Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe bereid je een gezonde maaltijd op reis

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Amikix
Amerikakenner

Re: Hoe bereid je een gezonde maaltijd op reis

Bericht door Amikix »

Voor goedkoop, snel, en gezond kun je ook deze restaurants eens proberen. Het valt onder 'fast casual', maar dan op de gezonde (en soms zelfs helemaal biologische!) manier!

- Chipotle: Mexicaans: burrito's, taco's en rijstgerechten
- Tokyo Joe's: Japans: rijstgerechten, salades en sushi
- Noodles&Company: Italiaans/Aziatisch: pasta, salades en soepen
- Panera Bread: belegde broodjes in alle soorten en maten, salades en soepen
- Pei Wei: Chinees (het kleine broertje van PF Chang's. Houd er wel rekening mee dat het anders is dan Chinees eten in Nederland): rijst, noodles, en salades
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben een paar keer een propaanbrander meegenomen, gekocht tijdens onze eerste Amerika-reis.
We overnachtten vaak op KOA-campings (in een cabin) zodat we de mogelijkheid hadden om te koken. Vaak zijn er dan ook barbecues aanwezig.
Het ging ons niet zozeer om de kosten of het gezonde eten, maar meer om de afwisseling. Op een reis van 4 of 5 weken heb je die restaurants ook wel eens gezien, en met 10 weken kan ik me helemaal goed voorstellen dat je wel eens iets anders wilt

Marianne
Chady
Amerika-ontdekker

Bericht door Chady »

We hebben net even gekeken bij de Walmart en daar verkopen ze heel handige pannen die je aan kunt zetten en van alles in kunt koken/bakken. Je hoeft dus geen verwarmingsplaatje te kopen plus pannen. Het lijkt een beetje op een reuze gourmet pan. Je gooit gewoon alles in één pan. Ik vond dit echt een super tip! Daar was ik nou nooit zelf opgekomen. Misschien nog iets voor anderen. Het kost maar $20 en werkt gewoon op stroom. Super handig. Als we in Seattle geland zijn (onze volgende vlucht) gaan we direct op zoek naar een Walmart waar we dit kunnen kopen voor onze volgende 38 dagen!

En hopelijk gaat de hotelkamer niet al te erg stinken :wink:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bedoel je een slow cooker? Daar moet alles toch wel een aantal uren in koken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik denk dat ze een electric frying pan (skillet) bedoelt.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Nee, 10 weken lang eten bij ketenrestaurants zou ik ook niet aanraden, maar ik wil alleen maar aangeven dat je er prima ook gezonde gerechten kunt eten. Ik vraag ook veel "on the side" en kies magere gerechten uit. Verder wisselen wij dat af met andere restaurants, sushi, af en toe een gerecht in de supermarkt of food court. Ik ben na 2 weken reizen echt nog niet uitgekeken, de mogelijkheden zijn echt legio. Hoewel ik me heel goed kan voorstellen dat variatie en afwisseling belangrijk zijn, denk ik zelf dat dat heel goed te realiseren is in Amerika. Ik eet liever 10 weken in restaurants in Amerika, dan dat ik dat zou moeten doen in Nederland (en dan doel ik niet alleen op de kosten, maar ook op de variatie in het aanbod).
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik kan me voorstellen dat 10 weken uiteten gaan je best tegen gaat staan. Dat heb ik zelf ook al na 2 a 3 weken non-stop uiteten gaan. Maar gelukkig zijn er ook een hoop andere opties.

Wij zijn sterren geworden in het vinden van geweldige picknicks met dito plekken. Dan halen we bij de supermarkt allerlei lekkere hapjes bij de deli (zie de foto's die Marjon heeft geplaatst, super, ik hou daar zo van!) en dat kan je zo divers maken als je wilt. Wat verse groente (wortels, komkommer, paprika) met een bakje dressing om te dippen (of je zou zelfs een salade kunnen maken), en je kunt kant en klare sandwiches kopen, maar ook ter plekke zelf vers maken met wat vleeswaar, sla, mayonnaise, etcetera. Wij hadden vaak honey glazed chicken bits van de deli er bij, en wat groente chips, en de ene keer een avocado er bij, de andere keer weer een pasta salade. En als je dan zorgt dat je standaard wat papieren bordjes, servetjes, en bakjes in de auto hebt (en koelbox natuurlijk!), dan kan je overal picknicken. Zo hebben wij aan de voet van Lake Tahoe gepicknickt, bovenop Sentinal Dome in Yosemite (360 graden uitzicht), ook wel eens langs een rustig slingerweggetje aan een riviertje. En op die manier eet je toch altijd wel bijzonder, genietend van de natuur, en gezond. En het is ook nog eens leuk om bewust met je eten en de natuur om te gaan, en het wordt een uitdaging om de mooiste picknickspot te vinden.

En verder ben ik het helemaal eens met Jasmino en ben van mening dat je heel erg divers kunt eten in Amerika, en ook gezond.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Chady
Amerika-ontdekker

Bericht door Chady »

Ik weet niet precies hoe het heet. Het lijkt op een grote hapjes pan, inclusief glazen deksel. Aan de onderkant zit een elektrisch verwarmingselement. Je hebt dus zeg maar een pan die aan de onderkant warm wordt. Geen idee of dit super handig is, ik ken het niet. Maar we hebben ook losse verwarmingsplaatjes gezien. Het is volgens mij geen slow-cooker. Het is echt een pan met handvatten, deksel etc. Het enige verschil is dat er een snoer aan zit en een verwarmingselement aan de onderkant. Even naar de Dollar Tree voor wat spatels en je hebt een aardig kooksetje! Van thuis had ik al bestek meegenomen (die je ook overigens bijvoorbeeld ook bij de Wendy's gratis kan meenemen, al is het dan wel plastic) Maar die houden we vooral voor als we onderweg een broodje willen smeren. Super handig.

We vliegen de 13e naar Seattle en moeten daar gewoon even kijken bij een Walmart of andere grote supermarkt. Hier heb je niet zulke grote supermarkten, wij hebben ze in ieder geval drie jaar geleden aan de westkust vele malen groter gezien. Deze Walmart verkoopt niet eens vers voedsel. Ik neem in ieder geval alle tips mee!

Als we de pan hebben zal ik laten weten of hij bevalt!

Groetjes Charissa
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Het zal zoiets zijn? http://www.walmart.com/ip/Rival-11-Elec ... t/10598475 Inderdaad een goed alternatief voor elke dag uit eten!
Af en toe barbecue-en is misschien ook wel een leuke afwisseling.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Dit soort pannen zijn er in Nederland ook al jaren. Ik had een ronde van Princess. Erg handig hoor!
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door druppel »

wij hebben vorig jaar een hotpot gekocht . Je kunt er niet in bakken maar wel heel veel dingen koken ( spaghetti, rijst) en opwarmen ( soep !) Volgens ons een ideale combinatie met een skillit !
gymnastics; just do it !
Chady
Amerika-ontdekker

Bericht door Chady »

Het is inderdaad de skillit. Hij is groot genoeg om voor twee personen een maaltijd in te bereiden. Wel een eenpansmaaltijd, maar dat vinden we helemaal niet erg. We gaan er ook gewoon soep in opwarmen, moet kunnen. En helemaal niet duur.

Goed om te lezen dat hij dus ook goed werkt!
Chady
Amerika-ontdekker

Bericht door Chady »

Voor iedereen die graag wilt weten of de skillet werkt: hij werkt! Zeer goed zelfs. Snel warm, anti-aanbaklaag. Je kunt er echt van alles in maken. Tosti's, soep opwarmen, boontjes koken, vlees bakken etc.

Soms moet je even eerst de boontjes koken, maar die warmen we dan gewoon even heel snel op bij het vlees bijvoorbeeld. Hij stinkt niet, rookt niet. Voor die $20 vinden wij het echt een prima ding en is hij zeker aan te raden!

Even naar de dollarshop om wat kookgerei te halen, en met een beetje handigheid heb je zo een maaltijd op tafel staan. Het enige nadeel is dat er een heel kort snoertje aan zit, maar je kunt gewoon een verlengsnoer halen.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

In de foodcourts die je in iedere mall vindt kun je gevarieerd eten voor een kleine prijs.
Ook zijn er diverse goede ketens van "family"restaurants, zoals de eerder genoemde Applebees. Wij hebben goede ervaring met Perkins. Dat was in Florida, weet niet of die in de rest van de VS ook te vinden zijn.
Bij Denny's heb ik ooit een heerlijke "turkey dinner" gegeten, met veel groente, niet vet en ongezond.
Ik ben niet zo'n vleeseter, met een grote burger of een vierkante meter spareribs doe je mij geen plezier.
In de VS eten we heel vaak sushi en soms Chinees of in een familyrestaurant of foodcourt.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Check bij de supermarket Wegmans eens of er een in de buurt is. Heb daar een keuze aan verse producten en bereide gerechten gezien zonder weerga.
FemkeB
Amerika-ontdekker

Bericht door FemkeB »

Ik hou zelf van koken. Drie weken buiten de deur eten is niets voor mij. Ik heb een klein boekje wat ik meeneem op vakanties waarin wat simpele gezonde maaltijden staan. Couscous is gemakkelijk klaar te maken (alleen kokend water nodig en wat verse kruiden, ui, noten, etc, toevoegen), salades, soepen, etc. Natuurlijk zijn er gezonde opties als je buiten de deur eet, maar ik vind het gewoon erg belangrijk om te weten wat er in mijn maaltijd zit (en dus kook ik ook graag zelf). Ik verheug me overigens ook enorm op alle eetmogelijkheden in CA: veel bio, raw, vega, redelijk goedkope Michelinsterrestaurants, Vietnamees, Indiaas, iets leren over wine/foodpairing: jeeh!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer