Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

internetten op laptop luchthavens/hotels?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
bigbag
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

internetten op laptop luchthavens/hotels?

Bericht door bigbag »

Hallo,
ik ga over 4 weken naar het Noord-Oosten van amerika (20 nachten) , en zou nu eens graag draadloos willen surfen op de laptop, zonder telkens in de hotels $10/dag te moeten betalen.

Wat kan ik dan het beste doen? Ben totaal niet op de hoogte van deze zaken, maar de meeste hotels vragen dikke cash telkens :(
Laatst gewijzigd door bigbag op 27 mei 2011, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: internetten op laptop?

Bericht door DVDGuy »

Er zijn diverse plaatsen waar je gratis kunt internetten; dit kan o.a. bij McDonald's en Starbuck's; je kunt daar gewoon draadloos internetten.
bigbag
Amerika-ontdekker

Bericht door bigbag »

Ja, dat weet ik, maar ik zou graag ook op hotelkamers kunnen surfen om bv reisplanningen te maken, routes opzoeken, enz...
Afbeelding
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Motels als Motel6, Super8, Days Inn, Comfort Inn en Quality Inn hebben allemaal gratis internet. Dus daar overnachten :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wat voor hotels heb je in de planning? Een groot gedeelte van de hotels biedt gratis internet.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Toevallig deze week al eerder vastgesteld: dure hotels vragen vaak geld voor het internet en bij goedkope hotels is het meestal gratis. Heel stom eigenlijk. We hebben dat zowel in Nederland als ik Amerika gezien.

Betaal ik hier in Maastricht onlangs 150 euro voor een nachtje hotel met ontbijt (Van der Valk), kan er niet eens gratis Internet vanaf. Terwijl we regelmatig in Campaniles slapen voor rond de 70 euro en dan gewoon wel gratis WIFI krijgen. Meestal kan je het wel zien op de websites van de hotels en in Amerika zie je vaak een grote tekst buiten op een bord: FREE WIFI.
bigbag
Amerika-ontdekker

Bericht door bigbag »

De meeste zijn 3,5-4* hotels, en bieden meestal geen free internet aan. in NY bv. (Belvedere Hotel), in orlando zit ik bv in één van de universal onsite hotels.

Ook op de luchthavens heb ik nog niet veel geluk gehad om free wifi te vinden. Zal telkens de verkeerde luchthaven kiezen denk ik :lol:
Afbeelding
mreijrink
Amerika-ontdekker

Re: internetten op laptop luchthavens/hotels?

Bericht door mreijrink »

In het hotel in hawaii bieden ze het voldende aan:

•Complimentary WiFi access in the lobby and poolside

is er dan gratis internet te gebruiken als je met je laptop in de lobby of bij het zwembad gaat zitten, of heb je dan alleen de mogelijkheid om van hun netwerk gebruik te maken, mits je nog wel betaald voor het inloggen op hun netwerk o.i.d.? Ze hebben namelijk ook een internetcafe in de lobby.
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Als je even de moeite wilt nemen om in ons log te kijken zie je welke hotels we geboekt hadden en zijn zijn allemaal zonder betaling voor internet.

Een hotel had het hele internet plat liggen dus dat was even een domper. Bij het laatste hotel hadden we zelfs internet op onze breedbeeld tv en ook gratis.
De meeste hotels waren middenklasse hotels en niet echt van het type Super acht. ( niet dat daar iets mis me is) Ook in deze hotels van toch een gemiddelde prijs was het internet gratis.

Een raad nog. Om een uur of zes tot laat in de avond is de wifi verbinding vaak overbelast. We hebben altijd een eigen kabel bij ons om zo te de drukke wifi verbindig te omzeilen.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

mreijrink schreef: •Complimentary WiFi access in the lobby and poolside
Wil zeggen dat je gratis toegang hebt tot het draadloze netwerk en internet in de lobby en bij het zwembad.
Alleen zelf je computer meenemen :)

Deze site geeft trouwens een overzicht van alle vliegvelden in de States (of in ieder geval heel veel) en of er gratis WiFi is of betaald (en wat de kosten dan zijn).
En hier een tip hoe je toch gratis kan internetten op een vliegveld als ze Boingo hebben (en je brutaal genoeg bent).
BBX
Amerikafan

Bericht door BBX »

Let wel op met gratis WiFi. Als het onbeveiligd is (je kan zonder wachtwoord inloggen) of het is beveiligd met WEP (ipv WPA) dan is de kans enorm groot dat je gegevens door derden leesbaar zijn of zelfs gekaapt kunnen worden.

MSN Messenger gaat bijvoorbeeld niet over een beveiligde verbinding en dus kan iedereen met een simpele laptop of moderne smart-phone je gesprek volgen, mochten ze dat willen.
Met de komst van FireSheep is het inmiddels ook mogelijk om met één druk op de knop inlog gegevens over onbeveiligde verbindingen te kapen.

Stay safe ;-)
vencel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door vencel »

Voor onbeveiligde Wifi verbindingen tijdens mijn trips gebruik ik een VPN account.
Er zijn meerdere aanbieders, ik betaal iets van 55 euro per jaar en gebruik zelf StrongVPN (ik probeer geen reclame te maken, dus plaats geen link).

Wel zo handig als je even wil internetbankieren enzo.
BBX
Amerikafan

Bericht door BBX »

Internet bankieren is volgens mij bij iedere bank geregeld via een beveiligde SSL verbinding (HTTPS). Je ziet dan over het algemeen een slotje of een gekleurde balk waarop je de gegevens van de verbinding kan bekijken. Dit is van zichzelf al beveilgd, mits je niet achter een public-computer zit :)

Een VPN is inderdaad de meest simpele oplossing voor al je data verkeer. Je kan ze ook zelf opzetten (richting bijvoorbeeld je thuis netwerk) maar dit vergt nogal wat werk :)

55 per jaar is zeker niet slecht voor een dergelijke service. Ik heb eigenlijk alleen tarieven gevonden van 30+ per maand. Wel zijn er gratis alternatieven voor de mensen die liever 'n stukje privacy opofferen. Bijvoorbeeld HotSpotShield. Gratis maar niet voor niks natuurlijk! Als ik de privacy info goed begrijp houden ze gegevens van je bij (wie niet...) om zo advertisements persoonlijker te maken. Daarnaast mag natuurlijk alle informatie doorgespeeld worden aan 'affiliates'. Gratis dus.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

* Note mod (Rob),
bericht verwijderd omdat dit tegen forumregel# 6.a ingaat.

6. a) Er mogen geen discussies over illegale activiteiten plaatsvinden in deze forums. Berichten waarin illegale zaken toegestaan, uitgebuit of gebruikt worden zullen onmiddellijk worden verwijderd en de betreffende leden verbannen.
ralfbosz
Amerikafan

Bericht door ralfbosz »

t1m schreef: * Note mod (Rob),
bericht verwijderd omdat dit tegen forumregel# 6.a ingaat.

6. a) Er mogen geen discussies over illegale activiteiten plaatsvinden in deze forums. Berichten waarin illegale zaken toegestaan, uitgebuit of gebruikt worden zullen onmiddellijk worden verwijderd en de betreffende leden verbannen.
Dit is dan wel zowel in Nederland als de VS zwaar illegaal.

Voor luchthavens: zoek de business lounge op en ga lekker voor de deur zitten. Werkte in Houston perfect ;).
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Washington Dulles heeft gratis wireless internet.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Denver Intl. Airport ook :mrgreen:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Las Vegas (MC Carran) ook
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ook in San Jose en Phoenix.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer