Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke routekaarten kopen?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Mjölnir
Amerikafan

Re: Welke routekaarten kopen?

Bericht door Mjölnir »

Twee weken geleden bestelde ik de Rand McNally Road Atlas 2011 Atlas via bol.com. Nu blijkt dat ding niet of pas erg laat leverbaar te zijn in Nederland. Erg vervelend, aangezien ik daar de route mooi op uit had kunnen stippelen. Heeft iemand wellicht een dergelijke versie te koop of kent iemand een adresje waar ze wel op voorraad zijn?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb nog een Rand McNally van 2 jaar geleden over. Ze zijn alleen zo lastig te versturen. Als je in de buurt van Heerenveen of Lelystad bent, kun je 'm zo afhalen bij mij. :)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jootje22
Amerika-ontdekker

Bericht door jootje22 »

Ik heb een road atlas van Michelin gekocht, hartstikke fijn en handig ding met alle mooie scenic routes.
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

jootje22 schreef:Ik heb een road atlas van Michelin gekocht, hartstikke fijn en handig ding met alle mooie scenic routes.
Deze toevallig?
jootje22
Amerika-ontdekker

Bericht door jootje22 »

Mjölnir schreef:
jootje22 schreef:Ik heb een road atlas van Michelin gekocht, hartstikke fijn en handig ding met alle mooie scenic routes.
Deze toevallig?
Inderdaad, die bedoel ik!
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

CherokeeWarrior schreef:Gewoon GEEN Tom Tom gebruiken, echt waar... dat is totaal niet nodig, overbodig en haalt al je avontuur uit je vakantie.
Een paar jaar geleden maakten mensen ook Road Trips zonder Tom Tom. Dus waarom zou je er nu ook een nodig hebben. Denk logisch, pak een kaart en dan weet je ook nog eens welke steden er in de buurt zijn, hoe de routes precies lopen en let je op de rivieren en bergen die er zijn, want ook die staan op de kaart.
Live Free... Without TT
CherokeeWarrior,
Je hebt gelijk, voor de ritten tijdens je vakantie heb je het ding ook eigenlijk helemaal niet nodig.
Een goede roadmap op schoot is prima.

Maar toch zetten wij het ding vaak aan om te zien of we de juiste weg te pakken hebben.
We stellen dan geen route in, maar gebruiken het ding alleen ter controle.

Het is wel reuze handig als je 's middags in je motel incheckt en daarna nog even de stad ingaat.
Als het dan een paar uur later is en je wilt in het donker weer naar je motel, dan is het toch lekker als dat ding je de weg terug wijst.
Of even naar de Walmart, Applebees of andere plek.
Dat ding geeft zelf aan welke het dichtst in de buurt zit.

Wij hebben in 2008 ook een TT bij de Walmart gekocht.
Was goedkoper dan huren.
En doe je er in NL niets meer mee, dan kan je het ding altijd hier te koop zetten.

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Voor het gemak wilde ik alvast een TomTom online bestellen bij Walmart, zodat ik 'm kan laten klaarleggen bij een afhaallocatie. Mijn oog is gevallen op het volgende product:

http://www.walmart.com/ip/TomTom-XXL-55 ... d/15185476

Op de website zie ik dat dit kan bij een willekeurige Walmartlocatie, maar ook enkele FedEx vestigingen. Een van de FedEx vestigingen zit vlakbij mijn hotel, dus het is mijn voorkeur hem daar af te halen. Ze houden een bestelling daar echter maar max. 5 dagen vast. Daarna gaat het retour. Weet iemand hoe dit zit met de Wallmartlocaties? Het liefst zou ik FedEx of Walmart even een mailtje sturen hieromtrent, maar dat lijkt praktisch onmogelijk op de website. Tips?
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Dento in een ander draadje schreef:
walmart.com schreef:Once your order arrives and is scanned in at the store, you will have 21 days to pick it up before it is returned to the distributor. If it is returned to the distributor, we will issue a full refund.
Bron
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

Dank! Maar wat vul ik in bij BILLING ADRESS onder Payment Information? Ze vragen daar namelijk om een staat in te vullen... Ook het telefoonnummer herkent de website niet.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Als staat kun je NC invullen, lijkt zat op NL :wink:
Voor telefoonnummer kun je het telefoonnummer van je hotel gebruiken of zo of anders iets willekeurigs als
555-1234-765.
Mjölnir
Amerikafan

Bericht door Mjölnir »

US-fanboy schreef:Als staat kun je NC invullen, lijkt zat op NL :wink:
Voor telefoonnummer kun je het telefoonnummer van je hotel gebruiken of zo of anders iets willekeurigs als
555-1234-765.
Aaargh! Als ik nu dus NC of California invul klopt mijn postcode niet meer. Adviezen? Bijvoorbeeld contactgegevens motel gebruiken, ondanks dat die niet stroken met creditcard gegevens?
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Die situatie heb ik ook wel vaker gehad. Wat ik dan altijd doe: bij "adres" heb je in Amerika meestal 2 regels, ik vul daar altijd al mijn gegevens in (straatnaam, huisnummer, postcode, woonplaats en land). In het veld postcode vul ik dan 12345 met de staat Delaware. BIj andere sites werkt dit meestal gewoon! Staat California met postcode 90210 werkt overigens ook.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Locusta
Amerika-ontdekker

Bericht door Locusta »

Even een kick! Ik heb dus ook geprobeerd een navigatiesysteem klaar te laten leggen bij Walmart en mijn cc met Amerikaanse gegevens te gebruiken, maar nog geen paar seconden nadat ik op de "confirm" knop had geklikt, kreeg ik al een sms'je van ICS fraudedetectie. Daarnaast werd mijn bestelling niet geaccepteerd. Poging 2 met paypal. Ging in eerste instantie goed, maar na 10-15 minuten kreeg ik van zowel paypal als Walmart een mailtje dat mijn bestelling en betaling geannuleerd werden.

Hoe kan ik iets klaar laten leggen bij de Walmart? Cc hoef ik dus niet te proberen.... paypal werkt ook niet... Iemand een andere gouden tip?
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Volgens mij moet je je CC gewoon deblokkeren nu, die is waarschijnlijk geblokkeerd door deze actie. Veel winkels in Amerika hebben de gewoontje om je creditcard eerst te belasten voor een cent of zo, om te kijken of hij werkt, en daarna pas het hele bedrag te laten afschrijven. Daar schieten de NL systemen van in de stress -lees: dat is een detectie die is ingebouwd, omdat veel fraudeurs die ook gebruiken- en die gooien er een autoblokkade op. Je moet dus je CC deblokkeren en uitleggen dat je naar Amerika op reis gaat en dat betalingen uit Amerika geaccepteerd kunnen worden. Daarna kun je het nog eens proberen.

Is je Paypal gekoppeld aan je CC? In dat geval niet vreemd dat die betaling ook geweigerd wordt, want zij zien een geblokkeerde CC, en cancellen dus de bestelling.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

Sentinel schreef:Je kunt toch een combinatie doen. TomTom en kaart? Altands dat is wat ik doe. Een tomtom is heel erg handig (altands lijkt me) voor de functie nuttige plaatsen. Daarnaast rijd ik veel en is mijn vriendin vaak de navigator aangezien zij wagenziek wordt als ze leest in de auto vind ik de Tomtom een uitkomst.

En er liggen natuurlijk ook een aantal kaarten in de auto. Een Tomtom is niet onsterfelijk en daarnaast, als je een kaart bij je hebt kun je nog eens makkelijk terug kijken waar je bent.
Ik reis de laatste jaren ook met Tomtom. Niet om de juiste wegen te vinden want het wegennet in de US is ook met een kaart goed te doen.
Echter weet je wel hoe lang je over een traject nog moet rijden en dat kan wel eens makkelijk zijn bij een overweging om nog iets te willen bezoeken.
Verder is het altijd makkelijk om het dichtst bijzijnde tankstation te vinden of een Subway o.i.d.
En geloof me, je bent blij als je een Tomtom hebt als je 's avonds je hotel ergens in LA wilt terug vinden.. 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer