Ik ben nog niet heel actief op het forum, maar heb me hier al wel eens voorgesteld (viewtopic.php?f=17&t=32274).
Hierin vertel ik al over mijn plannen volgend jaar (een semester naar USA of rondreizen voor mijn studie).
Nu zit ik in dubio over wat te doen.. Ik heb vandaag een mailtje gekregen dat er nog 2 plekken vrij zijn op Illinois State University om een semester daar te studeren. Hier kan ik op in gaan en dan heb ik een kans van ongeveer 67% dat ik daar ook heen kan.
Maar de laatste weken heb ik op mijn school wat rond gevraagd over andere opties, en de mogelijkheid bestaat om een maand een programma in de USA te volgen onder leiding van één van mijn docenten. We gaan dan naar New York en vervolgens door naar Bellingham. We verblijven gedurende deze maand in gastgezinnen. Ook krijgen wij de kans om voor en na de tijd rond te reizen door Amerika. En eerlijk gezegd gaat op het moment mijn voorkeur uit naar deze rondreis en die maand in NY en Bellingham. Een studiegenootje van me is hier ook heel enthousiast over, dus ik zou niet alleen hoeven reizen.
Mijn vraag aan jullie is of jullie tips voor mij hebben. Moet ik dat semester doen? Of toch die rondreis? Een maand bij een gastgezin leer je ook veel van over de Amerikaanse gewoontes en bovendien krijg ik met de rondreis de kans om veel meer van Amerika te zien dan als ik een semester op 1 plek blijf zitten.
Enige nadeel van een rondreis is dat het erg duur gaat worden. Bovendien ben ik op dat moment 21 jaar en is het moeilijk om een auto te huren.. Dat studiegenootje/vriendin van me, is op dat moment 23/24. En volgens mij moet je 25 zijn om een auto te kunnen huren?
Ik zou een paar tips/ideeën/ervaringen heel erg op prijs stellen, alvast bedankt!

Groetjes Jolanda