Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dilemma; oostkust en Nascar of westkust en de Grand Canyon

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
CMK
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Dilemma; oostkust en Nascar of westkust en de Grand Canyon

Bericht door CMK »

Wat te doen ?
In het voorjaar op vakantie, ongeveer 20 dagen met twee volwassenen en een zoon van 12 jr.

Als ik aan de westkust denk kan ik wel veel leuke plaatsen bedenken om heen te gaan en te bekijken.

Maar aan de oostkunst ( Virginia enz ) zijn op dat moment de Nascar races.
We zijn daar in 2008 ook al naartoe geweest, toen de races op Talladega en Dalington.
We hebben toen een reis gemaakt Talladega, dan ongeveer richting Mississipi, New Orleans, strand Florida (Golf Mexico) en dan richting Darlington.

De race die we nu zouden willen zien is op 30 april in Richmond, we hebben dan ongeveer een week ervoor en een week na de race.

We rijden met een "gewone" auto, en overnachten in hotels.
We houden niet van grote steden, dus NY of zo hoeft voor ons niet.

Dus wat tedoen aan de oostkust en wat is de beste plaats om naar toe te vliegen, gewoon aankomst en vertrek de zelfde plaats, dus een "rondje" rijden.

Alvast bedankt.

Ciska.
RDGR
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Dilemma; oostkust en Nascar of westkust en de Grand Cany

Bericht door RDGR »

Wat dacht je van dit ''rondje''?

Klik hier voor de routekaart.

Heel veel verschillende bezienswaardigheden, culturen, geschiedenis in een reis. Zitten wel wat grotere steden bij, maar die zijn allemaal niet zo typisch grote stad en hebben veel (relaxte) sfeer.
Laatst gewijzigd door markro op 15 jan 2011, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar de routekaart aangepast.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Een ander rondje zou kunnen zijn: Vliegen op Atlanta. Dan via de kust (o.a. Savannah, Charleston, Williamsburg) omhoog naar Richmond. Daarna zou ik toch zeker Washington bezoeken. De gebouwen en musea (bijv. National Air and Space Museum) zijn voor een 12-jarige geweldig. Vervolgens via de Appalachen weer afzakken naar Atlanta (o.a. Shenandoah NP en Great Smoky Mountains NP).
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Eind april is de natuur hier ook prachtig, veel staat in bloei dan. Inderdaad zou ik zeker Washington doen, vanuit Richmond is dat heel makkelijk te bereiken. Er is in en rond Richmond, zeg in een straal van ongeveer twee uur rijden ervandaan enorm veel te doen wat leuk is met een 12-jarige. Ik denk dan behalve Washington (minstens twee dagen) ook aan Yorktown, Jamestown en Williamsburg, het Shenandoah National Park, Luray Caverns (grotten), het Virginia Safari Park, de pretparken Busch Gardens (bij Williamsburg) en Kings Dominion (vlakbij Richmond) en meer. Iets verder weg is Baltimore met een prachtig aquarium en in Virginia Beach kun je met een boot dolfijnen kijken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
CMK
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door CMK »

Ik begin er al een goed gevoel bij te krijgen.
Ik ben al met een Word lijstje bezig met plaatsen enz te maken waar we naar toe kunnen/moeten.
Ben nu dit http://www.usa-route66.nl/USA%202010.html reisverslag aan het lezen en natuurlijk jullie tips.

En Atlanta als start en eindpunt wel gunstig is voor een rondje met Richmond halverwege.
En ondanks dat we niet van grote steden houden moeten we Washington wel aan doen, en zeker het
National Air and Space Museum.

Alvast bedankt !
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Hou je wel van kleine plaatsjes? Even een van mijn favoriete websites promoten: www.smalltowngems.com. Vind ik zelf een leuke site om tussenstops te zoeken.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Washington is trouwens een heel andere stad, dan de meeste Amerikaanse steden. Het is heel wijds opgezet met veel groen en geen enkel gebouw is groter, dan het Washington Monument.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer