Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Creditcard echt nodig?
Creditcard echt nodig?
Sorry, dit is al het 2e onderwerp dat ik aanmaak! (teveel vragen)
Heb zitten zoeken maar kon het niet vinden, mijn excuses als dit onderwerp er al is.
Ik vertrek over drie weken naar Los Angeles, en lees zowel op allesamerika.com als op andere sites, dat een creditcard echt geen overbodige luxe is in the States.
Ik ben alleen nogal een watje met dat soort dingen en aangezien mijn moeder borg voor me zou moeten staan als ik een creditcard aanvraag, vroeg ik me af of jullie me kunnen vertellen of het écht belangrijk is, of dat ik me prima kan redden met mijn Maestro-pas.
Het is niet zo dat ik het absoluut niet wil aanvragen, ik kan het immers daarna weer afzeggen, maar als het onnodig is doe ik het liever niet.
Als ik toch een creditcard aanvraag neem ik Mastercard. Ik weet van vroeger dat creditcards nooit een pincode hadden, maar las op internet dat het tegenwoordig wel zo is.
Kan iemand mij vertellen of mastercard nu pincodes gebruikt?
Heb zitten zoeken maar kon het niet vinden, mijn excuses als dit onderwerp er al is.
Ik vertrek over drie weken naar Los Angeles, en lees zowel op allesamerika.com als op andere sites, dat een creditcard echt geen overbodige luxe is in the States.
Ik ben alleen nogal een watje met dat soort dingen en aangezien mijn moeder borg voor me zou moeten staan als ik een creditcard aanvraag, vroeg ik me af of jullie me kunnen vertellen of het écht belangrijk is, of dat ik me prima kan redden met mijn Maestro-pas.
Het is niet zo dat ik het absoluut niet wil aanvragen, ik kan het immers daarna weer afzeggen, maar als het onnodig is doe ik het liever niet.
Als ik toch een creditcard aanvraag neem ik Mastercard. Ik weet van vroeger dat creditcards nooit een pincode hadden, maar las op internet dat het tegenwoordig wel zo is.
Kan iemand mij vertellen of mastercard nu pincodes gebruikt?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Creditcard echt nodig?
Ja, CC is eigenlijk onmisbaar.
Pincode is leuk, maar in de praktijk niet echt veel gebruikt in Amerika.
Maar zonder CC naar Amerika is gewoon een handicap, en niet aan te raden als je een makkelijke vakantie wilt, het begint al bij het ophalen van je huurauto.
Pincode is leuk, maar in de praktijk niet echt veel gebruikt in Amerika.
Maar zonder CC naar Amerika is gewoon een handicap, en niet aan te raden als je een makkelijke vakantie wilt, het begint al bij het ophalen van je huurauto.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik denk dat je je daar best kan redden zonder cc....maar je kunt iig al geen dingen van tevoren reserveren/boeken als je zo'n ding niet hebt...
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Hoi,
Aantal topics over CreditCards en of het wel of niet nodig is :
CreditCard
Krijg geen CreditCard
Pincode op CreditCard
Hulp gevraagd
Pinnen met je Rabopas
Cash geld
Bottom line : meningen zijn erg verdeeld of het wel of niet nodig is.
en yes, Mastercard werkt tegenwoordig ook met een pincode (maar die heb je alleen nodig als je geld wilt opnemen uit een automaat of bijv. wilt tanken en aan de automaat wilt betalen)
Je kunt ook eens kijken naar de Moneybookers prepaid Mastercard. Dan hoeft er niemand garant te staan.
Aantal topics over CreditCards en of het wel of niet nodig is :
CreditCard
Krijg geen CreditCard
Pincode op CreditCard
Hulp gevraagd
Pinnen met je Rabopas
Cash geld
Bottom line : meningen zijn erg verdeeld of het wel of niet nodig is.
en yes, Mastercard werkt tegenwoordig ook met een pincode (maar die heb je alleen nodig als je geld wilt opnemen uit een automaat of bijv. wilt tanken en aan de automaat wilt betalen)
Je kunt ook eens kijken naar de Moneybookers prepaid Mastercard. Dan hoeft er niemand garant te staan.
Laatst gewijzigd door US-fanboy op 10 apr 2011, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Precies, als je in hotels verblijft dan is het eigenlijk een must. Je kan niets van te voren vast leggen.
Ik ben 3 jaar geleden zonder CC naar Amerika geweest en op zich is het best te doen, maar ik verbleef toen in een gastgezin waardoor ik geen CC nodig had voor mijn verblijf.
Dit jaar ga ik weer en ik zal hem regelmatig gebruiken. Natuurlijk voor mijn Hotels en wanneer ik grote aankopen in de winkels doe tijdens het shoppen.
Ik ben 3 jaar geleden zonder CC naar Amerika geweest en op zich is het best te doen, maar ik verbleef toen in een gastgezin waardoor ik geen CC nodig had voor mijn verblijf.
Dit jaar ga ik weer en ik zal hem regelmatig gebruiken. Natuurlijk voor mijn Hotels en wanneer ik grote aankopen in de winkels doe tijdens het shoppen.
Of een credit card echt nodig is durf ik niet te beantwoorden. Wel kan ik zeggen dat mijn persoonlijke ervaring is dat het ding zeer handig is. Nadruk op zeer.
Geen CC bij je neem dan een zak cash mee, hoe wou je de borg betalen bij hotels en (auto)verhuurbedrijven?
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Volgens mij wordt het erg lastig zonder Credit Card, maar ik vraag me af of je dat nog wel kan regelen binnen 3 weken.
Ik verblijf op een campus, dus voor hotels is het niet nodig. Heb ook nog geen plannen gemaakt voor autohuur want ik ga niet rondreizen.
Maar miisschien dat ik een keer voor het weekend een auto wil huren, en als jullie zeggen dat het echt aan te raden is, laat ik het dan maar doen.
Ik doe morgen alles op de post. (had het voor de zekerheid wel alvast klaargemaakt, de papieren etc.)
ICS heeft me verzekerd dat ik nog op tijd ben, dus zal dan wel goed komen.
Bedankt voor de reacties!
Maar miisschien dat ik een keer voor het weekend een auto wil huren, en als jullie zeggen dat het echt aan te raden is, laat ik het dan maar doen.
Ik doe morgen alles op de post. (had het voor de zekerheid wel alvast klaargemaakt, de papieren etc.)
ICS heeft me verzekerd dat ik nog op tijd ben, dus zal dan wel goed komen.
Bedankt voor de reacties!
- meyem
- Amerika-expert
op het new york prikbord staat iets over een 'prepaid cc'....onder het topic 'dollars'.....die schijn je bij grenswisselkantoors te kunnen kopen...wellicht is dat een optie voor jou?
Wacht, ik link even:
http://newyork.startpagina.nl/prikbord/ ... g-13411252
Wacht, ik link even:
http://newyork.startpagina.nl/prikbord/ ... g-13411252
Prepaid gaat niet werken bij borg/deposits en daar zit de bottleneck
- meyem
- Amerika-expert
wacht nog even, dit is een betere link:
http://www.cashpassport.com/1/nl/nl/Informatie/
http://www.cashpassport.com/1/nl/nl/Informatie/
- meyem
- Amerika-expert
oh, waarom werkt dat niet bij borg?
Omdat de borg een stuk hoger is dan de max op een prepaid denk ik.meyem schreef:oh, waarom werkt dat niet bij borg?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je een CC kan aanvragen en hem krijgt, doe het gewoon en neem hem mee.
Gebruik je hem niet, prima, maar om bewust zonder te gaan als het niet nodig is is onzin.
Jaren geleden kon je ook borg en dergelijke nog cash betalen, maar de laatste 10 jaar lukt dat eigenlijk niet meer, zeker niet bij autohuur of grotere hotelketens.
Gebruik je hem niet, prima, maar om bewust zonder te gaan als het niet nodig is is onzin.
Jaren geleden kon je ook borg en dergelijke nog cash betalen, maar de laatste 10 jaar lukt dat eigenlijk niet meer, zeker niet bij autohuur of grotere hotelketens.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De max is hoog zat op zo'n kaart, namelijk $10.000 volgens http://www.cashpassport.com/1/nl/nl/Inf ... limieten-/ . De beperking wordt door de bank opgelegd. Zie ook dit stukje:Texas Boy schreef:Omdat de borg een stuk hoger is dan de max op een prepaid denk ik.meyem schreef:oh, waarom werkt dat niet bij borg?
En in de algemene voorwaarden van Cash Passport:Can I use a prepaid card to hire a car?
So, you have got your new prepaid card, you set off for the sun, but then find you get declined at the airport when trying to hire your car. You have plenty of money available, so what’s wrong?
Car Hire with Prepaid
If you plan to use your prepaid card to hire a car whilst on holiday, or even within the UK, you need to proceed with care!
Many UK prepaid card issuers have “transaction usage restrictions” outlined within their terms and conditions. Admittedly, these are intended to protect both the card issuer, and customer, however, if you are unaware, it could result in your card being declined whilst trying to hire a car.
This is all caused as a result of the way in which car hire organisations operate. When you hire a car, an initial authorisation is made on your card. This “holds” or reserves funds within your prepaid account, and deducts your available credit so you can’t spend those funds.
Once you return the hire car, your prepaid account is billed with the agreed hire amount, plus any additional fees. For example, if you have damaged the car, or it requires fuel, or perhaps you even extended the hire for a few extra days, additional fees may be incurred, depending on your hire agreement.
The car hire company will charge these fees to your prepaid card, even if this results in the prepaid card going overdrawn.
Clearly this causes problems, as the prepaid card issuer is not protected in this scenario, and is unable to chargeback the transaction to the hire company. Therefore, if the card issuer is unable to retrieve any additional fees from their customer, they are unable to recover the funds and take the financial loss. Exactly the same situation occurs on a credit card, however, generally any additional charges still fall within a customers agreed credit limit.
So, based on the above, prepaid issuers generally restrict and do not allow a card to be used for car hire.
Machtiging vooraf
We raden u niet aan om uw Cash Passport als betalingsgarantie te gebruiken (bijvoorbeeld in hotels of bij autoverhuurbedrijven). Deze bedrijven maken vaak een schatting van het eindbedrag en houden dit bedrag tot wel zeven dagen ‘vast’, waardoor u tijdelijk onvoldoende geld op uw kaart kunt hebben staan voor andere betalingen. U kunt uw Cash Passport echter wel gebruiken om de eindrekening te betalen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Zag later ook dat er een leuk credit op kan, maar blijkbaar bij auto huren toch een probleem?
- Bandido
- Amerika-expert
In theorie kun je er misschien best zonder, maar eerlijk gezegd ben ik toch geneigd te zeggen dat het wel nodig is. Het is gewoon zo onhandig als je er geen hebt en je moet je in allerlei bochten wringen om toch een auto mee te krijgen of om een hotelkamer te reserveren. En ik snap ook nooit zo goed waarom je het niet zou doen, waarom die aversie bij sommigen tegen een credit card?
"Keep Georgia On Your Mind"
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Reserveringen uitgezonderd, kun je in de US net zo makkelijk zonder CC als dat je in NL zonder pinpas kunt. 

Het is niet zo dat ik tegen creditcards ben, ik vroeg het me gewoon af of het echt belangrijk is aangezien het voor mij meer moeite kost om het aan te vragen als iemand met een vast maandelijks inkomen. Ben nog nooit in de VS geweest en de meeste van jullie wel natuurlijkBandido schreef:In theorie kun je er misschien best zonder, maar eerlijk gezegd ben ik toch geneigd te zeggen dat het wel nodig is. Het is gewoon zo onhandig als je er geen hebt en je moet je in allerlei bochten wringen om toch een auto mee te krijgen of om een hotelkamer te reserveren. En ik snap ook nooit zo goed waarom je het niet zou doen, waarom die aversie bij sommigen tegen een credit card?

En ik denk dat die aversie vooral komt doordat veel mensen er weinig over weten en afgelopen jaren toch vaak geclaimd werd dat het onveilig zou zijn.
Maar ik ben overtuigd!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 7321 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-