Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
vraag ivm medicijnen meenemen naar usa
-
Christiaan
- Amerika-newbie
vraag ivm medicijnen meenemen naar usa
hoi allemaal ,
ik ga zaterdag voor de eerste keer naar de USA en het is vrij spannend allemaal! Ik heb al vaker gevolgen en altijd medicijnen die je gewoon bij een drogist kan kopen in mijn handbagage gedaan.
Nu was ik net bij de ANWB en vroeg ik of ik deze medicijnen ook gewoon weer in de handbagage kon doen. De vrouw daar zei tegen mij dat ik het in de koffer moest doen.
Ik heb al op internet gezocht , maar krijg geen eenduidig antwoord.
Ik wil graag sanalgin , trachitol en diarreeremmers meenemen , nu is mijn vraag moet dit in de handbagage of in de koffer meegenomen worden?
ik ga zaterdag voor de eerste keer naar de USA en het is vrij spannend allemaal! Ik heb al vaker gevolgen en altijd medicijnen die je gewoon bij een drogist kan kopen in mijn handbagage gedaan.
Nu was ik net bij de ANWB en vroeg ik of ik deze medicijnen ook gewoon weer in de handbagage kon doen. De vrouw daar zei tegen mij dat ik het in de koffer moest doen.
Ik heb al op internet gezocht , maar krijg geen eenduidig antwoord.
Ik wil graag sanalgin , trachitol en diarreeremmers meenemen , nu is mijn vraag moet dit in de handbagage of in de koffer meegenomen worden?
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: vraag ivm medicijnen meenemen naar usa
In een doorzicht douane-zakje in de handbagage deed ik medicijnen, ging prima.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
-
Christiaan
- Amerika-newbie
o dt doe ik ook altijd als ik naar de uk vlieg vandaar dat ik het al raar vond
- john ny
- Amerikakenner
als je ze in het vliegtuig niet gebruikt zou ik ze lekker in de koffer stoppen.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik stop mijn medicatie anders altijd in mijn handbagage. Als er een koffer kwijt raakt, heb ik een probleem.
Medicatie die je zonder recept kan kopen, vind ik een ander verhaal, daar kan je in Amerika ook wel aankomen.
Medicatie die je zonder recept kan kopen, vind ik een ander verhaal, daar kan je in Amerika ook wel aankomen.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
IK heb altiijd wel paracetamol in mijn handbagage, In de koffer zit meer.
De stofnaam van diareeremmers is Loperamide, verkopen ze daar ook.
Medicijnen die alleen op recept verkrijbaar zijn gaan in de handbagage.
Alleen de tube creme voor het eczeem gaat weer in de koffer, raar eigenlijk, want als de koffer zoek raakt hebben we niks.
Durf hem ook niet in de handbagage te doen, de hoeveelheid is te groot.
De stofnaam van diareeremmers is Loperamide, verkopen ze daar ook.
Medicijnen die alleen op recept verkrijbaar zijn gaan in de handbagage.
Alleen de tube creme voor het eczeem gaat weer in de koffer, raar eigenlijk, want als de koffer zoek raakt hebben we niks.
Durf hem ook niet in de handbagage te doen, de hoeveelheid is te groot.
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Belangrijke medicijnen nooooit in de koffer (tenzij het een reservesetje is voor als je je handbagage kwijt raakt)! Maar vrij verkrijgbare medicijnen die je ook op je vakantie-adres kunt kopen mogen gerust in de koffer.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Klassieke dingen zoals dafalgan (paracetamol) etc is geen probleem, kennen ze overal. Maar misschien best toch de bijsluiter bijhebben voor als ze erachter zouden vragen.
Medicijnen met codeïne kan dan wel weer een probleem geven als je geen voorschrift bijhebt, in sommige landen valt dit onder de opiaten. Evenals met andere sterke pijnstillers moet je soms opletten, maar die kan je veelal toch enkel op voorschrift krijgen, maar dan voor je reis ook best een attest vragen van je arts (in het Engels).
Medicijnen met codeïne kan dan wel weer een probleem geven als je geen voorschrift bijhebt, in sommige landen valt dit onder de opiaten. Evenals met andere sterke pijnstillers moet je soms opletten, maar die kan je veelal toch enkel op voorschrift krijgen, maar dan voor je reis ook best een attest vragen van je arts (in het Engels).
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb ook codeïne bij me gehad en daar is niet naar gevraagd. In dat geval gewoon een recept meenemen 
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
Gisteren ben ik bij de tandarts geweest en heb een wortelkanaalbehandeling gehad. Gezien de napijn die ik nu nog heb verwacht ik dat ik vandaag een penecilline kuur ga krijgen (heb helaas al ervaring hiermee). Woensdag vlieg ik naar Amerika, dus dan zal de penecilline kuur nog niet af zijn, wat voor papieren moet ik hiervoor meenemen?
Groetjes,
Esther
Groetjes,
Esther
Ik weet niet wat de regels zijn, maar weet wel dat in de VS veel antibiotica gewoon te krijgen zijn in het schap van de drogist. Ik zou ze in je handbagage doen, grote kans dat je door kan lopen. Wij hadden allerhande pilletjes mee en dat was nergens een probleem. Het is wellicht anders als je een het in vloeibare vorm krijgt, vraag de apotheek?
Neem in ieder geval een medicijnenpaspoort mee, kan je zo bij de apotheek krijgen.
Mijn moeder neemt ook altijd medicijnen mee.
De medicijnen die ze MOET gebruiken neemt ze mee in zowel haar handbagage als haar koffer. Dan hoeft ze niet te stressen als haar handbagage of haar koffer verdwijnt/gejat word/te laat is. Ze heeft op beide plaatsen (dus in de koffer en in de handbagage) voldoende om de reis uit te zingen.
De medicijnen die ze MOET gebruiken neemt ze mee in zowel haar handbagage als haar koffer. Dan hoeft ze niet te stressen als haar handbagage of haar koffer verdwijnt/gejat word/te laat is. Ze heeft op beide plaatsen (dus in de koffer en in de handbagage) voldoende om de reis uit te zingen.
Ze doen er in elk geval bij mijn weten niet moeilijk over als jij voorgeschreven medicijnen in je handbagage mee neemt hoor. Als het wat zwaardere medicijnen zijn zou je ook nog altijd een briefje van je dokter kunnen vragen waarin hij/zij bevestigt dat jij dat spul nodig hebt.
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
Inderdaad , neem een medicijnpaspoort mee van Apotheker of Huisarts maar in geen geval je medicijnen in de koffer. Mijn dochter kreeg een paar jaar geleden een astma aanval , zij vlogen met een combi waar paarden in stonden. Haar medicijnen zaten in de koffer in het bagageruim. Gelukkig was er een stewardes die de zelfde medicijnen gebruikte als mijn dochter . Zij werd daarna ook zover mogelijk naar voren in het vliegtuig gezet , ver weg van de paarden en hun verzorgers.@nn@ schreef:Neem in ieder geval een medicijnenpaspoort mee, kan je zo bij de apotheek krijgen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dit is niet waar. Voor alle antibiotica heb je hier een doktersrecept nodig.SanneN schreef:Ik weet niet wat de regels zijn, maar weet wel dat in de VS veel antibiotica gewoon te krijgen zijn in het schap van de drogist.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Laat ook de medicatie in de orginele verpakking. Stop niet een paar voorgeschreven pillen in die handige reis-doosjes . Op de verpakking staat nl. een code vermeld , waardoor douane of wie dan ook kan zien dat het om een voorgeschreven medicatie gaat.
Dan hebben wij vreemde winkels bezocht, mijn man is dierenarts en zag daar toch echt antibiotica liggen die voor mensen bedoeld is bij de CVS! Misschien staat het woord antibiotica niet op de verpakking, maar dat maakt de medicijnen niet minder "gevaarlijk"!Petra/VS schreef:Dit is niet waar. Voor alle antibiotica heb je hier een doktersrecept nodig.SanneN schreef:Ik weet niet wat de regels zijn, maar weet wel dat in de VS veel antibiotica gewoon te krijgen zijn in het schap van de drogist.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Sorry, maar dat is gewoon simpelweg niet waar, Sanne. Voor antibiotica heb je een recept nodig. Ik woon hier toch al meer dan een kwart eeuw en zou het heus wel weten, als je antibiotica zo uit de schappen zou kunnen halen. De kinderen en ik hebben het vaak genoeg voorgeschreven gekregen. Maar goed, in ieder geval zou Esther haar penicilline hier niet zomaar in de CVS kunnen kopen
.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Waarschijnlijk kan ze geen penicilline kopen, maar dat wil niet zeggen dat geen andere antibiotica te koop zijn. Zoals ik al zei, het woord staat niet op het potje, maar een dierenarts (die dezelfde stoffen voorschrijft aan eigenaren) weet wel wat de stoffen zijn die in die tabletten zitten! Dus het is niet zo vreemd dat een "leek" dat niet erkend als antibioticum... Maar goed 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3022 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR
-
- 0 Reacties