Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mobiel bellen in Amerika/Betalen per telefoon

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
JayLovesUSA
Amerikafan

Mobiel bellen in Amerika/Betalen per telefoon

Bericht door JayLovesUSA »

Kan je met je normale mobiele telefoon (met NLse simcard) bellen in Amerika? Of is dat heel duur?

We zijn niet van plan veel te bellen, maar bij een huisje dat we hebben gereserveerd moeten we bij aankomst bellen met de eigenaar voor toegangscode tot het huis. We moeten ook het resterende bedrag betalen via de telefoon... Dat heb ik nog nooit gedaan. Hoe doen ze dat dan? Kan iedereen dat?

Wat ik me trouwens herinner van de vorige keer VS (ruim 3 jaar geleden): toen kocht ik een pre-paid kaart met 20 dollar erop. Maar na 3, 4 minuten bellen was dat al op!!! En zelfs als je gebeld wordt gaat het eraf.
Bramster
Amerika-expert

Re: Mobiel bellen in Amerika/Betalen per telefoon

Bericht door Bramster »

> Kan je met je normale mobiele telefoon (met NLse simcard) bellen in Amerika?

Vaak wel, maar soms is je telefoon daar niet voor geschikt of mag dat niet met je huidige abbonement, of mag het wel maar moet het eerst vrijgeschakelt worden. Gewoon even navraag doen bij de telefoon provider.

> Of is dat heel duur?

De tarieven zijn een stuk hoger dan van Hoensbroek naar Wijk aan Zee bellen. Of het duur is hangt af van jouw portemonnee en of je veel belt.

Voor het bellen binnen de US is een prepay telefoon ( Pay As You Go) wellicht een betere oplossing.

> We zijn niet van plan veel te bellen, maar bij een huisje dat we hebben gereserveerd moeten
> we bij aankomst bellen met de eigenaar voor toegangscode tot het huis.

Dat kan je dus eigenlijk ook gewoon via een Amerikaanse telefooncel doen.

> We moeten ook het resterende bedrag betalen via de telefoon...
> Dat heb ik nog nooit gedaan. Hoe doen ze dat dan? Kan iedereen dat?

Kan je het beste aan de huiseigenaar vragen denk ik. Er zijn vele manieren om per telefoon te betalen.

> En zelfs als je gebeld wordt gaat het eraf.

Dat is binnen Europa natuurlijk ook zo als je je mobiele telefoon gebruikt, maar binnen één land zijn veel Nederlanders dat inderdaad ongewoon.

Ik zou wel zorgen dat je minstens één werkende telefoon bij je hebt. Reuze makkelijk als je de politie om ambulance moet bellen, je zou maar zonder telefoon zitten op dat moment.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer