Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitleg&Vragen Priceline/Hotwire 2

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
beau
Amerika-ontdekker

Re: Uitleg&Vragen Priceline/Hotwire 2

Bericht door beau »

Even twee vragen over priceline:

1) Heeft er iemand wel eens een auto geboekt via priceline? wat zijn jullie ervaringen? Benieuwd of dat ook zo veel scheelt als hotels.
2) Waar kan ik actuele lijsten vinden van de steden met hotels van priceline per categorie?

bedankt vast
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

ad 1) het boeken van auto's via priceline is wat minder handig voor mensen buiten de USA. Je moet namelijk allerlei verzekeringen er los bijnemen hetgeen de voordelige 'kale' dagprijs van Priceline vaak aardig omhoog stuwt, sommige gevallen wel tot meer dan het dubbele. Kijk voor goedkope autohuur eens op usareisen.de, veel forummers huren daar een auto, vaak categorie midsize in de hoop naar een gratis upgrade richting suv.

ad 2) zie het begin van dit topic, betterbidding.com of biddingfortravel.com
Laatst gewijzigd door Bostonlover op 20 feb 2011, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
[/url]
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

en als aanvulling voor met name new york is deze duitse site erg goed:
nyc-guide.de bij forum het onderdeel priceline of hotwire
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Vandaag toch maar mijn principes een klein beetje laten varen en maar liefst $5 toegevoegd en inderdaad raak. Helaas wel het hotel wat ik het minst graag wilde hebben maar toch een goede deal.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Timba69 schreef:Priceline
Plaats:San Francisco
Datum geboekt:21/02/2011
Voor periode:18/03/2011 - 21/03/2011
Startbod:$37 SFO airport - Burlingame (2*)
Verloop biedingen:2e bod $41 SFO airport - Burlingame/Financial district
Geaccepteerd bod :$41
Verkregen hotel (incl. ster en area):West Days Inn 2*
Normale prijs via hotel website:$48

Toch een beetje nare smaak bij deze acceptatie. Ik had bij het analyseren dit hotel nooit bij de geaccepteerde hotels zien staan.
Het leek te gaan tussen Vagabond en Clarion. Was nogal verbaast opeens deze naam te zien staan. Staat voor mijn gevoel ook in verkeerde district.
Adres is San Bruno, maar valt toch onder Burlingame.

Alles bij elkaar is het totale pakket gelukkig wel goed met gratis shuttle, gratis ontbijt en internet en natuurlijk een lage prijs.
Zijn die prijzen exclusief tax? Want met de toeslag van Priceline kom je dan nauwelijks goedkoper of zelfs duurder uit.
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

vlg mijis priceline met name interessant voor 3.5-4-5* sterren hotels.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Die ervaring heb ik ook. 4* hotels for 2* prices. Dus als je 2* hotels boekt dan zou je 0* prices moeten betalen bij Priceline.
En dat is helaas niet zo :)

2* hotels doen wij gewoon op de bonnefooi met een couponnen-boekje. Dan kun je tenminste uitzoeken welk hotel je krijgt.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Heb nog een vraagje,als je aan het bieden bent voor Miami luchthaven begin ik met 4ster en dan 3 1/2 ster en daarna nog op 3steren te bieden en het wordt niets, maar dan wil ik ineens naar 2 ster gaan omdat ik zeker geen 2 1/2 ster wil , kan het dat ze toch nog een 2 1/2 ster winnen.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Ja dat kan.
Je kan zelfs een 3ster winnen.
't Hangt er van af welk hotel "hapt" voor de prijs die jij wilt betalen. Priceline is in principe op zoek naar de beste deal voor jou.
En als jij een 2ster zoekt en ze vinden een 2 1/2 ster, dan zullen ze dat zeker voor je doen.

Manieren om een hotel te ontlopen zijn de buurt waar ze zitten niet selecteren of een hoger aantal sterren.
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Sorry was verkeerd met mijn steren wilde geen 3ster maar wel een 2 1/2 ster .Maar heb bij het aankomen in Miami al een hotel gewonen 2 1/2 ster, omdat we geen 100$ wilden betalen voor een nachtje .gezocht naar een hotel site zelf en voor 2ster was de prijs 53$ per nacht daarom gezocht bij priceline en voor 50 $ en 2 1/2 gewonen Heb doen wel ineens voor een 2 1/2 geboden.
Laatst gewijzigd door kiamzo op 25 feb 2011, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Vraag is natuurlijk of je wilt bieden op een twee sterren of dat je beter af bent om dan direct een goedkoop hotel te bieden. Ik vind bieden op vier sterren of twee nogal een verschil namelijk.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik ga ook nooit lager dan 3* bij Priceline/Hotwire en wil max. $ 65 - $ 70 bieden. Als dat niet lukt zoek ik wel direct bij een motel (bijv. een Days Inn of Super 8 ). Het moet wel leuk blijven natuurlijk. Een beetje luxe is leuk maar niet tegen elke prijs. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Heb nu toch een 2 1/2* Springhill suites by marriott voor 50$ .Als je terplaatsen moest gaan was het 109$ .Voor ons toch nog een goede deal.
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Zie op hotwire een 3* voor 41$ in miami lakes .Hoe vindt ik al de hotels die je kunt winnen met hotwire ? Heb nog maar enkel met priceline geboekt. Lees soms dat je bijna zeker bent welk hotel het is.Kan er mij soms iemand helpen.
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Op Betterbidding kun je lezen welke hotels met welke amenities gewonnen zijn. Aan de hand daarvan heb je dan een idee of het dat hotel is maar garanties heb je natuurlijk nooit.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

1250 schreef:
1250 schreef:Ik zou even kijken naar Priceline... kan je veel betere deals maken dan Hotwire :mrgreen:.
meyem schreef:maar dan alleen als je het geen probleem vindt om eventueel met z'n 2en in 1 bed te liggen....kamers met 2 bedden zijn relatief schaars in NY en je kunt die voorkeur niet aangeven bij PL....dus dat blijft een grote gok..
Lees even goed het Priceline topic hierdoor op het forum... als je aan mij zegt wat de wensen zijn wil ik wel een Bidding Strategy voor je maken.
Daar ga ik dan even in dit draadje op in....
Wat zou mijn strategie moeten zijn als ik 2 bedden in de buurt van Bryant Park (achter de Public Library) zou willen hebben?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Wat is je budget?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Weinig.... 8)
Ik heb nu iets voor 1110 $ all in (en kan misschien iets overnemen voor 980$ all in)...dus zeg dat ik 60 tot 120$ wil bieden..... :lol:
(het gaat om 7 nachten eind mei, dure periode, dus)
Laatst gewijzigd door meyem op 27 feb 2011, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik ben vast een nerd dat ik hier niet uitkom, maar ik loop bij PL tegen het volgende aan.

Invullen van Country en State. Nu heb ik de uitleg gelezen, maar kom er nog niet uit :oops: Je moet creatief zijn en er zal vast een simpele oplossing voor zijn maar toch........

Ik heb nu mijn Amerikaanse adres gebruikt om te bieden, gaat ook goed, maar ben toch wel benieuwd wat de oplossing nu is.

Wie verlost me uit mijn lijden? :roll:
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

waar kom je niet uit?
edit zie juist dit:
Priceline
Plaats: San Francisco
Datum geboekt: 27 februari 2011
Voor periode: 7 tot en met 9 juni 2011
Startbod: $ 89
Verloop biedingen: Geen rebid hoeven doen. Kreeg optie om eenmalig te verhogen zonder opnieuw te hoeven bieden of zones toe te voegen. Minimale was 25 dollar. Heb ik gedaan en werd meteen geaccepteerd!
Geaccepteerd bod : $ 114
Verkregen hotel (incl. ster en area): Parc 55 Wyndham, West Nob Hill 4*
Normale prijs via hotel website: minimaal 189 dollar. Daarna opgaan tot 350 dollar oid.
waarom heb je dat gedaan? Wellicht was 5$ erbij al genoeg geweest want is er al voor 90 $ uitgegaan of heb je je niet ingelezen van te voren ??
zie hier namelijk http://www.betterbidding.com/index.php?showforum=432&
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer