Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mobiel bellen in Amerika
-
- Amerikafan
Mobiel bellen in Amerika
Je neemt je gewone mobiele telefoon mee naar Amerika. Kan je zonder problemen ermee bellen of niet? Dus zowel binnen als buiten Amerika.
Re: Mobiel bellen in Amerika
ja als je een 3 of 4 band hebt wel maar je oproep gaat wel steeds langs je provider dus hel kan zeer duur uitvallen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat hangt ervan af hoe je dit definieert...JayLovesUSA schreef:gewone mobiele telefoon

Gebruik eens de zoekfunctie en je zult werkelijk een enorme hoeveelheid aan informatie over dit onderwerp vinden.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Of je kan bellen hangt van je telefoon af.
Vraag is waar je allemaal heen wil bellen. Wil je enkel in de VS bellen dan kan je beter een pre paid simkaart aanschaffen, alhoewel bellen dan duur is. En als je telefoon geschikt is voor de VS en sim lock vrij kan je gewoon bellen met de sim kaart.
Vraag is waar je allemaal heen wil bellen. Wil je enkel in de VS bellen dan kan je beter een pre paid simkaart aanschaffen, alhoewel bellen dan duur is. En als je telefoon geschikt is voor de VS en sim lock vrij kan je gewoon bellen met de sim kaart.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Als je een beetje een moderne telefoon hebt kan dat wel, je hebt minimaal tri of quad band nodig. Kijk eens op www.nieuwemobiel.nl en typ daar je eigen telefoon in. Bij specificaties zie je of je tri of quad band hebt.
Overigens is bellen wel erg duur!
Overigens is bellen wel erg duur!

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij konden gewoon bellen met onze mobiele telefoon, de gesprekskosten zijn wel erg hoog hoor ik dacht ongeveer € 2,25 per minuut. Handiger is het om via Skype te bellen. Met een beltegoed gekocht in Nederland konden wij naar alle vaste en mobiele nummers in Nederland bellen. Wij hebben hier heel vaak gebruik van gemaakt, in de meeste hotels heb je wel gratis internet. Ook in alle Starbucks en vestigingen van McDonalds heb je gratis internet. Wij hebben ongeveer voor 8 euro verbeld en hebben zeker 3 a 4x per week naar vaste en mobiele nummers gebeld in Nederland.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
ik ga het idd ook zo doen
skype op men iphone en gaan met die banaan 

2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
- Pieter & Mirjam
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Wat betreft bellen via Skype: in Nederland kan dat kosteloos (toch?), zoals hierboven geschreven is, moet ik voor USA hier tegoed voor kopen?
In 2009 hebben wij nl. alleen onze mobiel gebruikt en "vergeten" dat we ook Skype konden gebruiken, voor onze reis in juli wilden we
ook Skype gaan proberen, dus ben erg benieuwd hoe dit in the USA in de praktijk moet.
Thanx alvast
Mir
In 2009 hebben wij nl. alleen onze mobiel gebruikt en "vergeten" dat we ook Skype konden gebruiken, voor onze reis in juli wilden we
ook Skype gaan proberen, dus ben erg benieuwd hoe dit in the USA in de praktijk moet.
Thanx alvast
Mir
2009 - Rondreis West-USA
2011 - Rondreis West-USA
2015 - NYC- LAS VEGAS Christmas/New Years' Eve
2011 - Rondreis West-USA
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het kan kosteloos als je naar iemand anders 'belt' die een Skype-account heeft. Bel je echt naar een telefoon (vast of mobiel) dan kost het geld. Mijn ervaring is dat het naar mobiel bellen toch wel wat prijzig is. Naar vaste nummers valt het reuze mee, paar centen per minuut.
Roland
Roland
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Als je wilt bellen naar een vaste telefoon of mobiel moet je inderdaad beltegoed kopen, minimaal 10 euro.
Bellen naar een vaste telefoon kost 2 cent per minuut, naar mobiel, dacht ik, 24 cent.
Zelf gebruik ik altijd een headset, wat eigenlijk niet nodig is, maar het geluid van mijn laptop komt niet goed over en ben dan slecht te verstaan.
Bellen naar een vaste telefoon kost 2 cent per minuut, naar mobiel, dacht ik, 24 cent.
Zelf gebruik ik altijd een headset, wat eigenlijk niet nodig is, maar het geluid van mijn laptop komt niet goed over en ben dan slecht te verstaan.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hou er wel rekening mee dat je in veel gebieden geen bereik zal hebben, de dekking is daar niet zoals in Nederland.
Wij hebben een mobiel met wifi mogelijkheid en hebben gisteravond 10 euro skype tegoed gekocht. Werkt perfect!
Enige voorwaarde is dus het hebben van internet (gratis wifi bijvoorbeeld) want je moet wel je roaming uitzetten natuurlijk!
Helemaal handig lijkt me dit, want ik moet nog de nodige campings gaan bellen en zat al op te zien tegen de kosten...
Bedankt voor de tip, want wij vertrekken morgen al!
Enige voorwaarde is dus het hebben van internet (gratis wifi bijvoorbeeld) want je moet wel je roaming uitzetten natuurlijk!
Helemaal handig lijkt me dit, want ik moet nog de nodige campings gaan bellen en zat al op te zien tegen de kosten...
Bedankt voor de tip, want wij vertrekken morgen al!
- Pieter & Mirjam
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
nog even een vraag hierover: waar koop ik skype tegoed? ik heb skype op mn laptop mr heb ook een iphone dus dat zou ook een optie zijn,
weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?
gr Mirjam
weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?
gr Mirjam
2009 - Rondreis West-USA
2011 - Rondreis West-USA
2011 - Rondreis West-USA
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Kan je volgens mij online doen op de skype site.
Volgens mij kun je het zelfs via je inlogscherm / home van Skype doen. Wij zitten nu in Amerika en dat bellen via Skype gaat fantastisch, zolang je maar een goede internetverbinding hebt. Naar vast en mobiel bellen voor een prikkie 

kan iemand me aub hier wat goeie topics op dit forum voor aanwijzen? ik vind toch niet meteen wat ik moet hebben via de zoekfunctie!
Ik heb een Skype subscription voor de USA + Canada ... 9 euro per 3 maanden en kan ik onbeperkt bellen naar vast en mobiel. Stuk goedkoper dan steeds beltegoed kopen
Weet echter niet of mijn subscription nog aangeboden word of dat hij inmiddels ge-grandfathered word.
Zoiets dus

Zoiets dus
Dat was ook wel handig geweest ja. Dan hadden wij in ons geval een abonnement kunnen nemen voor bellen naar VS en NL. En dan schaf je dus twee abonnementen aan.
Maar zijn die ook per maand opzegbaar? Wij hebben nu 10 euro gekocht. Ik heb nog 3,50 over. Zijn een maand in VS geweest op vakantie.
Maar zijn die ook per maand opzegbaar? Wij hebben nu 10 euro gekocht. Ik heb nog 3,50 over. Zijn een maand in VS geweest op vakantie.
Ben nu bezig met het hoofdstuk "bellen in VS en naar NL of BE" in orde te brengen...
Ik heb dat Skype verhaal hier gevolgd en ben geïnteresseerd, maar ben weet daar eigenlijk maar weinig vanaf. Ik heb nu wel al skype op onze iphone geïnstalleerd
Maar wat moet ik nu nog meer in orde maken om in de VS goedkoop te kunnen bellen en af en toe eens het thuisfront in NL en BE te spreken...?
Beltegoed kopen? Om te kunnen bellen in VS of juist voor BE en NL? (En internetten kan ik dan gewoon op elk wifi punt toch?)
Snap het effe niet meer

Ik heb dat Skype verhaal hier gevolgd en ben geïnteresseerd, maar ben weet daar eigenlijk maar weinig vanaf. Ik heb nu wel al skype op onze iphone geïnstalleerd

Maar wat moet ik nu nog meer in orde maken om in de VS goedkoop te kunnen bellen en af en toe eens het thuisfront in NL en BE te spreken...?
Beltegoed kopen? Om te kunnen bellen in VS of juist voor BE en NL? (En internetten kan ik dan gewoon op elk wifi punt toch?)
Snap het effe niet meer

Wij hebben toch enkele malen raar gekeken naar onze gsm's.
In Californië toegekomen waar onze gsms (proximus BE-netwerk) niet werkten. We dachten dat het aan de gsm lag, en dus ginder een goedkoop toestel gekocht in radioshack (9$) met wat belwaarde op (at&t netwerk). Maar toen we in nevada en utah zaten werkte onze Amerikaanse gsm ook niet. Raar maar waar werkte het netwerk op onze belgische gsms dan weer wel...
Veel hangt dus af van uw netwerk thuis en hun samenwerking met buitenlandse netwerken
In Californië toegekomen waar onze gsms (proximus BE-netwerk) niet werkten. We dachten dat het aan de gsm lag, en dus ginder een goedkoop toestel gekocht in radioshack (9$) met wat belwaarde op (at&t netwerk). Maar toen we in nevada en utah zaten werkte onze Amerikaanse gsm ook niet. Raar maar waar werkte het netwerk op onze belgische gsms dan weer wel...
Veel hangt dus af van uw netwerk thuis en hun samenwerking met buitenlandse netwerken

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 4382 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess