het een beetje schoon is en dat er een bed in de kamer staat :lol: ).

Een tomtom is inderdaad niet persé nodig maar voor (ik meen) 80/100 dollar koop je al een TomTom en als ik deze bij terugkomst op marktplaats zet krijg ik hier zeker de helft van het aankoopbedrag weer voor terug... ik moet zeggen dat ik het ook wel handig vind om er altijd één bij de hand te hebben, naast het rijden met een kaart/atlas.

Bedankt voor de verwijzing naar je verslag, ik ga het morgen meteen even doornemen!

Ik ben eigenlijk wel echt heel benieuwd naar het geld wat zegmaar over is voor de activiteiten e.d.. Hoop dat het allemaal een beetje past binnen die 10.000 euro p.p.

Groet,

Dave

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

sifaka schreef:resterende 64 overnachtingen USA (waarvan 10 campingovernachtingen) á gem. 40 euro per nacht =....................2.560 euro
€40 is minder dan $60 per nacht; dit lijkt me persoonlijk wat aan de lage kant, ook als een gemiddelde, waarbij kampeerovernachtingen erbij inbegrepen zitten.
sifaka schreef:Eten en drinken totale reis á gem. 50 euro per dag (voor 2 personen dus) =..................................................5.200 euro (geen idee of dit reëel is? We houden van een drankje zo nu en dan en verder proberen we zoveel mogelijk zelf te koken. Ontbijten doen we sowiezo simpel en zo goedkoop mogelijk)
Ongeveer $70 per dag zou moeten lukken als je het niet al te luxe doet. Stel je geeft $35 à $40 uit aan avondeten dan heb je nog steeds ruimte voor een lunch en ontbijt.
sifaka schreef:Aanschaf annual pass (via marktplaats)

Bedoel je hiermee de toegangspas voor de nationale parken? Zo ja, en als je 'm nog niet hebt gekocht, doe iedereen dan een plezier en betaal gewoon diee $80 voor de pas bij het eerste park waar je naar binnen gaat. Hiermee steun je het onderhoud van de parken, en dat is hard nodig, zeker nu er meer en meer wordt gesproken over het sluiten van allerlei parken wegens gebrek aan geld. Die paar tientjes extra om een nieuwe pas te kopen in plaats van een gebruikte via Marktplaats is voor jou op het totale budget echt geen geld, maar de parken hebben die steun maar al te hard nodig. De verontwaardiging op het forum rondom het tweedehands kopen van een nationale parken pas is groot, dus wees gewaarschuwd als dit inderdaad is waar je op doelt; is het dat niet, dan heb ik niks gezegd... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Jasmijn
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasmijn »

Ha Dave,
Leuk om jullie reisplannen te lezen!
Wij zijn op dit moment op reis in de VS en reizen jullie route bijna gelijk (iets andere volgorde).
Begonnen in San Diego, op dit moment in Myrtle Beach... Onderweg vanuit Orlando een weekje naar Aruba gevlogen en ons einddoel is Chigago!

Als reactie op jouw vragen:
- de motels zijn er zeker te vinden voor de 40 euro. Je zit dan wel in de laagste prijsklasse en qua kamer verschilt dit erg. Zo zijn wij wat beestjes tegengekomen, maar goed voor die prijs.. 8) Je vindt bij tankstations, MC D's en bij info centers als je de staat inrijdt vaak coupon boekjes voor hotels. Dit scheelt soms best veel, soms niet. Maar is het proberen waard. Walk-in werkt bij ons prima.. met name als we vroeg zijn (voor 4 uur smiddags). Hoe later we komen hoe duurder de kamers...

- Tom Tom haal je bij de Wal-Mart voor 80 dollar of minder. Hier vind je trouwens ook alles qua kamperen. Soms kan het handig zijn om online te bestellen het dan bij een Wal-Mart naar keuze op te halen, want niet iedere vestiging heeft alles liggen. Wij zouden NIET zonder TT willen reizen. Alleen al omdat je dan kunt zien wanneer je ergens aankomt, waar het motel zit of een supermarkt etc... Koop bij de Wal-Mart een Rand MCNally roadgids (groot geel ding) kost 6 dollar maar heeft alle wegen van Amerika op kaart.. Handig!

- Kamperen is ons super bevallen! Maaaar denk aan de KOUD! Wij stonden in april tussen meters sneeuw in Yosemite en dat maakt kamperen echt minder fijn! (ons doel om door te reizen naar Alaska hebben wij gewijzigd in Florida (zon)). Ook zijn de campings op NP vaak prachtig maar zonder douche.. ;-) Als je gaat kamperen op de Keys raad ik Bahia Honda NP aan. Je hebt daar echt ge-wel-dige plekjes waar je met je tent uitkijkt op zee. Het is daar echt prachtig! Ook St Augustine en omgeving is de moeite waard. Denk eraan als je weet waar je wanneer bent om te reserveren, de echt mooie plekjes zijn w.s. nu al weg maar het is het proberen waard!

- eten en drinken geven wij per dag 35 dollar uit met 2 personen. Maar we koken dan ook zelf. Groente en andere vers producten zijn vrij prijzig. Ook hier kun je met coupons aardig korting krijgen.. Langs de weg vind je vaak ook fruitstands met prima fruit voor een goede prijs.

- benzine is per gallon wisselend tussen 5,20 (death valley) en Myrtle Beach 3,46 (gem iets van 3,80).

- verdere kosten ligt natuurlijk aan jullie bezigheden. Parken zijn vrij prijzig. Als ik nu 'snel' reken geven wij in totaal ongeveer 15.000,- euro uit.. Dus denk dat je inschatting aardig kan kloppen.

Amerika is geweldig en heerlijk om te reizen. Ik zou zeggen laat het gewoon gebeuren en verbaas je over de mensen, de natuur en het reizen! De gewoontes heb je zon onder de knie.

Heel veel plezier! Laat maar weten of je nog vragen hebt...

Groet,
Jasmijn
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Allereerst bedankt Dento en Jasmijn voor jullie tips en aanbevelingen!

Ik ben blij dat mijn inschattingen redelijk kloppen... avondeten hoeft voor ons denk ik geen 35/40 dollar te kosten aangezien we veel zelf willen koken. Verder denk ik dat de tussendoortjes het voor ons toch wat duurder gaan maken zodat we toch op die 70 dollar per dag uit zullen komen gemiddeld!

Ben trouwens bang dat die overgebleven 3600 euro te weinig is aangezien we in iedere stad toch wel het één en ander willen ondernemen/zien/doen... heb namelijk die toegangsprijzen en entree fee's gezien en dat is vaak niet mis!

Het was idd een idee om via marktplaats zo'n annual pass aan te schaffen (tweedehands dus) maar ik begrijp je punt volkomen. Ik snap eigenlijk dan ook niet waarom er twee handtekeningen op zo'n pas gezet kunnen worden? 80 dollar is eigenlijk ook al heel erg weinig als je vergelijkt wat je er allemaal mee kan bezoeken een jaar lang. Door zo'n tweede handtekening zijn ze naar mijn idee ook dief van hun eigen portomonnee! Ik zal een dergelijke pas aanschaffen zodra we Yosemite NP voor het eerst binnenkomen! :)

Jasmijn wat een lang verhaal :) bedankt! Houden jullie toevallig een digitaal reisverslag bij in een blog oid? Lijkt me leuk om te lezen! Hoe reizen jullie van Florida naar Chicago als ik vragen mag?

Handig om te weten idd dat als we walk-in toepassen dat we dan zo vroeg mogelijk op de bestemming aan moeten komen! :) Ook handige tips wb de coupon boekjes, zijn deze zo mee te nemen of moet je ervoor betalen?

We hadden idd gekeken naar het vooraf bestellen bij walmart zodat het dan allemaal in één vestiging ligt zodra wij daar aankomen! Ik heb wel een vraagje over de kampeerspullen aangezien we een binnenlandse vlucht nemen na het rondje zuidwesten: is er een plaats waar we dergelijke spullen achter kunnen laten en/of nog kunnen verkopen voor een zacht prijsje om er andere mensen gelukkig mee te maken? Denk hierbij aan een tent, luchtmatras, kookset en wellicht nog wat andere kleine dingen.

35 dollar per dag is geen geld per dag! Het is dus zeker mogelijk ;)

Hoe zit het eigenlijk met tolwegen? Zijn dit er veel en wat kost dit dan ongeveer? Heb hier echt totaal geen idee van!

Nogmaals bedankt!

Groet,

Dave

Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

wij reizen op dit moment door het noord-westen en voor de hotels daar ben je toch wel tussen de $55 en $70 kwijt. En dan slaap je in een Days-inn - Econo Lodge - Super 8 achtige motels.
Je budget van €40 lijkt me hier iets aan de krappe kant.

En je kunt gewoon een annual pass via de officiële kanalen kopen, dit kost zoals gezegd $80 + eventueel wat verzendkosten. Op een budget van $20.000 stelt dat toch niet veel voor. Daarnaast is het bij mij al een paar keer gebeurd dat de handtekening wordt gecontroleerd met een officieel document (id en/of paspoort).
Waarom die paar tientjes besparen als je de Nationale parken/bossen en sommige state parks kan steunen. Hij is op heel veel plekken geldig, meer dan alleen de National parks!
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Hoi Sentinel! Bedankt voor de aanvulling!

Dat zijn aardige prijzen inderdaad, al neem ik wel aan dat het in de tijd van het jaar dat wij daar zijn (midden november tot begin/midden december) de prijzen wat lager zullen liggen... heeft iemand hier ervaring mee? Reserveren jullie de overnachtingen vooraf? Zo ja, hoe? ver van te voren en ik neem aan 'gewoon' bij websites als hotels.com en booking.com?

Jullie hebben me al weten te overtuigen om een 'nieuwe' annual pass aan te schaffen ;) Dat is idd te verwaarlozen op ons totale budget!

Groet,

Dave
Laatst gewijzigd door sifaka op 02 jun 2011, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

sifaka schreef: Ik zal een dergelijke pas aanschaffen zodra we Yosemite NP voor het eerst binnenkomen! :)
:thumbup: :clap:

Wat de overnachtingsprijs betreft zit je wel wat aan de lage kant, denk ik. Zeker in de buurt van de toeristisch aantrekkelijke gebieden.
Eten zou voor de genoemde prijs geen probleem moeten zijn. Broodjes bij Subway of soortgelijke zaken zijn een mogelijkheid voor ontbijt en/of lunch. Zelf brood en beleg kopen is ook nog een mogelijkheid.
Voor het avondeten zou je ook kunnen kijken naar kant en klare gerechten bij Walmart bijvoorbeeld. Je kunt daar vaak (warme) vleesgerechten en allerlei salades kopen. Hotelkamers hebben vaak een magnetron.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

40 Euro is 55 dollar.
Daar moet je zeker een hotelkamer voor kunnen vinden elke avond (al zijn het niet altijd de beste hotels en zal het niet altijd in het centrum van een stad zijn).
Zeker als je via Priceline zoekt op de 1 en 2 sterren hotels moet dit lukken (let op dat er nog wel tax bij komt dan).

Priceline kun je ook een dag tevoren of op de dag zelf gebruiken om een hotel te zoeken als je weet waar je uit gaat komen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

sifaka schreef:Ik zal een dergelijke pas aanschaffen zodra we Yosemite NP voor het eerst binnenkomen! :)
:thumbup:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Jasmijn
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasmijn »

Ha Dave,
- Coupons zijn gratis en liggen voor bij tankstations, info-punten entc.. Je kunt ze niet missen!
- Wij reizen alles met de auto. Alleen naar Aruba zijn we gevlogen ;-) Prima te doen...
-Je kunt ons verslag lezen (al moet ik eerlijk toegeven te weinig te schrijven...) op eenrondjerijden.blogspot.com
- mss kun je de kampeerspullen ook wel meenemen? Al betaal je denk ik per koffer 20 dollar?! Anders een 2ehandswinkel? Zijn er genoeg!
- Tolwegen kun je met de tom-tom ontwijken. Zie je weer heel veel andere dingen en als je geen haast hebt is dat juist leuk. Scheelt vaak een half uurtje. Aan de andere kant zijn ze niet zo duur... In Orlando was het wisselend van 75 cent naar 1,25. Verder zijn wij ze niet tegengekomen.

Nog een tip: neem geeen harde koffers mee maar reistassen. Past makkelijker in de auto!
En idd de pas voor de parken is de moeite waard.. Er is echt niets mooier dan wakker worden met hertjes naast je tent... Vogels die fluiten en frisse lucht..
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Jasmijn schreef:Ha Dave,
- Coupons zijn gratis en liggen voor bij tankstations, info-punten entc.. Je kunt ze niet missen!.
Het grootste/bekendste Couponnenboekje is van Roomsaver. Deze vind je op de onderstaande plekken (en bij de Infocenters):

Afbeelding

Kijk ook eens naar Hotwire. Daarbij kun je leuke deals scoren. Je weet dan niet in welk hotel je terecht komt maar wel ongeveer waar en hoeveel sterren het hotel heeft. Hotwire kun je op de dag zelf en zelfs een kort van te voren nog boeken (wij hebben het wel eens een half uur van te voren gedaan. De fax was net binnen toen we het hotel binnenliepen). Gewoon ergens gratis Wifi opzoeken en een hotel boeken :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door druppel »

volgens mij is je begroting voor eten en slapen best te doen
wij ( gezin 4 personen ) proberen elke dat uit te komen met 100 dollar voor eten, drinken, slapen en benzine ( dus geen entree parken enz.enz. ) en we komen daar eigenlijk bijna nooit boven. Meestal slapen we of in een motel 6 ( altijd schoon, heerlijk eenvoudig ) of op een koa campsite. Gemiddeld zijn we daarvoor nooit meer dan 40 dollar kwijt.
Eten koken we bijna altijd zelf en dat kost ons per dag ongeveer 25 dollar, maar meer omdat fruit en groente vrij duur zijn. Een gewone maaltijd van aardappels, groente en vlees valt voor ons eigenlijk bijna altijd onder de 15 dollar, voor het ontbijt halen we gewoon brood en beleg net als voor de lunch.
volgens ons prima mogelijk !
gymnastics; just do it !
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

De goedkoopste campings liggen in de NP, voor ongeveer 15 tot 20 dollar per nacht sta je midden in de natuur. Niet altijd een douche maar vaak ook wel.

Groetjes,
Monique
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

:clap: Ontzettend bedankt weer allemaal voor het meedenken en het delen van jullie ervaringen! Veel (kleine maar) waardevolle/handige tips! Ik zal het verslag van je doornemen Jasmijn! Ik vraag me wel af waarom het met reistassen makkelijker reist met de auto? Wat zijn daar de voordelen van? Qua ruimte hoeven we het niet te laten aangezien we met z'n tweeën een Midsize SUV huren.

Dat boeken via hotwire of priceline... is dan dan ook echt veel goedkoper als je dat op het laatste moment boekt of maakt dat niet zoveel uit? Hoe zit dat eigenlijk via booking.com of hotels.com... is het daar zo kort mogelijk voor aanvang goedkoper? Ik kreeg al een tip mee dat je bij 'walk-in' wel voor 4 uur aanwezig moet zijn aangezien de prijzen dan lager zijn... zijn hier nog meer tips over het ter plaatse regelen van een hotel/motel? Hoe zit het bijvoorbeeld met afdingen? Is dat 'done' of echt 'not done' :D ? Kan ik dan bijvoorbeeld argumenten gebruiken dat we de dag erop heel vroeg weer vertrekken of bijvoorbeeld geen gebruik maken van bepaalde services (als die er al zijn :lol: )

Groet,

Dave

bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

sifaka schreef:zijn hier nog meer tips over het ter plaatse regelen van een hotel/motel? Hoe zit het bijvoorbeeld met afdingen? Is dat 'done' of echt 'not done' :D ?
Afdingen doe ik ook altijd in motels, in grote steden (Washington , Philadelphia etc.) boek ik vaak wel een paar dagen van te voren iets met Hotwire of Priceline.
Maar in de kleinere steden en plaatsen kun je gerust afdingen, vaak staan meerdere motels op een rijtje aan een van de invalswegen van een plaats of stad.
Meestal staan lang niet alle motels in zo`n couponboekje, ik loop er dan gewoon een paar af en vraag wat hun prijs is voor een kamer, meestal is het al een uur of 7 als ik een motel zoek.

Ik zocht een paar jaar geleden in het weekend een motel in Cambria CA, dus ik loop op goed geluk binnen bij de receptie waar de medewerker net klaar was het stel voor mij.
Toen ik vroeg om de prijs voor een kamer zei hij tegen mij met zachte stem: "even wachten tot de andere klanten weg zijn" :lol: nadat het stel weg was zei hij dat zij via internet hadden geboekt voor $129, maar ik mocht een kamer hebben voor $79!
Ik bedankte de man voor de info en vertelde hem dat ik er nog even over moest na denken, het volgende motel was er bijna aan vast gebouwd en zag er identiek uit.
Hier kon ik een kamer krijgen voor $50, deze werd hem dus!
Crisis ? What Crisis ?
Jasmijn
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasmijn »

Afdingen kan prima. Met name bij de wat duurdere hotels (en idd dan zeggen de medewerkers ff wachten of niets zeggen). Zo boeken wij weleens kamers bij Holiday inn die zouden moeten gaan voor 150 dollar maar vertrekken voor 70.. Gewoon doen dus.

Geen idee wat jullie allemaal meenemen natuurlijk maar onze achterbak ligt aardig vol met kampeerspullen, 1 harde koffer en 1 flinke reistas.
De achterbank heeft stoeltjes en een koeler.. En de achterbank willen we eigenlijk zo 'leeg' mogelijk houden om het inbraak risico te beperken.
De reistas gebruiken we om steeds het hotel in te nemen, zo blijf je niet slepen met je spullen... ;-) Maar op onze volgende trip blijft die harde koffer echt thuis en worden het 2 flinke reistassen. Met kamperen was het vooral onhandig omdat de tas zo open kan in de achterbak en de koffer niet, dan moet je dus de halve achterbak weer leegtrekken terwijl die net met zorg volgeduwd is ;-)
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

wij boeken soms de kamer een dag van te voren en meestal via de eigen site van de organisatie. Het gebeurd ook regelmatig dat wij niks boeken en op goed geluk binnen lopen. Soms even wat motels aflopen voor een goede prijs.

Ik ben in het noord-westen nog geen kamers tegengekomen onder de 45 (excl Tax). De motel 6 liggen rond de $50 - 55 (excl tax). En zo liggen alle goedkopere motels hier.
Het is mij nog niet gelukt om onder de $110 te komen voor de basis behoefte (eten/drinken, overnachting en benzine). wij halen trouwens gewoon brood en beleg bij een supermarkt en smeren zelf ons brood voor de middag. Voor de avond hangt het af waar we zijn en of de kamer een magnetron heeft. Toch kun je heel goed eten voor ongeveer $10 a $15 p.p (uit eten bedoel ik dan). Het goedkoopst zijn we ongeveer voor $5 a $6 p.p. klaar, dit zijn dan maaltijden bij de walmart vandaan.

Ik ben trouwens blij te horen dat je Annual pass bij een officieel punt gaat kopen!
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Bedankt voor de reacties weer! Heel bruikbaar allemaal! Een beetje onderhandelen ligt me wel en ik vind het daarom ook wel leuk om te doen :) Dat gaat vast goedkomen!

Ik begrijp nu wel wat je bedoeld Jasmijn... bedankt voor de aanvulling, dat worden dus gewone 'flexibele' reistassen :) Ik vraag me wel af wat het kost om alle spullen bijvoorbeeld mee te nemen tijdens onze binnenlandse vlucht! Ik denk eerlijk gezegt dat we de campeer spullen eigenlijk alleen in het begin (nationale parken west) en het eind (florida) van de reis nodig zullen hebben... misschien dan maar gewoon twee keer aanschaffen? :S

Wist trouwens niet dat Walmart ook maaltijden verkocht... en dat voor die prijs! Ik denk dat we dan regelmatig even een Walmart op gaan zoeken ;) Als je al ziet als je in die 104 dagen gemiddeld 10 euro per dag bespaart... je toch weer 1000 euro meer te besteden hebt aan het doen van leuke dingen :P Ik wil daar namelijk niet voor op de centen hoeven te letten, we gaan maar één x zo lang natuurlijk :)

Groet,

Dave

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer