Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vliegtuigmaaltijden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: vliegtuigmaaltijden

Bericht door Ruud2004 »

Een paar jaar terug met Air India van Franfurt naar Chicago gevlogen in Economy. Ik zie eten aan boord meer als tijdverdrijf (met een beetje moeiete ben je toch weer een uurtje verder), maar aan boord van Air India was het toch wel erg smakelijk en verzorgd. (nee, geen Kip-Curry, maar wel lekker pittig)
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Corry schreef:De laatste keer weer British Airways gevlogen. Ik vond de warme maaltijd zelfs goed. Dat broodje en zo daar kun je een ruit mee ingooien maar okay dat zit er nu eenmaal bij.
Het zijn inderdaad altijd die broodjes! Je kan ze zelfs gebruiken om een fundering te storten, wat zijn die krengen hard en taai zeg. Bij een aantal maatschappijen doen ze er ook ruim 1cm dik boter op. Ik dacht vorige keer dat het een broodje brie was...zo dik zat het erop :lol:

Maar de maaltijden vind ik hetzelfde smaken als de magnetron maaltijden van de Albert Heijn, het gaat :)
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

SanneN schreef:Ik vind het een beetje jammer dat KLM al een bijna jaar hetzelfde menu heeft op A'dam-DC, kip met rijst of vegetarische pasta...
Nou ja zie je, staks weer Chicken or Pasta :? Zoals ik al zei smaken verschillen, maar ik vind het meestal niet lekker. Het is inderdaad tijdverdrijf, dat geklooi op de vierkante centimeters. Zijn we lekker zoet, anders worden we maar lastig.
Dacht dat eten meenemen nu niet meer mag, drinken in ieder geval niet. Neem ik volgende maand naar SF toch lekker m'n bammetjes mee!! :thumbup:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Die Chicken or Pasta vraag krijg je ook bij Delta en United, dat is volgens mij het standaard eten voor een transatlantische vlucht bij alle airlines.
Beste eten tot nu toe hadden wij bij Jet Airway op de vlucht tussen Brussel en Newark.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Erwinh schreef:[
Dacht dat eten meenemen nu niet meer mag, drinken in ieder geval niet. Neem ik volgende maand naar SF toch lekker m'n bammetjes mee!! :thumbup:
Als jij achter de douane flessen drinken aanschaft dan kun je dat in het vliegtuig gewoon opdrinken hoor. Maar aan de smaak van het drinken valt niet zo veel te veranderen ; water is water en frisdrank is frisdrank.
En als je je eigen boterhammen wilt opeten tijdens de vlucht zal ook niemand daar moeilijk over doen. Kunnen ze precies een andere passagier uitleggen dat de chicken op is en er alleen nog pasta is :)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Erwinh schreef:Neem ik volgende maand naar SF toch lekker m'n bammetjes mee!! :thumbup:
Ik vind zelf dat brood vaak wel wat klef wordt na een paar uur. Ik kies dan liever voor bv mueslirepen, gevulde koek, ontbijtkoek en iets hartigs, zoals zoute pinda's. Dat vult ook en is op reis net iets lekkerder en handzamer vind ik.
"Keep Georgia On Your Mind"
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

ivm het meenemen van eigen eten op het vliegtuig. Is het alleen vers eten dat je voor de douane moet weggooien of ook snoep en koeken...? Ben namenlijk zelf van plan om wat eten in de handbagage te steken, we zijn nogal een snoepers.. :D Maar als je weet dat je eht moet weggooien bij aankomst, dat is ook zonde..
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Snoep en koek is geen probleem, (met vlees) belegde boterham en fruit wel
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

US-fanboy schreef: Als jij achter de douane flessen drinken aanschaft dan kun je dat in het vliegtuig gewoon opdrinken hoor.
Nee dat klopt niet, als je door de douane bent geweest moet je ook nog langs de bagage en bodyscan. Daar vissen ze je drinken er weer uit, want niet meer dan 100cc in doorzichtige plastic verpakking. Maar goed een glaasje sap extra kan er in het vliegtuig vaak nog wel van af, dat is het probleem meestal niet.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

KLM - Ook erg lekker waren de geroosterde amandelen met koffie net na vertrek uit Amsterdam en de heerlijke warme quiche die we kregen boven Canada :D

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

In mijn ervaring zijn de speciaal bestelde maaltijden veel beter, dan de "algemene" in economy. Ik bestel dan ook altijd een low fat/low cholesterol of een low calorie meal.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Erwinh schreef:Nee dat klopt niet, als je door de douane bent geweest moet je ook nog langs de bagage en bodyscan. Daar vissen ze je drinken er weer uit, want niet meer dan 100cc in doorzichtige plastic verpakking.
Je kunt op Schiphol een normale fles drinken kopen en dat in de winkel laten sealen. Dat mag dan mee door de security.
"Keep Georgia On Your Mind"
mreijrink
Amerika-ontdekker

Bericht door mreijrink »

Petra/VS schreef:In mijn ervaring zijn de speciaal bestelde maaltijden veel beter, dan de "algemene" in economy. Ik bestel dan ook altijd een low fat/low cholesterol of een low calorie meal.
Die zien er inderdaad beter uit! Maar wanneer geef je aan wat je wil eten. Onze tickets zijn geboekt door de reisorganisatie en ik weet niet meer of we al hadden moeten aangeven of we aparte maaltijden willen, of is dat bij het inchecken, wel laat dan of niet?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Je moet het bij het boeken aangeven.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Katja schreef:Je moet het bij het boeken aangeven.
Vaak kun je het ook nog na het boeken aangeven, als je inlogt op de website van de luchtvaartmaatschappij.

Derk

---Mark Twain
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Daar heb je inderdaad gelijk in maar vaak kun je dat niet als je tickets bij een reisorganisatie geboekt zijn.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Katja schreef:Daar heb je inderdaad gelijk in maar vaak kun je dat niet als je tickets bij een reisorganisatie geboekt zijn.
Waarschijnlijk kun je ze wel bellen en vragen naar de boekingscode :) of je vraagt aan hen om het voor je te regelen, daar zijn ze immers een reisorganisatie voor.

Derk

---Mark Twain
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Petra/VS schreef:In mijn ervaring zijn de speciaal bestelde maaltijden veel beter, dan de "algemene" in economy. Ik bestel dan ook altijd een low fat/low cholesterol of een low calorie meal.
Je krijgt dan ook vaak eerste je eten toch? Dat valt mij altijd op het vliegtuig, ze moeten dan wel lang wachten op het (te harde :lol: ) broodje! Maar het is het proberen eens waard!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb 1 keer een diabetesmaaltijd besteld. Ik had toen net diabetes, wist ik veel. Laag in de koolhydraten dus, verder maakt het weinig uit en die koolhydraten heb ik eigenlijk gewoon nodig.

Ik kreeg inderdaad 20 minuten eerder mijn eten dan alle anderen en toen ik na het eten heel nodig moest plassen, zat iedereen met z'n tafeltje naar beneden en ik kon ik er niet uit. Ik doe het niet meer ;-)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, maar dat weet je dan toch van tevoren? Inderdaad krijg je als eerste eten. Je kunt het na het boeken nog wel bestellen, maar niet bij het inchecken, dat is te laat. Ik meen dat het meer dan 24 uur van tevoren moet, maar dat weet ik niet zeker.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer