Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

'Government Shutdown' en de national parks

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: 'Government Shutdown' en de national parks

Bericht door Tipsy_1 »

pushirubiano schreef:Weet iemand of Saguaro NP ook zo'n slagboom systeem heeft of kan je daar ook gewoon doorrijden, net als Death Valley?

PS wij hebben een America the Beautiful Pass dus het gaat mij niet om ergens stiekum gratis naar binnen te komen of zo...
vroeg ik me ook af... wij zijn daar 20-21 maart.
Bij Saguaro heb je verschillende plekken waar je met wandelen kan beginnen langs de zijkant van het park
Daar kan je dan toch gewoon wandelen? Tis niet dat ik een ranger nodig heb om daar te wandelen...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Saguaro west heeft geen toegangspoortjes/tolhokjes je wordt geacht naar het visitorcenter te gaan west is trouwens een gratis park.
Voor oost moet je wel betalen maar ik weet niet meer of dat nu in het visitorcenter wat of dat een een tolhokje staan, laatste bezoek aan oost was in 1999 west hebben we daarna nog een paar keer bezocht.
Organ Pipe Cactus NM is trouwens ook een gratis park.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Dat zou voor DV best kunnen. En voor Saguaro NP ook.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

guinevere schreef:Ik las ergens anders op het forum dat ze DV wel degelijk af kunnen sluiten door met boomstammen de weg te versperren.
Klopt inderdaad, ik schreef dat eerder. Zelf meegemaakt.

Natuurlijk kun je over een boomstam heen klimmen, maar wat heb je daaraan vraag ik mij af? Je moet nog kilometers lopen voordat je bij een uitzichtpunt bent, lijkt mij niet te doen.

Het punt is dat ze inderdaad een park wel degelijk kunnen afsluiten als ze willen. Of ze het daadwerklijk doen is afwachten. Ik hoop voor de mensen die er werken en voor de toeristen die er heen gaan dat het niet zover komt.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Die afsluiting was waarschijnlijk na die grote flash flood een paar jaar geleden, toen was de CA-190 namelijk over een grote afstand volledig weggespoelt.
US-fanboy
Amerikakenner

Bericht door US-fanboy »

Echt afsluiten van parken ed., die normaal niet worden afgesloten, met boomstammen doen ze volgens mij alleen als er gevaar bestaat voor de toeristen (zoals bijv. bij bosbranden of zoals hierboven aangegeven als de weg niet begaanbaar is).
In andere gevallen zul je het gewoon moeten doen zonder service van park rangers en visitor centre.
Laatst gewijzigd door US-fanboy op 06 mar 2011, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Kokopelli
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Klopt Rob, het was vanwege overstromingen en ongetwijfeld voor onze eigen veiligheid.
Misschien dat de doorgaande weg wel open blijft, maar de zijwegen kunnen dan alsnog gemakkelijk geblokkeerd worden.
De vraag is of ze bezoekers willen toelaten als er helemaal geen rangers in het park zijn. Ik heb geen idee.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

@ Rob: dank je voor de info over Saguaro en Organ Pipe. Beide liggen op ons schema na 18 maart. Als ze gesloten mogen zijn kunnen wij dus met een gerust hart naar binnen gaan.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

US-fanboy schreef:Echt afsluiten van parken ed., die normaal niet worden afgesloten, met boomstammen doen ze volgens mij alleen als er gevaar bestaat voor de toeristen
Ik heb zonet het boek "A walk in the woods" van Bill Bryson nog eens gelezen. Daarin las ik dat in 1995 er een soorgelijk conflict was over de budgetten onder Clinton. En toen zijn hikers die de Appalachian trail wilden wandelen in het stuk van het Shenandoah National Park echt wel getroffen geweest, aangezien men toen effectief bewakers neergezet had op de toegangspunten om de hikers de toegang te ontzeggen...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, ik herinner me de shut down in 1995 goed en heel veel mensen in dit gebied ook. Dat was geen pretje. Ik hoop dan ook echt, dat ze tot een compromis kunnen komen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bennie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Bennie »

Over Yellowstone:
"There would not be recreational opportunities within the park, so we would maintain, if you will that state highway through the park, but for, in terms of visitor use, the park would be effectively closed if the government were to shut down," Yellowstone Superintendent Dan Wenk said.
link: Volledig artikel

Zou toch wel heeeeel erg jammer zijn als er zoiets zou gebeuren de komende tijd... Voor mijzelf en vele anderen.
angelino
Amerikafan

Bericht door angelino »

Hi,

Wat is het laatste nieuws over deze mogelijke shutdown? Was de deadline niet 4 maart?
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

De deadline is verschoven naar 18 maart.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik word er helemaal triest van. Vorig jaar zaten we met de sluitingen en dreigende sluitingen van Stateparks en nu weer de Nationale Parken.
Ik hoop van ganser harte dat er een oplossing komt en een shutdown niet aan de orde komt.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

Er is blijkbaar ook een voorstel dat er slechts 1 dag/maand een shutdown zou zijn en dat gedurende 10 maanden.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

Je zal erdan maar net op die dag/maand zijn en je kunt het park nit in...triest.

Truus
Fleiding
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fleiding »

http://abcnews.go.com/Politics/governme ... d=13097237

Klinkt ook niet positief...
tamsso
Amerika-ontdekker

Bericht door tamsso »

ik heb zojuist gelezen dat er een nieuw wetsvoorstel is ingediend dat ervoor moet zorgen dat de shutdown wederom met 3 weken uitgesteld wordt.
Dat zou betekenen dat 8 april de nieuwe deadline is. Morgen wordt er gestemd. Wat betreft mijn eigen vakantie hoop ik dat dit voorstel doorgaat...
Fleiding
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fleiding »

Dat zou voor mijn vakantie inderdaad ook beter uitkomen, maar liever helemaal geen Government Shutdown aangezien vele mensen dan niet betaald krijgen.
tamsso
Amerika-ontdekker

Bericht door tamsso »

Dat ben ik helemaal met je eens Rob!
Ik zal in ieder geval vandaag het Amerikaanse nieuws goed in de gaten houden.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer