Onze complete planning en alle voorzorgsmaatregelen zijn getroffen... op 6 oktober vertrekken wij om 104 dagen later weer terug te keren (2 personen, 25 jaar oud beide)(89 dagen USA en 15 dagen Curacao). Onze totale budget (voor 2 personen dus, inclusief vliegtickets e.d.) is 20.000 euro. (ligt niet vast en mag dus iets meer zijn uiteindelijk... liever niet)
Nu ben ik druk bezig met het in kaart brengen van de verwachte kosten en ik zou daar graag wat hulp bij willen... hulp van mensen die hier ervaring mee hebben

Tot nu toe hebben we de volgende zaken geboekt/gereserveerd/aangeschaft:
24 nachten USA á..........................................1.031,60 euro
(alle) 14 nachten Curacao á.................................476,14 euro
autohuur USA (36 dagen west + 45 dagen oost) á......2.208,20 euro
Vliegtickets(Adam-SF,SF-Chi,Mia-Cur,Cur-Adam)á... 2.292,79 euro
Voorbereiding (reisgiden, esta, reisverz.) á..............405,00 euro
totaal:.......................................................6.413,73 euro
Nu heb ik de volgende schatting gemaakt wat betreft de nog te maken kosten, hier heb ik heel erg graag feedback op want ik heb bijvoorbeeld geen idee of ik uberhaupt in de goede richting zit.
resterende 64 overnachtingen USA (waarvan 10 campingovernachtingen) á gem. 40 euro per nacht =....................2.560 euro
Brandstofkosten USA, midsize SUV (route = 12.500 km + 30% (extra ritten en omwegen) ongeveer 16.200 km) =.......1.350 euro
Authuur Curacao + Brandstofkosten Curacao =.......................................................................................600 euro
Eten en drinken totale reis á gem. 50 euro per dag (voor 2 personen dus) =..................................................5.200 euro (geen idee of dit reëel is? We houden van een drankje zo nu en dan en verder proberen we zoveel mogelijk zelf te koken. Ontbijten doen we sowiezo simpel en zo goedkoop mogelijk)
Aanschaf annual pass (via marktplaats), tomtom, tent en matrasje + lakens e.d.=............................................250 euro
totaal:..................................................................................................................................9.960 euro
Nu kom ik op een totaalbedrag (reeds uitgegeven + verwachte uitgaven) van ongeveer 16.400 euro. Dit houdt in dat we nog ongeveer 3.600 euro hebben voor entrees, tickets, dagbesteding e.d. en overige/onvoorziene kosten. Is dit genoeg voor 104 dagen buitenland, waar we natuurlijk niet al te veel op de centen willen letten wat betreft het ondernemen van leuke dingen!
Zijn de overige geschatte bedragen reëel? Ik hoor graag jullie bevindingen! Alvast ontzettend bedankt!
Groet,
Dave
ps: mocht ik belangrijke dingen vergeten zijn hoor ik dat natuurlijk ook heel graag!

psII: wij hebben geen enkele ervaring met reizen door Amerika! Ook het fooiensysteem is ons dus heel spannend straks! :S
We verwachten de rest van de reis ongeveer 10 nachten op een camping door te brengen en de rest allemaal in motels/hotels/lodges e.d.