Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Handige apps voor in Amerika
-
- Amerika-ontdekker
Handige apps voor in Amerika
Bij het maken van onze planning voor de trip naar amerika in Juni kwam ik met de volgende vraag in mijn hoofd. Welke apps (android in mijn geval) zijn handig, nuttig of van levensbelang in amerika?
Ikzelf denk aan bijvoorbeeld een exchange converter, locations (bv google maps of iets wat offline navigeert) en een apps voor het snel omrippen van de fooien. Wie o wie heeft er al dergelijke draaien en wil deze hier met ons delen. Natuurlijk zijn apps voor windows ook welkom.
Natuurlijk zijn nieuwe suggesties welkom!
Ikzelf denk aan bijvoorbeeld een exchange converter, locations (bv google maps of iets wat offline navigeert) en een apps voor het snel omrippen van de fooien. Wie o wie heeft er al dergelijke draaien en wil deze hier met ons delen. Natuurlijk zijn apps voor windows ook welkom.
Natuurlijk zijn nieuwe suggesties welkom!
Laatst gewijzigd door De Buurman op 16 mar 2011, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Handige apps voor in Amerika
Voor iphone apps is er al een apart topic: viewtopic.php?f=10&t=27364
Wat verzamellijstjes voor Android:
http://www.pcworld.com/article/193523/1 ... _apps.html
http://app.downloadatoz.com/tutorial,51 ... -have.html
Wat verzamellijstjes voor Android:
http://www.pcworld.com/article/193523/1 ... _apps.html
http://app.downloadatoz.com/tutorial,51 ... -have.html
Laatst gewijzigd door Njit op 16 mar 2011, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-ontdekker
aangepast in de tekst, even over het hoofd gezien!
blijft over android en windows.

Ik vind de app van Tripadvisor erg handig. Je ziet zo welke restaurants/hotels/etc bij je in de buurt zijn, dus als je pas 's avonds laat ergens aan komt hoef je niet doelloos rond te rijden om iets te vinden. Je ziet gelijk wat het dichtsbij is en wat de beoordelingen zijn.
Ik vind zelf The Converter van KLM heel handig. Daarin kun je o.a. maten, temperatuur en koersen converteren, maar ook kledingmaten, schoenmaten en zelfs bh-maten.
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Even het topic weer opschudden met een paar apps voor android; Exchange Rates van Russel Wilson, erg handig, Temp Converter (diversen), altijd leuk als je weten wil hoe warm het in Celsius is, en de klapper; Triposo Travel Guide, met enorm veel plaatsen en kaarten (ook offline te gebruiken) in de US. Een echte aanrader.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Copilot Live ! Nooit meer een tomtom/navigatieapparaat meezeulen. Topper.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
100% (van de reisgidsen) heeft nu apps met gratis talengidsen. Niet alleen voor in Amerika (Engels), maar ook Italiaans, Portugees, Duits en Spaans.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
- Duikertje1990
- Amerika-ontdekker
Werkt dat echt voor 15 euro? Was van plan om mijn tomtom mee te nemen en daar kaarten op te zetten voor 40 euro, maar werkt dit net zo goed? En zonder internetverbinding?Marjolein1972 schreef:Copilot Live ! Nooit meer een tomtom/navigatieapparaat meezeulen. Topper.
4 aug - 6 sep 2010: CA, NV, UT, AZ, OR, WA (+ NJ, NY)
14 juni - 11 aug 2012: Florida naar Californië naar Hawaii naar Denver
-
- Amerika-ontdekker
als je android hebt kun je in google maps de plaatsen waar je heen gaat offline opslaan!!! kwestie van 1 keertje even downloaden (bij voorkeur als je aan wifi of je pc hangt) en je hebt een gratis rotueplanner
- Duikertje1990
- Amerika-ontdekker
heb android, maar dat wordt dan heel Amerika downloaden 

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
http://www.Booking.com Voor de deur van het hotel (op hun eigen internet) een véél scherpere prijs boeken en dan naar de receptie !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ja werkt echt voor die 17,--. Supersnel, accuraat, doet echt niet onder voor een TomTom e.d.Duikertje1990 schreef:Werkt dat echt voor 15 euro? Was van plan om mijn tomtom mee te nemen en daar kaarten op te zetten voor 40 euro, maar werkt dit net zo goed? En zonder internetverbinding?Marjolein1972 schreef:Copilot Live ! Nooit meer een tomtom/navigatieapparaat meezeulen. Topper.
Enne geen dataverkeer. Vergeet alleen je oplaadsnoer niet meer te nemen voor in de auto. Die waren wij vergeten dus soms was de batterij van de gsm leeg, net op belangrijke punten, hahaha.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Erg leuke en makkelijke vertaal app : TRANZILLA, gratis te downloaden.
Mijn engels is best redelijk goed maar ook na 3 jaar in Amerika wonen kom ik woorden tegen die ik niet ken. Deze vertaler heeft voice herkenning. Dus je hoeft alleen maar het woord of zin in te spreken en je krijgt de NL (of andere) vertaling op je scherm.
Mijn engels is best redelijk goed maar ook na 3 jaar in Amerika wonen kom ik woorden tegen die ik niet ken. Deze vertaler heeft voice herkenning. Dus je hoeft alleen maar het woord of zin in te spreken en je krijgt de NL (of andere) vertaling op je scherm.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik dacht wel dat het opslaan van kaarten beperkt was tot x-aantal tiles. En dat aantal was echt niet zo heel veel. Het zou dus wel eens kunnen dat je maar een heel beperkt gebied kan opslaan. Maar misschien is het ondertussen wel veranderd?De Buurman schreef:als je android hebt kun je in google maps de plaatsen waar je heen gaat offline opslaan!!! kwestie van 1 keertje even downloaden (bij voorkeur als je aan wifi of je pc hangt) en je hebt een gratis rotueplanner
Ik zou dat trouwens met de mijne (HTC Desire) niet moeten proberen. Mijn intern geheugen zou direct volzitten.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Dat is niet veranderd, 16km uit mijn hoofd om een punt heen. Maar POI's onthoudt die niet, en dat is nou juist zo mooi aan GoogleMaps, lekker de dichtsbijzijnde Subway zoeken is er dan dus niet bij.
Gewoon zorgen dat je in de VS een prepay met data hebt, dan heb je geen CoPilot nodig (die kent volgens mij geen Subway's).
Gewoon zorgen dat je in de VS een prepay met data hebt, dan heb je geen CoPilot nodig (die kent volgens mij geen Subway's).
- Duikertje1990
- Amerika-ontdekker
Kan je op de tomtom als je voor 40 euro die kaarten koopt wel alle POI zien dan, Wallmart Superstores, restaurans, enz?
- girliecathy
- Amerikakenner
Op mijn Garmin heb ik POI geladen en de kaart van Noord Amerika staat op een apart SD kaartje. Werkt prima en toch wel heel handig om die POI er op te hebben vind ik.
Om zeker te zijn dat je alle poi's hebt kun je het beste nog even via de TomTom-home software de poi's erbij zetten (gratis), zo zelf alle Premium Outlets, Ross en Target's er toen opgezet. Dus even TomTom aan de PC (moet toch voor die kaart).Duikertje1990 schreef:Kan je op de tomtom als je voor 40 euro die kaarten koopt wel alle POI zien dan, Wallmart Superstores, restaurans, enz?
Maar mijn laatste keer Google Maps makkelijker gevonden, die heeft meer intelligentie en snapt wat je bedoeld als je een tikfout of de naam niet precies weet. Met TomTom kon ik walmart niet vinden

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hij is al in andere topics langsgekomen, maar Foursquare is ook een leuke app. Je krijgt winkels en restaurants in de buurt te zien, en sommige bars en restaurants hebben ook speciale aanbiedingen, waarbij je korting krijgt als je via de app incheckt bij het restaurant. Zo hadden we laatst het tweede bier gratis bij Famous Dave's, 20% korting bij Bed, Bath & Beyond, gratis chips & queso bij Chili's, om maar een aantal te noemen.
Niet elke winkel of restaurant staat erop, en ze hebben niet allemaal aanbiedingen, maar het kan toch leuk zijn.
Niet elke winkel of restaurant staat erop, en ze hebben niet allemaal aanbiedingen, maar het kan toch leuk zijn.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog